Round 3: Bahrain Grand Prix, Bahrain International Circuit, Sakhir

Gestart door Maikel0230, 31 maart 2014 - 00:02:53

« vorige - volgende »

Maikel0230

Door aan te kant te springen voor de almachtige Pastor?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Kootje op 06 april 2014 - 22:35:32
Getuige de reactie van Esteban heeft hij die aanrijding nooit zien aankomen, dus hoe had hij 'm dan kunnen voorkomen?
door m wel aan te zien komen ;) maar eh, ik zeg ook dat ie m mogelijk nog had kunnen voorkomen

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 06 april 2014 - 22:37:07
Door aan te kant te springen voor de almachtige Pastor?
met een iets ruimere bocht had ie prima voor Pastor kunnen blijven. Maar nogmaals ik zie Pastor ook echt wel als de schuldige, maar meer dan een domme fout is het niet in mijn ogen.

Maikel0230

Goed dan verschillen we duidelijk van mening  ;)

Kan gebeuren

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

T.Nuvolari

Citaat van: Tuesday op 06 april 2014 - 22:43:07
met een iets ruimere bocht had ie prima voor Pastor kunnen blijven. Maar nogmaals ik zie Pastor ook echt wel als de schuldige, maar meer dan een domme fout is het niet in mijn ogen.

Das dan ook het minste wat je kan zeggen.

Tuesday

Citaat van: M@rc op 06 april 2014 - 23:41:19
Citaat van: Tuesday op 06 april 2014 - 22:43:07
met een iets ruimere bocht had ie prima voor Pastor kunnen blijven. Maar nogmaals ik zie Pastor ook echt wel als de schuldige, maar meer dan een domme fout is het niet in mijn ogen.

Das dan ook het minste wat je kan zeggen.
misschien, maar volgens mij vrij realistisch. Coulthard was trouwens ook behoorlijk kritisch op Gutierrez (en Sauber) omdat hij geen idee had dat Maldonado daar zat. En ze waren erg mild voor Maldonado bij de BBC.

Jozef

Citaat van: rafael25 op 06 april 2014 - 19:29:52
. Zonder safety-car hadden er juist 2 Mercedessen in dezelfde ronde in de uitslag gestaan.
4 ronden 16sec +  per ronden 3 sec sneller dan de rest!!!!!!!!!!!! WAT EEN CAR!

Zwaar vertekend beeld, de Force India's en anderen waren na de herstart nog zwaarder met elkaar in duel dan de Mercedessen en verloren daardoor volgens mij nog veel meer tijd. De Mercedessen stonden ook op verse banden, de FI's volgens mij niet en de RB's zeker niet.

Jozef

Over Maldonado wil ik dit zeggen: zijn fout was extreem lomp, want hij kwam echt van een kilometer ver of zo. Hij had daar absoluut niks te zoeken en een zware straf is op zijn plaats. Maar ik wil er ook aan toevoegen dat deze fout in niets erger is dan wat Bianchi deed bij Sutil. Bianchi kwam namelijk ook van extreem ver en knalde Sutil uit de race. De crash was minder spectaculair maar dat is sowieso een kwestie van toeval, op welke plek je elkaar raakt. Bianchi hoort dus mijns inziens ook gewoon wat punten te scoren (strafpunten dan wel te verstaan).

Over de race zelf: als McLaren-fan was dit teleurstellend, zeker omdat ik hier meer had verwacht dan in Maleisiƫ. De dubbele uitvalbeurt was toch zeer onverwacht. Maar los daarvan was het een absolute toprace, zoals we ze niet vaak zien. Mooi en langdurig gevecht om de zege en ook om plaats 3 en alle andere punten. Echt ongezien.

Ik wil ook even weinig subtiel opmerken dat mijn voorspelling voor het weekend (volledige top-6 bestaat uit Mercedes-motoren) zou uitgekomen zijn zonder die safety car op het einde. Zowel Force India als Williams waren hier zeer sterk, sterker dan Red Bull en Ferrari. Williams stond wel op een driestopper maar volgens mij hadden zij genoeg voorsprong op Red Bull en Ferrari om plaatsen 5 en 6 veilig te stellen, als de S/C niet naar buiten was gekomen. Maar geen zorgen hoor, in China hebben ze wel wat snelle bochten dus daar zal Red Bull wel weer op eigen kracht wat verder vooraan staan.

Oh ja, en de beide titels zijn bijna binnen voor Mercedes. :P China en Spanje gaan ze natuurlijk ook gewoon winnen en zelfs als ze daarna nog maar 0.25s per ronde sneller zijn (en dus soms een race niet zullen winnen door omstandigheden), zullen ze in het kampioenschap erg lastig in te halen zijn.

Edit: ook legendarisch: "Seb, Daniel is faster than you." ;D

Kootje

Citaat van: Tuesday op 07 april 2014 - 00:39:03
Citaat van: M@rc op 06 april 2014 - 23:41:19
Citaat van: Tuesday op 06 april 2014 - 22:43:07
met een iets ruimere bocht had ie prima voor Pastor kunnen blijven. Maar nogmaals ik zie Pastor ook echt wel als de schuldige, maar meer dan een domme fout is het niet in mijn ogen.

Das dan ook het minste wat je kan zeggen.
misschien, maar volgens mij vrij realistisch. Coulthard was trouwens ook behoorlijk kritisch op Gutierrez (en Sauber) omdat hij geen idee had dat Maldonado daar zat. En ze waren erg mild voor Maldonado bij de BBC.

De BBC ziet het ook weleens fout. ;) :P :D ;D

Jehoentelaar

Ik vind het punt wat Jozef aandraagt wel sterk. In wezen doen Bianchi en Maldonado weinig anders (al weet ik niet meer waar Bianchi vandaan kwam: uit de pits of gewoon van heel ver vanaf het rechte stuk zelf), maar de gevolgen van Maldonado waren nogal anders dan de gevolgen van Bianchi. In die zin is enige nuance wel op zijn plaats, ondanks dat het een fout van heb ik jullie hier is.

Kootje

Bianchi was echt in gevecht met Sutil en die laatste liet echt 'n groot gat. Hij stuurde ook gewoon keurig in, maar helaas voor Bianchi kwam hij nog wel van te ver, dus hij had dat gat niet in mogen/moeten duiken. Inderdaad stom, maar toch minder stom dan wat Pastor deed.

Mallenado kwam namelijk uit de pits op relatief koude banden, werd dmv 'n blauwe lamp erop gewezen dat er 'n snellere deelnemer op de baan was en daar dan ook rekening mee moet houden, maar toch gaat hij voor dat minieme gaatje dat Esteban liet, terwijl ook hij van veel te ver kwam. Van zo ver zelfs, dat hij geeneens in kon sturen omdat hij daar nog te hard voor ging.

0634

Eens met Kootje. Vind het persoonlijk van een hele andere orde. Snap de vergelijking eigenlijk ook totaal niet zo.

rafael25


Franky R.

Citaat van: Tuesday op 06 april 2014 - 22:43:07
Citaat van: Maikel0230 op 06 april 2014 - 22:37:07
Door aan te kant te springen voor de almachtige Pastor?
met een iets ruimere bocht had ie prima voor Pastor kunnen blijven. Maar nogmaals ik zie Pastor ook echt wel als de schuldige, maar meer dan een domme fout is het niet in mijn ogen.


Pastor had IMHO makkelijk kunnen lossen...vandaar dat ik het hem zwaar aanreken. Plus dat Gutierrez sowieso al niet de apex van bocht 1 pakte...