Round 3: Bahrain Grand Prix, Bahrain International Circuit, Sakhir

Gestart door Maikel0230, 31 maart 2014 - 00:02:53

« vorige - volgende »

Maikel0230

Dat weet ik, ik bedoel het papier van de stewards zelf over Maldonado, die worden meestal ter pleke uitgedeeld en digitaal verspreidt. Meestal vindt je daarop wel een verantwoording van hun beslissing, zoals dat bij Ricciardo in Australië.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Dat is deze.... Het gebeurt nooit dat er een verantwoording van de stewards bij staat, dat van Ricciardo was een grote uitzondering. Dat wat uitgedeeld wordt, is exact hetzelfde als dat ding dat in het linkje staat. Dit is namelijk wat Autosport altijd quote. Als er daadwerkelijk andere, uitgebreidere versies bestonden, had Autosport daar ooit wel uit gequotet (wtf, Chrome, waarom verschijnt hier een rood kringellijntje onder, het is gewoon goed gespeld, pauperprogramma) in het verleden, maar dat is nooit gebeurd ;)

robbert

Citaat van: rafael25 op 06 april 2014 - 19:53:45
Citaat van: robbert op 06 april 2014 - 19:43:13
Citaat van: rafael25 op 06 april 2014 - 19:29:52
. Zonder safety-car hadden er juist 2 Mercedessen in dezelfde ronde in de uitslag gestaan.
4 ronden 16sec +  per ronden 3 sec sneller dan de rest!!!!!!!!!!!! WAT EEN CAR!

inderdaad, schitterend om te zien é. Maar ja, ze waren het vroegst van allemaal begonnen aan hun motor, en hadden al gewaarschuwd dat ze een zeer krachtige motor ging hebben
Als je ziet hoe ze na de SC in 10 ronden de concurrentie HELEMAAL zoek rijden

3. S. Perez +24.067
4. D. Ricciardo +24.489
5. N. Hulkenberg +28.654
6. S. Vettel +29.768
7. F. Massa +31.265
8. V. Bottas +31.876
9. F. Alonso +32.595
10. K. Raikkonen +33.462
11. D. Kvyat +41.342

In 10 ronden tijd !!
zelfs Red Bull was in de afgelopen jaren niet zo dominant. Dat gaat ook niemand meer bij halen

nee, het is nu al bekend in welk team de wereldkampioen van 2014 rijd. Maar als we voortaan zo'n races als vandaag krijgen, dan kan dat allemaal geen kwaad

0634

Citaat van: Tuesday op 06 april 2014 - 19:10:30
Citaat van: Jeroen op 06 april 2014 - 18:51:34
NIco moet ook gewoon blij zijn. Behoudt de leiding in het WK en nu weet hij ook dat hij wel degelijk net zo snel (wellicht nog een toefje sneller) kan zijn dan Lewis. Iets dat voor ons ook goed is om te weten trouwens.

Overigens, op het randje misschien, maar wel top verdedigd van Lewis.
misschien net zo sne bij tijd en wijle, maar t was toch wel duidelijk wie de betere racer is. Rosberg laat hier gewoon de overwinning lopen. Maar wat een mooie race verder en dat in Bahrein!

Tja, Lewis is gewoon de hardere van de twee en wint daardoor, maar méér nog omdat hij een betere start had.

Nico is wat liever, vond hem wel positief agressief, bleef het proberen, alleen is hij zoals gezegd wat liever. Het feit dat hij wat liever is heeft overigens voor deze 1-2 gezorgd, want twee Hamiltons hadden de eerste ronde al niet overleefd ;).

Maar goed, als Nico zo blijft presteren wordt het een spannende strijd, ondanks een dominante wagen.

Kootje

Is het Any of ... of is het Any one of?


Any of betekend zoveel als elke van, dus is niet beperkend in aantal, slechts in keuze.
Any one of betekend één van de en legt daadwerkelijk 'n beperking van één op.


In het geval van Ricciardo staat er tegenwoordig op 'n "unsafe release" 'n 5 second stop & go (nieuw) + 'n 10 plaatsen gridpenalty.
In het geval van Maldonado's "causing an avoidable colission" zou dat ook het geval kunnen zijn.


Maikel0230

Citaat van: Perton op 06 april 2014 - 20:37:42
Dat is deze.... Het gebeurt nooit dat er een verantwoording van de stewards bij staat, dat van Ricciardo was een grote uitzondering. Dat wat uitgedeeld wordt, is exact hetzelfde als dat ding dat in het linkje staat. Dit is namelijk wat Autosport altijd quote. Als er daadwerkelijk andere, uitgebreidere versies bestonden, had Autosport daar ooit wel uit gequotet (wtf, Chrome, waarom verschijnt hier een rood kringellijntje onder, het is gewoon goed gespeld, pauperprogramma) in het verleden, maar dat is nooit gebeurd ;)

Huh, meetals worden die dingen te plaatse uitgeeld? Staat volgens mij als verplichting ook in de sporting regulations of ik draai nu even helemaal dol, het was dan ook een sensationele race. ;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Ja ze worden ter plekke uitgedeeld, maar dat zijn exact dezelfde die op de FIA-site verschijnen. Maar daar staat, met uitzondering van Ricciardo, nooit een uitgebreide uitleg in. Alleen om welke artikelen uit het reglement het gaat.

@Kootje: Any one of

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

@Perton,

Oke, dan is het wel degelijk 'n beperking en is het 'n vreemde zaak. Tenzij dit, net als bij  Ricciardo, deel is vd nieuwe regelgeving en 'n gridstraf standaard gekoppeld zit aan S&G.

Overigens vind ik het dan wel vreemd dat 'n 5 sec. S&G 'n gridstraf van 10 posities oplevert, terwijl 'n 10 sec. S&G slechts 'n gridpenalty van 5 plekjes verdiend. ???

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

SDG

Citaat van: Perton op 06 april 2014 - 19:25:25
Hülkenberg derde in het kampioenschap nu, gaat netjes daar. 22 punten achter op Hamilton nu, dus de Mercedes-coureurs kunnen China straks verlaten met een zege voorsprong op de concurrentie (qua punten).

En Force India staat momenteel zowaar tweede bij de constructeurs. Al is vooral Red Bull momenteel wel sterk aan het terugkomen, maar toch...

Kootje

Citaat van: Maikel0230 op 06 april 2014 - 21:38:23
zucht, zal hij het dan nooit leren die Pastor :-[

http://www.f1fanatic.co.uk/2014/04/06/maldonado-says-gutierrez-left-nowhere-go/

Beste Pastor,

Wat ben je toch 'n ongelooflijke pannenkoek!
Ten eerste had je daar niets te zoeken, die blauwe lamp aan het eind vd pitsstraat brand daar niet voor niets.
Ten tweede liet Gutiérez ruimte genoeg, al dan niet bewust, maar dan moet je wel insturen ipv rechtdoor rijden.
Wees blij dat je slechts 'n S&G + Gridpenalty kreeg, ik had je je superlicentie afgenomen.
Het is niet de eerste keer hé!

Minachtend,
Kootje

0634

Citaat van: SDG op 06 april 2014 - 21:41:33
Citaat van: Perton op 06 april 2014 - 19:25:25
Hülkenberg derde in het kampioenschap nu, gaat netjes daar. 22 punten achter op Hamilton nu, dus de Mercedes-coureurs kunnen China straks verlaten met een zege voorsprong op de concurrentie (qua punten).

En Force India staat momenteel zowaar tweede bij de constructeurs. Al is vooral Red Bull momenteel wel sterk aan het terugkomen, maar toch...

Die auto van RBR is wel goed hoor. De motor is minder krachtig, en het allemaal nog niet heel betrouwbaar, maar de snelheid zit er toch wel in. Blijkt gisteren met de P3 voor Ricciardo en nu ook met plekken 4 en 5, terwijl ze van achteren kwamen. Gewoon een aardige snelheid (niet in vergelijk met Merc, maar wel tot de rest).

De situatie is toch anders dan bij Ferrari of McLaren. Want hier zit m.i. echt wel potentie in. Vooral op het middendeel van Bahrein gingen die dingen gewoon erg goed. 'Alleen' hebben ze wat problemen die moeten worden opgelost. Bij Ferrari en McLaren zie ik de potentie niet eens.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 06 april 2014 - 21:47:58
Citaat van: Maikel0230 op 06 april 2014 - 21:38:23
zucht, zal hij het dan nooit leren die Pastor :-[

http://www.f1fanatic.co.uk/2014/04/06/maldonado-says-gutierrez-left-nowhere-go/

Beste Pastor,

Wat ben je toch 'n ongelooflijke pannenkoek!
Ten eerste had je daar niets te zoeken, die blauwe lamp aan het eind vd pitsstraat brand daar niet voor niets.
Ten tweede liet Gutiérez ruimte genoeg, al dan niet bewust, maar dan moet je wel insturen ipv rechtdoor rijden.
Wees blij dat je slechts 'n S&G + Gridpenalty kreeg, ik had je je superlicentie afgenomen.
Het is niet de eerste keer hé!

Minachtend,
Kootje
Dat ie er niks had te zoeken lijkt me duidelijk, maar dat Gutierrez genoeg ruimte laat valt te betwisten. En laten we nou niet gaan overdrijven, die koprol zag er natuurlijk heftig uit, maar zo schokkend was de fout van Maldonado nou ook weer niet.
Wat is er trouwens met die blauwe lamp aan het eind van de pitstraat?? heb daar volgens mij nog nooit van gehoord.