Round 3: Bahrain Grand Prix, Bahrain International Circuit, Sakhir

Gestart door Maikel0230, 31 maart 2014 - 00:02:53

« vorige - volgende »

Perton

Waarom een gridstraf? Hij heeft zijn straf al uitgezeten met de stop-and-go... Of is dit iets reglementairs, zoals de unsafe release van Ricciardo?

Los van wat ik van de actie van Maldonado vind, ik vind het dom dat hij nog een extra straf krijgt. Als het zo erg was wat hij deed, dat hij een dubbele straf verdient, schors hem dan.

Franky R.

Citaat van: Perton op 06 april 2014 - 19:57:56
Waarom een gridstraf? Hij heeft zijn straf al uitgezeten met de stop-and-go... Of is dit iets reglementairs, zoals de unsafe release van Ricciardo?

Los van wat ik van de actie van Maldonado vind, ik vind het dom dat hij nog een extra straf krijgt. Als het zo erg was wat hij deed, dat hij een dubbele straf verdient, schors hem dan.


Het klinkt dru, maar de straffen zijn begin dit jaar aangekondigd. Voor elke straf krijgt men naast een fysieke start [gridpenalty/ stop-n-go], ook strafpunten met een max van 12 waarna een schorsing geldt...Dus sowieso zou Mallootdonado twee straffen krijgen.

Nu heeft hij er drie. tja....

Perton

Ja die strafpunten maakt me ook niet uit, dat vind ik een goed systeem en tel ik ook niet als dubbele straffen (al is het in feite wel zo natuurlijk).

Maar je legt dus niet uit waarom hij een gridstraf krijgt, alleen waarom hij strafpunten krijgt :P

Maikel0230

Dat is zo door de stewards beslist, zal eens op onderzoek uitgaan

Toch nog een doordenkertje, Ricciardo kreeg in Malseisie ook een stop en go en moest voor Bahrein 10 plaatsen inleveren

Dus een los wiel wordt zwaarder gestraft dan een zwaar incident veroorzaken... FIAL

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

Citaat van: rafael25 op 06 april 2014 - 19:53:45
Citaat van: robbert op 06 april 2014 - 19:43:13
Citaat van: rafael25 op 06 april 2014 - 19:29:52
. Zonder safety-car hadden er juist 2 Mercedessen in dezelfde ronde in de uitslag gestaan.
4 ronden 16sec +  per ronden 3 sec sneller dan de rest!!!!!!!!!!!! WAT EEN CAR!

inderdaad, schitterend om te zien é. Maar ja, ze waren het vroegst van allemaal begonnen aan hun motor, en hadden al gewaarschuwd dat ze een zeer krachtige motor ging hebben
Als je ziet hoe ze na de SC in 10 ronden de concurrentie HELEMAAL zoek rijden

3. S. Perez +24.067
4. D. Ricciardo +24.489
5. N. Hulkenberg +28.654
6. S. Vettel +29.768
7. F. Massa +31.265
8. V. Bottas +31.876
9. F. Alonso +32.595
10. K. Raikkonen +33.462
11. D. Kvyat +41.342

In 10 ronden tijd !!
zelfs Red Bull was in de afgelopen jaren niet zo dominant. Dat gaat ook niemand meer bij halen

Ben bang dat je gelijk hebt. Maar als het zoals vandaag gaat heb ik er niet zoveel moeite mee.

Perton

The stewards may impose any one of the penalties below on any driver involved in an Incident:

"Any one of the" klinkt niet als: "One or more", dus ik snap niet waarom Maldonado twee straffen heeft gekregen. Ik hoor de uitleg van de stewards graag, Maikel!

Arthur

Citaat van: Franky R. op 06 april 2014 - 20:01:22
Citaat van: Perton op 06 april 2014 - 19:57:56
Waarom een gridstraf? Hij heeft zijn straf al uitgezeten met de stop-and-go... Of is dit iets reglementairs, zoals de unsafe release van Ricciardo?

Los van wat ik van de actie van Maldonado vind, ik vind het dom dat hij nog een extra straf krijgt. Als het zo erg was wat hij deed, dat hij een dubbele straf verdient, schors hem dan.


Het klinkt dru, maar de straffen zijn begin dit jaar aangekondigd. Voor elke straf krijgt men naast een fysieke start [gridpenalty/ stop-n-go], ook strafpunten ,et een max van 12 waarna een schorsing geldt...Dus sowieso zou Mallootdonado twee straffen krijgen.

Nu heeft hij er drie. tja....

Uhh, dit was een dikke 10 waard qua puntenstraf. Of bij wegmisbruikers of Stop politie: inleveren dat vod ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Perton op 06 april 2014 - 20:03:03
Ja die strafpunten maakt me ook niet uit, dat vind ik een goed systeem en tel ik ook niet als dubbele straffen (al is het in feite wel zo natuurlijk).

Maar je legt dus niet uit waarom hij een gridstraf krijgt, alleen waarom hij strafpunten krijgt :P


Oh, die gridstraf...da's penaltygeilheid bij de stewards denk ik... ;D  Nee, serieus? Pastor deed twee dingen fout; de botsing op zich en het vermijdbaarheid ervan. En mss omdat hij uit de pitstraat kwam gereden...we zullen het vast nog wel horen!

rafael25


Perton

Bij een botsing heb je altijd vermijdbaarheid, anders is er überhaupt geen straf :P. Dan zouden we de afgelopen jaren altijd dubbele straffen hebben moeten zien. We hebben ook wel botsingen gehad na pitstraatbezoeken, ook daar is nooit een dubbele straf voor gegeven. Hoe idioot de actie van Maldonado ook was, als het echt zo ernstig was dat hij twee straffen verdient, had hem dan een race geschorst. Nu vind ik het raar van de wedstrijdleiding.

@rafael, ach, de ene keer drukte Hamilton iets te ver door, de andere keer Rosberg. Ik vind het allemaal wel best wat daar is gebeurd.

rafael25

Citaat van: rafael25 op 06 april 2014 - 20:13:25
Rosberg in de fout?

Als Rosberg niet uit zou geweken hebben na bocht één dan was het gedaan met de twee.RESPECT VOOR ROSBERG!

Sabai

Citaat van: Perton op 06 april 2014 - 20:14:22
Bij een botsing heb je altijd vermijdbaarheid, anders is er überhaupt geen straf :P. Dan zouden we de afgelopen jaren altijd dubbele straffen hebben moeten zien. We hebben ook wel botsingen gehad na pitstraatbezoeken, ook daar is nooit een dubbele straf voor gegeven. Hoe idioot de actie van Maldonado ook was, als het echt zo ernstig was dat hij twee straffen verdient, had hem dan een race geschorst. Nu vind ik het raar van de wedstrijdleiding.

@rafael, ach, de ene keer drukte Hamilton iets te ver door, de andere keer Rosberg. Ik vind het allemaal wel best wat daar is gebeurd.

Ik vind die nieuwe straffen sowieso raar.Ricciardo werd ook dubbel gestraft om niks. Gewoon 1 straf + strafpunt en klaar.

Perton

Klopt, maar dat staat tenminste nog in de reglementen dat het op die wijze gebeurt, dat geldt voor "Incidents" (waar avoidable collisions volgens het reglement onder vallen) niet. Daar staat dat de wedstrijdleiding "Any of the" mogelijke straffen mag uitdelen, niet "multiple ones"

Dat is dus wat ik me de hele tijd al afvraag. Dat Maldonado nu dubbel wordt gestraft kan me persoonlijk helemaal geen reet schelen, vind ik zelfs prima. Ik vraag me alleen af waar het reglementair vandaan komt.

Maikel0230

Ik heb dat ook eens doorlezen en ik vraag me nu ook af of de stewards dit wel mogen doen, er staat geen specifieke restricties in maar "any of" betekent toch kortweg "een van de volgende" wat toch echt wel maar één is.

Vindt het gewoon dom om iemand twee keer te straffen, gewoon een zware of lichte straf + strafpunten is toch voldoende.

@Perton ben nog aan het zoeken maar vindt op dit moment nog geen digitale versie van de uitleg van de stewards.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25