Round 3: Bahrain Grand Prix, Bahrain International Circuit, Sakhir

Gestart door Maikel0230, 31 maart 2014 - 00:02:53

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: Tuesday op 05 april 2014 - 22:12:20
Citaat van: Jozef op 05 april 2014 - 21:09:10
Citaat van: gloudiesaurus op 05 april 2014 - 19:55:02
Sutil klaagt trouwens enorm over het gewicht en het gebrek aan topsnelheid van de Sauber. Het hoge gewicht van de Sauber zou met name Sutil (die redelijk lang is) enorm in het nadeel werken. Zonde als dat echt zo is, daar zou de FIA wat aan moeten doen. Bijv. volgend jaar de gewichten wat verhogen zodat lange coureurs die wat zwaarder zijn nu zo in het nadeel zijn.

Guttierez is een klein mannetje en heeft dus een enorm voordeel ten op zichten van Sutil.

Die maatregel is wat, twee maanden geleden al aangekondigd? :)
best kans dat Sutil er dit jaar op afgerekend wordt en er volgend jaar niet meer bij is. Maar op zich wel een goed idee natuurlijk, al heeft elke sport zo weer zn vereisten. In Moto GP ben je sowieso kansloos als je wat langer en zwaarder bent en zo zijn er nog zoveel sporten op te noemen waarbij je vrijwel alleen met het juiste postuur mee kunt doen. Maar goed, zoals het nu is, is het wel echt een stap te ver, ik zie alle coureurs graag weer een paar kilo aankomen.
Klopt, maar het verschil met andere sporten is dat je in de autosport wel aanpassingen kunt doen om het gelijk te maken. Je kunt in de paardensport moeilijk een gewicht van 30 kilo aan de buik van het paard hangen. Of kan wel, maar dan gaat Thieme zich er mee bemoeien. In de autosport is het betrekkelijk makkelijk om gewicht mee te nemen in het ontwerp van de auto, dus in mijn optiek is het nergens voor nodig om in de autosport klein te moeten zijn. Je hoeft natuurlijk niet uit te gaan van coureurs met overgewicht (als dat gebeurt, solliciteer ik morgen nog bij een Formule 1-team) maar het mag wel iets hoger dan nu. Gelukkig gebeurt dat volgend jaar ook.

Wings

Citaat van: Jozef op 05 april 2014 - 22:51:29
Wat wil je daarmee zeggen? Een oproep om iets meer banden of benzine te sparen is nooit noodzakelijk, maar dat betekent niet dat er niet over nagedacht is.

Wat ik bedoel te zeggen is dat er keuze was. En gelukkig koos Ricciardo. Ik bewonder dit gedrag wel en vind het tof dat hij niet meedeed en afstand nam. Daarentegen zei hij dat hij juist partij wil zij mocht vooraan gevochten worden.

Tuesday

Citaat van: Perton op 05 april 2014 - 22:56:18
Citaat van: Sabai op 05 april 2014 - 20:11:35
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/308898/vettel-steekt-hand-in-eigen-boezem-na-missen-q3/


Vettel steekt hand in eigen boezem.
Mwoah zoals ik de quotes lees, lag het vooral aan de auto, maar had hij als hij net iets wat beter had gepresteerd Q3 kunnen halen. En dat komt denk ik ook overeen met de uitslag van Q2. Wat mij betreft hoeft Vettel dus nergens zijn hand in eigen boezem te steken, want hij kon hier betrekkelijk weinig aan doen. Dat hij zelf nog nét iets sneller kon, tsja om hem daar nou op te veroordelen. (Niet dat iemand dat doet hoor, maar het zou ook niet nodig zijn bedoel ik)

Wauw, ik verdedig Vettel, maak een screenshot mannen ;)
goed bezig, heel realistisch ook. En je maakt een punt waar ik nog geen eens bij stil had gestaan nl, dat Vettel idd op een paar duizendste Q3 mistte en dat hij die paar duizendste idd wel mogelijk zelf ergens heeft laten liggen. Had ie dat niet gedaan, was Raikkonen het bokje geweest en had die weer niet voor Alonso gestaan. Het zijn maar details, maar toch belangrijk uiteindelijk.

Tuesday

Citaat van: Wings op 05 april 2014 - 23:03:09
Citaat van: Jozef op 05 april 2014 - 22:51:29
Wat wil je daarmee zeggen? Een oproep om iets meer banden of benzine te sparen is nooit noodzakelijk, maar dat betekent niet dat er niet over nagedacht is.

Wat ik bedoel te zeggen is dat er keuze was. En gelukkig koos Ricciardo. Ik bewonder dit gedrag wel en vind het tof dat hij niet meedeed en afstand nam. Daarentegen zei hij dat hij juist partij wil zij mocht vooraan gevochten worden.
hij nam wel afstand

Terminator

Citaat van: Wings op 05 april 2014 - 19:03:18
Citaat van: Terminator op 05 april 2014 - 19:00:44
Citaat van: Wings op 05 april 2014 - 18:49:40
Citaat van: Jeroen op 05 april 2014 - 18:16:53
De Williamsen inderdaad ook knap. Ik baal wel een beetje van de straf van Ricciardo, want dit gunde ik hem wel, Maakt qua snelheid wel indruk (op mij) in zijn eerste optredens voor Red Bull.

Dat was ook mijn gevoel. Had echt een statement kunnen maken naar Vettel. Even een mentale tik uitdelen. Ben benieuwd hoe weerbaar Vettel is.

Ja, want dat Vettel niet weerbaar is, hebben we natuurlijk nooit gezien de afgelopen jaren......... ::)

Nee. Dat hebben we nooit gezien. Zo ja mag je mij vertellen wanneer wel. Ben wel nieuwsgierig.

Wat een onzin. Vettel heeft genoeg tegen slagen gehad in 2010 2011 en 2012. Daar is ie altijd prima over heen gekomen.


0634

Citaat van: Tuesday op 05 april 2014 - 22:20:53
is dat zo?? ik heb het niet gezien... bovendien zeggen ze zelf dat er een probleem was. Enige echte meetmoment was vorige week (ervan uitgaand dat beiden geen problemen hadden), waarbij Vettel in kwalificatie een volle seconde sneller was, maar waar Ricciardo in de race toch vrij goed kon volgen. Ik had dat eerlijk gezegd andersom verwacht en neem daarom ook Maleisië nog wel even met een enorme korrel zout. Ik denk niet dat in deze fase de auto's altijd gelijk zullen zijn en dat je voor vergelijkingen toch echt moet wachten tot minimaal halverwege het seizoen. Bij alle teamgenoten schommelen de resultaten momenteel.

Sorry, ik postte inderdaad niet helemaal lekker, hij maakte een fout schoot veel te wijd, en gaf naderhand zelf aan dat er gewoon meer in de auto zat als dat hij eruit had gehaald.

0634

Citaat van: Terminator op 05 april 2014 - 23:36:34
Citaat van: Wings op 05 april 2014 - 19:03:18
Citaat van: Terminator op 05 april 2014 - 19:00:44
Citaat van: Wings op 05 april 2014 - 18:49:40
Citaat van: Jeroen op 05 april 2014 - 18:16:53
De Williamsen inderdaad ook knap. Ik baal wel een beetje van de straf van Ricciardo, want dit gunde ik hem wel, Maakt qua snelheid wel indruk (op mij) in zijn eerste optredens voor Red Bull.

Dat was ook mijn gevoel. Had echt een statement kunnen maken naar Vettel. Even een mentale tik uitdelen. Ben benieuwd hoe weerbaar Vettel is.

Ja, want dat Vettel niet weerbaar is, hebben we natuurlijk nooit gezien de afgelopen jaren......... ::)

Nee. Dat hebben we nooit gezien. Zo ja mag je mij vertellen wanneer wel. Ben wel nieuwsgierig.

Wat een onzin. Vettel heeft genoeg tegen slagen gehad in 2010 2011 en 2012. Daar is ie altijd prima over heen gekomen.

Nooit echt he. Is het een tegenslag als je moet vechten voor een wereldtitel in een prima auto? Kom op nou. Vettel is een waar fenomeen, ik verdedig hem altijd, maar het is niet zo dat hij veel tegenslagen heeft gekend in zijn loopbaan tot nu toe.

janke

Citaat van: Wings op 05 april 2014 - 22:21:54
Citaat van: janke op 05 april 2014 - 21:35:14
Jazeker heeft hij dat. Om een Vettel na twee mindere races  weg te zetten als niet weerbaar en geen veerkracht hebbende?? Phhh waar hebben we het over. Maargoed ieder zijn feestje. Dat hij nukken heeft oké. Maar heeft toch geen reet met zijn kwaliteiten te maken?? Schijt aan Vettel. maar daar ben ik het niet mee eens. Realisme is wel iets dat je moet kunnen accepteren, al is het moeilijk. Vier keer kampioen te worden met een slechte weerbaarheid en veerkracht?  Wings misschien kun jij de vervanger worden van Dhr Mol. Van triest naar intriest. Geintje. :) Maar alweer, ik begrijp je weer niet. Blijkbaar is mijn IQ down below zero.

Ik ben niet anders gewend van je op zaterdagavond. ;) :P Haha.

Verder vind ik Vettel een absoluut fenomeen. Laat daar geen twijfel over bestaan. Genoeg mensen -waaronder jij als ik mij niet vergis- die hardop afvroegen of Vettel ook zo ongekend goed zou zijn met minder materiaal en Newey de successen toeschrijven. Diezelfde mensen riepen dat hij eerst maar eens een inferieure Ferrari onder zijn reet moest krijgen om te bewijzen dat niet Newey het brein is achter de successen is maar Vettel het absoluut fenomeen. Die mensen heb ik niet één keer voor gek verklaart..... Ik ben écht wel overtuigd dat Vettel kan sturen, ik ben overtuigd dat het een ongekend talent is en sterker nog, áls je mij zou vragen om een all-time top 5 te maken, staat Vettel in dat lijstje. En alleen hij kan nog hogerop.

Maar dat staat los van de 'nieuwe situatie'. Vettel is de afgelopen jaren toch wel verwend door Red Bull. Terecht hoor!! Want Webber kon Vettel, op wat dagsuccessen na, het vuur niet aan de schenen leggen of überhaupt bijbenen. Maar ineens is daar Ricciardo. Eerst viel een halve F1-wereld over de keuze van Red Bull voor Ricciardo heen en nu rijdt hij een top 3 positie waar Vettel er niet aan te pas komt en bij Q2 al moet afhaken. Voor de tweede maal dat er 10 plaatsen verschil zit tussen Vettel en zijn teamgenoot (en volgens mij ook de tweede maal in zijn carrière). Ik kan mij voorstellen dat dit niet in de koude kleren gaat zitten. En ben benieuwd hoe hij reageert op deze situatie. That's all. Laten we er dus niet meer van maken.

-edit- Even de quotes verwijderd op de laatste na. Werd wel erg druk. ;)

Die eerste zin van jou is natuurlijk een kansloze opmerking. :) En ja ik heb me inderdaad afgevraagd of Vettel het ook goed zou doen met een mindere auto. Een mindere auto betekent voor mij een auto die niet snel genoeg is voor de werkelijke top, en géén auto de wat technische mankementen vertoont. Maar na drie races af te vragen of Vettel wel weerbaar is vind ik lariekoek. Zou het zo zijn dat Ricciardo nu constant de betere/snellere is dan Vettel, dan heeft dat niets met weerbaarheid te maken maar dat Ricciardo dus wel degelijk een topcoureur aan het worden is. Aan Vettel hoe daar dan mee om tegaan. En imo is hij strijdbaar en weerbaar genoeg om tegengas te geven.
Some things are too important to be left in the past.

Terminator

Citaat van: Wings op 06 april 2014 - 08:01:40
Ja daag!

Makkelijke reactie. Op deze manier heeft reageren geen zin. Blijf jij maar bij de waan dat Vettel vier keer in een totaal superieure auto kampioen is geworden....

0634

Citaat van: Terminator op 05 april 2014 - 23:36:34
Wat een onzin. Vettel heeft genoeg tegen slagen gehad in 2010 2011 en 2012. Daar is ie altijd prima over heen gekomen.

Wat dan? Noem eens een voorbeeld? In alledrie die jaren had hij de beste wagen over een heel jaar genomen. Noem nou eens tegenslagen, er zijn er genoeg volgens jou. Kan je er vast wel 3 noemen.

Wings

Citaat van: Terminator op 06 april 2014 - 11:16:46
Citaat van: Wings op 06 april 2014 - 08:01:40
Ja daag!

Makkelijke reactie. Op deze manier heeft reageren geen zin. Blijf jij maar bij de waan dat Vettel vier keer in een totaal superieure auto kampioen is geworden....

Dat zeg ik niet. Maar lees eerst eens een topic voordat je exact dezelfde vraag gaat stellen waar ik al een uitgebreid antwoord op heb gegeven. Snap je? Ik kan wel copy/pasten maar zelf even teruglezen is net zo makkelijk. En mocht je over het antwoord vragen of opmerkingen hebben verneem ik dat gaarne.

Terminator

Misschien dat ie in 2011 de beste auto had. En in 2013. Maar hij had geen superieure wagen. Dat bewijzen de prestaties van Webber.
En een superieure wagen is wat Mercedes nu heeft. Dat je een seconde sneller bent dan de rest. Zo'n auto heeft Vettel nooit gehad.

En tegenslagen. Ach, ik noem er maar eens wat. Korea 2010, Monza 2012, Abu Dhabi 2012, Interlagos 2012, Turkije 2010. Al die keren dat ie (onterecht) werd uitgefloten op het podium. Hij heeft bewezen  goed tegen druk te kunnen. Abu Dhabi 2010, Abu Dhabi 2012 Interlagos 2012 bijvoorbeeld.

Het is altijd zo'n onzin dat Vettel zogenaamd niet de beste zou zijn, en alleen maar kampioen is geworden, omdat ie de beste auto had. Dat is gewoon niet zo. Op het moment dat aan Vettel gevraagd werd om meer uit de auto te halen, dan doet hij dat ook.

Dan word er altijd gezegd dat er races zijn geweest in het verleden, dat Vettel niet kon inhalen. Maar ja, als je motor gewoon 15 km/u langzamer loopt dan een andere krachtbron dan is dat natuurlijk ook moeilijk.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 06 april 2014 - 11:21:57
Citaat van: Terminator op 05 april 2014 - 23:36:34
Wat een onzin. Vettel heeft genoeg tegen slagen gehad in 2010 2011 en 2012. Daar is ie altijd prima over heen gekomen.

Wat dan? Noem eens een voorbeeld? In alledrie die jaren had hij de beste wagen over een heel jaar genomen. Noem nou eens tegenslagen, er zijn er genoeg volgens jou. Kan je er vast wel 3 noemen.


Korea 2010, Abu dhabi 2012 , Brazilië 2012 dit waren flinke mentale testen voor hem en hij herstelde zich superieur.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 05 april 2014 - 17:49:13
Citaat van: Sabai op 05 april 2014 - 17:46:49
Vettel heeft waarschijnlijk  een versnellingsbak probleem.
het klonk wel 'shit' idd, maar Vettel doet vrij laconiek op RTL en heeft het niet over een specifiek probleem, enkel over de hele dag al wat minder 'leistung'.
Ik had op Sky gekeken en daar zei Davidson dat hij niks raars of iets anders hoorde wat reden zou zijn dat hij niet sneller kon. Maar goed, Vettel zit in de auto en die voelt dat natuurlijk beter aan.

Maar ik denk niet dat Vettel veel sneller had gekund.

Verrassende pole, maar Hamilton was niet foutloos, maar nico verdiend op P1. Nu hopen dat hij dat kan vast houden.