Round 3: Bahrain Grand Prix, Bahrain International Circuit, Sakhir

Gestart door Maikel0230, 31 maart 2014 - 00:02:53

« vorige - volgende »

Edwin90

Het gebeurde nog in de pits. Lijkt me niet dat FIA daar over gaat mierenneuken. Hoewel, het blijft de FIA.  :P

Perton

Ricciardo stopte ook meteen toen het probleem was ontdekt, maar goed daar ging het ook om een unsafe release natuurlijk. Maar volgens mij begint een run in trainingen (en kwalificatie) pas op het moment dat je de lijn bij de pituitgang passeert (de reden dat teams die geen ronde neerzetten in Q3 wel altijd een rondje rijden, want wel een run beginnen (en afbreken) geeft je een voordeel boven coureurs die überhaupt geen poging wagen), dus mijn vermoeden is dat de FIA hier niets tegen gaat doen.

Then again, zoals jij zegt, het blijft de FIA.

Perton

Natuurlijk nog geen idee wat de programma's waren, maar het verrast me niet zo dat Frijns sneller is dan Ericsson. Van der Garde zat er ook op zich wel oké bij denk ik.

Edwin90

Je weet inderdaad niet wat ze doen, dus er valt geen touw aan vast te knopen. Als je dus puur naar de tijden kijkt doet Frijns het goed. Van Der Garde minder, hij laat toch een Marussia voor en zijn teamgenoot. En een Lotus verslaan is anno 2014 ook geen wonder meer.

Maar whatever, weten wij veel waar ze mee bezig zijn. Misschien was de lap van Giedo wel briljant.

Perton

Datzelfde Lotus dat de afgelopen twee races (in ieder geval met Grosjean althans) steevast voor Sauber reed tot of Grosjean uitviel in Australië, of de Sauber-coureurs uitvielen in Maleisië?

robbert

Citaat van: Maikel0230 op 04 april 2014 - 13:53:17
Alonso is bijna net naar buiten gereden met een 3 medium banden en 1 soft band...

Gelukkig is hij in de pitlane gestopt en hebben ze hem teurg geduwd, benieuwd of de FIA hier nog iets mee zal doen.
haha wat een blunder van ferrari. Stel je voor in de race  ;D

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 04 april 2014 - 14:32:36
Natuurlijk nog geen idee wat de programma's waren, maar het verrast me niet zo dat Frijns sneller is dan Ericsson. Van der Garde zat er ook op zich wel oké bij denk ik.

Jep netjes gedaan! Hij was nog bezig met een snellere ronde maar maakte hij in de 3e sector een klein foutje en ging hij even van de baan.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Perton op 04 april 2014 - 14:32:36
Natuurlijk nog geen idee wat de programma's waren, maar het verrast me niet zo dat Frijns sneller is dan Ericsson. Van der Garde zat er ook op zich wel oké bij denk ik.

Ik vond het verschil reuze meevallen. Zeker als je meeweegt dat Frijns wordt gezien als een talent en Ericsson als een minder talentvolle rijder. Had Frijns er verder voor verwacht (of eigenlijk gehoopt).

By the way: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/308792/vettel-spreekt-fia-president-todt-over-kritiek-op-geluid/

Perton

Ach, ik ga er niet vanuit dat Frijns in die auto zit om snelle tijden te rijden, maar om dingen te ontwikkelen. Dus ik denk dat je sowieso niet mag verwachten dat hij in een klap flink sneller is dan Ericsson. Paar tienden is gewoon prima.

Tuesday

Citaat van: Wings op 04 april 2014 - 17:22:55
Citaat van: Perton op 04 april 2014 - 14:32:36
Natuurlijk nog geen idee wat de programma's waren, maar het verrast me niet zo dat Frijns sneller is dan Ericsson. Van der Garde zat er ook op zich wel oké bij denk ik.

Ik vond het verschil reuze meevallen. Zeker als je meeweegt dat Frijns wordt gezien als een talent en Ericsson als een minder talentvolle rijder. Had Frijns er verder voor verwacht (of eigenlijk gehoopt).

By the way: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/308792/vettel-spreekt-fia-president-todt-over-kritiek-op-geluid/
wel bijzonder idd, dat hij bij Todt op het matje moet komen. Gaat dat niet wat te ver?

Bahrein ziet er trouwens best cool uit zo in het donker.

Wings

Vind het niet het toonbeeld van democratie nee. Af en toe is het net een poppenkast. Zo creëer je dus van die PR-robotten.

Perton

Villeneuve hing een keer een schorsing boven het hoofd door kritiek te uiten en mocht vlak voor de Canadese GP nog even heen en weer naar Parijs vliegen.

Dus dat Todt nu even een gesprekje voert tijdens een GP-weekend, vind ik wel prima. Wat in het artikel van GPUpdate ook niet staat, maar van Autosport wel: Todt heeft geen moeite met de uitspraken/mening an sich van Vettel, maar wel met zijn woordkeuze. Dus ik denk dat Todt hem vooral zal zeggen het allemaal wat diplomatieker te brengen, omdat hij wel een uithangbord is van de sport.

Ik denk dat mensen meer maken van de ontmoeting dan erachter zit. Als Vettel echt in de problemen zat, dan was hij écht op het matje geroepen.

Wings

Tsja, dat zeg ik dus, een beperking van de vrijheid (van woordenkeuze). Wat een onzin. Als ik kont wil zeggen, zeg ik kont. De enige die dat mag bekritiseren is diegene die mij betaald. Echt onzin.

Perton

O van mij mag het ook hoor, maar ik denk dat Vettel meer bereikt als hij het wat diplomatieker aanpakt dan als een lompe hork zegt: "Dit is shit en stiller dan een luide kroeg." Als hij diplomatieker zijn mening uit zal Todt sneller geneigd zijn naar zijn mening als viervoudig kampioen te luisteren dan op deze manier. (Al denk ik dat de FIA sowieso weinig naar coureurs luistert, maar dat terzijde).

En wat heeft Susie Wolff een vervelend stemgeluid. Naja de stem is wel prettig om naar te luisteren als ik insomnia heb en een CD opzet om in slaap te vallen, maar niet voor het volgen van een training.

Wings

Ik vind het prima dat Vettel het zegt zoals hij beleeft. Laat de rijders toch eens mens zijn.....denk ik dan.