Round 3: Bahrain Grand Prix, Bahrain International Circuit, Sakhir

Gestart door Maikel0230, 31 maart 2014 - 00:02:53

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 31 maart 2014 - 19:50:03
Jullie zijn wel snel met die topics tegenwoordig. 8)

Ben benieuwd de komende race. Zal wel weer weinig worden met Ferrari. Hoop dat Lotus en Caterham progressie boeken; zie de m.i. fraaiere bolides graag wat vaker in beeld.

Zie wellicht FP2, misschien de kwalificatie en sowieso de race. :)
Voor de duidelijkheid: Deze race is a.s. zondag al. Vijf dagen voor de VT een topic openen lijkt mij niet gek.

0634

Citaat van: Tuesday op 31 maart 2014 - 19:55:13

ok, dus als jij het niet ziet, is het er niet?? heb jij nog nooit een coureur horen klagen over zn set up dan?? dat kan natuurlijk altijd, maar als je ergens uitgebreid getest hebt, dan zal dat minder snel voorkomen. Ik vind dat je er wel heel makkelijk over doet, in de praktijk merken dat ze verschil echt wel.

Ze (de rijders) waarschijnlijk wel, maar ik (de kijker) helemaal niet.

0634

Citaat van: Perton op 31 maart 2014 - 19:57:34
Heeft niks met makkelijk doen te maken. Het gaat om Formule 1-teams, die kunnen wel wat. Misschien dat één of twee teams er een klein beetje naast zitten, maar we gaan nu echt niet plotseling een chaotische race krijgen of een winnende Caterham.

Precies ja. Dat dus. Leuk dat ze in VT 1 en 2 eventjes moeten zoeken, maar zondag is het gezochte allang gevonden.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 31 maart 2014 - 22:52:12
Citaat van: Tuesday op 31 maart 2014 - 19:55:13

ok, dus als jij het niet ziet, is het er niet?? heb jij nog nooit een coureur horen klagen over zn set up dan?? dat kan natuurlijk altijd, maar als je ergens uitgebreid getest hebt, dan zal dat minder snel voorkomen. Ik vind dat je er wel heel makkelijk over doet, in de praktijk merken dat ze verschil echt wel.

Ze (de rijders) waarschijnlijk wel, maar ik (de kijker) helemaal niet.
uiteindelijk kan dat de race ook wel leuker maken, als iedereen de afstelling perfect voor elkaar heeft en geen problemen heeft is dat doorgaans niet de beste basis voor een enerverende race. Maar goed, het was maar een detail hé, als jij dat bij voorbaat al van tafel wilt vegen dan prima, ik probeer het een beetje positief te zien ;) het lijkt me wel een factor iig.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 31 maart 2014 - 22:53:15
Citaat van: Perton op 31 maart 2014 - 19:57:34
Heeft niks met makkelijk doen te maken. Het gaat om Formule 1-teams, die kunnen wel wat. Misschien dat één of twee teams er een klein beetje naast zitten, maar we gaan nu echt niet plotseling een chaotische race krijgen of een winnende Caterham.

Precies ja. Dat dus. Leuk dat ze in VT 1 en 2 eventjes moeten zoeken, maar zondag is het gezochte allang gevonden.
tja, als het zo simpel is als jij zegt, dan heb ik niks gezegd.

Jehoentelaar

Citaat van: Jeroen op 31 maart 2014 - 22:51:01
Citaat van: Jehoentelaar op 31 maart 2014 - 19:50:03
Jullie zijn wel snel met die topics tegenwoordig. 8)

Ben benieuwd de komende race. Zal wel weer weinig worden met Ferrari. Hoop dat Lotus en Caterham progressie boeken; zie de m.i. fraaiere bolides graag wat vaker in beeld.

Zie wellicht FP2, misschien de kwalificatie en sowieso de race. :)
Voor de duidelijkheid: Deze race is a.s. zondag al. Vijf dagen voor de VT een topic openen lijkt mij niet gek.
Weet ik. Maar ik vind dezelfde avond als de vorige race erg snel. En dat is alleen maar positief; hoe eerder we door kunnen, hoe beter. Gek noem ik het nergens. ;)



Jozef

Ik verwacht dat deze GP de Grote Mercedes-show wordt. Dit is bij uitstek een circuit waar je met de motor het verschil kunt maken. Veel lange rechte stukken, misschien één snelle bocht. Het zal me niet verbazen als de heren van Mercedes, McLaren en Williams de volledige top 6 bezetten.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 01 april 2014 - 18:14:18
Ik verwacht dat deze GP de Grote Mercedes-show wordt. Dit is bij uitstek een circuit waar je met de motor het verschil kunt maken. Veel lange rechte stukken, misschien één snelle bocht. Het zal me niet verbazen als de heren van Mercedes, McLaren en Williams de volledige top 6 bezetten.
toch won RBR hier de afgelopen 2 jaar en ook in 2010 reed Vettel aan kop tot hij een probleem kreeg. 2011 is ie niet verreden. Ik verwacht Ferrari en RBR gewoon tussen de Mercedes teams in, uiteraard wel achter Mercedes GP.

Jehoentelaar

Leuk, maar we weten zo onderhand wel dat de verhoudingen flink op de schop zijn gegaan afgelopen winter. Dus wat er in de afgelopen jaren is gebeurd geeft weinig garanties, behalve dat Marussia niet gaat winnen en Mercedes een kanshebber is op punten.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 01 april 2014 - 18:23:03
Citaat van: Jozef op 01 april 2014 - 18:14:18
Ik verwacht dat deze GP de Grote Mercedes-show wordt. Dit is bij uitstek een circuit waar je met de motor het verschil kunt maken. Veel lange rechte stukken, misschien één snelle bocht. Het zal me niet verbazen als de heren van Mercedes, McLaren en Williams de volledige top 6 bezetten.
toch won RBR hier de afgelopen 2 jaar en ook in 2010 reed Vettel aan kop tot hij een probleem kreeg. 2011 is ie niet verreden. Ik verwacht Ferrari en RBR gewoon tussen de Mercedes teams in, uiteraard wel achter Mercedes GP.

Heb je nog niet door dat ze dit jaar andere motoren hebben of zo? ???

Tuesday

Citaat van: Jozef op 01 april 2014 - 18:31:16
Citaat van: Tuesday op 01 april 2014 - 18:23:03
Citaat van: Jozef op 01 april 2014 - 18:14:18
Ik verwacht dat deze GP de Grote Mercedes-show wordt. Dit is bij uitstek een circuit waar je met de motor het verschil kunt maken. Veel lange rechte stukken, misschien één snelle bocht. Het zal me niet verbazen als de heren van Mercedes, McLaren en Williams de volledige top 6 bezetten.
toch won RBR hier de afgelopen 2 jaar en ook in 2010 reed Vettel aan kop tot hij een probleem kreeg. 2011 is ie niet verreden. Ik verwacht Ferrari en RBR gewoon tussen de Mercedes teams in, uiteraard wel achter Mercedes GP.

Heb je nog niet door dat ze dit jaar andere motoren hebben of zo? ???
tuurlijk wel, maar het is dus ook een circuit wat RBR goed ligt. t is toch ook niet zo dat ze de afgelopen jaren nou zo bekend stonden om hun geweldige topsnelheid? Daarnaast hebben we er dit jaar ook alweer 2 races opzitten waarbij RBR toch duidelijk het 2e team lijkt te zijn en Ferrari misschien wel het derde team.  Maar goed, we gaan het zien komend weekend.

Jozef

RBR had hier in het verleden voordeel omdat ze snel waren in de langzamere bochten dankzij hun blown diffuser. Ik denk dat dat voordeel nu grotendeels weg is en van het weinige dat we hebben kunnen zien, lijkt het me erop dat de RB10 het vooral moet hebben van de snelle bochten. De Mercedes-motoren doen het dan weer duidelijk het best van allemaal, wat in Bahrein zeker goed uit de verf zal komen.

Ik heb ook geen glazen bol hoor, maar dit zijn gewoon mijn verwachtingen gebaseerd op patronen die ik denk te zien. ;)

Tuesday

Citaat van: Jozef op 01 april 2014 - 18:49:43
RBR had hier in het verleden voordeel omdat ze snel waren in de langzamere bochten dankzij hun blown diffuser. Ik denk dat dat voordeel nu grotendeels weg is en van het weinige dat we hebben kunnen zien, lijkt het me erop dat de RB10 het vooral moet hebben van de snelle bochten. De Mercedes-motoren doen het dan weer duidelijk het best van allemaal, wat in Bahrein zeker goed uit de verf zal komen.

Ik heb ook geen glazen bol hoor, maar dit zijn gewoon mijn verwachtingen gebaseerd op patronen die ik denk te zien. ;)
tja, ik denk dat hun overall downforce nog steeds erg goed is en de mechanische grip ook, gezien de prestatie's in de regen. Daarnaast heeft Maleisië ook lange rechte stukken, dus kan me niet voorstellen dat er heel veel verschil gaat zijn met afgelopen weekend. En nee, gelukkig hebben we beiden geen glazen bol, maar wel grappig dat we beiden op basis van patronen tot een heel andere 'voorspelling' komen.