Round 3: Bahrain Grand Prix, Bahrain International Circuit, Sakhir

Gestart door Maikel0230, 31 maart 2014 - 00:02:53

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Terminator op 06 april 2014 - 11:35:38
Misschien dat ie in 2011 de beste auto had. En in 2013. Maar hij had geen superieure wagen. Dat bewijzen de prestaties van Webber.
En een superieure wagen is wat Mercedes nu heeft. Dat je een seconde sneller bent dan de rest. Zo'n auto heeft Vettel nooit gehad.

En tegenslagen. Ach, ik noem er maar eens wat. Korea 2010, Monza 2012, Abu Dhabi 2012, Interlagos 2012, Turkije 2010. Al die keren dat ie (onterecht) werd uitgefloten op het podium. Hij heeft bewezen  goed tegen druk te kunnen. Abu Dhabi 2010, Abu Dhabi 2012 Interlagos 2012 bijvoorbeeld.

Het is altijd zo'n onzin dat Vettel zogenaamd niet de beste zou zijn, en alleen maar kampioen is geworden, omdat ie de beste auto had. Dat is gewoon niet zo. Op het moment dat aan Vettel gevraagd werd om meer uit de auto te halen, dan doet hij dat ook.

Dan word er altijd gezegd dat er races zijn geweest in het verleden, dat Vettel niet kon inhalen. Maar ja, als je motor gewoon 15 km/u langzamer loopt dan een andere krachtbron dan is dat natuurlijk ook moeilijk.
Dat zijn inderdaad wel wat tegen slagen, maar daar kan je als coureur niets aan doen. Hij reed goed en hij rijd altijd heel goed maar als je de snelste auto hebt, kan je die tegen slagen makkelijker te boven komen. Overigens was Turkije 2010 geen tegenslag, maar gewoon domme actie van Vettel. En natuurlijk bleef Vettel ijzersterk rijden in Abu Dhabi en Interlagos 2012, maar daar had hij wel wat geluk bij. Voor het zelfde geld was hij in beide races uit gevallen. Maar Vettel is nog nooit in deze situatie geweest, waar hij word verslagen door zijn nieuwe team genoot en hij zelf niet eens in Q3 komt. Hij heeft nu niet de beste auto, dus is het kijken hoe hij daar nu mee om gaat.

Overigens heeft Vettel in 2011 en 2013 ook een auto gehad die 1 seconde per rondje sneller was. laatste 9 races van vorig jaar was de RBR ook zo dominant als de Mercedes nu.

0634

Citaat van: Terminator op 06 april 2014 - 11:35:38
Misschien dat ie in 2011 de beste auto had. En in 2013. Maar hij had geen superieure wagen. Dat bewijzen de prestaties van Webber.
En een superieure wagen is wat Mercedes nu heeft. Dat je een seconde sneller bent dan de rest. Zo'n auto heeft Vettel nooit gehad.

En tegenslagen. Ach, ik noem er maar eens wat. Korea 2010, Monza 2012, Abu Dhabi 2012, Interlagos 2012, Turkije 2010. Al die keren dat ie (onterecht) werd uitgefloten op het podium. Hij heeft bewezen  goed tegen druk te kunnen. Abu Dhabi 2010, Abu Dhabi 2012 Interlagos 2012 bijvoorbeeld.

Het is altijd zo'n onzin dat Vettel zogenaamd niet de beste zou zijn, en alleen maar kampioen is geworden, omdat ie de beste auto had. Dat is gewoon niet zo. Op het moment dat aan Vettel gevraagd werd om meer uit de auto te halen, dan doet hij dat ook.

Dan word er altijd gezegd dat er races zijn geweest in het verleden, dat Vettel niet kon inhalen. Maar ja, als je motor gewoon 15 km/u langzamer loopt dan een andere krachtbron dan is dat natuurlijk ook moeilijk.

Okee, tja, dat noem ik allemaal geen tegenslagen. Stelt helemaal niets voor om eerlijk te zijn. Een tegenslag is als je gewoon een rukauto hebt. Of onbetrouwbaar. Of dat je teveel incidenten hebt. Dat soort dingen. Turkije 2010 was overigen een forse eigen fout.

Vettel heeft altijd goed materiaal gehad vanaf 2010. Soms superieur, soms gewoon goed, soms 1 seconde per ronde sneller, soms maar 2 tienden, maar hij had al die jaren absoluut topmateriaal. Hamilton, Alonso, Button zeker, Raikkonen, allemaal hebben ze slechte jaren gekend, Vettel never nooit. Ik zie geen enkele tegenslag, hooguit een enkel incident. Een moeilijk weekend is voor mij geen tegenslag ondergaan.

Dat staat verder los van hem als rijder. Ik ben van mening dat hij samen met Alonso by far de beste van het veld is, laat daar geen misverstand over bestaan. Volgens mij verdedig ik hem ook altijd. Maar zijn loopbaan tot dusverre bekijkend heeft hij de wind altijd in de rug gehad. Dat is niet erg, dat mag hem zeker niet kwalijk genomen worden, maar ik ben van mening dat je niet kan zeggen dat hij veel tegenslag heeft gekend (wat niet wil zeggen dat hij er niet mee om zou kunnen gaan overigens).

Sabai

Maar als je team maat sneller is kan ik dat ook geen tegenslag noemen. Maar de voorbeelden die zijn aangedragen vallen bij mij onder de noemer tegenslag. En zijn reactie hierop onder de noemer weerbaarheid cq veerkracht.  Kan er helaas niks anders van maken.

Wings

Als je een teamgenoot hebt die je kan bijbenen qua constructieve snelheid verandert er wel degelijk wat. Het team zal de focus nu verdelen over twee rijders waar het tot afgelopen seizoen een Vettel-one-man-show was en hij van alle kanten werd gepamperd door Red Bull. Logisch ook, hij was met overtuiging de betere/snellere en droeg daarom de kopmanstatus. Nu hij een teamgenoot naast zich krijgt die (nu al) mee kan, kan die situatie veranderen. Veerkracht en weerbaarheid hoe ik het bedoel is een situatie kunnen ombuigen naar je voordeel. Dus ik ben benieuwd hoe hij hierop (lees: op Daan, die het prima doet) reageert. Daarmee doe ik niks af op diens kwaliteiten dan wel successen. We kunnen dus allemaal rustig weer rustig ademen.

0634

Citaat van: Sabai op 06 april 2014 - 14:18:05
Maar als je team maat sneller is kan ik dat ook geen tegenslag noemen. Maar de voorbeelden die zijn aangedragen vallen bij mij onder de noemer tegenslag. En zijn reactie hierop onder de noemer weerbaarheid cq veerkracht.  Kan er helaas niks anders van maken.
Sorry, maar ik vind dat helemaal niks. Zo af en toe eens een race waarin het niet lukt en een week later weer de snelste wagen hebben... nou, wat een tegenslag. Met alle respect, maar het lijkt erop dat Vettel dit jaar wellicht de eerste serieuze tegenslag kan gaan krijgen en dan heb ik het niet over een snelle teamgenoot maar over een mindere wagen (nog altijd m.i. de tweede van het veld op rauwe snelheid overigens). Maar ook dat moeten we nog even afwachten.

Sabai

Citaat van: Wings op 06 april 2014 - 14:56:05
Als je een teamgenoot hebt die je kan bijbenen qua constructieve snelheid verandert er wel degelijk wat. Het team zal de focus nu verdelen over twee rijders waar het tot afgelopen seizoen een Vettel-one-man-show was en hij van alle kanten werd gepamperd door Red Bull. Logisch ook, hij was met overtuiging de betere/snellere en droeg daarom de kopmanstatus. Nu hij een teamgenoot naast zich krijgt die (nu al) mee kan, kan die situatie veranderen. Veerkracht en weerbaarheid hoe ik het bedoel is een situatie kunnen ombuigen naar je voordeel. Dus ik ben benieuwd hoe hij hierop (lees: op Daan, die het prima doet) reageert. Daarmee doe ik niks af op diens kwaliteiten dan wel successen. We kunnen dus allemaal rustig weer rustig ademen.

:) Gelukkig

Sabai

Citaat van: Jeroen op 06 april 2014 - 15:09:33
Citaat van: Sabai op 06 april 2014 - 14:18:05
Maar als je team maat sneller is kan ik dat ook geen tegenslag noemen. Maar de voorbeelden die zijn aangedragen vallen bij mij onder de noemer tegenslag. En zijn reactie hierop onder de noemer weerbaarheid cq veerkracht.  Kan er helaas niks anders van maken.
Sorry, maar ik vind dat helemaal niks. Zo af en toe eens een race waarin het niet lukt en een week later weer de snelste wagen hebben... nou, wat een tegenslag. Met alle respect, maar het lijkt erop dat Vettel dit jaar wellicht de eerste serieuze tegenslag kan gaan krijgen en dan heb ik het niet over een snelle teamgenoot maar over een mindere wagen (nog altijd m.i. de tweede van het veld op rauwe snelheid overigens). Maar ook dat moeten we nog even afwachten.

Ik doel meer op een ander soort tegenslag eigenlijk. Ik dacht dat wings het over het mentale aspect had en niet over een slechte wagen.

0634

Dat is aan elkaar gelieerd. Heel benieuwd hoe Vettel omgaat met een jaarlang 'ploeteren' met een mindere wagen. Alonso is daar erg sterk in gebleken, Raikkonen veel minder. Hamilton ook niet echt. Ik denk overigens dat Vettel heel veel kan hoor, dus dat krijgt hem er ook niet onder.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 06 april 2014 - 16:25:37
Dat is aan elkaar gelieerd. Heel benieuwd hoe Vettel omgaat met een jaarlang 'ploeteren' met een mindere wagen. Alonso is daar erg sterk in gebleken, Raikkonen veel minder. Hamilton ook niet echt. Ik denk overigens dat Vettel heel veel kan hoor, dus dat krijgt hem er ook niet onder.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Hamilton en Kimi kunnen ook heel erg goed rijden in een mindere auto. Kijk Kimi 2012-2013 in de Lotus of 2006 in de Mclaren.
Hamilton heeft in 2009 ook bar slechte auto gehad en deed het ook uitstekend. Net zoals in 2013. Ik heb vaak het idee dat de auto's van Alonso nog eens worden onderschat. 2012 had hij best hele goede auto, net als in 2010 en 2013. 2010 2012 en 2013 was de Ferrari na RBR toch wel de auto to beat. En Kimi en Lewis doen niet veel onder voor Vettel en Alonso, dus in mijn ogen staan Vettel en Alonso niet mijlen ver boven Kimi en Lewis.

robbert

de race start binnen grote 5 minuten. We maken ons op op een mercedespodium

janke

Citaat van: F1fan2987 op 06 april 2014 - 16:41:54
Citaat van: Jeroen op 06 april 2014 - 16:25:37

Hamilton en Kimi kunnen ook heel erg goed rijden in een mindere auto. Kijk Kimi 2012-2013 in de Lotus


Ik geloof niet dat die Lotus een mindere auto was in 2013. De resultaten spreken voor zich, toch?

We gaan zo beginnen. Fijne race gewenst. Maar Bahrein?? ;)
Some things are too important to be left in the past.


Perton

Vettel op medium, leuk.

Sutil ook, maar die finisht toch achteraan of niet, dus dat boeit me verder niet.

Kootje


Franky R.

fijne race...zit op de stream dus helaas kan ik dan niet op de forum zitten... :-[