Pechvogel van de race Maleisië

Gestart door Enzo, 30 maart 2014 - 22:38:28

« vorige - volgende »

Wie was de grootste pechvogel?

Ricciardo
Ricciardo
Bianchi
Raikkonen

Wings

Citaat van: Jeroen op 30 maart 2014 - 23:12:56
Ricciardo. Vond het wel erg lullig met die gewisselde band in de pitstraat en dan krijg je daar nog een straf voor. Op zich een terechte straf, want het is een regel, maar zijn hele race werd daar verneukt. Vond dat hij toch behoorlijk kort op Vettel kon rijden. Best leuk om te zien. Goede snelheid, kan ook echt racen.

Agree. Reageerde ook tof op het soort van teamorder (of vraag. Echt een order was het niet) meer afstand te nemen van Vettel.

0634

Was iets van: 'I want to be there when anything happens' of zoiets toch.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 31 maart 2014 - 07:04:26
Was iets van: 'I want to be there when anything happens' of zoiets toch.

Idd, zoiets.


In ieder geval 'n positievere benadering dan dat gepiep van massa nadat Bottas hem aanviel.
"Did you see what he's doing".
Waarop Bottas teruggefloten werd dmv 'n:
Valterri, let Felipe pass Magnussen first, than you can follow!"
Het antwoord van Bottas was ook epic.
Then let him go on with it!

;D ;D ;D

Echt ... Finnen, you got to love 'm. 8)



Overigens werd daarmee imo wel de basis gelegd voor Felipe's weigering om Bottas voorbij te laten. Het mediapraatje van de lieftallige Claire na afloop vd race, waarin ze doodleuk verteld dat hij helemaal geen teamorder geweigerd heeft (vreemd aangezien Felipe zelf al aangaf dit wel gedaan te hebben), zorgt er alleen maar voor dat we dit in de toekomst ook kunnen verwachten. Op zich 'n slechte zaak als je als teambaas je coureurs niet in de hand hebt, maar ben er stiekem wel blij mee. Teamorders, hoe begrijpelijk ze soms ook zijn, verafschuw ik echt.


SDG


Wings

Citaat van: Kootje op 31 maart 2014 - 09:53:36
Overigens werd daarmee imo wel de basis gelegd voor Felipe's weigering om Bottas voorbij te laten. Het mediapraatje van de lieftallige Claire na afloop vd race, waarin ze doodleuk verteld dat hij helemaal geen teamorder geweigerd heeft (vreemd aangezien Felipe zelf al aangaf dit wel gedaan te hebben), zorgt er alleen maar voor dat we dit in de toekomst ook kunnen verwachten. Op zich 'n slechte zaak als je als teambaas je coureurs niet in de hand hebt, maar ben er stiekem wel blij mee. Teamorders, hoe begrijpelijk ze soms ook zijn, verafschuw ik echt.

Mee eens. Maar ben nooit fervent voorstander geweest van teamorders. Kijk, al één van je rijders structureel sneller is dan de ander en vecht voor het kampioenschap waar de ander kansloos is, kan ik er inkomen. Dat is meteen de grens die ik trek. Alles wat daar overheen gaat verafschuw ik net als jij. Als je sneller bent dan diegene die voor je rijdt moet je er maar voorbij crossen. En anders ben je niet sneller genoeg (en verdien je die positie niet). ;)

Perton

Enige situaties waarin ik teamorders accepteer is als coureur B daadwerkelijk mathematisch geen kans meer maakt op de titel (hier heb jij je titel aan te danken meneer Raikkonen) of wanneer twee coureurs van hetzelfde team op twee compleet verschillende strategieën zitten. Dat zei Massa ook, dat hij het dan wel zou accepteren. Voor de rest vind ik het maar onzin, teamorders. Die huppeldepup Nelson van Williams, de hoofdengineer, zei overigens wel (en of dat waar weet ik niet, maar ik vind een engineer betrouwbaarder dan PR-Claire) dat als Bottas niet binnen 2, 3 ronden voorbij Button was gekomen, hij Massa weer had moeten voorlaten.

Als (dikke als) dat inderdaad zo was, vind ik wel dat Massa Bottas die kans had moeten geven, maar aan de andere kant: dan had Bottas maar snel genoeg moeten zijn om Massa op eigen kracht voorbij te gaan.

janke

Perez. Had geen top qualificatie. En dan door problemen helemaal niet starten vind ik balen. Zijn maat deed het uitstekend. Dus Perez had misschien ook wel potten kunnen breken. Maar niets van dit alles.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Bianchi, om redenen die hier al zijn gegeven.

Deed Ricciardo zijn broer ook mee trouwens?

Wings

Citaat van: Perton op 31 maart 2014 - 16:14:52
Enige situaties waarin ik teamorders accepteer is als coureur B daadwerkelijk mathematisch geen kans meer maakt op de titel (hier heb jij je titel aan te danken meneer Raikkonen) of wanneer twee coureurs van hetzelfde team op twee compleet verschillende strategieën zitten. Dat zei Massa ook, dat hij het dan wel zou accepteren. Voor de rest vind ik het maar onzin, teamorders. Die huppeldepup Nelson van Williams, de hoofdengineer, zei overigens wel (en of dat waar weet ik niet, maar ik vind een engineer betrouwbaarder dan PR-Claire) dat als Bottas niet binnen 2, 3 ronden voorbij Button was gekomen, hij Massa weer had moeten voorlaten.

Als (dikke als) dat inderdaad zo was, vind ik wel dat Massa Bottas die kans had moeten geven, maar aan de andere kant: dan had Bottas maar snel genoeg moeten zijn om Massa op eigen kracht voorbij te gaan.

Precies. Want als hij niet snel genoeg is Massa in te halen is hij zeker niet snel genoeg de ietwat snellere Button voorbij te steken.

Tuesday

Citaat van: Wings op 01 april 2014 - 17:35:32
Citaat van: Perton op 31 maart 2014 - 16:14:52
Enige situaties waarin ik teamorders accepteer is als coureur B daadwerkelijk mathematisch geen kans meer maakt op de titel (hier heb jij je titel aan te danken meneer Raikkonen) of wanneer twee coureurs van hetzelfde team op twee compleet verschillende strategieën zitten. Dat zei Massa ook, dat hij het dan wel zou accepteren. Voor de rest vind ik het maar onzin, teamorders. Die huppeldepup Nelson van Williams, de hoofdengineer, zei overigens wel (en of dat waar weet ik niet, maar ik vind een engineer betrouwbaarder dan PR-Claire) dat als Bottas niet binnen 2, 3 ronden voorbij Button was gekomen, hij Massa weer had moeten voorlaten.

Als (dikke als) dat inderdaad zo was, vind ik wel dat Massa Bottas die kans had moeten geven, maar aan de andere kant: dan had Bottas maar snel genoeg moeten zijn om Massa op eigen kracht voorbij te gaan.

Precies. Want als hij niet snel genoeg is Massa in te halen is hij zeker niet snel genoeg de ietwat snellere Button voorbij te steken.
een auto met exact dezelfde karaktereigenschappen inhalen kan best een stuk lastiger zijn dan een totaal andere auto. Daarnaast kan Bottas bij zn teamgenoot natuurlijk veel minder risico nemen. Verder ben ik het er wel mee eens dat ie dat in principe gewoon op eigen kracht moet doen, maar ik weet niet wat voor afspraken ze over dit soort situatie's hebben gemaakt bij Williams.

Wings

Ik ook niet. Maar vind het prima dat Massa het team een dikke vinger gaf en bleef zitten waar hij zat.

Tuesday

Citaat van: Wings op 01 april 2014 - 17:43:17
Ik ook niet. Maar vind het prima dat Massa het team een dikke vinger gaf en bleef zitten waar hij zat.
ja, dat zeker. Dat was echt de meest debiele radioboodschap die ik me kan herinneren uit de F1, als je t op die manier brengt weet je vantevoren dat Massa niet gaat luisteren.

Sabai

Citaat van: Tuesday op 01 april 2014 - 17:49:38
Citaat van: Wings op 01 april 2014 - 17:43:17
Ik ook niet. Maar vind het prima dat Massa het team een dikke vinger gaf en bleef zitten waar hij zat.
ja, dat zeker. Dat was echt de meest debiele radioboodschap die ik me kan herinneren uit de F1, als je t op die manier brengt weet je vantevoren dat Massa niet gaat luisteren.

Tenzij het de laatste race van het jaar is en er veel op het spel staat, Dit sloeg nergens op.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 01 april 2014 - 19:09:09
Citaat van: Tuesday op 01 april 2014 - 17:49:38
Citaat van: Wings op 01 april 2014 - 17:43:17
Ik ook niet. Maar vind het prima dat Massa het team een dikke vinger gaf en bleef zitten waar hij zat.
ja, dat zeker. Dat was echt de meest debiele radioboodschap die ik me kan herinneren uit de F1, als je t op die manier brengt weet je vantevoren dat Massa niet gaat luisteren.

Tenzij het de laatste race van het jaar is en er veel op het spel staat, Dit sloeg nergens op.
maar dan nog gebruik je niet exact dezelfde woorden als Ferrari destijds deed.