Round 2: Malaysian Grand Prix, Sepang, Kuala Lumpur

Gestart door Maikel0230, 16 maart 2014 - 10:30:53

« vorige - volgende »

Perton

Mjah geluk, geluk.. als hij niet met het brake-by-wire om kan gaan, zoals in Australië is dat weinig geluk, maar gewoon zijn eigen kwaliteiten. Daarover gesproken, ik heb hem daar dit weekend niet over gehoord. Betekent het dat hij er nu geen problemen meer mee heeft?

rafael25

Ik heb ook het gevoel dat Mercedes vandaag in persoon van Lewis en vorige race in persoon van Nico, lang niet op 100% gereden hebben en daar is ook geen enkele aanleiding toe.
Was te zien dat bv. Lewis het minste verbruikte tewijl je de snelste in het veld bent met zoveel voorsprong.
RBR daarentegen verbruikte het meest.

Op en einde mocht Lewis een paar ronden gas geven en direct de snelste rinde gereden.

Kortom, ik denk dar de dominantie nog groter is dan het nu lijkt, hoe jammer dat ook is voor de competitie.

Perton

O maar dat is ook wel duidelijk denk ik. Volgens mij kregen ze rond de 20e ronde al te horen dat ze het rustig aan konden doen. Hamilton had ook in twee ronden 3,2 seconden voorsprong gepakt op Rosberg, dus als hij wel voluit had gereden, wie weet hoe gigantisch de voorsprong zou zijn geweest. Daarom denk ik ook oprecht (maar dat is natuurlijk altijd lastig te zeggen met de huidige Formule 1 waarin er heel veel bespaard wordt) dat als het een kwestie van voluit racen was geweest, Hamilton Rosberg vandaag helemaal kapot had gemaakt. Maar goed, dat is slechts een gevoel en iets wat we niet kunnen weten.

Overigens meen ik dat Williams nog minder had gebruikt. Zo tegen het einde van de race kwam die tabel nog eens in beeld en zat Hamilton 'al' op 90 en de Williams-coureurs nog op 88. Maar ik kan me hier in vergissen.

Kootje

Citaat van: Enzo op 30 maart 2014 - 23:09:29
Moest ook echt even braken bij het podium interview. Wat is die Rosberg toch een kwallebal met zijn bedankjes aan het adres van de Maleisiërs en Petronas voor het leveren van fantastische olie etc.

Gelukkig ... was dus niet de enige die over z'n nek ging. :D

Wings

Citaat van: Jeroen op 30 maart 2014 - 23:10:55
Citaat van: Arthur op 30 maart 2014 - 23:08:35
Als RBR en Renault er weer helemaal zijn wordt het een mooie strijd tussen Hamilton en Vettel|Riccardio. Rosberg valt dan denk ik tegen. Ook Ferrari kwam er weer niet bij. Valt tot nu toe weer erg tegen...
Tja, Ferrari rijdt weer kort achter de toppers aan zoals al jaren het geval is. Verwacht weinig zeges.

Het zou mij niks verbazen als Alonso vertrekt na dit seizoen. Hoewel: waarheen? Eer dat een Ferrari-tijd aandient is het beste van Alonso er wel af. Geldt ook voor zijn teamgenoot die sowieso verder achter Alonso zit dan ik zelfs dacht.

Wings

Citaat van: Enzo op 30 maart 2014 - 23:09:29
Moest ook echt even braken bij het podium interview. Wat is die Rosberg toch een kwallebal met zijn bedankjes aan het adres van de Maleisiërs en Petronas voor het leveren van fantastische olie etc.

Dan was ik dus niet de enige. Had echt zoiets van: wat is dit nu weer voor een diplomatiek geneuzel? Volgens mij stond zelfs Hamilton erbij te glimlachen.

robbert

Citaat van: Wings op 31 maart 2014 - 05:25:19
Citaat van: Jeroen op 30 maart 2014 - 23:10:55
Citaat van: Arthur op 30 maart 2014 - 23:08:35
Als RBR en Renault er weer helemaal zijn wordt het een mooie strijd tussen Hamilton en Vettel|Riccardio. Rosberg valt dan denk ik tegen. Ook Ferrari kwam er weer niet bij. Valt tot nu toe weer erg tegen...
Tja, Ferrari rijdt weer kort achter de toppers aan zoals al jaren het geval is. Verwacht weinig zeges.

Het zou mij niks verbazen als Alonso vertrekt na dit seizoen. Hoewel: waarheen? Eer dat een Ferrari-tijd aandient is het beste van Alonso er wel af. Geldt ook voor zijn teamgenoot die sowieso verder achter Alonso zit dan ik zelfs dacht.

inderdaad, hij wil wereldkampioen worden, en dat lukt dit seizoen ook niet zo te zien. Hij zal het beu worden om telkens moeten toe te zien hoe ferrari worstelt met de snelheid. Benieuwd of er nu nog veel piloten bij ferrari willen rijden, nu ze niet kunnen strijden om het podium :)

Wings


0634

Citaat van: rafael25 op 30 maart 2014 - 23:38:22
Ik heb ook het gevoel dat Mercedes vandaag in persoon van Lewis en vorige race in persoon van Nico, lang niet op 100% gereden hebben en daar is ook geen enkele aanleiding toe.
Was te zien dat bv. Lewis het minste verbruikte tewijl je de snelste in het veld bent met zoveel voorsprong.

Ik had het idee dat ook Rosberg niet voluit reed. Zelfs niet toen Vettel close was. Geen moment gedacht dat hij zou kunnen aanvallen.

Gerard

Citaat van: Wings op 31 maart 2014 - 05:32:04
Citaat van: Enzo op 30 maart 2014 - 23:09:29
Moest ook echt even braken bij het podium interview. Wat is die Rosberg toch een kwallebal met zijn bedankjes aan het adres van de Maleisiërs en Petronas voor het leveren van fantastische olie etc.

Dan was ik dus niet de enige. Had echt zoiets van: wat is dit nu weer voor een diplomatiek geneuzel? Volgens mij stond zelfs Hamilton erbij te glimlachen.
tja..
het is weer eens iets anders dan; de balans was niet goed; ik wil het team bedanken; het was niet zo makkelijk als het eruit zag; bla,bla,bla  :P

Jehoentelaar

Goed dat we weer online zijn! Ging jullie al bijna missen. Anyway, vond het op zich wel een prima race gisteren. Jammer dat Red Bull goed meedoet, maar vooral jammer dat Ferrari alwéér achter de feiten aan het rijden is. Begin er zelf een beetje moe van te worden om weer een seizoen lang Alonso om P4 te moeten zien vechten.

Citaat van: robbert op 31 maart 2014 - 06:55:20
Citaat van: Wings op 31 maart 2014 - 05:25:19
Citaat van: Jeroen op 30 maart 2014 - 23:10:55
Citaat van: Arthur op 30 maart 2014 - 23:08:35
Als RBR en Renault er weer helemaal zijn wordt het een mooie strijd tussen Hamilton en Vettel|Riccardio. Rosberg valt dan denk ik tegen. Ook Ferrari kwam er weer niet bij. Valt tot nu toe weer erg tegen...
Tja, Ferrari rijdt weer kort achter de toppers aan zoals al jaren het geval is. Verwacht weinig zeges.

Het zou mij niks verbazen als Alonso vertrekt na dit seizoen. Hoewel: waarheen? Eer dat een Ferrari-tijd aandient is het beste van Alonso er wel af. Geldt ook voor zijn teamgenoot die sowieso verder achter Alonso zit dan ik zelfs dacht.

inderdaad, hij wil wereldkampioen worden, en dat lukt dit seizoen ook niet zo te zien. Hij zal het beu worden om telkens moeten toe te zien hoe ferrari worstelt met de snelheid. Benieuwd of er nu nog veel piloten bij ferrari willen rijden, nu ze niet kunnen strijden om het podium :)
Heel veel, want Ferrari blijft de grote iconische naam van het spul. Bovendien is de subtop nog altijd beter dan een groot deel van het veld, dus een sportieve verbetering zou het ook wel zijn voor een behoorlijk aantal coureurs.

robbert

Citaat van: Jehoentelaar op 31 maart 2014 - 16:30:44
Goed dat we weer online zijn! Ging jullie al bijna missen. Anyway, vond het op zich wel een prima race gisteren. Jammer dat Red Bull goed meedoet, maar vooral jammer dat Ferrari alwéér achter de feiten aan het rijden is. Begin er zelf een beetje moe van te worden om weer een seizoen lang Alonso om P4 te moeten zien vechten.

Citaat van: robbert op 31 maart 2014 - 06:55:20
Citaat van: Wings op 31 maart 2014 - 05:25:19
Citaat van: Jeroen op 30 maart 2014 - 23:10:55
Citaat van: Arthur op 30 maart 2014 - 23:08:35
Als RBR en Renault er weer helemaal zijn wordt het een mooie strijd tussen Hamilton en Vettel|Riccardio. Rosberg valt dan denk ik tegen. Ook Ferrari kwam er weer niet bij. Valt tot nu toe weer erg tegen...
Tja, Ferrari rijdt weer kort achter de toppers aan zoals al jaren het geval is. Verwacht weinig zeges.

Het zou mij niks verbazen als Alonso vertrekt na dit seizoen. Hoewel: waarheen? Eer dat een Ferrari-tijd aandient is het beste van Alonso er wel af. Geldt ook voor zijn teamgenoot die sowieso verder achter Alonso zit dan ik zelfs dacht.

inderdaad, hij wil wereldkampioen worden, en dat lukt dit seizoen ook niet zo te zien. Hij zal het beu worden om telkens moeten toe te zien hoe ferrari worstelt met de snelheid. Benieuwd of er nu nog veel piloten bij ferrari willen rijden, nu ze niet kunnen strijden om het podium :)
Heel veel, want Ferrari blijft de grote iconische naam van het spul. Bovendien is de subtop nog altijd beter dan een groot deel van het veld, dus een sportieve verbetering zou het ook wel zijn voor een behoorlijk aantal coureurs.
ja maar als men wereldkampioen wil worden moeten ze niet bij ferrari gaan rijden.

0634

De aantrekkingskracht van Ferrari is enorm. Ook Vettel en Button hebben meerdere malen aangegeven daarvan gecharmeerd te zijn. Vettel gaat er m.i. ook op zeker nog wel eens heen.

Wings

Ik vrees dat de heren hierboven geen ongelijk hebben, Robbert. Bovendien komt na regen, zonneschijn.

Kootje

99% vd coureurs wil voor Ferrari rijden 
Ferrari heeft iets magisch, iets onaantastbaars   
zelfs in de jaren voor Schumi, waarin ze nauwelijks meetelden en 20 jaar zonder grote successen bleven, wou bijna iedereen voor hun uitkomen   
zal nu niet anders zijn