Round 2: Malaysian Grand Prix, Sepang, Kuala Lumpur

Gestart door Maikel0230, 16 maart 2014 - 10:30:53

« vorige - volgende »

Perton

Kan de BBC nu wel panisch doen dat Vettel het net niet haalt, maar als de regen net lichtjes erger is geworden, dan mis je de cut off ook net. Ze zitten altijd perfect op het randje, dus dan gaat het bij een klein tegenslagje mis. Kan gebeuren.

Wings

Was duidelijk te zien (aan de sectortijden) dat er fractioneel meer water lag. Ik had meteen het vermoeden dat de baan niet sneller was en niemand zich ging verbeteren. Alleen Rosberg stoot deze gedachte om.

FolkertE

Citaat van: Wings op 29 maart 2014 - 11:03:03
Was duidelijk te zien (aan de sectortijden) dat er fractioneel meer water lag. Ik had meteen het vermoeden dat de baan niet sneller was en niemand zich ging verbeteren. Alleen Rosberg stoot deze gedachte om.
Misschien dat Rosberg te veel had laten liggen in zijn eerste poging. Hij verbeterde ook marginaal.

Wings

Ja. Rosberg schoot rechtdoor. Daarom P4 (nu P3 waar P2 mogelijk was).

NielsD

Ach, hoe groot is ook de kans dat er echt tijden verbeterd worden als je switcht van inters naar full wets... alleen Nico lukt het, maar voor de rest bleeft iedereen staan.

Maakte Kimi trouwens een fout tijdens zijn eerste ronde in Q3? Het verschil met Alonso wat een seconde, wat hij later op full wets ook helemaal niet verbeterde.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Maikel0230

Mooi resultaat maar ik heb alle VT's gezien, ik denk dat het weer de ware pace van Red Bull een beetje maskeert want in de VT's liep het toch niet helemaal gesmeerd zoals nu.

Alonso P4, beter dan ik gedacht had door het weer, hopelijk kan hij morgen op zijn minst iets in de pap brengen, een superstart naar P1 bijvoorbeeld  ;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Breaktest

Alleen een minpuntje voor Coulthard. Het was voor iedereen duidelijk, behalve Button, dat intermediates de verkeerde bandenkeuze was. Dat heeft niets met gokken en hopen op het beste te maken. 
En het incident tussen Alonso en Kvyat was grotendeels de Ferrari rijder aan te rekenen. Dan moet je dat ook zeggen en niet vergoeilijken.

robbert

Citaat van: Maikel0230 op 29 maart 2014 - 11:54:38
Mooi resultaat maar ik heb alle VT's gezien, ik denk dat het weer de ware pace van Red Bull een beetje maskeert want in de VT's liep het toch niet helemaal gesmeerd zoals nu.

Alonso P4, beter dan ik gedacht had door het weer, hopelijk kan hij morgen op zijn minst iets in de pap brengen, een superstart naar P1 bijvoorbeeld  ;D

haha stel je voor, maar het zal niet lang duren eer hamilton terug er voor zit. ;D

Maikel0230

Citaat van: Breaktest op 29 maart 2014 - 11:59:22
Alleen een minpuntje voor Coulthard. Het was voor iedereen duidelijk, behalve Button, dat intermediates de verkeerde bandenkeuze was. Dat heeft niets met gokken en hopen op het beste te maken. 
En het incident tussen Alonso en Kvyat was grotendeels de Ferrari rijder aan te rekenen. Dan moet je dat ook zeggen en niet vergoeilijken.

Waarom zou dat Alonso zijn fout zijn? Als je de beelden goed bekeken zou hebben zie je dat de Toro Rosso zijn remmen blokeert, niemand is hier in fout, gewoon een dom race-incident.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

ja ik vind het ook idd een race-incident. Er was niks te zien in de regen, zelfs hamilton zei dat het onmogelijk was. Maar ja dat heb je altijd in maleisie é

Wings

Ik vind het meer een ongelukkige samenkomst van omstandigheden. Beiden vergalopperen zich. Alonso gaat fractioneel te wijd waar Kvyat zich verremt. Maar, om eerlijk te zijn, ik begrijp niet helemaal waarom hij daar het gat -in eerste instantie- induikt. Of dacht hij misschien dat Alonso hem lang wilde laten? Dat kan natuurlijk wel. Direct nadat het in beeld werd gebracht dacht ik nog even 'druif, kijk dan ook in de spiegels' maar Hamilton bewees even later dat je gewoon geen reet zag in die prullen. Dus ja, gewoon een 'kan gebeuren' situatie. Niks schokkends. Denk ook niet dat dit bestraft gaat worden. Zou het -egaal wie bestraft wordt- onnodig vinden om per sé een schuldige aan te moeten wijzen en te bestraffen. Verder wel weer overmacht voor Alonso die een seconde sneller is dan zijn teamgenoot.

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 29 maart 2014 - 12:06:47
Citaat van: Breaktest op 29 maart 2014 - 11:59:22
Alleen een minpuntje voor Coulthard. Het was voor iedereen duidelijk, behalve Button, dat intermediates de verkeerde bandenkeuze was. Dat heeft niets met gokken en hopen op het beste te maken. 
En het incident tussen Alonso en Kvyat was grotendeels de Ferrari rijder aan te rekenen. Dan moet je dat ook zeggen en niet vergoeilijken.

Waarom zou dat Alonso zijn fout zijn? Als je de beelden goed bekeken zou hebben zie je dat de Toro Rosso zijn remmen blokeert, niemand is hier in fout, gewoon een dom race-incident.

Fout vind ik ook te zwaar vaan inzet maar het kwam ook weer niet uit de lucht vallen. Als je te wijd gaat kan je er rekening mee houden dat iemand binnendoor komt. Dus ach, helemaal onbegrijpelijk vind ik de vinger naar Alonso niet hoewel ik me er niet echt in kan vinden en net als jou het wegzet als race-incident.

Breaktest

Citaat van: Maikel0230 op 29 maart 2014 - 12:06:47
Citaat van: Breaktest op 29 maart 2014 - 11:59:22
Alleen een minpuntje voor Coulthard. Het was voor iedereen duidelijk, behalve Button, dat intermediates de verkeerde bandenkeuze was. Dat heeft niets met gokken en hopen op het beste te maken. 
En het incident tussen Alonso en Kvyat was grotendeels de Ferrari rijder aan te rekenen. Dan moet je dat ook zeggen en niet vergoeilijken.

Waarom zou dat Alonso zijn fout zijn? Als je de beelden goed bekeken zou hebben zie je dat de Toro Rosso zijn remmen blokeert, niemand is hier in fout, gewoon een dom race-incident.
Hij kan zijn wielen wel blokkeren, maar gaat niet van zijn lijn. Affijn, we zullen wel zien wat de racestewards ervan zeggen.

Franky R.

Hakkinen zei voor de BBC, dat Alonso niet zomaar moest insturen. Inderdaad kun je verwachten dat iemand naast je gaat rijden, als je zo wijd gaat...


Kvyat deed IMHO niet veel verkeerd. Hij kwam al met een hogere snelheid [dan Alonso] aangereden. Dom ongeluk, maar niet noodzakelijk om een van de twee te straffen.

Maikel0230

Gridstraf voor Bottas
http://www.gppits.net/nieuws/gridstraf_voor_valtteri_bottas/

En geen actie tegen Alonso of Kvyat, zoals gezegd dus, gewoon een race-incident

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25