Race 1: Rolex Australian GP

Gestart door T.Nuvolari, 07 maart 2014 - 12:23:42

« vorige - volgende »

Wie gaat de eerste race winnen?

Vettel
0 (0%)
Riccardo
0 (0%)
Hamilton
11 (42.3%)
Rosberg
7 (26.9%)
Raikkonen
2 (7.7%)
Alonso
2 (7.7%)
Grosjean
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Massa
3 (11.5%)
Bottas
0 (0%)
Button
0 (0%)
Magnussen
0 (0%)
Hulkenberg
0 (0%)
Perez
1 (3.8%)

Totaal aantal stemmen: 20

Wings

That's the whole point: dat je grenzen opzoekt vind niemand erg, ook niet als je zo nu en dan wegkomt terwijl je een loopje neemt met de regels echter ben ik het eens met de mensen die Red Bull nu bekritiseren omdat nu het kwartje eens niet hun kant uitrolt ze gaan miepen. Natuurlijk is het onderdeel van het spel dat wordt gespeeld maar net als Kootje kan ik er van genieten dat ze nu eens uitglijden. Jammer dat Ricciardo het kind van de rekening is, dat gun ik hem dus absoluut niet.

Maikel0230



Opmerkelijk, de sensor van Perez was ook niet in orde voor de start, maar Force India volgde wel de instructies van de FIA.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

Citaat van: Kootje op 20 maart 2014 - 11:03:35
Och ... ze zullen er best zeker van zijn dat die flowmeter niet goed was, maar ja ... ze zullen er ook zeker van zijn dat ze de adviezen en waarschuwingen  vd FIA genegeeerd hebben en daardoor nooit zullen winnen. Maar we gaan het zien.

Persoonlijk vind ik het jammer voor Ricciardo, maar geniet ik met volle teugen om te zien hoe Red Bull hier op z'n bek gaat. Ze lappen al jaren de afspraken en regels aan hun laars en komen er steeds maar weer mee weg. Blij dat dat nu 'n keer niet zo lijkt te zijn.

ja, aan alles komt dus een einde. Vind het ook goed dat ze eens tegen de lamp lopen. Moest al veel eerder gebeurd zijn.

FolkertE

Ik heb eigenlijk altijd wel iets gehad met Red Bull, vooral in het begin van hun carriere hoopte ik altijd dat zij gingen winnen, maar helaas voor DC gebeurde dat veel te laat. Ik had het hem zo gegund. Na jaren roepen dat je dit jaar WK word.... ;D
Maar laatste jaren heb ik wel wat meer twijfels over ze gekregen, niet minachting of iets. Gewoon gezonde jaloezie.
Maar ze hebben afgelopen 4 jaar wel 2 keer geluk gekend met het goed keuren van de flexi wings en hun diffusor.
Hoop echt dat ze op (legale) wijze weer terug komen en dat Vettel op de baan word verslagen en niet omdat de auto zo traag is. Maar ik denk dat RBR nu wanhopig is geweest en iets geprobeerd hebben dat niet conform  de regels is. En dat ze het zelf ook al wisten. 

Dat RBR niet officieel protest aantekent, zegt mij meer dan genoeg. Ik verwacht ook niet dat RBR volgende race er weer zo goed bij zit.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sphinx

Zitten er eigenlijk NL'se medewerkers bij RBR? Die werkwijze is sprekend de werkwijze van mensen die Wet openbaar bestuur - verzoeken indienen nét voor de deadline verloopt, om de gemeente zo min mogelijk reactietijd te geven.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Maikel0230

Geen idee, blijkbaar waren ze verdeeld of ze nu moesten protest aantekenen of niet.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Citaat van: Maikel0230 op 20 maart 2014 - 11:38:21


Opmerkelijk, de sensor van Perez was ook niet in orde voor de start, maar Force India volgde wel de instructies van de FIA.
Nuja, zo opmerkelijk vind ik dat niet, het was namelijk al wel duidelijk dat meerdere teams dit hadden gedaan. Of bedoel je dat Force India tijdens de race heeft geluisterd? (heb het youtube-fragment niet geluisterd verder). Dan is het wel nieuwe info, maar alsnog niet echt opmerkelijk :P

Dat Red Bull zo lang met het protest heeft gewacht, vind ik ook niet heel raar eigenlijk. Ik weet niet hoe zo'n protest eruit ziet, maar het zal wel juridisch goed dichtgebouwd moeten zijn dat het ICA niet met een reactie komt: "ja het is niet-ontvankelijk, ga maar weer naar huis." Ik kan wel snappen waarom het zo lang heeft geduurd.

Maikel0230

#623
Ik bedoeld inderdaad dat de FI wel heeft geluisterd net zoals Mercedes dat gedaan heeft.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Dimensie

Citaat van: F1fan2987 op 20 maart 2014 - 12:01:03

Maar ze hebben afgelopen 4 jaar wel 2 keer geluk gekend met het goed keuren van de flexi wings en hun diffusor.
Hoop echt dat ze op (legale) wijze weer terug komen en dat Vettel op de baan word verslagen en niet omdat de auto zo traag is. Maar ik denk dat RBR nu wanhopig is geweest en iets geprobeerd hebben dat niet conform  de regels is. En dat ze het zelf ook al wisten. 

Dat RBR niet officieel protest aantekent, zegt mij meer dan genoeg. Ik verwacht ook niet dat RBR volgende race er weer zo goed bij zit.


Weet je dat de helft van de teams met die vleugels reed?
En dat het corseclienti Ferrari programma ook nog niet zo zuiver is waarna Mercedes een test dunnetjes over kan doen?
Hoge bomen vangen veel wind maar voor alsnog is het allemaal legaal gebleken, al stinkt het wel erg.
Stel dat Rosberg nu ook was uitgevallen en Riciardo problemen had gehad, dan had Mc laren opeens een ongelofelijk illegale wielophanging gehad waar je nu niemand meer over hoort.

Perton

Wat Red Bull de afgelopen jaren heeft gedaan, is wat mij betreft ook gewoon altijd legaal geweest. Wat echter wel zo is, is dat Red Bull vaker dan andere dominante teams uit het verleden wel heel erg op het randje heeft gezeten. Dat zijn uiteraard alleen maar credits voor Newey en zijn team dat ze die mazen weten te vinden, maar het punt dat ik wil maken is...

In de Formule 1 is het al decennia zo dat team A de grenzen opzoekt en team B daarover klaagt. Twee jaar later heeft team B iets gevonden en klaagt team A daarover. Eigenlijk treurig dat alle teams worden geleid door mensen die de kleuterschool in dat opzicht niet afgemaakt hebben, maar so be it, het is gewoon part of the game.

Ik vind het alleen jammer dat (en dat heb ik vaker gezegd op dit forum) Red Bull (als team A) vervolgens teams B, C en D gaat beschuldigen van jaloezie. Ik denk dat dat behoorlijk meespeelt in de redenatie van sommige fans waarom ze het mooi vinden dat Red Bull nu een beetje op haar bek gaat (om deze term even te gebruiken, ze gaan natuurlijk niet echt op hun bek, maar in de perceptie van sommigen is dat wel zo).

Dus inderdaad, hoge bomen vangen veel wind, maar voor sommige mensen (en ik heb er geen moeite mee om te bekennen dat ik daar één van ben), is het zo mooi dat Red Bull nu een keer heeft gegokt en verloren. Misschien winnen ze het beroep wel, misschien worden ze wel kampioen, maar misschien worden ze door dit incident ook wat nederiger. De tijd zal het leren.

Sabai

Citaat van: Kootje op 20 maart 2014 - 11:03:35
Och ... ze zullen er best zeker van zijn dat die flowmeter niet goed was, maar ja ... ze zullen er ook zeker van zijn dat ze de adviezen en waarschuwingen  vd FIA genegeeerd hebben en daardoor nooit zullen winnen. Maar we gaan het zien.

Persoonlijk vind ik het jammer voor Ricciardo, maar geniet ik met volle teugen om te zien hoe Red Bull hier op z'n bek gaat. Ze lappen al jaren de afspraken en regels aan hun laars en komen er steeds maar weer mee weg. Blij dat dat nu 'n keer niet zo lijkt te zijn.

Welke afspraken en regels hebben ze dan aan hun laars gelapt? Ok ze hebben het randje van de regels opgezocht.  Maar daar is niks mis mee toch? Ik zie andere teams niks anders doen eigenlijk.

Kootje

Er waren afspraken omtrent het budget, 'n soort van officieuze budgetcap (weet even niet meer hoe dat precies heette) die men aan hun laars lapte. Het is destijds bewezen dat Red Bull zich niet aan de gemaakte afspraken hield, maar de zelfopgelegde budgetcap wel overschreed.

Qua regels hebben ze sowieso die van de flex-wing overtreden. Dat de FIA test niet toereikend was om dit te bevestigen, wil niet zeggen dat ze geen flex-wing hadden. Dit is op meerdere foto's/video's duidelijk zichtbaar en dus 'n overtreding van die regel.
Daarnaast was er nog hun blown-diff systeem, nadat dit al door de FIA verboden was. Hier vonden ze 'n maas in de wet waardoor ze ermee weg kwamen, maar desondanks ben ik van mening dat het nog steeds niet conform het reglement is.


Maar goed, dat zijn gedane zaken en die nemen geen keer. Gebeurd is gebeurd en ik heb niet zo'n zin om hier weer 'n discussie aan te wijden. Ik ben echter wel blij dat ze nu eens 'n keertje niet weg lijken te komen met hun streken. En dat is alles wat ik er verder over zeg.

Wings

Ik ben het niet oneens met je maar op de rand balanceren en de mazen in de wet opzoeken is niet illegaal bezig zijn. Maar, toegegeven en daarom ook eens met je, heb wel het idee gehad dat ze de wind mee hadden zo nu en dan. Anders gezegd, de twijfelgevallen vielen gunstig uit [denk ik hé! Kan het dus niet klip en klaar overleggen].

0634

Ik weet ook niet echt of je dit gedoe met die sensor een 'streek' kan noemen. Vind het toch wel een ander verhaal dan de andere dingen die opgenoemd worden.