Race 1: Rolex Australian GP

Gestart door T.Nuvolari, 07 maart 2014 - 12:23:42

« vorige - volgende »

Wie gaat de eerste race winnen?

Vettel
0 (0%)
Riccardo
0 (0%)
Hamilton
11 (42.3%)
Rosberg
7 (26.9%)
Raikkonen
2 (7.7%)
Alonso
2 (7.7%)
Grosjean
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Massa
3 (11.5%)
Bottas
0 (0%)
Button
0 (0%)
Magnussen
0 (0%)
Hulkenberg
0 (0%)
Perez
1 (3.8%)

Totaal aantal stemmen: 20

rafael25


Jozef

Citaat van: Perton op 16 maart 2014 - 17:14:54
Citaat van: Jozef op 16 maart 2014 - 17:08:31
Het is ook een hele vage situatie.

Vast staat dat ook de alternatieve meting, die op zaterdag dus, geen goede waardes gaf. Voor de FIA genoeg reden om te zeggen dat RB het dan maar zelf uit moest zoeken, met de originele sensor. Terecht? Dat weten alleen de mensen die de ruwe data in hun handen hebben.
Nuja zelf uitzoeken, Bauer heeft suggesties gedaan voor aanpassingen, waar Red Bull zich niet aan heeft gehouden. Natuurlijk weten we niet of de problemen daarmee daadwerkelijk opgelost waren geweest, maar als Red Bull daar gewoon naar had geluisterd, hadden ze nu een poot om op te staan door te zeggen: "He, we moesten dit en dit doen van jullie, dat werkte niet, is jullie fout." Door Bauer genegeerd te hebben, is de hele basis van hun argumentatie wel een beetje weggevallen. Dat ze ook de wedstrijdleiding hebben genegeerd, snap ik op zich wel. Kwestie van in je eigen gelijk geloven en het na de race maar oplossen.

Dat ben ik het niet met je eens, wat Bauer zei was dat ze maar gewoon minder brandstof moesten inspuiten (voor zover ik de situatie begrijp). Dat is geen constructieve oplossing. Als Red Bull denkt te weten dat ze echt maar 100 kg/h inspuiten, terwijl de sensor zegt dat het 105 kg/h is, tja, wat moeten ze dan?

Als ze hadden gedaan wat jij zegt, dan hadden ze hun verbruik maar naar 95 kg/h moeten terugschroeven. Dan kunnen ze na de race wel leuk zeggen dat ze benadeeld waren, maar wat had de FIA dan gedaan, Ricciardo 20 bonusseconden geven?

Nogmaals, ik weet ook niet of de sensor echt verkeerd was of niet. Maar ik probeer maar de positie van Red Bull te schetsen, als het vanuit hun standpunt zeker was dat de sensor slecht was.

Perton

Ok, ik had begrepen dat hij een oplossing had aangedragen om de sensor te laten werken, maar dat Red Bull niet met die oplossing akkoord ging, omdat de sensor eerder problemen had gegeven. Maar als die oplossing was 'dat ze maar minder brandstof moeten gebruiken', dan ben ik het wel met je eens.

Maikel0230

Kan er mij iemand mij in mensentaal uitleggen wat er nu percies fout gegaan is want ik kom er niet wijs uit.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

http://en.espnf1.com/australia/motorsport/story/149751.html?CMP=OTC-RSS

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

Maikel, de flow van de brandstof in de auto mag maar 100 kg/u (waarom, is mij een raadsel) zijn er er zijn sensoren om dat te meten. Red Bull had een sensor, die werkt niet, is op zaterdag vervangen. Van de FIA moesten ze de originele echter weer gebruiken. Red Bull vond dat deze niet goed werkte, maar ipv er ook daadwerkelijk wat aan te doen, gingen ze dikke YOLO op eigen houtje doen waar ze in de race zin in hadden. Tijdens de race werden ze nog door de FIA gewaarschuwd dat de flow te hoog was, maar dat negeerden ze (omdat ze dus nog steeds vonden dat de sensor niet goed werkte) en vervolgens werden ze gediskwalificeerd.

Zoiets. Misschien kan Jozef me aanvullen/verbeteren.

T.Nuvolari


Gerard

Triest dat Ricciardo gestraft is.... hij kan hier niets aan doen...
Verder een zeer strakke overwinning voor Nico!
Ik heb er wel van genoten :)

Maikel0230

Citaat van: Perton op 17 maart 2014 - 10:02:38
http://en.espnf1.com/australia/motorsport/story/149751.html?CMP=OTC-RSS

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

Maikel, de flow van de brandstof in de auto mag maar 100 kg/u (waarom, is mij een raadsel) zijn er er zijn sensoren om dat te meten. Red Bull had een sensor, die werkt niet, is op zaterdag vervangen. Van de FIA moesten ze de originele echter weer gebruiken. Red Bull vond dat deze niet goed werkte, maar ipv er ook daadwerkelijk wat aan te doen, gingen ze dikke YOLO op eigen houtje doen waar ze in de race zin in hadden. Tijdens de race werden ze nog door de FIA gewaarschuwd dat de flow te hoog was, maar dat negeerden ze (omdat ze dus nog steeds vonden dat de sensor niet goed werkte) en vervolgens werden ze gediskwalificeerd.

Zoiets. Misschien kan Jozef me aanvullen/verbeteren.

Dus als ik het goed begrijp heeft Red Bull
1) Op eigen houtje besloten om een andere sensor te gebruiken dan die van de FIA?
2) Tijdens de race lollig verder gegaan met een te hoge fuel flow ondanks waarschuwingen van de FIA?
3) Zeggen ze nu dat de diskwalificatie onterecht is omdat de originele sensor niet naar behoren werkte en ze dus juist gehandeld hebben?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25


Perton

Dat is wel wat ik er ongeveer van begrepen heb.

Tuesday

#535
Citaat van: Maikel0230 op 17 maart 2014 - 11:38:51
Citaat van: Perton op 17 maart 2014 - 10:02:38
http://en.espnf1.com/australia/motorsport/story/149751.html?CMP=OTC-RSS

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

Maikel, de flow van de brandstof in de auto mag maar 100 kg/u (waarom, is mij een raadsel) zijn er er zijn sensoren om dat te meten. Red Bull had een sensor, die werkt niet, is op zaterdag vervangen. Van de FIA moesten ze de originele echter weer gebruiken. Red Bull vond dat deze niet goed werkte, maar ipv er ook daadwerkelijk wat aan te doen, gingen ze dikke YOLO op eigen houtje doen waar ze in de race zin in hadden. Tijdens de race werden ze nog door de FIA gewaarschuwd dat de flow te hoog was, maar dat negeerden ze (omdat ze dus nog steeds vonden dat de sensor niet goed werkte) en vervolgens werden ze gediskwalificeerd.

Zoiets. Misschien kan Jozef me aanvullen/verbeteren.

Dus als ik het goed begrijp heeft Red Bull
1) Op eigen houtje besloten om een andere sensor te gebruiken dan die van de FIA?
2) Tijdens de race lollig verder gegaan met een te hoge fuel flow ondanks waarschuwingen van de FIA?
3) Zeggen ze nu dat de diskwalificatie onterecht is omdat de originele sensor niet naar behoren werkte en ze dus juist gehandeld hebben?
1) dat hebben ze idd gedaan, maar dat was op zaterdag. De FIA was hiervan zaterdag al op de hoogte en in overleg met de FIA heeft RBR voor zondag weer de oude sensor gebruikt. Op punt 1 kunnen ze dus in mijn ogen niet (meer) gepakt worden.
2) Dat moet dus nog blijken of de fuel flow idd te hoog was. De sensor van de FIA gaf dit wel aan, maar als RBR kan aantonen dat daar iets mis mee was en de fuel flow wel ok was, lijkt mij dat punt 2 ook vervalt
3)idd en de originele sensor is dus zondag wel gewoon gebruikt.

Perton

Punt 1 heeft Tuesday goed, in die zin dat de sensor inderdaad op de auto zat en werd gebruikt, maar:

7) The team stated that based on the difference observed between the two readings in P1, they considered the fuel flow sensor to be unreliable. Therefore, for the start of the race they chose to use their internal fuel flow model, rather than the values provided by the sensor, with the required offset.

Dit klinkt mij dat ze alsnog van data van een andere sensor zijn uitgegaan voor het bepalen van de fuel flow tijdens de race, dus niet van de juiste sensor, wat ook wel blijkt uit punt A van de bevindingen van de stewards:

Thus the stewards find that:

A) The team chose to run the car using their fuel flow model, without direction from the FIA. This is a violation of the procedure within TD/01614.

en punt D stelt:

D) That regardless of the team's assertion that the sensor was fault, it is not within their discretion to run a different fuel flow measurement method without the permission of the FIA.

Dus de diskwalificatie is vooral voor het negeren van de wedstrijdleiding.

Tuesday

Citaat van: Perton op 17 maart 2014 - 12:05:46
Punt 1 heeft Tuesday goed, in die zin dat de sensor inderdaad op de auto zat en werd gebruikt, maar:

7) The team stated that based on the difference observed between the two readings in P1, they considered the fuel flow sensor to be unreliable. Therefore, for the start of the race they chose to use their internal fuel flow model, rather than the values provided by the sensor, with the required offset.

Dit klinkt mij dat ze alsnog van data van een andere sensor zijn uitgegaan voor het bepalen van de fuel flow tijdens de race, dus niet van de juiste sensor, wat ook wel blijkt uit punt A van de bevindingen van de stewards:

Thus the stewards find that:

A) The team chose to run the car using their fuel flow model, without direction from the FIA. This is a violation of the procedure within TD/01614.

en punt D stelt:

D) That regardless of the team's assertion that the sensor was fault, it is not within their discretion to run a different fuel flow measurement method without the permission of the FIA.

Dus de diskwalificatie is vooral voor het negeren van de wedstrijdleiding.
wat ze alleen op zaterdag hebben gedaan. Dan had er toen ingegrepen moeten worden en Ricciardo uit de uitslag van de kwalificatie geschrapt worden, maar dat is niet gebeurd terwijl men op de hoogte was van het vergrijp. Voor zondag staat alleen de fuelflow overtreding.

Perton

Geldt de 100kg/u alleen voor de race of te allen tijde? Want als het alleen voor de race is, kan ik me voorstellen dat er op zaterdag geen straf volgde (het wordt me uit het persbericht van de wedstrijdleiding in ieder geval niet duidelijk of de sensor in eerste instantie door Red Bull zelf is vervangen of in opdracht van de FIA. Het terugplaatsen van de FIA gebeurde in ieder geval wel op last van de FIA)

Maikel0230

#539
Feit is dat ze Red Bull een tweede kans hebben gegeven en dat die dat gewoon naast zich heeft neergelegd

Op zaterdag krijgt RB het advies om de fuel flow meter te vervangen en op zondag beslissen die gewoon om toch hun eigen methode toe te passen, ja ik snap dat ze niet tevreden zijn over die sensor maar dat wil nog niet zeggen dat je mag en kan doen waar je zin in hebt.

Ik zie niet hoe Red Bull dat beroep gaat winnen en in feite is de diskwalificatie terecht, spijtig voor Ricciardo maar uiteindelijk haalt ie er een  voordeel, hoe klein dat ook mag zijn bij zulke pietleuterige dingen.

Is het trouwen bewezen dat die sensor slecht werken of dat het alleen die ene was die Red Bull op zaterdag in de wagen had?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25