Race 1: Rolex Australian GP

Gestart door T.Nuvolari, 07 maart 2014 - 12:23:42

« vorige - volgende »

Wie gaat de eerste race winnen?

Vettel
0 (0%)
Riccardo
0 (0%)
Hamilton
11 (42.3%)
Rosberg
7 (26.9%)
Raikkonen
2 (7.7%)
Alonso
2 (7.7%)
Grosjean
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Massa
3 (11.5%)
Bottas
0 (0%)
Button
0 (0%)
Magnussen
0 (0%)
Hulkenberg
0 (0%)
Perez
1 (3.8%)

Totaal aantal stemmen: 20

0634

Ricciardo is wel een gaaf ventje hoor

Wings

Tof podium! Hier ben ik wel blij mee hoewel ik vrees dat Mercedes een Redbulletje gaat doen. Maar het is pas de eerste race dus laten we niet te hard van stapel lopen.

robbert

Toch een goeie race gezien. Mercedes bevestigd hun resultaten van in de tests, en zijn overduidelijk dominant. Dat zie je ook aan de andere mercedesteams die zelfs ferrari het moeilijk maakt.
Ferrari zal nog veel werk hebben aan de winkel, hun snelheid is volgens mij wat slechter dan vorig seizoen. Maar het seizoen is nog lang. En de grote schrik van velen: Geen enkele wagen die de finish haalt, is toch wel overdreven.
Redbull is toch nog redelijk betrouwbaar, want ricciardo heeft de finish gehaald, en de redbull is nog altijd snel

Rho

Toch weer een Red Bull op het podium en alweer een Duits volkslied... maar het was niet voor Vettel en de Red Bull coureur was Ricciardo, dus dat is mooi! Leuk om Ricciardo daar te zien in eigen land. En Magnussen, wow, hij mag dan bij een topteam rijden, dat ie meteen Button verslaat is best knap. Ik ben benieuwd wat hij de rest van het seizoen kan laten zien.

Wat Kimi betreft, dat mag beter, hopelijk was er iets mis met de auto, dan is dat waarschijnlijk snel opgelost en is hij volgende race beter. Maar Alonso was ook niet super, hij had ook moeite met inhalen en reed niet erg snel weg. Ferrari zit niet bij de snelste teams dit seizoen.

Ik ben in ieder geval niet voor niets opgestaan.

Tuesday

Mmmh, bijzondere race. Niet heel erg veel actie, ondanks dat het toch wel dicht op elkaar zat in de subtop/middenveld. Button die op P10 start, ingehaald wordt door Raikkonen en Bottas, zelf de hele race niemand inhaalt op de baan en toch 4e wordt  :o Top 3  vanaf de 1e ronde volgens mij hetzelfde. Maar blijft toch altijd leuk om naar racende auto's te kijken, tactisch racen kan ook erg leuk zijn. Bottas was toch wel de smaakmaker, maar heeft misschien wel een podium weggegooid. t Seizoen is begonnen, maar t moet nog wel een beetje ontbranden. Misschien wel de 2 grote favorieten staan nog op 0 punten. Ben benieuwd naar het vervolg.

Jozef

Anthony Davidson zei net op Sky dat Kamui hem verteld heeft dat z'n achterremmen het niet deden.

Fabian

De eerste nabeschouwing van het seizoen staat weer online:

http://www.gppits.net/magazine/melbourne_het_geweld_barst_weer_los/

ps. niet zo veel ouwehoeren allemaal. Heb 11 pagina's gemist in dit topic!  ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

Jozef

Belangrijkste conclusie: als het op pure pace aankomt is Mercedes een klasse apart, daarachter zijn het Williams, McLaren en het onverwachte Red Bull.

Magnussen maakt zijn en mijn droom waar, fantastisch om weer een McLaren op het podium te zien. En ook fantastisch om te zien dat Williams er écht staat.

Hilarische moment van de race: "I HAVE NO POWER, DO SOMETHING!!  :'( :'("
;D ;D

robbert

Citaat van: Tuesday op 16 maart 2014 - 09:39:16
Mmmh, bijzondere race. Niet heel erg veel actie, ondanks dat het toch wel dicht op elkaar zat in de subtop/middenveld. Button die op P10 start, ingehaald wordt door Raikkonen en Bottas, zelf de hele race niemand inhaalt op de baan en toch 4e wordt  :o Top 3  vanaf de 1e ronde volgens mij hetzelfde. Maar blijft toch altijd leuk om naar racende auto's te kijken, tactisch racen kan ook erg leuk zijn. Bottas was toch wel de smaakmaker, maar heeft misschien wel een podium weggegooid. t Seizoen is begonnen, maar t moet nog wel een beetje ontbranden. Misschien wel de 2 grote favorieten staan nog op 0 punten. Ben benieuwd naar het vervolg.

inderdaad, zo moeten er meer denken. Tactisch racen kan ook leuk zijn om te zien. Want daar draait de moderne f1 om, de tactiek

Edwin90

Leuke race gezien, het middendeel kakte wel iets in moet ik zeggen. Maar dat mag de pret van een eerste race niet drukken. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat, Mercedes staat er enorm goed voor. Maar wat gebeurt er als de wagen van Vettel het wél doet? Kan een leuk gevecht worden nog!

Maikel0230

#445
Problemen voor Ricciardo!

Citaat van: Adam Cooper
FIA says @danielricciardo's car "has exceeded consistently the maximum allowed fuel flow of 100kg/h"

Citaat van: F1 FanaticFIA technical delegate Jo Bauer reported Ricciardo's car "exceeded consistently the maximum allowed fuel flow of 100kg/h".

"As this is not in compliance with Article 5.1.4 of the 2014 Formula One Technical Regulations, I am referring this matter to the stewards for their consideration."

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Jozef op 16 maart 2014 - 10:09:58
Belangrijkste conclusie: als het op pure pace aankomt is Mercedes een klasse apart, daarachter zijn het Williams, McLaren en het onverwachte Red Bull.
Vettel zat vrijdag in de 'racesimulatie' wel dichtbij Mercedes, als enige ook in de 1:33. Ik weet niet of Ricciardo een goede graadmeter is voor de racepace van Vettel/RBR. Ricciardo gaf zelf vrijdag overigens ook aan dat het gat met Vettel groot was en daarmee doelde hij niet op zn snelste tijd. Maar goed, blijft staan dat Mercedes voorlopig een klasse apart is.

NielsD

Er hangt diskwalificatie boven het hoofd van Ricciardo. Hij zou meer dan 100 kg brandstof hebben verbruikt tijdens de wedstrijd.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Edwin90

Er is nog geen officiële bevestiging (niet gezien teminste), maar volgens Ted Kravitz (Skysports) is de DQ er door.

Zonde!

Tuesday

Hoe kan dat?? waarom zou je meer meenemen?? of is er niet genoeg over om een monster te nemen?