Race 1: Rolex Australian GP

Gestart door T.Nuvolari, 07 maart 2014 - 12:23:42

« vorige - volgende »

Wie gaat de eerste race winnen?

Vettel
0 (0%)
Riccardo
0 (0%)
Hamilton
11 (42.3%)
Rosberg
7 (26.9%)
Raikkonen
2 (7.7%)
Alonso
2 (7.7%)
Grosjean
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Massa
3 (11.5%)
Bottas
0 (0%)
Button
0 (0%)
Magnussen
0 (0%)
Hulkenberg
0 (0%)
Perez
1 (3.8%)

Totaal aantal stemmen: 20

Sabai

Citaat van: gloudiesaurus op 15 maart 2014 - 11:27:03
Jep de Renault-team zijn beter dan in de winter. Maar goed Renault heeft ook gezegd dat ze hier op 100% rijden. Het verschil met Mercedes/ Ferrari is dan helemaal niet zo groot. Ben wel benieuwd naar de betrouwbaarheid morgen.

Ze hebben in elk geval al meer ronde's aan 1 stuk gereden dan in de hele wintertest.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 11:25:35
Citaat van: Tuesday op 15 maart 2014 - 11:18:08
Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 11:08:55
Citaat van: Wings op 15 maart 2014 - 10:54:28
Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 10:48:24
Geen echte verrassingen? Jij had Kvyat daar wel verwacht bedoel je? Of Grosjean bungelend achteraan zonder grip, zonder pace? ;)

Zoals ik al zei, STR viel me mee. En dat Lotus slecht zou zijn zag je van mijlen ver aankomen. Althans, ik wel.

Naja drie verrassingen in de top 10... vind ik behoorlijk wat, maar ik weet natuurlijk niet wat jij had verwacht ;).

En Lotus, slecht had ik wel verwacht, maar dit is zwaar lachwekkend. Zelden een rijder zo zonder enig vertrouwen zien rijden als Grosjean vandaag. Prima dat jij dat zag aankomen, maar het was voor mij echt onthutsend om te zien.
na gisteren kon je dat van Lotus wel aan zien komen, al hadden ze met een goede, probleemloze dag ook misschien zo maar Q2 kunnen halen. Maar goed, zoals ik zeg, t is maar net wat je verrassend wilt noemen. Ik had deze top 10 echt niet voorspeld, maar t is allemaal redelijk verklaarbaar. STR zat gisteren al erg dicht op Williams en tussen de FI, nu op een natte baan staan ze er net voor. En door de problemen bij Raikkonen, Vettel en Button schuiven ze nog een stukje verder door.

Na gisteren misschien. Maar na de winter niet. Er zijn toch flink wat dingen die mij verrast hebben, waaronder inderdaad Lotus, Ricciardo, Red Bull in het algemeen, Vergne, Kyvat, en Williams in zekere zin ook. Dus ik ben dit weekend toch wel wat verrast hier en daar.

STR had een drama winter, net als RBR. Als ik dan Riccardo op 2 zie, en Vergne en Kvyat in de top 10, dan ben ik wel verrast ja. Zag ik niet aankomen in ieder geval.
op basis van de wintertests is het idd wel verrassend, dat RBR en STR er veel beter voor staan dan verwacht (door de meesten) lijkt me duidelijk, maar dat tekende zich gisteren al af. Maar k zie STR morgen nog wel weer afglijden, denk dat Williams wel sneller is in racepac en er staan een paar namen achter die er zonder problemen ook gewoon voor horen. Denk dat STR al heel blij zal zijn met 1 of 2 puntjes.
Lotus vind ik trouwens ook tov de wintertests niet verrassend. Doet me een beetje aan HRT van aantal jaren geleden denken, al zal er ongetwijfeld meer snelheid in zitten.

Perton

Citaat van: Sabai op 15 maart 2014 - 11:15:20
Ik vraag me af dat als morgen blijkt dat sommige rijders ruim buiten de 107% vallen een zwarte vlag gaan krijgen.  Heeft iemand hierover iets gehoord?
Geldt alleen voor kwalificatie. Nee dus.

Overigens vind ik het terecht dat Maldonado gewoon mag starten. In het verleden is regen bijna altijd een excuus geweest om langzame coureurs te laten starten. In droge omstandigheden had hij waarschijnlijk wel gewoon een tijd neer kunnen zetten.

Of je ze uit de race zou moeten kunnen halen.... ja, daar ben ik wel voorstander van, geen idee of dat reglementair mogelijk is, maar ik vind wel dat de FIA/Whiting dit donderdag bij de rijdersbriefing hadden moeten vertellen, en dat is naar mijn weten niet gebeurd, dus nu moet men de auto's maar laten rijden, hoe langzaam ook en van welk team ook. Vind ik persoonlijk he.

0634

Ach, het zo al verbazend zijn als die Lotussen het langer dan 10,15 ronden volhouden, dus zo groot zal het probleem niet worden ;)

Perton

Plus dat inderdaad. Hoe snel Mercedes ook is, ze zullen denk ik toch proberen zo langzaam mogelijk te rijden als ze aankunnen, dus Lotus moet wel bijzonder langzaam zijn, willen ze de overige teams echt schandalig in de weg rijden voor ze in de garage mogen opgeven.

0634

Wat nog erger was: de dramatische wegligging. Zelfs HRT was niet zo beroerd, Grosjean straalt in zijn hele rijden ook geen enkel vertrouwen uit. Dit kan wel eens een heel lang seizoen worden voor deze mannen.

Maar goed, volgend jaar trekt Grosjean natuurlijk naar Ferrari om Alonso te vervangen, dus er komen mooie tijden aan voor hem. (puur speculaas overigens, dit laatste, maar hé niet alles hoeft serieus. ;))

Wings

En waar zou Alonso dan heen verkassen?

0634

Misschien McLaren, maar de kans is aanwezig dat hij ermee stopt. Gaat een fietsteam runnen. Compleet met epo en bloeddoping en alles.

Wings


Perton

Hoe amateuristisch was het trouwens van Lotus om tegen Grosjean te zeggen dat ie in de regen nog even zijn tijd moest gaan verbeteren... ik snap dat je het als team nog wilt proberen, maar de toon waarop het tegen hem werd gezegd, vond ik echt heel raar. Niet van: "Kom we proberen het nog even", maar meer van: "Ga het nog maar even doen." Ik was oprecht verbaasd toen ik dat radiobericht hoorde.

Grosjean zijn lichaamstaal in de garage later sprak ook boekdelen natuurlijk: geen woede, teleurstelling, frustratie of wat dan ook, maar echt zo'n houding van 'ik moet maar lachen om hoe belachelijk het allemaal is'.

Puur voor Grosjean hoop ik dat Lotus nog wat van het seizoen maakt. Het team ben ik liever kwijt dan rijk, evenals Maldonado, maar Grosjean gun ik het wel.

@Wings, volgens mij zijn de geruchten Alonso-McLaren nog niet dood. Sterker nog, die werden de afgelopen weken weer een beetje levend (in die zin dat Dennis het niet uitsloot - maar dat betekent dat het gerucht nog wel leeft, anders werd hij er niet naar gevraagd). Ik zie het niet gebeuren hoor, maar als Ferrari ook in de nieuwe reglementen weer geen auto weet te bouwen om Alonso aan de titel te helpen, kan hij best wel eens vertrekken.

Terminator

Daar moest ik ook om lachen. ;D
Kan wellicht ook zijn dat apparatuur in de auto te warm werd, en hij daardoor wat meer vaart moest maken, maar het klonk wel heel apart.

T.Nuvolari

Was net de startgrid aan het bekijken. Chilton vandaag de snelste man, ook verrassend.  :)

Tuesday

Citaat van: Terminator op 15 maart 2014 - 12:43:40
Daar moest ik ook om lachen. ;D
Kan wellicht ook zijn dat apparatuur in de auto te warm werd, en hij daardoor wat meer vaart moest maken, maar het klonk wel heel apart.
dat zal het idd zijn, hij moest wat meer snelheid maken, dr werd echt niet van m verwacht dat ie zn tijd nog ging verbeteren.

Wings

Citaat van: Perton op 15 maart 2014 - 12:28:33
@Wings, volgens mij zijn de geruchten Alonso-McLaren nog niet dood. Sterker nog, die werden de afgelopen weken weer een beetje levend (in die zin dat Dennis het niet uitsloot - maar dat betekent dat het gerucht nog wel leeft, anders werd hij er niet naar gevraagd). Ik zie het niet gebeuren hoor, maar als Ferrari ook in de nieuwe reglementen weer geen auto weet te bouwen om Alonso aan de titel te helpen, kan hij best wel eens vertrekken.

Even uit het blote bolletje: naar mijn weten werd een overstap naar McLaren niet uitgesloten mede door de afwezigheid [op de voorgrond] van Ron Dennis. Tenslotte had Alonso problemen met Ron Dennis, niet met McLaren, in het kort.

Perton

Tsja. Di Montezemolo zit ook nog altijd bij Ferrari, en Raikkonen is daar ook terug. Uiteraard heb je gelijk dat dit het verhaal vorig jaar was, maar zaken veranderen, en als Ferrari weer (relatief) een crappy auto bouwt, en het hele McLaren-Honda-pakket interessant is, en McLaren denkt dat Button wel een beetje klaar is met zijn carrière... dan kunnen er heel wat principes en trots opzij worden gezet.

Maar zover is het natuurlijk nog lang niet. Ik acht het alleen niet onmogelijk dat Alonso voor McLaren zou kiezen, zelfs mét Dennis aan het roer. Het is echter vooralsnog wel een minimale kans.