Race 1: Rolex Australian GP

Gestart door T.Nuvolari, 07 maart 2014 - 12:23:42

« vorige - volgende »

Wie gaat de eerste race winnen?

Vettel
0 (0%)
Riccardo
0 (0%)
Hamilton
11 (42.3%)
Rosberg
7 (26.9%)
Raikkonen
2 (7.7%)
Alonso
2 (7.7%)
Grosjean
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Massa
3 (11.5%)
Bottas
0 (0%)
Button
0 (0%)
Magnussen
0 (0%)
Hulkenberg
0 (0%)
Perez
1 (3.8%)

Totaal aantal stemmen: 20

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 10:48:24
Geen echte verrassingen? Jij had Kvyat daar wel verwacht bedoel je? Of Grosjean bungelend achteraan zonder grip, zonder pace? ;)
na gisteren is het niet echt een grote verrassing. Raikkonen, Button en Vettel zouden er normaal misschien voor moeten staan en dan heb je de STR's weer op rond P11 waar ze gisteren ook stonden. Maar goed, t is maar net wat je een verrassing wilt noemen. Meevallen lijkt me ook wel een goede omschrijving.

Perton

En ook geen straf voor Alonso

0634

Citaat van: Wings op 15 maart 2014 - 10:54:28
Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 10:48:24
Geen echte verrassingen? Jij had Kvyat daar wel verwacht bedoel je? Of Grosjean bungelend achteraan zonder grip, zonder pace? ;)

Zoals ik al zei, STR viel me mee. En dat Lotus slecht zou zijn zag je van mijlen ver aankomen. Althans, ik wel.

Naja drie verrassingen in de top 10... vind ik behoorlijk wat, maar ik weet natuurlijk niet wat jij had verwacht ;).

En Lotus, slecht had ik wel verwacht, maar dit is zwaar lachwekkend. Zelden een rijder zo zonder enig vertrouwen zien rijden als Grosjean vandaag. Prima dat jij dat zag aankomen, maar het was voor mij echt onthutsend om te zien.

Sabai

Ik vraag me af dat als morgen blijkt dat sommige rijders ruim buiten de 107% vallen een zwarte vlag gaan krijgen.  Heeft iemand hierover iets gehoord?

0634

Als je enigszins serieus in je regelgeving bent, laat je Lotus natuurlijk niet starten.

Wings

Citaat van: Tuesday op 15 maart 2014 - 10:58:25
Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 10:48:24
Geen echte verrassingen? Jij had Kvyat daar wel verwacht bedoel je? Of Grosjean bungelend achteraan zonder grip, zonder pace? ;)
na gisteren is het niet echt een grote verrassing. Raikkonen, Button en Vettel zouden er normaal misschien voor moeten staan en dan heb je de STR's weer op rond P11 waar ze gisteren ook stonden. Maar goed, t is maar net wat je een verrassing wilt noemen. Meevallen lijkt me ook wel een goede omschrijving.

Precies. STR zit er het hele weekend al goed bij dus begrijp niet waarom ik uit mijn stoel moet glijden van verbazing als deze lijn wordt doorgetrokken naar de kwalificatie. Maar goed, verder ook niet interessant.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 11:08:55
Citaat van: Wings op 15 maart 2014 - 10:54:28
Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 10:48:24
Geen echte verrassingen? Jij had Kvyat daar wel verwacht bedoel je? Of Grosjean bungelend achteraan zonder grip, zonder pace? ;)

Zoals ik al zei, STR viel me mee. En dat Lotus slecht zou zijn zag je van mijlen ver aankomen. Althans, ik wel.

Naja drie verrassingen in de top 10... vind ik behoorlijk wat, maar ik weet natuurlijk niet wat jij had verwacht ;).

En Lotus, slecht had ik wel verwacht, maar dit is zwaar lachwekkend. Zelden een rijder zo zonder enig vertrouwen zien rijden als Grosjean vandaag. Prima dat jij dat zag aankomen, maar het was voor mij echt onthutsend om te zien.
na gisteren kon je dat van Lotus wel aan zien komen, al hadden ze met een goede, probleemloze dag ook misschien zo maar Q2 kunnen halen. Maar goed, zoals ik zeg, t is maar net wat je verrassend wilt noemen. Ik had deze top 10 echt niet voorspeld, maar t is allemaal redelijk verklaarbaar. STR zat gisteren al erg dicht op Williams en tussen de FI, nu op een natte baan staan ze er net voor. En door de problemen bij Raikkonen, Vettel en Button schuiven ze nog een stukje verder door.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 11:16:24
Als je enigszins serieus in je regelgeving bent, laat je Lotus natuurlijk niet starten.
Grosjean zat gisteren ruim binnen de 107% en op basis daarvan mogen ze hem iig wel laten starten. Maldonado heeft geen enkele serieuze tijd neer kunnen zetten volgens mij.

gloudiesaurus

Neem aan dat ze Lotus wel laten rijden, ze hebben de rondetijden voor een 107% wel gereden in de vrije trainingen. Maar in de kwalificatie onthutsend slecht.

De debutanten Magnussen en Kvyat doen het zeer goed... Ook Kobayashi in de Caterham opvallend positief. Chilton voor Bianchi...

Maar de regen speelde natuurlijk ook een rol.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Wings op 15 maart 2014 - 10:45:05
Pfoe...het geluid is wel wennen zeg. Vond het best tegenvallen. Verder op Ricciardo na, geen echte verrassingen. Williams viel wat tegen, STR viel me mee. Nu kijken wat de race ons gaat brengen morgen.

Vond ik in eerste instantie ook. Maar na een paar ronden vond ik het ook wel weer wat hebben...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Tuesday op 15 maart 2014 - 11:18:08
Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 11:08:55
Citaat van: Wings op 15 maart 2014 - 10:54:28
Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 10:48:24
Geen echte verrassingen? Jij had Kvyat daar wel verwacht bedoel je? Of Grosjean bungelend achteraan zonder grip, zonder pace? ;)

Zoals ik al zei, STR viel me mee. En dat Lotus slecht zou zijn zag je van mijlen ver aankomen. Althans, ik wel.

Naja drie verrassingen in de top 10... vind ik behoorlijk wat, maar ik weet natuurlijk niet wat jij had verwacht ;).

En Lotus, slecht had ik wel verwacht, maar dit is zwaar lachwekkend. Zelden een rijder zo zonder enig vertrouwen zien rijden als Grosjean vandaag. Prima dat jij dat zag aankomen, maar het was voor mij echt onthutsend om te zien.
na gisteren kon je dat van Lotus wel aan zien komen, al hadden ze met een goede, probleemloze dag ook misschien zo maar Q2 kunnen halen. Maar goed, zoals ik zeg, t is maar net wat je verrassend wilt noemen. Ik had deze top 10 echt niet voorspeld, maar t is allemaal redelijk verklaarbaar. STR zat gisteren al erg dicht op Williams en tussen de FI, nu op een natte baan staan ze er net voor. En door de problemen bij Raikkonen, Vettel en Button schuiven ze nog een stukje verder door.

Na gisteren misschien. Maar na de winter niet. Er zijn toch flink wat dingen die mij verrast hebben, waaronder inderdaad Lotus, Ricciardo, Red Bull in het algemeen, Vergne, Kyvat, en Williams in zekere zin ook. Dus ik ben dit weekend toch wel wat verrast hier en daar.

STR had een drama winter, net als RBR. Als ik dan Riccardo op 2 zie, en Vergne en Kvyat in de top 10, dan ben ik wel verrast ja. Zag ik niet aankomen in ieder geval.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 11:16:24
Als je enigszins serieus in je regelgeving bent, laat je Lotus natuurlijk niet starten.


Ik zou ze wel laten starten.  Maar als blijkt dat ze iedereen in de weg rijden zou ik ze de zwarte vlag geven.

gloudiesaurus

Jep de Renault-team zijn beter dan in de winter. Maar goed Renault heeft ook gezegd dat ze hier op 100% rijden. Het verschil met Mercedes/ Ferrari is dan helemaal niet zo groot. Ben wel benieuwd naar de betrouwbaarheid morgen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Sabai op 15 maart 2014 - 11:25:58
Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 11:16:24
Als je enigszins serieus in je regelgeving bent, laat je Lotus natuurlijk niet starten.


Ik zou ze wel laten starten.  Maar als blijkt dat ze iedereen in de weg rijden zou ik ze de zwarte vlag geven.

Ik hoop het wel in ieder geval. Maar zoals ze vandaag ploeterden... ging helemaal nergens over. Onthutsend zelfs.

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 15 maart 2014 - 11:27:03
Jep de Renault-team zijn beter dan in de winter. Maar goed Renault heeft ook gezegd dat ze hier op 100% rijden. Het verschil met Mercedes/ Ferrari is dan helemaal niet zo groot. Ben wel benieuwd naar de betrouwbaarheid morgen.

Dat is voor iedereen onduidelijk, net als het verbruik. Testsessies en dergelijk zijn wezenlijk anders dan races waarin je gevechten aangaat en meer van je materiaal vraagt. Dus dat blijft een onzekere factor voor morgen.