Race 1: Rolex Australian GP

Gestart door T.Nuvolari, 07 maart 2014 - 12:23:42

« vorige - volgende »

Wie gaat de eerste race winnen?

Vettel
0 (0%)
Riccardo
0 (0%)
Hamilton
11 (42.3%)
Rosberg
7 (26.9%)
Raikkonen
2 (7.7%)
Alonso
2 (7.7%)
Grosjean
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Massa
3 (11.5%)
Bottas
0 (0%)
Button
0 (0%)
Magnussen
0 (0%)
Hulkenberg
0 (0%)
Perez
1 (3.8%)

Totaal aantal stemmen: 20

Sphinx

Citaat van: Niels_ op 14 maart 2014 - 16:55:28
Maldonado: "Ik ben helemaal klaar voor morgen." ;D

Hij misschien wel, zijn auto niet. Hij begint steeds meer op een zekere minister van Informatie te lijken :-X
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Wings

Zou toch gaaf zijn als ze ineens loeihard gaan, pole pakken en de race winnen. :D Overigens, even gauw tussendoor, Williams viel mij ietwat tegen. Had meer snelheid verwacht. Ferrari valt me daarentegen weer mee.

Sabai

Citaat van: Sphinx op 14 maart 2014 - 17:24:15
Citaat van: Niels_ op 14 maart 2014 - 16:55:28
Maldonado: "Ik ben helemaal klaar voor morgen." ;D

Hij misschien wel, zijn auto niet. Hij begint steeds meer op een zekere minister van Informatie te lijken :-X


;D

0634

Het was gewoon leuk om weer F1-autos te zien rijden. Al met al een leuke sessie (alleen FP2 gezien). Prima geluid ook. Donkerder, maar prima. Red Bull gewoon goed, zeker na dit voorseizoen. Wat ze uiteindelijk allemaal kunnen zal nog moeten blijken maar zo slecht lijkt die auto ook weer niet.

Merc is volgens Button een seconde sneller en zal daardoor een voordeel hebben qua brandstof omdat zij makkelijker iets langzamer kunnen gaan rijden. Maar goed, we gaan het allemaal meemaken.

Wings

Heb het ook gelezen. Maar wel apart want ik denk dat je daar pas na zondag echt een oordeel over kunt geven. Men weet immers niet hoeveel brandstof de concurrentie aan boord had tijdens de trainingen. Maar het heeft er alle schijn naar dat Mercedes haar huiswerk goed heeft gedaan. Dat staat als een paal boven water.

gloudiesaurus

Ik heb nog niets gezien maar kan niet wachten op morgenvroeg. Red Bull viel me 100% mee. Mercedes lijkt toch de snelheid te hebben.

Williams was in VT2 vooral bezig met race-afstanden dus ik denk dat zij ook nog wel wat meer in huis hebben.

En Caterham.. geen enkele normale ronde nog... Wie zei hier bij de testsessies enkele weken geleden dat ze het moeilijk hadden  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 14 maart 2014 - 18:24:15
Het was gewoon leuk om weer F1-autos te zien rijden. Al met al een leuke sessie (alleen FP2 gezien). Prima geluid ook. Donkerder, maar prima. Red Bull gewoon goed, zeker na dit voorseizoen. Wat ze uiteindelijk allemaal kunnen zal nog moeten blijken maar zo slecht lijkt die auto ook weer niet.

Merc is volgens Button een seconde sneller en zal daardoor een voordeel hebben qua brandstof omdat zij makkelijker iets langzamer kunnen gaan rijden. Maar goed, we gaan het allemaal meemaken.
idd, heerlijk om de auto's weer te zien rijden en er werd zelfs her en der al wat geknokt om 'positie'. Vooral Gutierez en Raikkonen kregen ze flink om de oren, die zullen geen lekkere middag hebben gehad.

0634

http://www.f1fanatic.co.uk/2014/03/14/fuel-saving-takes-away-fun-button/

Hij blijft maar over die benzine doorgaan... blijkbaar verwacht hij een Mercedes met heel veel dorst.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 14 maart 2014 - 22:37:49
http://www.f1fanatic.co.uk/2014/03/14/fuel-saving-takes-away-fun-button/

Hij blijft maar over die benzine doorgaan... blijkbaar verwacht hij een Mercedes met heel veel dorst.
Rosberg klaagde er ook al over. Maar goed, lijkt me meer een probleem wat alle rijders zullen hebben, al kan het zeker nog wel per motorfabrikant verschillen.

Perton

Ik heb ergens een artikel gelezen (volgens mij Autosport, maar weet het niet zeker, was alweer paar weken terug), dat het brandstofprobleem eigenlijk grotendeels geouwehoer is. Vorig jaar deden ze ongeveer 150 kilo brandstof voor een race, met de turbomotor is dat al een flink stuk minder geworden en het hangt een beetje per circuit af of er een beetje moet worden bespaard of misschien net iets meer. Maar echt de doemscenario's die sommige mensen voorspellen zijn in ieder geval onzin. Althans, volgens dat artikel.

Het hele idee is natuurlijk ook om de Formule 1 groener te maken (ik wil niet de discussie voeren of dat nodig/terecht is en/of de FIA dat goed heeft aangepakt. Hoe iedereen erover denkt is voor het punt dat ik wil maken compleet irrelevant. De beslissing is nou eenmaal genomen, en daar moeten we het mee doen) en door zo'n maximum in te stellen dwing je teams en motorfabrikanten na te denken over het zuiniger maken van de motor en auto. Dáár zou Button zich dan ook op moeten focussen, in mijn ogen, dat hij bij team en motorfabrikant aan de bel trekt, niet dat de sport minder leuk is geworden.

Er valt nog veel te ontdekken aan de nieuwe aerodynamica, misschien dat een auto daardoor wel zuiniger kan worden in het komende seizoen. Ik denk dat er zo, ondanks dat het weer een motorperiode lijkt te worden in de sport, toch een prachtige uitdaging voor de engineers ligt om de auto aerodynamisch te ontwikkelen. Al heb ik geen verstand van in hoeverre de aerodynamica van een F1-auto invloed kan hebben op het gebruik van de bolide.

Hoe dan ook, er zullen circuits zijn waar brandstofslurpen echt nog een probleem zal zijn in 2014, net als dat er de afgelopen jaren circuits waren waar dat idee van snel slijtende banden een beetje te goed werkte en er circuits zijn waar DRS ook veel te makkelijk werkt. Ook zullen er circuits zijn waar dat brandstof sparen eigenlijk helemaal geen moeite zal kosten, net als dat er nog genoeg races zijn waarin Pirelli maar een saaie bijrol speelt en er circuits zijn waar DRS niet per se een 'inhaalknop' is.

Ik snap dat coureurs het nu nog een beetje over dat brandstof sparen hebben, omdat het het eerste weekend is, en dat zal ook wel een paar races zo blijven, maar ik hoop echt dat het gezeur (edit: niet dat ik bedoel dat Rosberg en Button nu aan het zeuren zijn hoor, maar als er teams/coureurs zijn die er elk weekend op gaan hameren, zal het wel gezeur worden) niet zo lang doorgaat als met Pirelli vorig jaar. Als je er zoveel moeite mee hebt, dan heb je het als team misschien niet zo goed gedaan en als je er meer last van hebt dan je teamgenoot (ik zeg overigens niet dat dit in het geval van Button en Rosberg zo is, ik stel het in zijn algemeenheid) heb je als coureur dus wat aan je rijstijl te doen.

Laat Button zich daarop focussen ipv te zeggen dat het plezier een beetje verdwijnt. Want voor mij als fan is het plezier in deze sport afgelopen winter heel erg toegenomen. Onder voorbehoud natuurlijk, want ik heb nog geen race met de nieuwe technische reglementen gezien,

Jehoentelaar

Veel plezier dit weekend, heren! Ik ga proberen om een week later weer bij te zijn met het hele verhaal. :)

Perton

Tevreden met eindresultaat van artikel? Tevens: have fun, doe al die lelijke mensen de groeten en neem een souvenir voor me mee!

Jehoentelaar

Prima artikel, daar maken we Terry wel blij mee denk ik. Zal ik doen, en ik zal ik proberen te doen!

Terminator

Ik zag vanochtend de vrije training. I was shocked. Ik dacht dat de coureurs continu een opwarmronde aan het rijden waren. Zo langzaam gingen ze door de bochten... En dan het motorgeluid.. Dat klinkt nog nergens na...

Wings

En toch is het minder langzaam dan voorspeld is.