Race 1: Rolex Australian GP

Gestart door T.Nuvolari, 07 maart 2014 - 12:23:42

« vorige - volgende »

Wie gaat de eerste race winnen?

Vettel
0 (0%)
Riccardo
0 (0%)
Hamilton
11 (42.3%)
Rosberg
7 (26.9%)
Raikkonen
2 (7.7%)
Alonso
2 (7.7%)
Grosjean
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Massa
3 (11.5%)
Bottas
0 (0%)
Button
0 (0%)
Magnussen
0 (0%)
Hulkenberg
0 (0%)
Perez
1 (3.8%)

Totaal aantal stemmen: 20

NielsD

Het antwoord laat niet meer lang op zich wachten, het wachten duurt nog maar drie dagen!!!!!! ;D ;D ;D
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Citaat van: lieven op 11 maart 2014 - 08:50:42
Citaat van: NielsD op 10 maart 2014 - 23:39:00
http://www.gppits.net/nieuws/red_bull_start_met_andere_auto_in_melbourne/

Iets meenemen waar je helemaal niet van weet wat het gaat doen. Dik risico, wel ballen!

Ben benieuwd wat het ze brengt, optimistisch zijn ze niet echt.

Mss hebben ze de oude wagen ook mee.
Als deze nieuwe nog slechter lijkt in de training kunnen ze nog altijd veranderen?
Aangezien reservechassis al jaren zijn verboden, nee. Ze kunnen aerodynamisch natuurlijk allerlei onderdelen meenemen, waar wat ik van het artikel begrijp zit het juist in de auto. Nu is dat natuurlijk ook met reserveonderdelen te veranderen, maar ik denk dat je dan na een eventuele mislukte vrijdag op zaterdag de hele dag bezig bent om de auto überhaupt om te bouwen zonder dat je een meter kan rijden.

Dus nee, Red Bull kan niet even twee auto's meenemen en op vrijdag bepalen welke ze in zullen zetten. Ze zijn nu veroordeeld tot deze nieuwe ongeteste auto.

NielsD

Citaat van: Perton op 11 maart 2014 - 09:53:45
Citaat van: lieven op 11 maart 2014 - 08:50:42
Citaat van: NielsD op 10 maart 2014 - 23:39:00
http://www.gppits.net/nieuws/red_bull_start_met_andere_auto_in_melbourne/

Iets meenemen waar je helemaal niet van weet wat het gaat doen. Dik risico, wel ballen!

Ben benieuwd wat het ze brengt, optimistisch zijn ze niet echt.

Mss hebben ze de oude wagen ook mee.
Als deze nieuwe nog slechter lijkt in de training kunnen ze nog altijd veranderen?
Aangezien reservechassis al jaren zijn verboden, nee. Ze kunnen aerodynamisch natuurlijk allerlei onderdelen meenemen, waar wat ik van het artikel begrijp zit het juist in de auto. Nu is dat natuurlijk ook met reserveonderdelen te veranderen, maar ik denk dat je dan na een eventuele mislukte vrijdag op zaterdag de hele dag bezig bent om de auto überhaupt om te bouwen zonder dat je een meter kan rijden.

Dus nee, Red Bull kan niet even twee auto's meenemen en op vrijdag bepalen welke ze in zullen zetten. Ze zijn nu veroordeeld tot deze nieuwe ongeteste auto.

Misschien krijgt Vettel de nieuwe binnenkant en Ricciardo de ''oude''? Dan kunnen ze deze race bekijken hoe de systemen zich houden, ze verwachten voor deze wedstrijd namelijk toch helemaal niets, en in deze eerste race mag je nog wel wat punten mislopen. In de wedstrijden daarna moeten ze er goed bij zitten om een buffer te hebben voor dit seizoen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

lieven

en omwisselen als de oude toch beter is dan de nieuwe.

Remember de voorvleugel...

Maikel0230

Ik vermoed dat dit weer een sterk staaltje PR is van Red Bull, die wagens zijn normaal gezien direct van Bahrein naar Australië verscheept. Althans dat is hoe ik het verstond. Na de Jerez test heb ik ergens eens stuk gelezen (weet niet meer waar, sorry) waarin te lezen viel dat de wagens nog een keer in de fabriek zouden zijn en daarna naar Bahrein zouden verscheept worden waarna ze niet meer thuis komen tot het Europese seizoen begint, puur om kosten te besparen, idem voor een groot deel van het personeel.

Het kan best dat Red Bull nog wat updates meeneemt maar de hele binnenkant op enkele dagen herontwerpen? Dat betwijfel ik ten zeerst maar ik onthoud dat we het over Newey hebben die waarschijnlijk al snel aan het nieuwe ontwerp is begonnen dus het is niet ondenkbaar.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Die is natuurlijk al in Jerez met het ontwerp begonnen, dus het is niet alsof het allemaal tussen de laatste test en nu even allemaal geregeld moest worden.

Maikel0230

Citaat van: Perton op 11 maart 2014 - 13:36:20
Die is natuurlijk al in Jerez met het ontwerp begonnen, dus het is niet alsof het allemaal tussen de laatste test en nu even allemaal geregeld moest worden.

Zelfs al zou dat zo zijn, dan nog zou dat verdomd snel zijn en ze maken me niet wijs dat als je de binnenkant gaat herontwerpen dat dit geen effect gaat hebben aan de buitenkant. Ik zou deze uitspraken nog maar even met een korrel zout nemen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Niels_

We weten natuurlijk niet hoeveel overuren de man geklopt heeft afgelopen weken, maar ik vermoed dat het er wel genoeg zijn. ;D

Maar zelfs al hebben ze een heel nieuw ontwerp, ik wil het maar zien of het dan nog vlekkeloos zou werken ook nog. Als ze een nieuw ontwerp hebben kan dat positief zijn voor de races die komen, maar voor Melbourne is het hopeloos.

Perton

Wat ik me trouwens afvraag, je hebt natuurlijk die paar keer per jaar dat je de curfew tijdens een weekend mag verbreken (volgens mij is dat iets verhoogd dit jaar, maar dat maakt ook verder niet uit): ik vraag me af of er teams bereid zijn om hun jokers al vroeg in het seizoen in zullen zetten om de problemen met de auto nu op te lossen of dat ze juist denken: fuck it, dit wordt toch niks, ik bewaar ze voor later in het seizoen.

Jehoentelaar

Ik mis de race door een reisje naar de Kaukasus (ook niet verkeerd natuurlijk), maar probeer wel de vrijdagtrainingen te zien om toch niet alles te moeten missen.


robbert

Citaat van: Jeroen op 12 maart 2014 - 06:43:55
Voordeeltje voor Red Bull wellicht... Regen?

http://www.weer.nl/wereldweer/actueel-en-verwacht-weer/stad/1161X8/melbourne.html

Alé, we kunnen al op de eerste race al rondenlange sc zien of urenlange rode vlag situatie. Word leuk :( >:(

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 11 maart 2014 - 15:28:14
Ik mis de race door een reisje naar de Kaukasus (ook niet verkeerd natuurlijk), maar probeer wel de vrijdagtrainingen te zien om toch niet alles te moeten missen.

Lekkere timing ;D

SDG

Citaat van: Jehoentelaar op 11 maart 2014 - 15:28:14
Ik mis de race door een reisje naar de Kaukasus (ook niet verkeerd natuurlijk), maar probeer wel de vrijdagtrainingen te zien om toch niet alles te moeten missen.

Ga je alvast de toekomstige omloop in Bakoe gaan verkennen, misschien?  ;)

0634

Citaat van: robbert op 12 maart 2014 - 06:52:13
Citaat van: Jeroen op 12 maart 2014 - 06:43:55
Voordeeltje voor Red Bull wellicht... Regen?

http://www.weer.nl/wereldweer/actueel-en-verwacht-weer/stad/1161X8/melbourne.html

Alé, we kunnen al op de eerste race al rondenlange sc zien of urenlange rode vlag situatie. Word leuk :( >:(

Jij staat lekker positief in het leven, of niet Robbert? ;)