Race 1: Rolex Australian GP

Gestart door T.Nuvolari, 07 maart 2014 - 12:23:42

« vorige - volgende »

Wie gaat de eerste race winnen?

Vettel
0 (0%)
Riccardo
0 (0%)
Hamilton
11 (42.3%)
Rosberg
7 (26.9%)
Raikkonen
2 (7.7%)
Alonso
2 (7.7%)
Grosjean
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Massa
3 (11.5%)
Bottas
0 (0%)
Button
0 (0%)
Magnussen
0 (0%)
Hulkenberg
0 (0%)
Perez
1 (3.8%)

Totaal aantal stemmen: 20

Arthur

Als je drie tot vier races verder bent kun je een eerste fatsoenlijke voorspelling doen. Nu is het vooral koffiedik kijken...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Ja. Dat ben ik natuurlijk wel met je eens :D

Neemt echter niet weg dat die voorspelling in Engeland dus wél is gebaseerd op de beperkte informatie die er nu is. En dan is Mercedes/Hamilton een behoorlijk logische en niet volledig (wel deels uiteraard) een chauvinistische, en dat is mijn punt.

Dat een voorspelling op dit moment helemaal geen ene reet voorstelt, snap ik uiteraard ook wel. Maar dat is dan ook niet mijn punt.

Kootje

Klopt helemaal Arthur, tests zeggen mij normaliter ook vrij weinig. Maar het is wel het enige houvast dat op dit moment voorhanden is. Dus als er nu gevraagd wordt: "Wie wordt er WK dit jaar?" Dan zal je je toch daar op moeten baseren. Komt overigens nog eens bij dat als er al eens 'n jaar is dat tests iets zeiden, dan is het dit jaar wel.

Arthur

Op basis van die informatie eens mannen. Ach, je moet het fijne gevoel koesteren voor van wat er snel komen gaat 8)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Arthur op 09 maart 2014 - 19:29:55
Als je drie tot vier races verder bent kun je een eerste fatsoenlijke voorspelling doen. Nu is het vooral koffiedik kijken...
En dan nog... Ik denk dat Merc bij aanvang van het seizoen het snelst zal zijn, maar zelfs als dat zo is, denk ik dat de rest snel aan zal sluiten.

lieven

oei doet toyota terug mee?? ^^


rafael25


robbert

Citaat van: lieven op 10 maart 2014 - 15:22:00
oei doet toyota terug mee?? ^^



oe? hebben ze geen ferrari of fiat heftrucks????, :o

gloudiesaurus

 ;D ;D

De FIAT groep heeft wel Iveco als heftruck-producent.
Maar de F1-teams nemen zelf geen heftrucks mee, volgens mij krijgen ze deze te leen van de organisatie.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Ik zou Ferrari-heftrucks vreemder vinden dan dit...

NielsD

http://www.gppits.net/nieuws/red_bull_start_met_andere_auto_in_melbourne/

Iets meenemen waar je helemaal niet van weet wat het gaat doen. Dik risico, wel ballen!

Ben benieuwd wat het ze brengt, optimistisch zijn ze niet echt.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jozef

Tja, iets meenemen waarvan je zeker weet dat het niet gaat werken, schiet ook niet op. ;D ;D

0634

Dat wat Jozef zegt, dat was ook mijn gedachte. Met de wagen die ze hadden was een raceafstand afleggen vrijwel ondoenlijk, laat staan op snelheid. Zp'n enorme gok is het dus niet mi.. Als is het wel een complete shot in the dark. Maar wie weet wat dit ze brengt. Ze zijn op zoek naar Damage Control in de eerste paar races, want 0 uit vier of vijf is dramatisch voor de WK kansen. Dat is wel duidelijk.

SDG

Even een weetje ertussendoor: indien er zondag geen tien auto's geklasseerd zouden worden, zou het de eerste keer zijn dat onder de puntentelling van kracht sedert 2010 niet alle punten uitgedeeld worden. De laatste keer dat er in Melbourne minder dan tien wagens finishten was in 2008, met slechts zes coureurs die op eigen kracht over de eindmeet reden en acht auto's die uiteindelijk geklasseerd werden. De laatste keer dat effectief niet alle punten uitgedeeld werden was in de Amerikaanse GP van 2005, toen er slechts zes wagens startten en er ook slechts zes coureurs punten kregen.

lieven

Citaat van: NielsD op 10 maart 2014 - 23:39:00
http://www.gppits.net/nieuws/red_bull_start_met_andere_auto_in_melbourne/

Iets meenemen waar je helemaal niet van weet wat het gaat doen. Dik risico, wel ballen!

Ben benieuwd wat het ze brengt, optimistisch zijn ze niet echt.

Mss hebben ze de oude wagen ook mee.
Als deze nieuwe nog slechter lijkt in de training kunnen ze nog altijd veranderen?