Race 1: Rolex Australian GP

Gestart door T.Nuvolari, 07 maart 2014 - 12:23:42

« vorige - volgende »

Wie gaat de eerste race winnen?

Vettel
0 (0%)
Riccardo
0 (0%)
Hamilton
11 (42.3%)
Rosberg
7 (26.9%)
Raikkonen
2 (7.7%)
Alonso
2 (7.7%)
Grosjean
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Massa
3 (11.5%)
Bottas
0 (0%)
Button
0 (0%)
Magnussen
0 (0%)
Hulkenberg
0 (0%)
Perez
1 (3.8%)

Totaal aantal stemmen: 20

Edwin90

Citaat van: rafael25 op 09 maart 2014 - 18:08:23
LEWIS GAAT IN 2014 alles pakken!!! Alles 18 GP!

Ik hoop oprecht dat je geen gelijk krijgt.  :o

0634

Ik ook niet, maar dat heeft ie ook niet ;).

SDG

De Formule 1-koorts in Melbourne stijgt...  8)



Arthur

Ik durf al wel een voorspelling te doen dit aangaande ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

SDG

Citaat van: rafael25 op 09 maart 2014 - 18:08:23
LEWIS GAAT IN 2014 alles pakken!!! Alles 18 GP!

In Groot-Brittannië zien ze het in ieder geval al helemaal zitten, getuige een poll in 'The F1Show' van SkysportsF1. Meer dan 40% van de kijkers was ervan overtuigd dat Hamilton dit jaar kampioen wordt. Hoezo chauvinistisch?

Arthur

Citaat van: SDG op 09 maart 2014 - 18:35:26
Citaat van: rafael25 op 09 maart 2014 - 18:08:23
LEWIS GAAT IN 2014 alles pakken!!! Alles 18 GP!

In Groot-Brittannië zien ze het in ieder geval al helemaal zitten, getuige een poll in 'The F1Show' van SkysportsF1. Meer dan 40% van de kijkers was ervan overtuigd dat Hamilton dit jaar kampioen wordt. Hoezo chauvinistisch?

Inderdaad chauvinistisch voordat er ook nog maar een race gereden is...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Mwah ... hier denkt 28,6% er precies zo over. Dus dat chauvinisme valt nog best mee. Tenzij die andere 60% op Button gestemd hebben natuurlijk. ;D

http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,13151.0.html

Arthur

Citaat van: Kootje op 09 maart 2014 - 18:42:36
Mwah ... hier denkt 28,6% er precies zo over. Dus dat chauvinisme valt nog best mee. Tenzij die andere 60% op Button gestemd hebben natuurlijk. ;D

http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,13151.0.html

Als men mij nu dwingt tot een voorspelling hierover zeg ik gewoon Vettel... [maar dat is natuurlijk geen Brit]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Mercedes lijkt momenteel hét te kloppen team en Hamilton wordt door velen, ook buiten Engeland, nog altijd als betere coureur dan Rosberg gezien. Dus om nou te zeggen dat ze in Engeland raar doen met 40% stemmen op Hamilton... Natuurlijk zal daar een deel chauvinisme inzitten, maar de cijfers die Kootje post geven wel aan dat ergens tussen een kwart en een derde stemmen op Hamilton blijkbaar als normaal kunnen worden ervaren. Tel daar een handvol plus een beetje chauvinistische stemmers / fanboys bij op en dan zit je inderdaad al gauw op de 40%.

Arthur

Citaat van: Perton op 09 maart 2014 - 18:54:46
Mercedes lijkt momenteel hét te kloppen team en Hamilton wordt door velen, ook buiten Engeland, nog altijd als betere coureur dan Rosberg gezien. Dus om nou te zeggen dat ze in Engeland raar doen met 40% stemmen op Hamilton... Natuurlijk zal daar een deel chauvinisme inzitten, maar de cijfers die Kootje post geven wel aan dat ergens tussen een kwart en een derde stemmen op Hamilton blijkbaar als normaal kunnen worden ervaren. Tel daar een handvol plus een beetje chauvinistische stemmers / fanboys bij op en dan zit je inderdaad al gauw op de 40%.

Je zegt het goed Perton: Op dit moment... Ik vind het over een heel seizoen nog veel te voorbarig. En dan vind ik 40% fors.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Tsja ... is elke voorspelling op dit moment niet te voorbarig dan? Enige houvast zijn de wintertests, en daarvan uitgaande is Mercedes topfavoriet om de WK te leveren. Hamilton vind ik op dat moment ook de meest logische keuze, maar idd ... dat kan over 'n race of 4, 5 zomaar anders liggen. Er wordt niet voor niets altijd geroepen dat de verhoudingen pas bij de start van het Europese seizoen bepaald kunnen worden.

Perton

@Arthur: Ja, zo kan je elke uitslag wel gaan bagatelliseren. Uiteraard weet niemand nog hoe het over een heel seizoen zal gaan, daarom moet je voorspellen met de informatie die je NU hebt. En met die informatie is het niet zo gek om voor Mercedes te kiezen. Net als dat ik het niet raar zou vinden als iemand Vettel zegt, omdat de Red Bull in de basis wel een goede auto is, maar de problemen met de motor even' moeten worden opgelost.

Edwin90

De keuze voor Hamilton is helemaal geen vreemde inderdaad. Mercedes ziet er nu enorm goed uit. Ik zou op dit moment zelf ook zeggen van Hamilton de meeste kans maakt. Gevoelsmatig.

Arthur

Op basis van de recente tests... okay... maar die tests zeggen mij meestal niet zoveel... Dus bagatelliseren, mwoah...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Ja, welk criterium moet je anders gebruiken voor een voorspelling wie kampioen wordt in 2014? Wie in 2013 de lekkerste koffie schonk?