Race 1: Rolex Australian GP

Gestart door T.Nuvolari, 07 maart 2014 - 12:23:42

« vorige - volgende »

Wie gaat de eerste race winnen?

Vettel
0 (0%)
Riccardo
0 (0%)
Hamilton
11 (42.3%)
Rosberg
7 (26.9%)
Raikkonen
2 (7.7%)
Alonso
2 (7.7%)
Grosjean
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Massa
3 (11.5%)
Bottas
0 (0%)
Button
0 (0%)
Magnussen
0 (0%)
Hulkenberg
0 (0%)
Perez
1 (3.8%)

Totaal aantal stemmen: 20

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 16 maart 2014 - 12:39:35
Dan Mclaren 2 en 3, bovenaan bij de constructeurs... Het Ron Dennis effect is voelbaar ;D.
met 3 en 4 stonden ze ook bovenaan. En dat met een auto die onder leiding van Whitmarsh is gebouwd, hij heeft er zelfs een heel seizoen voor opgeofferd ;)

robbert

Citaat van: Jeroen op 16 maart 2014 - 12:30:33
Citaat van: robbert op 16 maart 2014 - 12:25:43
Citaat van: NielsD op 16 maart 2014 - 11:52:54
Het seizoen is nog maar één race oud en nu al vragen jullie je af of Button het nog heeft. :P Hij is vierde geworden vandaag hoor.. :D

dat is ongelooflijk, na 1 race al ;D :D

Niemand schrijft hem af. Snap de smileys dan ook niet zo.

vandaar ook die smileys é ;) ;D

Rho

Citaat van: Maikel0230 op 16 maart 2014 - 11:59:08


Gisteren hebben zie die 'fuel flow' meter al vervangen op wagen nummer 3
Interessant, misschien kunnen ze nog zeggen dat er met die vervanging iets mis is gegaan? Ik gun het Ricciardo wel, maar Red Bull niet...

Sabai

Citaat van: Maikel0230 op 16 maart 2014 - 11:53:28


Pa Magnussen mag trots zijn vanuit waar hij ging racen dit weekend.

Interessant Feit: Podium was gevuld met de nummer 2 coureur van elk team.

Is Rosberg de nummer 2 dan? Bij mijn weten niet.

Jozef

En Magnussen bij mijn weten ook niet.

Perton

Red Bull zal ook es geen illegale maatregelen moeten verzinnen om met die flutauto van ze een goed resultaat te behalen.

Nee zonder gekheid: erg jammer natuurlijk voor Ricciardo en het team, want de kwalificatie toonde aan dat de basis van die auto gewoon goed is. Maar natuurlijk nog geen racesimulatie gedaan, dan kan dit gebeuren. Ik vind het oprecht zonde, en jullie weten hoe ik normaal over Red Bull denk.

Kan iemand me uitleggen wat er precies bedoeld wordt met het "consistently" overschrijden van de fuel flow? Klinkt net alsof de FIA heeft gezegd: je mag elke tien ronden maar zoveel brandstof gebruiken. Als ie gewoon meer dan 100 kg had gebruikt, hadden ze het denk ik wel anders verwoord. Toch?

Tuesday

Citaat van: Jozef op 16 maart 2014 - 13:40:59
En Magnussen bij mijn weten ook niet.
en Ricciardo ook niet. Niet bij Red Bull en waarschijnlijk ook niet in de uitslag.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 16 maart 2014 - 07:51:36
Owwwww, nu weet ik het ! Vettel = Rosberg. Ze hebben gewoon in de winter van helm gewisseld.
En dan heeft Webber zeker helm gewisseld met Hamilton ;D

Maar wat een race zeg. Erg zuur voor Hamilton en Vettel, ben echt heel benieuwd waar zij waren geëindigd zonder problemen.
Red Bull is toch erg goed terug gekomen, maar missen duidelijk op Mercedes.
Mclaren zit er goed bij en kunnen dit jaar voor leuke verrassing zorgen. Maar er blijft me wel gevoel hangen dat Ricciardo toch wat extra had vandaag van wegen zijn thuis race. Maar erg leuk voor Rosberg, leuke opener, maar toch het idee dat Hamilton hem gaat overschaduwen dit jaar. Al hoop ik van niet want wil graag dat Rosberg WK word. Maar nog liever Kimi of Bottas.

Eigenlijk is er te veel leuks om op te noemen. Williams oogt ook heel sterk en zou voor de echte verrassing kunnen zorgen. 

Perton

Diskwalificatie nu officieel.

Jozef

Citaat van: Perton op 16 maart 2014 - 13:44:13
Red Bull zal ook es geen illegale maatregelen moeten verzinnen om met die flutauto van ze een goed resultaat te behalen.

Nee zonder gekheid: erg jammer natuurlijk voor Ricciardo en het team, want de kwalificatie toonde aan dat de basis van die auto gewoon goed is. Maar natuurlijk nog geen racesimulatie gedaan, dan kan dit gebeuren. Ik vind het oprecht zonde, en jullie weten hoe ik normaal over Red Bull denk.

Kan iemand me uitleggen wat er precies bedoeld wordt met het "consistently" overschrijden van de fuel flow? Klinkt net alsof de FIA heeft gezegd: je mag elke tien ronden maar zoveel brandstof gebruiken. Als ie gewoon meer dan 100 kg had gebruikt, hadden ze het denk ik wel anders verwoord. Toch?

Volgens mij wordt bedoeld dat het de hele tijd gebeurde, dat het dus niet één keer effe per ongeluk was door een rare hapering.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 16 maart 2014 - 14:04:27
Diskwalificatie nu officieel.

Jammer, hij had meer verdiend naar deze sterke race.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Ja, Jozef, dat snap ik, maar hoe kan het de hele tijd gebeuren? Je hebt toch gewoon 100kg, zit je eronder aan het einde van de race, prima, zit je erboven ook prima? Dat als ik 80 kilo in de eerste 10 ronden wil gebruiken en vervolgens in slakkentempo de resterende ronden doen, dan moet dat toch gewoon mogen? Zoals het er nu staat, klinkt het alsof je per ronde een minimum- en maximumverbruik mag hebben.

Ik zou zeggen dat als aan het einde van de race was gebleken dat ie 101 kg had gebruikt, er in het persbericht van de wedstrijdleiding had gestaan: "Ricciardo exceeded the maxium of 100kg", maar dan wat beter juridisch verwoord.

Perton

Wow. De FIA eindelijk overstag gegaan en diskwalificaties onderbouwen met argumenten?

http://184.106.145.74/f1-championship/f1-2014/f1-2014-01/Formula%20One%20Australian%20Grand%20Prix%202014%20Document%20-%2056.pdf

9)         The FIA technical representative observed thought the telemetry during
the race that the fuel flow was too high and contacted the team, giving them the
opportunity to follow his previous instruction, and reduce the fuel flow such that it
was within the limit, as measured by the homologated sensor – and thus gave the
team the opportunity to be within compliance. The team chose not to make this
correction.

Ah het is dit dus, ik lees dat dan dat de FIA aan zag komen dat de 100kg overschreden zou worden, maar Red Bull bleef gassen en vandaar dat het consistently werd genoemd

Heb ik het zo goed, Jozef (of iemand anders)?

-edit- staat ook nog in dat Red Bull een niet goedgekeurde sensor van de FIA heeft gebruikt, dus dat ze in beroep gaan, is leuk en logisch, maar ik geef ze weinig kans.

Jozef

#494
Citaat van: Perton op 16 maart 2014 - 14:14:11
Ja, Jozef, dat snap ik, maar hoe kan het de hele tijd gebeuren? Je hebt toch gewoon 100kg, zit je eronder aan het einde van de race, prima, zit je erboven ook prima? Dat als ik 80 kilo in de eerste 10 ronden wil gebruiken en vervolgens in slakkentempo de resterende ronden doen, dan moet dat toch gewoon mogen? Zoals het er nu staat, klinkt het alsof je per ronde een minimum- en maximumverbruik mag hebben.

Ik zou zeggen dat als aan het einde van de race was gebleken dat ie 101 kg had gebruikt, er in het persbericht van de wedstrijdleiding had gestaan: "Ricciardo exceeded the maxium of 100kg", maar dan wat beter juridisch verwoord.

Dat ís ook praktisch zo. De fuel flow mag op geen enkel moment boven de 100kg/h ofwel 27.8 gram per seconde komen. Daar is de fuel flow meter voor, niet om het totale verbruik te meten.

Er blijft blijkbaar veel verwarring over de 100 kg en de 100 kg/h, maar er zijn twee van elkaar losstaande regels waar je aan moet voldoen:
1. het totale verbruik mag niet over de 100 kg zijn
2. het momentane verbruik mag op geen enkel moment hoger zijn dan 100 kg/h

Ricciardo heeft tijdens de race minder dan 100kg verbruikt (als dat niet zo was, hadden we dat wel gehoord). Maar op de rechte stukken is hij blijkbaar vaak over die 100 kg/h gegaan waardoor hij op die momenten ook meer vermogen ter beschikking zou hebben.

Red Bull gaat in beroep want het zegt dat er dit weekend vaak problemen waren met de fuel flow meter. Volgens hen is het dus een meetfout en hebben ze de regels niet overtreden. Gaat nog een interessante zaak worden. De stewards die deze beslissing hebben genomen, hebben volgens Racecar Engineering geen enkele technische achtergrond. In beroep kunnen er hopelijk technisch onderlegde mensen naar kijken, dan komen Red Bull en Ricciardo er misschien mee weg. Ik heb er wel vertrouwen in dat, hoe de vork ook aan de steel zit, er uiteindelijk een correcte beslissing zal komen. Maar misschien moeten we daar nog een paar weken op wachten...