Race 1: Rolex Australian GP

Gestart door T.Nuvolari, 07 maart 2014 - 12:23:42

« vorige - volgende »

Wie gaat de eerste race winnen?

Vettel
0 (0%)
Riccardo
0 (0%)
Hamilton
11 (42.3%)
Rosberg
7 (26.9%)
Raikkonen
2 (7.7%)
Alonso
2 (7.7%)
Grosjean
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Massa
3 (11.5%)
Bottas
0 (0%)
Button
0 (0%)
Magnussen
0 (0%)
Hulkenberg
0 (0%)
Perez
1 (3.8%)

Totaal aantal stemmen: 20

Wings

Ron Dennis sluit een overstap niet uit dus waarom zouden wij het wel moeten doen? Ik ga mee met je standpunt hierin. Wel even de kanttekening dat hoe Magnussen zich ontwikkelt van doorslaggevend belang kan zijn. Als hij Button kan verslaan en zich opwerpt als titelkandidaat kun je je afvragen of ze zitten te wachten op een rijder die zijn laatste dagen komt slijten. Even chargerend hé.

Perton

Uiteraard. Ik denk dat als Magnussen nu dit seizoen echt een soort nieuwe Hamilton wordt (qua progressie en titelmogelijkheden), het realistischer is te verwachten dat Vandoorne volgend jaar (of in 2016, afhankelijk van Button natuurlijk) zijn debuut maakt bij het team dan dat Alonso er komt. Ik vermoed dan ook dat Alonso meer een plan B is voor als Magnussen zwaar tegenvalt. Maar gebaseerd op een half raceweekend, lijkt dat wel goed te zitten.

Wings

Kevin maakt inderdaad een zéér goede eerste indruk. Afwachten of hij dit door kan trekken naar de overige races.

0634

McLaren maakt sowieso een redelijke indruk, tov vorig jaar.

rafael25


T.Nuvolari

Die Le Mans diesels zijn pas stofzuigers, het nieuwe Formule 1 geluid is een dikke meevalleren daartegenover.

Maikel0230

Volledig mee akkoord, klinkt op momenten vrij bruut zelfs, wat je in dat flimpje ziet is ongeveer 3 seconden verschil dus dat valt nog reuze mee in vergelijking met zij die 6 a 7 seconden voorspelden.

En we zijn vriendelijk voor 'Johnny Polar Bear', wat wil een mens nog meer.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

het klinkt op zich wel ok, maar als je t naast het geluid van vorig jaar zet zoals in dat filmpje dan weet je weer wat je mist.

Maikel0230

Akkoord een atmosferische motor klinkt altijd beter maar ik kan wel wennen aan deze beer. Vindt het echt een speciaal geluid, we hebben altijd moeten horen van anderen hoe geweldig het vorige Turbo tijdperk is geweest en nu maken we er zelf een mee, vindt ik echt te gek.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

NielsD

Citaat van: Maikel0230 op 15 maart 2014 - 15:08:43
Akkoord een atmosferische motor klinkt altijd beter maar ik kan wel wennen aan deze beer. Vindt het echt een speciaal geluid, we hebben altijd moeten horen van anderen hoe geweldig het vorige Turbo tijdperk is geweest en nu maken we er zelf een mee, vindt ik echt te gek.

Maar als ik dan hoor dat ze er ook meer dan 1000/1500 pk uittrokken, dan zit ik weer verdrietig in een hoekje.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Maikel0230

Valt wel mee, nu hebben ze ongeveer 760 en die 1500 was ook alleen voor de kwalificatie.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

NielsD

Citaat van: Maikel0230 op 15 maart 2014 - 15:17:09
Valt wel mee, nu hebben ze ongeveer 760 en die 1500 was ook alleen voor de kwalificatie.

Valt mee? :P Dat is het dubbele....  :D
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Franky R.

Citaat van: NielsD op 15 maart 2014 - 15:18:55
Citaat van: Maikel0230 op 15 maart 2014 - 15:17:09
Valt wel mee, nu hebben ze ongeveer 760 en die 1500 was ook alleen voor de kwalificatie.

Valt mee? :P Dat is het dubbele....  :D


Precies, plus de druk van het kwalificeren waar je maar een goede kans had. Toen had men nog van die boterzachte kwalificatiebanden, die maar een rondje goed bleven. Of zelf niet eens het einde van een rondje haalden als je te ruw ging sturen...

Jozef

#298
Citaat van: janke op 15 maart 2014 - 08:07:04
Williams valt me een beetje tegen in natte omstandigheden. Ricciardo natuurlijk uitstekend. Zat er de hele kwali goed bij. Ook Hulkenberg een prima klassering, als je ziet waar Perez staat.

Oh ik dacht net het omgekeerde. "Ze gingen dus echt niet voor glory runs tijdens de testen, ze staan gewoon met z'n tweeën in Q3." Echt super dat Williams weer in de middenmoot of zelfs subtop lijkt te gaan horen.

Citaat van: Fietser op 15 maart 2014 - 09:05:09
Zag en hoorde vanochtend in Melbourne voor het eerst het nieuwe F1-speelgoed. Het geluid viel (me) absoluut niet mee. Het mag volgens sommigen allemaal best masculien klinken, maar het ontbreken van het gejank en gehuil is echt slikken. Daarentegen vind ik de vormgeving van diverse auto's best meevallen. Met name de Red Bull ziet er prima uit (o.a.) met dank aan zijn uitgekiende kleurenpalet.
Ook leuk: weer druk (tegen)sturende coureurs. En dan nog iets: wat zijn die Aussies chauvinistisch!

Dat vond ik wel meevallen, ze gingen juichen toen Ricciardo de snelste tijd reed maar ook toen Hamilton daar nog onder dook werd er zo hard gejuicht dat het op tv hoorbaar was. Maar ik was niet in Melbourne, misschien heb jij meer gezien.

Maikel0230

Ik was minder onder de indruk van het gejuich toen Vettel moest uitstappen in Q2 >:(

Ik weet dat ik het al eerder gezegd heb hier maar ik dacht echt dat we van die ziekte verlost waren.

Voor de rest zijn de Aussies top fans!

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25