Race 1: Rolex Australian GP

Gestart door T.Nuvolari, 07 maart 2014 - 12:23:42

« vorige - volgende »

Wie gaat de eerste race winnen?

Vettel
0 (0%)
Riccardo
0 (0%)
Hamilton
11 (42.3%)
Rosberg
7 (26.9%)
Raikkonen
2 (7.7%)
Alonso
2 (7.7%)
Grosjean
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Massa
3 (11.5%)
Bottas
0 (0%)
Button
0 (0%)
Magnussen
0 (0%)
Hulkenberg
0 (0%)
Perez
1 (3.8%)

Totaal aantal stemmen: 20

janke

Na in de nacht terug te zijn gekomen van twee weken zonvakantie is het een genot om de beelden uit Melbourne te zien. We gaan weer beginnen. Geluid vd motoren valt wel mee. Kan ermee leven. Anders dan maar de soundblaster meer bas geven. ;)

Ik hou mijn hart vast voor Caterham en Lotus. Tot nu toe helemaal niks. Rondetijden vallen wel mee, vind ik. Misschien is een 1-27 nog wat wel haalbaar. Zijn ze iig niet veel langzamer dan vorig jaar.
Some things are too important to be left in the past.

Gerard

Nog niets gezien/gehoord uit Australie, maar als ik het artikel op de site zo lees, is het allemaal nog wat roestig en echt "maandag ochtend".. ;D

T.Nuvolari

Citaat van: jende op 14 maart 2014 - 08:20:22
Redbull lijkt alles toch wel weer redelijk op orde te hebben , dat is sneller dan verwacht

We zullen morgen en zondag zien. 1 zwaluw maakt de lente niet.

Maikel0230

#153
Citaat van: NielsD op 14 maart 2014 - 06:43:49
Ik kijk nu 10 minuten VT2, en ik wil niet als een zeikerd over komen: of het camerageluid staat zacht of ik ga me irriteren aan de opgevoerde skelters dit jaar. Sorry, maar dat geluid komt niet echt binnen...  >:(

Dat komt door de FOM, want in dit filmpje klinkt het toch best lekker hoor. Denk dat het gelul van de commentatoren er ook wel iets mee te maken heeft.



FOM heeft nu HD camera's ter beschikking gesteld en die moeten nog afgesteld worden denk ik.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Leuk (qua concurrentie) dat Red Bull het nu goed doet, maar het zal voor Renault een probleem blijven dat ze nog maar weinig echte raceafstanden hebben gesimuleerd tijdens de tests, dus ik durf nog niet te zeggen dat Red Bull nu direct voor een verrassing kan zorgen zondag, maar uitsluiten doe ik het ook niet. Mercedes gewoon zoals verwacht vooraan en als de sensoren heel blijven, zie ik niet in waarom dat in de race per se anders zou moeten zijn. We kunnen wel heel gemaakt een slag om de arm houden, maar dat team is niet voor niets door insiders als het favoriete team aangewezen.

rafael25

Klinkt alsof je motogp zit te kijken ;D ;D ;D

rafael25


Jozef

De verschillen zijn een stuk kleiner dan verwacht. Maar het is vrijdag en de tijden zeggen dus nauwelijks meer dan de afgelopen wintertests. Het feit dat Mercedes 1-2 staat, laat de optie open dat ze nog meer in petto hebben maar geen zin hadden om dat te laten zien.

Ik heb heel veel zin in de kwalificatie morgen!

robbert

Citaat van: M@rc op 14 maart 2014 - 09:58:23
Citaat van: jende op 14 maart 2014 - 08:20:22
Redbull lijkt alles toch wel weer redelijk op orde te hebben , dat is sneller dan verwacht

We zullen morgen en zondag zien. 1 zwaluw maakt de lente niet.

inderdaad, we moeten zondag afwachten. Maar het zou niet de eerste keer zijn dat redbull in de tests wat minder gaat en dan opeens tijdens de races stukken beter zijn

robbert

Citaat van: Jozef op 14 maart 2014 - 11:40:13
De verschillen zijn een stuk kleiner dan verwacht. Maar het is vrijdag en de tijden zeggen dus nauwelijks meer dan de afgelopen wintertests. Het feit dat Mercedes 1-2 staat, laat de optie open dat ze nog meer in petto hebben maar geen zin hadden om dat te laten zien.

Ik heb heel veel zin in de kwalificatie morgen!

ja en rosberg een halve seconde sneller dan Alonso. Dus Mercedes heeft wel een grote voorsprong, ziet er goed uit voor hen

Tuesday

Citaat van: Jozef op 14 maart 2014 - 11:40:13
De verschillen zijn een stuk kleiner dan verwacht. Maar het is vrijdag en de tijden zeggen dus nauwelijks meer dan de afgelopen wintertests. Het feit dat Mercedes 1-2 staat, laat de optie open dat ze nog meer in petto hebben maar geen zin hadden om dat te laten zien.

Ik heb heel veel zin in de kwalificatie morgen!
de tijden zeggen juist veel meer nu omdat iedereen onder vrijwel dezelfde omstandigheden met een lichte auto en nieuwe softs een tijd heeft gezet. Enkel Hamilton zette zijn tijd op een later tijdstip neer, wat mogelijk (een deel van) het verschil met Rosberg verklaart. Vooralsnog lijkt Mercedes een dikke halve seconde te pakken te hebben op Red Bull, iets minder in racepace. Ferrari lijkt qua 'racepace' toch wat tegen te vallen, al was daar misschien wat meer aan de hand omdat ze behoorlijk minder ronden reden dan de concurrentie. Maar goed, voor een heel seizoen is het idd nog veels te vroeg voor conclusies, maar dat Mercedes voor zondag en ook voor de komende races de grote favoriet is, da's nu wel duidelijk. Die kwalificatiesnelheid hadden ze vorig jaar natuurlijk ook al in de eerste helft, maar qua racepace lijkt het nu ook goed te zitten. Maar goed om te zien dat het allemaal zo dicht bij elkaar zit en dat RBR en Ferrari toch ruim in de top 10 zitten.

Kootje

Hoe weet jij dat iedereen met 'n lichte auto reed dan? Een korte stint betekend niet per definitie weinig brandstof aan boord. Maar zelfs als dit zo is, dan nog weet je niets over de verhoudingen tijdens de race en kun je hier slechts 'n prognose voor de kwalificatie uithalen.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 14 maart 2014 - 14:37:15
Hoe weet jij dat iedereen met 'n lichte auto reed dan? Een korte stint betekend niet per definitie weinig brandstof aan boord. Maar zelfs als dit zo is, dan nog weet je niets over de verhoudingen tijdens de race en kun je hier slechts 'n prognose voor de kwalificatie uithalen.
nou, dr kan hier of daar wel een kilootje of wat verschil inzitten, maar dit is precies zoals het vorig jaar ook elke vrije training ging. En dat gaf doorgaans toch een redelijk goed beeld richting kwalificatie. En dan daarna de 'race-simulatie' met eerste stint op de zachte kwalificatieband, wat ook altijd een redelijk goed beeld gaf van de racepace. Het is zeker nog niet alles zeggend, maar wel een stuk duidelijker als in Bahrein wat mij betreft omdat iedereen nu ook gewoon bezig is met zondag en de omstandigheden gelijk zijn. Ik zeg niet dat alles al vast staat nu enkel dat dit een veel betere indicatie is dan Bahrein.

Perton

Ik weet niet of je het wel echt met vorig jaar kan vergelijken. Iedereen heeft in Bahrein wel korte runs kunnen doen, dus ik denk dat het voor veel teams, niet alle juist nu belangrijk was om wél runs met veel brandstof te doen en er dus echt geen conclusies aan de tijden valt te verbinden.

Ik denk (maar dat is uiteraard een gevoel) dat heel veel teams bereid zijn hun kwalificatievoorbereidingen en -resultaat enigszins op te geven voor een degelijke race(voorbereiding).

Natuurlijk is dit ook maar slechts mijn idee en heb ik geen idee hoe het echt zit, maar ik denk dat het een beetje te makkelijk is om te zeggen: "Het was vorig jaar zo, dus het zal dit jaar wel weer zo zijn."

Tuesday

Citaat van: Perton op 14 maart 2014 - 14:48:36
Ik weet niet of je het wel echt met vorig jaar kan vergelijken. Iedereen heeft in Bahrein wel korte runs kunnen doen, dus ik denk dat het voor veel teams, niet alle juist nu belangrijk was om wél runs met veel brandstof te doen en er dus echt geen conclusies aan de tijden valt te verbinden.

Ik denk (maar dat is uiteraard een gevoel) dat heel veel teams bereid zijn hun kwalificatievoorbereidingen en -resultaat enigszins op te geven voor een degelijke race(voorbereiding).

Natuurlijk is dit ook maar slechts mijn idee en heb ik geen idee hoe het echt zit, maar ik denk dat het een beetje te makkelijk is om te zeggen: "Het was vorig jaar zo, dus het zal dit jaar wel weer zo zijn."
nou, wel opvallend dan dat de 2e training exact zo ingedeeld werd als dat vorig jaar het geval was. Na ruim een half uur de softs er onder voor een snelle ronde, daarna ff 10 min in de garage om vervolgens tot het eind van de training met een volle tank uit te rijden, met tussendoor nog één stop voor (harde) banden. Heb je de training uberhaupt gezien vraag ik me af??