Mercedes F1 team topic

Gestart door Sabai, 04 maart 2014 - 18:57:14

« vorige - volgende »

Underdog of Favoriet

Ja ze worden het te kloppen team dit jaar.
nee
anders namelijk ......

Kootje

Citaat van: Jeroen op 31 mei 2015 - 19:57:48
Nee, het was geen toeval. Maar het had niks met een avatar te maken.
Citaat van: Tuesday op 31 mei 2015 - 19:54:20
nee, het was puur toevallig dat je Schumacher noemde  :D

Gok dat het eerder 'n voortvloeisel is uit het vergelijk qua kledingsmaak, of eigenlijk wansmaak, waar we het eerder over hadden. ???

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 31 mei 2015 - 19:57:48
Nee, het was geen toeval. Maar het had niks met een avatar te maken.
ok, bij nader inzien was dat misschien ook niet zo. Ik dacht dat je Mickey probeerde te triggeren omdat hij nogal stug bleef volhouden. Hoe dan ook, ik blijf het een ongelukkige vergelijking vinden.

FolkertE

Even kort gezegd,  waarom zou Hamilton never nooit niet een slecht team kunnen opbouwen naar een topteam?
Even kort door de bocht: in iets meer dan 1 jaar tijd maakte Hamilton een middelmatige Mercedes een dominante auto. Schumacher deed daar 4 jaar over..

En nu ga ik me verschuilen

Perton

Het werk van Mercedes was natuurlijk door Ross brawn gedaan
O. Dat klinkt wel herkenbaar.

Nu ga ik me ook verschuilen.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 31 mei 2015 - 20:03:18
Citaat van: Tuesday op 31 mei 2015 - 19:47:16
wat is nu? 1 race? 2 races? hij heeft dit jaar maar 3 van de 6 races gewonnen in een vrij dominante auto. Ik heb goed gelezen maar ik begrijp je gewoon niet.

Hamilton wint er 3 vd 5 en geeft er één cadeau, Schumi wint er in 2002 5 vd 6 en kreeg er één cadeau. Reken dat gegeven mee en het verschil is maar 1 racewinst. Tel daarbij op dat Schumi in 'n nog dominantere Ferrari reed dan de Mercedes dit jaar is, hij 'n teamgenoot had die 2e viool moest spelen of hij nu wou of niet, hij sowieso minder sterke tegenstanders had (zo reden er geen voormalig WK's bij de concurentie) en dan vind ik best dat je de Hamilton van nu prestatietechnisch op dezelfde hoogte mag plaatsen. Op dit moment wel tenminste.
zo redenerend kom je er wel idd. 2004 won ie 12 vd eerste 13 races. Maar kom op jongens, waar zijn we nou bezig?

Kootje

Met de Hamilton van dit jaar te vergelijken met de Schumi van 2002 ;)

FolkertE

Citaat van: Perton op 31 mei 2015 - 20:14:41
Het werk van Mercedes was natuurlijk door Ross brawn gedaan
O. Dat klinkt wel herkenbaar.

Nu ga ik me ook verschuilen.
ik heb bier en chips in huis voor een week.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 31 mei 2015 - 20:24:10
Met de Hamilton van dit jaar te vergelijken met de Schumi van 2002 ;)
mwah, ik vond Schumacher eind jaren 90 misschien nog wel beter. Bij Hamilton kun je je ook afvragen of de Hamilton van nu wel de beste Hamilton ooit is. Ik vind van niet, hij laat te veel steken vallen.

0634

Citaat van: Tuesday op 31 mei 2015 - 20:08:34
Citaat van: Jeroen op 31 mei 2015 - 19:57:48
Nee, het was geen toeval. Maar het had niks met een avatar te maken.
ok, bij nader inzien was dat misschien ook niet zo. Ik dacht dat je Mickey probeerde te triggeren omdat hij nogal stug bleef volhouden. Hoe dan ook, ik blijf het een ongelukkige vergelijking vinden.

Achteraf gezien, zoals ik eerder zei, had ik misschien beter Prost moeten noemen. Dat dan om de verhitte discussie die meestal volgt wanneer je ook maar iets negatiefs (zover dit negatief was) over MS zegt te voorkomen. Deze discussie giert wat uit de bocht, met Prost als vergelijk was dat vermoedelijk minder heftig geweest. Het is de enige reden waarom de vergelijking ongelukkig is in mijn ogen.

Kootje

En nu dat gezegd is, kan je dan aub die verschrikkelijke avatar weer verwijderen? :P ;) :D ;D

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 31 mei 2015 - 20:43:18
Citaat van: Tuesday op 31 mei 2015 - 20:08:34
Citaat van: Jeroen op 31 mei 2015 - 19:57:48
Nee, het was geen toeval. Maar het had niks met een avatar te maken.
ok, bij nader inzien was dat misschien ook niet zo. Ik dacht dat je Mickey probeerde te triggeren omdat hij nogal stug bleef volhouden. Hoe dan ook, ik blijf het een ongelukkige vergelijking vinden.

Achteraf gezien, zoals ik eerder zei, had ik misschien beter Prost moeten noemen. Dat dan om de verhitte discussie die meestal volgt wanneer je ook maar iets negatiefs (zover dit negatief was) over MS zegt te voorkomen. Deze discussie giert wat uit de bocht, met Prost als vergelijk was dat vermoedelijk minder heftig geweest. Het is de enige reden waarom de vergelijking ongelukkig is in mijn ogen.
het is niet negatief over Schumacher, maar iets te complimenteus tov Hamilton. En zeker van iemand die Hamilton de afgelopen jaren onder Vettel en Alonso plaatste. Zoals ik al zei, ik vat het niet helemaal.

Jehoentelaar

Citaat van: Tuesday op 31 mei 2015 - 20:46:05
het is niet negatief over Schumacher, maar iets te complimenteus tov Hamilton. En zeker van iemand die Hamilton de afgelopen jaren onder Vettel en Alonso plaatste. Zoals ik al zei, ik vat het niet helemaal.

Een mening kan veranderen.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 31 mei 2015 - 20:50:09
Citaat van: Tuesday op 31 mei 2015 - 20:46:05
het is niet negatief over Schumacher, maar iets te complimenteus tov Hamilton. En zeker van iemand die Hamilton de afgelopen jaren onder Vettel en Alonso plaatste. Zoals ik al zei, ik vat het niet helemaal.

Een mening kan veranderen.
ja, dat snap ik, maar dat het ineens zo hard gaat.. dat verbaasd me.

0634

Wat is er gek aan? Hamiltons prestaties veranderen in positieve zin, dus uiteraard kan ik daar niet omheen. Begin vorig jaar moest ik het nog maar zien of hij zomaar even Rosberg voor ging blijven, nou ja, dat is inmiddels wel duidelijk. Dat duel is in mijn ogen hartstikke beslist inmiddels en dan heb ik het niet alleen over de afgelopen wereldtitel.

Hetzelfde gold enkele jaren terug voor Vettel. Dat moest ik ook nog maar zien, was ik sceptisch over, vond hem niet van Alonso niveau. Die eerste titel vond ik wat gemankeerd omdat ik hem in 2010 niet overtuigend vond. Maar hij maakte in de jaren die volgden een enorme ontwikkeling door waar je niet omheen kan in mijn ogen. Dan kan je het hebben over je mening bijstellen, maar dat lijkt mij volkomen normaal in deze.

Bij Raikkonen ben ik wel standvastig in mijn mening, maar die heeft mij ook niet echt een op- of neergaande lijn laten zien. Button, Rosberg, Alonso eigenlijk ook allemaal niet. Hamilton en Vettel wel. Dan stel je je mening bij.

0634

Citaat van: Kootje op 31 mei 2015 - 20:45:03
En nu dat gezegd is, kan je dan aub die verschrikkelijke avatar weer verwijderen? :P ;) :D ;D

Ik vind hem eigenlijk wel passend  ;).