Mercedes F1 team topic

Gestart door Sabai, 04 maart 2014 - 18:57:14

« vorige - volgende »

Underdog of Favoriet

Ja ze worden het te kloppen team dit jaar.
nee
anders namelijk ......

FolkertE

Citaat van: Wings op 30 mei 2015 - 10:18:27
Citaat van: Mickey op 29 mei 2015 - 21:04:06
Hoe zat dat ook alweer? Resultaten uit het verleden, geven geen garantie voor de toekomst.

In '09 had hij nog van alles te bewijzen. Nu veel minder. En ongeacht het resultaat, toucheert hij een megasalaris. Andere tijden, andere waarden. Ik moet het nog maar zien allemaal.

Hamilton heeft anders een doel gesteld en is meer dan ooit gemotiveerd deze te behalen. Dat zagen we in Monaco wel. Ik ben eerder 'bang' dat hij gaat overcompenseren dan dat hij met de pet er naar gooit. Daar twijfel ik geen seconde aan.
Een beetje zoals 2011 bedoel je? Daar was hij maar een schim van zich zelf en zat hij vaak fout en ging hij overcompenseren. Maar dat heeft hij sinds toen niet vaak meer gedaan. Niet vaker dan Alonso, Vettel, Kimi, Button of andere coureurs.
Het enige wat Hamilton (te)  vaak doet ( en wat hij niet moet doen), is rare dingen zeggen. En ook al vind ik dat hij dat soms beter niet kan doen, het maakt hem wel een character die de F1 nodig heeft.

0634

2011 was een matig jaar inderdaad, maar wel een jaar dat hij misschien wel nodig had om zijn focus weer op orde te krijgen. En dat is gelukt. Michael Schumacher was in zijn topjaren niks beter dan Hamilton nu.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 31 mei 2015 - 11:27:03
2011 was een matig jaar inderdaad, maar wel een jaar dat hij misschien wel nodig had om zijn focus weer op orde te krijgen. En dat is gelukt. Michael Schumacher was in zijn topjaren niks beter dan Hamilton nu.
Precies, ik heb in 2011 Hamilton tot in den treuren verdedigd destijds, maar achter af was Hamilton vaak ook zelf de reden van teleurstelling.

En trouwens, bijna elke coureur heeft mindere periodes in zijn carrière. En ik vind opmerkingen over Hamiltons gedrag na de finish eigenlijk een beetje flauwekul. Gewoon lekker teleur gesteld laten. Of het netjes is of niet, het is geen wangedrag of zo verschrikkelijk dat mensen er echt beledigd van kunnen zijn.
Als hij nou als een dolle stier alles en iedereen om zich heen stuk sloeg of uitschold was het een ander verhaal. Nu was het even stil staan, een bordje aan tikken en weg lopen bij de ceremonie. Schumacher, Senna en Piquet waren erger met hun lichamelijk geweld.

0634

Ik vond het prima wat Hamilton deed. Geen enkel probleem mee, sterker, graag zelfs wat meer emoties graag (in algemene zin dan, niet per se Hamilton). Hij was zelfs uitgesproken volwassen in zijn mondelinge reactie na afloop. Ik vind dat hij een enorm compliment verdiend.

Mickey

Citaat van: Jeroen op 31 mei 2015 - 11:27:03
Michael Schumacher was in zijn topjaren niks beter dan Hamilton nu.

Ik ben benieuwd naar je onderbouwing.

Perton

De hammertime rondom pitstops is niets anders dan de rondjes die Schumacher rondom pitstops deed.

Voor de rest mag jeroen er zelf op ingaan want ik ga werken doei

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 31 mei 2015 - 11:27:03
2011 was een matig jaar inderdaad, maar wel een jaar dat hij misschien wel nodig had om zijn focus weer op orde te krijgen. En dat is gelukt. Michael Schumacher was in zijn topjaren niks beter dan Hamilton nu.
maar Senna wel?

FolkertE

Citaat van: Perton op 31 mei 2015 - 13:01:46
De hammertime rondom pitstops is niets anders dan de rondjes die Schumacher rondom pitstops deed.

Voor de rest mag jeroen er zelf op ingaan want ik ga werken doei
Precies en zijn hele houding naar het team toe is het zelfde als Schumacher. Professioneel en gedreven. Misschien niet zo gedreven als Schumacher op elk vlak, maar Hamilton doet precies wat Schumacher en ook Vettel hebben gedaan toen zij in de dominante positie zaten.

0634

Citaat van: Mickey op 31 mei 2015 - 12:02:52
Citaat van: Jeroen op 31 mei 2015 - 11:27:03
Michael Schumacher was in zijn topjaren niks beter dan Hamilton nu.

Ik ben benieuwd naar je onderbouwing.

Er valt niet zo heel veel te onderbouwen. In zijn beginjaren was hij echt de geweldige racer met de rauwe snelheid van het natuurtalent. Eigenlijk wilde hij iedere ronde lekker racen en de snelste zijn, waardoor hij zich nog wel eens vergaloppeerde. In zijn eerste kampioensjaar vond ik hem ook heel grillig presteren, met als beste voorbeeld daarvan de race in Brazilie. Daar reed hij ogenschijnlijk echt met knikkende knieen.

Tegenwoordig beheerst hij zo'n beetje alle facetten van de sport. De mindere jaren zoals 2009 en 2011 hebben hem echt sterker gemaakt, vooral mentaal. Hij hoeft niet meer zo nodig iedere ronde de snelste te zijn als hij maar als eerste finisht. Wanneer hij het licht uit zijn ogen moet trappen zoals in Spanje om Vettel voor de stops voor te blijven doet hij dat op Schumacheriaanse wijze. Wanneer consolideren genoeg is doet hij dat ook. Let eens op het brnadstofverbruik tijdens een race: de van oorsprong wat wilde Hamilton heeft een verbruik wat in 9 van de 10 gevallen zuiniger is dan die van de van oorsprong veel gecalculeerder rijdende Rosberg.

Al met al zie ik weinig tot geen zwakke plekken meer. Hamilton heeft de reputatie van iemand die soms wat wild is, maar dat zien wij eigenlijk al tijden niet meer. Zijn teamgenoot is eentje van een hoog niveau, maar Hamilton is hem op alle vlakken de baas. Volgens mij is dat een mentale kwestie. Hij weet dat hij in gelijk materiaal nooit de titel kan verliezen aan Rosberg. Dat vertrouwen heeft hij, die vastberadenheid heeft hij, en dat straalt hij ook uit.

Of hij net een tandje beter of minder is dan Schumacher, tja, dat is dan moeilijk in te schatten, maar deze Hamilton die hoort m.i. inmiddels bij het rijtje van absolute grootheden die de sport tot nu toe heeft gekend. Noem Schumacher, Stewart of Prost, en Hamilton past daar naadloos tussen in mijn ogen. Het grote verschil met MS is dat Hamilton deel uit maakt van een ongekend sterke generatie toprijders, terwijl Schumacher het lange tijd in zijn eentje moest rooien.

0634

Citaat van: Tuesday op 31 mei 2015 - 13:43:43
Citaat van: Jeroen op 31 mei 2015 - 11:27:03
2011 was een matig jaar inderdaad, maar wel een jaar dat hij misschien wel nodig had om zijn focus weer op orde te krijgen. En dat is gelukt. Michael Schumacher was in zijn topjaren niks beter dan Hamilton nu.
maar Senna wel?

Die wel ja. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Dan kom je weer in de eeuwige 'wie was de beste ooit'-discussie. En dat is voor mij Senna.

Tuesday

ok, ik laat m verder lopen. Er is een nieuw iemand met een Schumacher foto en daar gaan we.....

0634

Zo was dat niet eens bedoeld om eerlijk te zijn. Wellicht had ik beter Prost of zo kunnen noemen, Schumacher ligt altijd o zo vreselijk gevoelig, voor onbekende redenen. Naja, het is mijn mening maar. Ik zie niet zo heel veel verschil tussen Hamilton en de doorsnee top 10 allertijdenrijder. Dat was meer het punt. En of je dan Schumacher noemt of Lauda, en of de ene dan net een toefje beter is dan de andere, daar ging het niet eens om.

Mickey

Citaat van: JeroenEr valt niet zo heel veel te onderbouwen.  *schrijft vervolgens een half boek*

Een heel betoog, maar ik maak nergens uit op dat hij op zijn minst op gelijk niveau presteert als Schumacher in zijn beste tijd. En je sluit af door en passant een paar andere klinkende namen te noemen. Dat zwakt je eerste, nogal boute stelling, danig af. Om toch even te pareren; Schumacher maakte een middelmatig presterend team, zónder de beste auto van het veld, verschillende keren kampioen. Dat zie ik Hami niet doen. Nu niet, en waarschijnlijk nooit meer.

Citaat van: Tuesday op 31 mei 2015 - 16:30:06
ok, ik laat m verder lopen. Er is een nieuw iemand met een Schumacher foto en daar gaan we.....

Hehehe. Er is weinig veranderd op F1-fora de afgelopen tien jaar dat ik er niet naar omkeek. Mijn avatar is inderdaad lekker trolvoer ook ja. ;)

Tenzij je 'm nog terug wil spelen gaan we wat mij betreft on topic verder, Jeroen. :)


0634

Nou nee, eigenlijk niet. Niet als jij met een lacherig wergwerpgebaar een anders argumentatie weg wuift en vanuit een soort superieur gevoel zonder enige tegen-onderbouwing zomaar even door laat schemeren dat het toch wel heel belachelijk is wanneer iemand Hamilton gelijk stelt aan Schumacher.

Ik onderbouw vanalles, wat uiteraard verder mijn mening is en iemand anders mag daar best anders over denken, maar daar wordt dan lacherig over gedaan en er wordt wat gewezen naar een (met een stukje geschiedvervalsing van heb ik jouw daar aangescherpt) CV?

Er is geen enkele boude stelling die ik gemaakt heb, behalve dat ik vind dat de rijder Lewis Hamilton niets meer onderdoet ondertussen voor de rijder Schumacher, dan heb ik het dus niet over de vulling van de prijzenkast. Daar wordt niks aan afgezwakt door te stellen dat ik ook Prost of Lauda had kunnen noemen, want dat is allemaal min of meer van gelijkwaardig (en heel hoog) niveau.

Mickey

Ja al goed, tegenwoordig is zelfs je brandstofverbruik bepalend voor hoe goed je bent. Ik vind je argumentatie niet zo sterk, mede door dit soort voorbeelden. En de concurrenten van Schumacher waren destijds natuurlijk allemaal beunhazen; Hill, Villeneuve en Häkkinen. Daar had hij inderdaad niets van te duchten. En dan beschuldig je mij van geschiedvervalsing. Bijzonder.