Mercedes F1 team topic

Gestart door Sabai, 04 maart 2014 - 18:57:14

« vorige - volgende »

Underdog of Favoriet

Ja ze worden het te kloppen team dit jaar.
nee
anders namelijk ......

Tuesday

Citaat van: Mickey op 29 mei 2015 - 17:51:11
^ Sorry,  aanvullinkje; Hetgeen overigens niet betekent dat ik de winst door marketing van Hamilton niet zie. Misschien dat daar ook wel een belangrijk deel van de beslissing bepaald is.

Vraag me nu trouwens wel af hoe gemotiveerd Hamilton blijft in een auto die niet vanzelf vooraan rijdt. :)
mwah, ik denk dat marketinggedeelte wel meevalt. Het zal er wel zijn, zeker indirect, maar ik denk niet dat ze bij Mercedes met de rekenmachine hebben gezeten om te kijken wat het oplevert. Ik denk dat ie puur voor zn prestaties wordt betaald.

0634

Hamilton is zijn geld wel waard. Terecht dat hij zoveel verdiend. Hij is een marketingmachine. Iedereen om hem heen verdiend bakken met geld aan dat soort topsporters. De hele F1 en alles eromheen (denk aan de media, de broadcasters, etc) floreert bij de aanwezigheid van sterren als Senna, Schumacher, Hamilton, Alonso, etc. Dan is het terecht dat zij (en andere topsporters) zoveel verdienen.

Aan de andere kant, kijkend naar zijn kwaliteiten, is hij niet drie keer zo goed als Rosberg, hooguit een procent of 5-10. Meer niet. Dus als je het zo bekijkt is het bedrag dan weer volkomen ridicuul.

Terugkomen op Mickey vorig jaar was Hamilton niet nodig. Dat klopt. Met (pak um beet) Sutil als teamgenoot was Rosberg met twee vingers in de neus kampioen geworden. Maar dat blijft natuurlijk niet altijd zo. Zodra het verschil kleiner wordt heb je een absolute toprijder nodig om het verschil alsnog te maken.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 29 mei 2015 - 19:06:53
Hamilton is zijn geld wel waard. Terecht dat hij zoveel verdiend. Hij is een marketingmachine. Iedereen om hem heen verdiend bakken met geld aan dat soort topsporters. De hele F1 en alles eromheen (denk aan de media, de broadcasters, etc) floreert bij de aanwezigheid van sterren als Senna, Schumacher, Hamilton, Alonso, etc. Dan is het terecht dat zij (en andere topsporters) zoveel verdienen.

Aan de andere kant, kijkend naar zijn kwaliteiten, is hij niet drie keer zo goed als Rosberg, hooguit een procent of 5-10. Meer niet. Dus als je het zo bekijkt is het bedrag dan weer volkomen ridicuul.

Terugkomen op Mickey vorig jaar was Hamilton niet nodig. Dat klopt. Met (pak um beet) Sutil als teamgenoot was Rosberg met twee vingers in de neus kampioen geworden. Maar dat blijft natuurlijk niet altijd zo. Zodra het verschil kleiner wordt heb je een absolute toprijder nodig om het verschil alsnog te maken.
hij is niet 3x zo goed als Rosberg, maar zo moet je dat ook niet bekijken. Er worden miljoenen gestoken in elke tiende van een seconde tijdwinst. Als je een coureur kunt krijgen die 1 of 2 tiende sneller is dan de concurrentie dan heb je die maar alvast binnen. Je zegt het zelf eigenlijk al in je laatste alinea.
Wat betreft marketing; het duurde nogal lang voordat het contract van Lewis rond was. Zou met  name gaan omdat hij niet teveel commerciele  activiteiten in zn agenda wilde. Wat betreft andere commerciele/marketingrechten weet ik niet wat de afspraken zijn, maar ik denk niet dat Mercedes een exclusief recht heeft op Hamilton. Ik denk dat prestaties op de baan commercieel verreweg het belangrijkst zijn en daar heb je Hamilton gewoon voor nodig. Ik zie Rosberg daar de kar nl niet trekken.

0634

Dat is ook min of meer wat ik bedoel: Je kan het van heel veel kanten bekijken en er is voor alles wat te zeggen. Feit blijft: Merc heeft het voor hem over, dus is hij dat geld in hun opinie waard. De rest telt niet.

Perton

Citaat van: Mickey op 29 mei 2015 - 17:51:11
^ Sorry,  aanvullinkje; Hetgeen overigens niet betekent dat ik de winst door marketing van Hamilton niet zie. Misschien dat daar ook wel een belangrijk deel van de beslissing bepaald is.

Vraag me nu trouwens wel af hoe gemotiveerd Hamilton blijft in een auto die niet vanzelf vooraan rijdt. :)
in 2009 heeft ie ruimschoots bewezen gemotiveerd te Blijven

Mickey

Hoe zat dat ook alweer? Resultaten uit het verleden, geven geen garantie voor de toekomst.

In '09 had hij nog van alles te bewijzen. Nu veel minder. En ongeacht het resultaat, toucheert hij een megasalaris. Andere tijden, andere waarden. Ik moet het nog maar zien allemaal.

Perton

Het geeft idd geen garantie, maar de aanname dat ie er nu met de pet naar zou gaan gooien is echt werkelijk op niets gebaseerd, behalve het feit dat ie veel verdient. Tsja daar kan ik eerlijk gezegd niet zoveel mee.

Mickey

Tussen 'er met de pet naar gooien' en 'me afvragen of hij nog gemotiveerd is' zit nogal een verschil. Wie doet hier de aanname dat hij er met de pet naar zal gooien? Ik zeg slechts dat het voor mij nog allerminst vaststaat dat hij straks nog net zo gemotiveerd is. Laten we het wel zuiver houden en elkaar geen woorden in de mond leggen.

Tuesday

dat is idd wel een gevaar, niet alleen voor Hamilton, maar voor elke topsporter. Iedereen heeft wel eens een minder jaar en vaak is het kwestie van motivatie. Het valt niet mee om jaar in jaar uit de batterij volledig opgeladen te hebben. Maar goed, voorlopig voorzie ik daar bij Hamilton nog geen problemen.

0634

Dat geloof ik ook wel. Niet zozeer dat het er met de pet naar gooien is, maar ik geloof best dat een topsporter die altijd meedoet om de hoofdprijzen de top van zijn scherpte kan verliezen wanneer hij een jaar heeft waarin hij eens niet om de prijzen mee kan strijden. Ik denk ook dat Vettel daar (zeker in de eerste helft van) vorig jaar problemen mee heeft gehad.  Maar dat is zeker geen Lewis Hamilton-ding, maar veel eerder een topsporters-ding.

Wings

Citaat van: Mickey op 29 mei 2015 - 21:04:06
Hoe zat dat ook alweer? Resultaten uit het verleden, geven geen garantie voor de toekomst.

In '09 had hij nog van alles te bewijzen. Nu veel minder. En ongeacht het resultaat, toucheert hij een megasalaris. Andere tijden, andere waarden. Ik moet het nog maar zien allemaal.

Hamilton heeft anders een doel gesteld en is meer dan ooit gemotiveerd deze te behalen. Dat zagen we in Monaco wel. Ik ben eerder 'bang' dat hij gaat overcompenseren dan dat hij met de pet er naar gooit. Daar twijfel ik geen seconde aan.

Mickey

Sure. En hij wordt ook wel wk waarschijnlijk. En wellicht volgend jaar zelfs wel nog een keer, maar vroeg of laat wordt hij ingehaald door de concurrentie. En dan lukt het even niet. Ik vind Hami mentaal niet echt overtuigend, als hij onder druk staat. Eens kijken hoe hij met die situatie omgaat.

0634

Ja, maar dat is nogal een open deur. Natuurlijk wordt hij vroeg of laat ingehaald door de concurrentie en natuurlijk lukt het dan even niet. Zie Vettel. Zie Alonso daarvoor. Of Schumacher. Zo gaan die dingen nou eenmaal.

Ik zie op dit moment helemaal niets dat aan te merken is op Hamilton, ook mentaal compleet in controle. Na Monaco niet boos naar zijn team wijzen maar als een groot sporter ook gewoon in de spiegel kijken. De man is een volwassen allround coureur geworden die weinig onderdoet voor andere toppers als Alonso.

Hij maakt ook het hele jaar al de indruk totaal geen concurrentie te zien in Rosberg, in tegenstelling tot vorig jaar. Hij weet dat hij in gelijk materiaal in principe niet te pakken is door Rosberg, en dat straalt hij ook uit. Hij maakt dit jaar ontzettend veel indruk met een uitgebalanceerd optreden. Die man is echt gegroeid en presteert momenteel op de toppen van zijn kunnen.

Sabai

Dat valt zelfs voor mij niet te ontkennen Jeroen. En jullie weten wat ik van Hamilton vind.

Mickey

Een open deur ja, omdat eerder de vergelijking met 2009 gemaakt werd. Die natuurlijk niet opgaat.