Mercedes F1 team topic

Gestart door Sabai, 04 maart 2014 - 18:57:14

« vorige - volgende »

Underdog of Favoriet

Ja ze worden het te kloppen team dit jaar.
nee
anders namelijk ......

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 01 mei 2014 - 20:24:32
Ik heb het idee dat we wat afgedwaald zijn van het topic... :P
Dat ligt er aan, krijgen de coureurs ook ORT, gezien ze voornamelijk in het weekend werken.

0634

Ha, volgens mij krijgen zij een permanente en heeeel royale ORT ;).

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 01 mei 2014 - 21:32:22
Ha, volgens mij krijgen zij een permanente en heeeel royale ORT ;).
Ik denk dat ik mijn baan opzeg en maar F1 coureur word, waar kan ik tekenen?

Wings

Citaat van: F1fan2987 op 01 mei 2014 - 19:32:33
Maar mijn standpunt blijft ;) ORT voor iedereen of niet :P

Op zondag. Maar niet op maandag tot en met vrijdag. ;)

rafael25


FolkertE

 http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=58711
Voor als nog nergens anders nog tegen gekomen, maar ik zou dat niet meer dan terecht vinden. Ross heeft Mercedes geholpen te komen waar ze nu zijn.
Ik heb nooit helemaal begrepen hoe of waarom Brawn weg ging bij Mercedes. Wat ik me herinner is dat hij zei dat hij of teambaas wilde zijn of niks.

Maikel0230

#261
Ross Brawn wilde graag de meeste macht hebben binnen het team maar dat wilde het bestuur niet, hij zag Toto Wolff en Niki Lauda als bemoeiallen die zijn gezag ondermijnden. Toen duidelijk werd dat men aan zijn eisen niet tegemoet ging komen besloot hij om een einde te maken aan de samenwerking.

Het team plukt nu de vruchten van zijn harde werk. Eerst dachten ze dat hij echt gestopt was maar toen kwamen er de geruchten over Ferrari, dat werd weggelachen totdat Brawn ineens openlijk flirtte met Ferrari tijdens een "vakantie" (::)) in Italie en een bezoekje aan Maranello.

Mercedes geeft openlijk toe dat Ferrari het enigste team is waarvan ze denken dat die de middelen en mogelijkheden hebben om op aanzienlijke tijd (2015?) bij te kunnen benen doordat zij alle componenten (chassis en PU ontwikkeling)  in één huis hebben. Iets wat zelfs bij Mercedes niet het geval is (Brackley = wagen, Brixworth= PU)

Het idee dat Brawn met zijn kennis van Mercedes aan de slag zou gaan bij Ferrari is iets wat de gedachten van het Mercedes bestuur wel eens op andere ideeën zou kunnen brengen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

FolkertE

Dat laatste bedacht ik me ook net. Brawn is een meester in het leiden van het team. Benneton, Ferrari en nu Mercedes. Ik hoop dat hij terug komt, maar aan de andere kant hoop ik ook dat hij naar Ferrari komt en kimi weer WK kan worden.  ;D

0634

Overigens rijdt Nico Rosberg nu al twee jaar op rij door Monaco zonder ook maar één enkele ronde de wedstrijd niet aan te voeren. De laatste die dat kunstje flikte was Senna in de vroege jaren 90.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2014 - 19:00:51
Overigens rijdt Nico Rosberg nu al twee jaar op rij door Monaco zonder ook maar één enkele ronde de wedstrijd niet aan te voeren. De laatste die dat kunstje flikte was Senna in de vroege jaren 90.
zonder de leiding af te staan lijkt me nou net het makkelijkste kunstje ;) al hangt het wel af van de manier waarop natuurlijk. Maar zoals gisteren was er geen kunst aan natuurlijk.

0634

Toch 23 jaar geleden.  Opvallend voor zoiets makkelijks ;)

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2014 - 19:57:27
Toch 23 jaar geleden.  Opvallend voor zoiets makkelijks ;)
dr is tactisch ook nogal het één en ander veranderd. Tegenwoordig heb je undercut terwijl het in tussenliggende jaren vaak loonde om wat langer door te rijden.  Alonso won m ook 2x vanaf pole bv. Bovendien is er ook een periode geweest waarin je niet licht kon kwalificeren. Dat ie 2x op rij wint is natuurlijk super, maar dat zijn er nog lang geen vijf op rij zoals de man met wie hij dat nietszeggende record deelt.

0634


Mickey

#268
Even een topickick heren. Ik ben als noob hier nog maar even bescheiden met het aanmaken van zomaar een nieuw topic, ook al kon ik met de zoekfunctie niet iets vinden dat de lading van mijn stelling dekt.

Het salaris van Hamilton zou voor de komende drie jaar rond de 60 miljoen per jaar gaan bedragen. Dat van Nico is vooralsnog een stuk lager. (bronnen kan iedereen wel vinden)

Stelling:

Persoonlijk denk ik dat geen enkele coureur dat momenteel waard is, in het bijzonder niet bij Mercedes. Waarom niet? Omdat Mercedes zo'n voorsprong heeft op de concurrentie, dat ze met alleen Rosberg en een middenmootcoureur ernaast, waarschijnlijk ook wel kampioen zouden worden.

Ook al zou Lewis naar een ander willekeurig team vertrekken, laten we runner up Ferrari eens nemen, dan zou hij met dat team dit jaar (edit: denkfout, volgend jaar natuurlijk) mijns inziens geen kampioen gaan worden. Wel moet ik toegeven dat hij volgens mij de beste coureur van het veld is momenteel, alleen, is hij ook die centen waard? Ik meen dus van niet.

Sub-stelling 1: Ze zouden dat geld beter in R&D kunnen steken en een goede middenmoter neerzetten naast Nico.

Sub-stelling 2: Drie jaar is lang. Als de ontwikkeling stokt bij Mercedes en bijvoorbeeld Ferrari zou ze in de loop van volgend seizoen inhalen, zitten ze met een erg dure coureur die ook geen seconde per ronde verschil kan maken. Vaak zelfs geen halve t.o.v. Nico. Vandaar dus beter in R&D steken.

Schopt u maar! :)

Perton

Volgens mij is het 100 miljoen pond voor drie jaar, dat is zelfs met de huidige wisselkoers geen 60 miljoen per jaar. Maar goed, da's discussiëren over details, het blijft superveel geld.

Tsja, als Mercedes per jaar 50 miljoen ophaalt met de verkoop van Hamilton-petjes, waarom zou hij daar dan niet van mee mogen profiteren? Geen idee of ze zoveel ophalen, maar ik weet bijvoorbeeld wel dat Cristiano Ronaldo zijn transfersom destijds in een weekend was terugverdiend door Real Madrid. Althans, dat verhaal ging toen. Eén weekend lijkt me ook wat overdreven.

De voorsprong op de concurrentie vind ik trouwens een flauwekul-excuus als ik zo eerlijk mag zijn. Op die manier kan je elke coureur wel een hongerloontje geven met het argument: "Het gaat om de auto." De tactiek die Frank Williams in de jaren '90 hanteerde. Tsja, kan je doen.

Dus stelling 1: hell no. Altijd voor de beste coureur gaan.

Stelling 2: er zullen vast opties zijn in het contract om dat op een schappelijke manier te regelen.