Mercedes F1 team topic

Gestart door Sabai, 04 maart 2014 - 18:57:14

« vorige - volgende »

Underdog of Favoriet

Ja ze worden het te kloppen team dit jaar.
nee
anders namelijk ......

Kootje

Kan idd ook zonder invloed, maar ik zou het toch wel heel zuur vinden als bv Hamilton met 49 punten voorsprong op bv Rosberg de laatste race ingaat, uitvalt terwijl Rosberg wint en die dus zo kampioen word. Daarom heb ik liever dat de voorlaatste race de beslissing brengt.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 27 april 2014 - 11:20:37
Kan idd ook zonder invloed, maar ik zou het toch wel heel zuur vinden als bv Hamilton met 49 punten voorsprong op bv Rosberg de laatste race ingaat, uitvalt terwijl Rosberg wint en die dus zo kampioen word. Daarom heb ik liever dat de voorlaatste race de beslissing brengt.
nee, daar zit niemand op te wachten. Ik zou het ook niet prettig vinden als mijn favoriet op die manier de titel pakt. Alhoewel.. ;) het kan echt voor vervelende situatie's gaan zorgen.

Wings


Tuesday

Citaat van: Wings op 27 april 2014 - 11:41:51
That's the game.
same game, different (stupid) rules. Je weet zelf ook wel dat dat veel gedoe op gaat leveren, mocht bv Hamilton 49 punten voorsprong verspelen in de laatste race. Daar zit niemand op te wachten. Over de regel kun je discussiëren, maar er is totaal geen draagvlak voor, dus kan het gezeik opleveren. Dat kun je niet afdoen met de woorden, 'that's the game'.

Wings

De regels zijn vooraf vastgezet en voor iedereen gelijk. Meedoen is tevens akkoord gaan met de regels. Daar is niks oneerlijks aan. Als deze regel nu 2-3 races voor einde seizoen wordt opgetuigd om zo de deur op een kier te laten begrijp ik de kritiek. Nu niet. Of je het fraai vind is natuurlijk een ander verhaal en onderhevig aan interpretatie. Bovendien vind ik niet dat je een titel in de laatste race wint of verliest. Die win je (of win je niet) in een compleet seizoen door de meeste (of niet de meeste) punten binnen de gestelde regels te scoren.

0634

Vind ik ook hoor. Het zou in geschetst scenario ontzettend zuur zijn voor Lewis en zijn fans, maar het is nou eenmaal een vooraf gestelde regel en er is niets oneerlijks aan. Kan in iedereens voordeel of nadeel werken.

Bovendien is Rosberg dan misschien wel al drie of vier keer uitgevallen waardoor Lewis uberhaupt zo´n voorsprong op heeft kunnen bouwen. Dat is dan toch ook niet oneerlijk. That´s the game. ;)

Kootje

Kun je wel stellen, maar wat is er dan eerlijk aan dat 'n uitvalbeurt in de laatste race gelijkwaardig is aan 2 uitvalbeurten gedureende het seizoen. Wat is er eerlijk aan dat 'n overwinning in Abu Dhabi twee keer zo zwaar weegt dan iedere andere overwinning. In mijn ogen niets, dus hoop ik dat de strijd al voordien gestreden is. Leuk dat het in de reglementen opgenomen is, maar in dit geval zeg ik FUCK THE RULES!

Overigens gaf ik Lewis en Nico slechts als voorbeeld omdat de titelstrijd tussen hen lijkt te gaan. Maar ook als Vettel of Alonso (waar ik absoluut geen fan van ben) op die wijze de titel verliezen aan Lewis (waar ik wel fan van ben) zou ik dat zeer zuur vinden. Als Williams (m'n favoriete team) dankzij 'n één-tweetje in de laatste race de constructeurstitel pakt ten koste van Ferrari (minst favoriete team) zal ik daar niet blij van worden, simpelweg omdat het niet verdiend is.

Wings

Aan de andere kant bestaat er geen 100% eerlijkheid. De één heeft net wat meer technische problemen dan de ander en/of heeft beter of juist minder competitief materiaal. Tijdens het raceverloop kunnen dingen ook bij de één beter dan bij de ander uitpakken, eerlijk is het nooit. Daarom is het belangrijk dat de situatie voor iedereen gelijk is. En dat is het geval.

Jehoentelaar

Klopt wel wat je zegt Wings, maar dat doet niks af aan het feit wat Kootje aanbrengt dat een race die in potentie gelijk is aan elke andere race ineens twee keer zoveel waard is.

Wings

Dat geldt voor iedereen hé. ;)

Kootje

#175
Nee, dat geld alleen voor de eerste 10 finishers. Val je daarbuiten, dan telt het resultaat niet dubbel. Tenzij je uitvalt terwijl je normaal in de punten finisht, want dan wordt je dubbel gestraft terwijl het voor uitvallers die toch nooit in de punten eindigen geen gevolgen heeft. Situatie is dus zeker niet voor iedereen gelijk.

Tuesday

Citaat van: Wings op 27 april 2014 - 12:03:57
De regels zijn vooraf vastgezet en voor iedereen gelijk. Meedoen is tevens akkoord gaan met de regels. Daar is niks oneerlijks aan. Als deze regel nu 2-3 races voor einde seizoen wordt opgetuigd om zo de deur op een kier te laten begrijp ik de kritiek. Nu niet. Of je het fraai vind is natuurlijk een ander verhaal en onderhevig aan interpretatie. Bovendien vind ik niet dat je een titel in de laatste race wint of verliest. Die win je (of win je niet) in een compleet seizoen door de meeste (of niet de meeste) punten binnen de gestelde regels te scoren.
ja, die discussie hebben we eerder gevoerd, daar gaat het nu ook ff niet om. Het gaat er om dat ik hoop dat het niet zo ver komt, want dan krijg je gewoon veel gedoe, of je het wilt of niet. Voor mij geldt ook regels zijn regels en het is van tevoren bekend, dus mij zul je er niet over horen, maar veel anderen wel ben ik bang. Dat krijg je nl met regels waar geen draagvlak voor is.

Jehoentelaar

Citaat van: Wings op 27 april 2014 - 13:28:55
Dat geldt voor iedereen hé. ;)
Jahaaaaaaaaaa, maar dat rechtvaardigt nog steeds een dubbele waarde van één race niet. Dat is heel wat anders dan dat de situatie voor elke coureur hetzelfde is, want dat snap ik zelf ook wel.

0634

Ik vind het ook een kutregel, maar we moeten ook weer niet doen of het een of ander vreselijk onrechtvaardig iets is. Alsof het ineens een loterij is geworden. Het is allemaal ruim van tevoren bekend gemaakt. Voor iedere rijder is het allemaal bekend en gelijk.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 27 april 2014 - 15:06:07
Citaat van: Wings op 27 april 2014 - 13:28:55
Dat geldt voor iedereen hé. ;)
Jahaaaaaaaaaa, maar dat rechtvaardigt nog steeds een dubbele waarde van één race niet. Dat is heel wat anders dan dat de situatie voor elke coureur hetzelfde is, want dat snap ik zelf ook wel.

Ik zou niet weten waarom niet. Bovendien zie ik dat uitersten worden geschetst (Hamilton die het WK leidt met 49 punten. Uitvalt. En de nummer 2 die vervolgens wint) om een punt te maken. Geeft prima aan dat de soep niet zo heet wordt gegeten als zij wordt opgediend. Toen de huidige puntentelling werd ingevoerd werd ook tegen een holle boomstam aangetrapt door de fans en kijk nu eens. Nu hoor je er niemand over. Ieder nieuw voorstel of regel heeft nu eenmaal zijn voor- en tegenstanders.