Mercedes F1 team topic

Gestart door Sabai, 04 maart 2014 - 18:57:14

« vorige - volgende »

Underdog of Favoriet

Ja ze worden het te kloppen team dit jaar.
nee
anders namelijk ......

janke

Citaat van: Jeroen op 01 april 2014 - 21:45:42
Het gat met Rosberg is kleiner. Rosberg is nou ook weer niet iemand die we hier bij voorbaat weg kunnen zetten als een Webber. Vorig jaar hield hij in grote lijnen ook gewoon gelijke tred met Lewis.

Los daarvan, Perton: natuurlijk heeft Merc nu een voorsprong, daar zal niemand over twisten. Maar tov Red Bull is het gat kleiner dan gedacht en ik zou nu bij voorbaat niet durven beweren dat ze die voorsprong zomaar even vasthouden tot einde jaar. Daarvoor is RBR als team gewoon te goed m.i..


Zou kunnen, maar Mercedes ontwikkeld alles zelf. Dat kan een groot voordeel zijn. Maar RBR is nog niet afgeschreven. Zekers niet. Maar het zou zo maar kunnen dat dit team hetzelfde gebeurt dit jaar als McLaren, Ferrari, Williams eerder. Jaren dominant en dan hoor je er jaren niets meer van. En wat van deze teams hadden ook Newey in dienst. Ook hij kan niet eeuwig WK winnende auto's leveren. Heeft nog nooit een groot ontwerper gepresteerd na mijn weten. Ook een Murray niet. Fantastische auto's met een grote dominantie. Maar ook de grootste miskleunen hebben ze ontworpen. Newey heeft wel een voordeel, de computer technologie nu heeft wel andere standaards dan in de 80tiger jaren, uiteraard.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: Perton op 01 april 2014 - 22:16:06
Dus ik stel het ook niet simpel (maar gelukkig beschuldig je me daar ook niet van :P), ik stel alleen wel dat ik mijn twijfels heb bij dat Red Bull echt zo snel de aansluiting heeft gevonden als andere mensen weer denken.
Dat zeg ik ook niet. Die aansluiting hebben ze ook nog niet.

Ik zeg alleen dat het veel en veel te vroeg is voor conclusies die hier wel worden getrokken (nogmaals, niet door jou). Ik las een paar dagen terug dat als RBR niet in Barcelona op de kont van de Merc zit is het seizoen gelopen en wordt Lewis kampioen.

Kom op he... Dan zijn er nog 15 races te gaan.

0634

Citaat van: janke op 01 april 2014 - 22:31:18
Citaat van: Jeroen op 01 april 2014 - 21:45:42
Het gat met Rosberg is kleiner. Rosberg is nou ook weer niet iemand die we hier bij voorbaat weg kunnen zetten als een Webber. Vorig jaar hield hij in grote lijnen ook gewoon gelijke tred met Lewis.

Los daarvan, Perton: natuurlijk heeft Merc nu een voorsprong, daar zal niemand over twisten. Maar tov Red Bull is het gat kleiner dan gedacht en ik zou nu bij voorbaat niet durven beweren dat ze die voorsprong zomaar even vasthouden tot einde jaar. Daarvoor is RBR als team gewoon te goed m.i..


Zou kunnen, maar Mercedes ontwikkeld alles zelf. Dat kan een groot voordeel zijn. Maar RBR is nog niet afgeschreven. Zekers niet. Maar het zou zo maar kunnen dat dit team hetzelfde gebeurt dit jaar als McLaren, Ferrari, Williams eerder. Jaren dominant en dan hoor je er jaren niets meer van. En wat van deze teams hadden ook Newey in dienst. Ook hij kan niet eeuwig WK winnende auto's leveren. Heeft nog nooit een groot ontwerper gepresteerd na mijn weten. Ook een Murray niet. Fantastische auto's met een grote dominantie. Maar ook de grootste miskleunen hebben ze ontworpen. Newey heeft wel een voordeel, de computer technologie nu heeft wel andere standaards dan in de 80tiger jaren, uiteraard.

Klopt. Newey heeft voor McLaren ook zeperds ontworpen. Niet alles wat hij doet wordt zomaar goud.

Perton

Citaat van: Jeroen op 01 april 2014 - 22:50:35
Citaat van: Perton op 01 april 2014 - 22:16:06
Dus ik stel het ook niet simpel (maar gelukkig beschuldig je me daar ook niet van :P), ik stel alleen wel dat ik mijn twijfels heb bij dat Red Bull echt zo snel de aansluiting heeft gevonden als andere mensen weer denken.
Dat zeg ik ook niet. Die aansluiting hebben ze ook nog niet.

Ik zeg alleen dat het veel en veel te vroeg is voor conclusies die hier wel worden getrokken (nogmaals, niet door jou). Ik las een paar dagen terug dat als RBR niet in Barcelona op de kont van de Merc zit is het seizoen gelopen en wordt Lewis kampioen.

Kom op he... Dan zijn er nog 15 races te gaan.
Op dat punt zijn we het dan ook volledig eens.

0634

Logisch. Great mind think alike. Gaat altijd op.

Figge

Citaat van: Jeroen op 01 april 2014 - 20:24:10
Citaat van: Figge op 01 april 2014 - 09:58:30
Ja ach, iedereen is anders en heeft daarin zijn eigen stijl. Zelfs grootmeester Schumacher reed niet overtuigend als het spannend werd.

Dat verhaal ging rond inderdaad. Maar buiten 94 heb ik hem nooit onder kampioenschapsdruk een fout zien maken. Jerez 97 was immers geen fout maar een opzetje. Volgens mij kon Schumacher prima onder druk presteren.

Of Hamilton dat kan weet ik nog niet. In 2007 en 2008 in ieder geval niet. Daarna heeft hij niet meer onder volle kampioensdruk gereden helaas. We zullen moeten afwachten hoe dat verder afloopt. Hij is een stuk ouder natuurlijk, maar hij komt op mij niet altijd even volwassen en uitgebalanceerd over (bijvoorbeeld de twitterberichten over de afstellingen van de mclaren, de twee over Button, dat soort shit). Maar goed, ik mag hem verder wel, het is een vermakelijke gast. Hopelijk kan hij het allemaal wel, en ik denk eigenlijk dat hij het ook gewoon allemaal moet kunnen.

Citaat
Maar ik zie Lewis' uitstraling veranderen sinds hij bij Mercedes rijdt. Alsof hij nu echt volwassen wordt.
Hij heeft dit jaar de auto om een heel seizoen vooraan mee te doen, en daarmee hoeft hij de auto ook niet te hard te pushen.
Ik hoop het, maar ik vrees dat m.n. Red Bull die snelheid eerdaags gewoon weer gaat pareren. Dus zal Lewis meer moeten pushen (en Rosberg ook trouwens). Dat je in race 1 en 2 snel bent houdt niet in dat je dat in race 12 ook nog bent. Dat hij niet hard zal hoeven pushen onderstreep ik dus zeker niet, vooralsnog speculatie.



Over Schumacher zijn we al eens bezig geweest. Maar ik vind 94, 97 en 03 juist tekenend voor Schumacher onder druk. Maar goed, ander onderwerp, elke situatie is er ook die individueel beoordeeld moet worden.
Over Lewis, ik kijk altijd graag naar de potentie naar de toekomst toe, er verleden doet er niet zo gek veel toe. En daarom stel ik ook dat Lewis dit jaar dé kans heeft op zijn 2e titel. Hij komt rustig en geconcentreerd over. Over zijn snelheid als rijder hoeven we het niet te hebben volgens mij. En ja hij rijdt nu in een auto die duidelijk de snelste is. Of dat over 6 maanden nog steeds zo is zien we dan wel weer. En hoe hij daarop reageert zien we ook dan wel weer. Ja de kans bestaat dat ie te hard gaat pushen, maar dat is niet gezegd omdat dat in het verleden ook is gebeurd. Maar alle tekenen zijn er dat hij dit jaar een van de voornaamste, zo niet, de voornaamste titelkandidaat is. Mijn verwachting is namelijk dat RBR, of eigenlijk Renault, op gelijk niveau kan komen maar niet beter zal worden dan Mercedes.
   

rafael25

Citaat van: janke op 01 april 2014 - 22:31:18
Citaat van: Jeroen op 01 april 2014 - 21:45:42
Het gat met Rosberg is kleiner. Rosberg is nou ook weer niet iemand die we hier bij voorbaat weg kunnen zetten als een Webber. Vorig jaar hield hij in grote lijnen ook gewoon gelijke tred met Lewis.

Los daarvan, Perton: natuurlijk heeft Merc nu een voorsprong, daar zal niemand over twisten. Maar tov Red Bull is het gat kleiner dan gedacht en ik zou nu bij voorbaat niet durven beweren dat ze die voorsprong zomaar even vasthouden tot einde jaar. Daarvoor is RBR als team gewoon te goed m.i..


Zou kunnen, maar Mercedes ontwikkeld alles zelf. Dat kan een groot voordeel zijn. Maar RBR is nog niet afgeschreven. Zekers niet. Maar het zou zo maar kunnen dat dit team hetzelfde gebeurt dit jaar als McLaren, Ferrari, Williams eerder. Jaren dominant en dan hoor je er jaren niets meer van. En wat van deze teams hadden ook Newey in dienst. Ook hij kan niet eeuwig WK winnende auto's leveren. Heeft nog nooit een groot ontwerper gepresteerd na mijn weten. Ook een Murray niet. Fantastische auto's met een grote dominantie. Maar ook de grootste miskleunen hebben ze ontworpen. Newey heeft wel een voordeel, de computer technologie nu heeft wel andere standaards dan in de 80tiger jaren, uiteraard.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=57523
https://www.facebook.com/lewishamiltonbrasil/photos/pcb.841924019166591/841923855833274/?type=1
PS: op foto klik door

0634

Citaat van: Figge op 02 april 2014 - 12:03:50
Citaat van: Jeroen op 01 april 2014 - 20:24:10
Citaat van: Figge op 01 april 2014 - 09:58:30
Ja ach, iedereen is anders en heeft daarin zijn eigen stijl. Zelfs grootmeester Schumacher reed niet overtuigend als het spannend werd.

Dat verhaal ging rond inderdaad. Maar buiten 94 heb ik hem nooit onder kampioenschapsdruk een fout zien maken. Jerez 97 was immers geen fout maar een opzetje. Volgens mij kon Schumacher prima onder druk presteren.

Of Hamilton dat kan weet ik nog niet. In 2007 en 2008 in ieder geval niet. Daarna heeft hij niet meer onder volle kampioensdruk gereden helaas. We zullen moeten afwachten hoe dat verder afloopt. Hij is een stuk ouder natuurlijk, maar hij komt op mij niet altijd even volwassen en uitgebalanceerd over (bijvoorbeeld de twitterberichten over de afstellingen van de mclaren, de twee over Button, dat soort shit). Maar goed, ik mag hem verder wel, het is een vermakelijke gast. Hopelijk kan hij het allemaal wel, en ik denk eigenlijk dat hij het ook gewoon allemaal moet kunnen.

Citaat
Maar ik zie Lewis' uitstraling veranderen sinds hij bij Mercedes rijdt. Alsof hij nu echt volwassen wordt.
Hij heeft dit jaar de auto om een heel seizoen vooraan mee te doen, en daarmee hoeft hij de auto ook niet te hard te pushen.
Ik hoop het, maar ik vrees dat m.n. Red Bull die snelheid eerdaags gewoon weer gaat pareren. Dus zal Lewis meer moeten pushen (en Rosberg ook trouwens). Dat je in race 1 en 2 snel bent houdt niet in dat je dat in race 12 ook nog bent. Dat hij niet hard zal hoeven pushen onderstreep ik dus zeker niet, vooralsnog speculatie.



Over Schumacher zijn we al eens bezig geweest. Maar ik vind 94, 97 en 03 juist tekenend voor Schumacher onder druk. Maar goed, ander onderwerp, elke situatie is er ook die individueel beoordeeld moet worden.
Over Lewis, ik kijk altijd graag naar de potentie naar de toekomst toe, er verleden doet er niet zo gek veel toe. En daarom stel ik ook dat Lewis dit jaar dé kans heeft op zijn 2e titel. Hij komt rustig en geconcentreerd over. Over zijn snelheid als rijder hoeven we het niet te hebben volgens mij. En ja hij rijdt nu in een auto die duidelijk de snelste is. Of dat over 6 maanden nog steeds zo is zien we dan wel weer. En hoe hij daarop reageert zien we ook dan wel weer. Ja de kans bestaat dat ie te hard gaat pushen, maar dat is niet gezegd omdat dat in het verleden ook is gebeurd. Maar alle tekenen zijn er dat hij dit jaar een van de voornaamste, zo niet, de voornaamste titelkandidaat is. Mijn verwachting is namelijk dat RBR, of eigenlijk Renault, op gelijk niveau kan komen maar niet beter zal worden dan Mercedes.
   

Hij heeft zeker een goede kans, daar zijn we het over eens. Hoe het uit gaat pakken... we'll see. Van mij mag ie. Niet dat ik een fan van hem ben, maar het is weer ns tijd voor een ander.

janke

Citaat van: rafael25 op 02 april 2014 - 13:43:53
Citaat van: janke op 01 april 2014 - 22:31:18
Citaat van: Jeroen op 01 april 2014 - 21:45:42
Het gat met Rosberg is kleiner. Rosberg is nou ook weer niet iemand die we hier bij voorbaat weg kunnen zetten als een Webber. Vorig jaar hield hij in grote lijnen ook gewoon gelijke tred met Lewis.

Los daarvan, Perton: natuurlijk heeft Merc nu een voorsprong, daar zal niemand over twisten. Maar tov Red Bull is het gat kleiner dan gedacht en ik zou nu bij voorbaat niet durven beweren dat ze die voorsprong zomaar even vasthouden tot einde jaar. Daarvoor is RBR als team gewoon te goed m.i..


Zou kunnen, maar Mercedes ontwikkeld alles zelf. Dat kan een groot voordeel zijn. Maar RBR is nog niet afgeschreven. Zekers niet. Maar het zou zo maar kunnen dat dit team hetzelfde gebeurt dit jaar als McLaren, Ferrari, Williams eerder. Jaren dominant en dan hoor je er jaren niets meer van. En wat van deze teams hadden ook Newey in dienst. Ook hij kan niet eeuwig WK winnende auto's leveren. Heeft nog nooit een groot ontwerper gepresteerd na mijn weten. Ook een Murray niet. Fantastische auto's met een grote dominantie. Maar ook de grootste miskleunen hebben ze ontworpen. Newey heeft wel een voordeel, de computer technologie nu heeft wel andere standaards dan in de 80tiger jaren, uiteraard.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=57523
https://www.facebook.com/lewishamiltonbrasil/photos/pcb.841924019166591/841923855833274/?type=1
PS: op foto klik door

Duidelijk. Maar het kan ook zo zijn dat Mercedes beter omgaat met de motor in samenspel met de energie die ze opslaan. Gebruik je daar meer van en efficienter dan heb je natuurlijk minder brandstofverbruik. Dat is ook wat ik lees in AutoVisie. Die twee optimaal gebruiken geeft al een kleine voorsprong. En misschien is dat bij de Renault motor nog niet optimaal.
Some things are too important to be left in the past.

Tuesday

Citaat van: janke op 02 april 2014 - 21:12:22
Citaat van: rafael25 op 02 april 2014 - 13:43:53
Citaat van: janke op 01 april 2014 - 22:31:18
Citaat van: Jeroen op 01 april 2014 - 21:45:42
Het gat met Rosberg is kleiner. Rosberg is nou ook weer niet iemand die we hier bij voorbaat weg kunnen zetten als een Webber. Vorig jaar hield hij in grote lijnen ook gewoon gelijke tred met Lewis.

Los daarvan, Perton: natuurlijk heeft Merc nu een voorsprong, daar zal niemand over twisten. Maar tov Red Bull is het gat kleiner dan gedacht en ik zou nu bij voorbaat niet durven beweren dat ze die voorsprong zomaar even vasthouden tot einde jaar. Daarvoor is RBR als team gewoon te goed m.i..


Zou kunnen, maar Mercedes ontwikkeld alles zelf. Dat kan een groot voordeel zijn. Maar RBR is nog niet afgeschreven. Zekers niet. Maar het zou zo maar kunnen dat dit team hetzelfde gebeurt dit jaar als McLaren, Ferrari, Williams eerder. Jaren dominant en dan hoor je er jaren niets meer van. En wat van deze teams hadden ook Newey in dienst. Ook hij kan niet eeuwig WK winnende auto's leveren. Heeft nog nooit een groot ontwerper gepresteerd na mijn weten. Ook een Murray niet. Fantastische auto's met een grote dominantie. Maar ook de grootste miskleunen hebben ze ontworpen. Newey heeft wel een voordeel, de computer technologie nu heeft wel andere standaards dan in de 80tiger jaren, uiteraard.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=57523
https://www.facebook.com/lewishamiltonbrasil/photos/pcb.841924019166591/841923855833274/?type=1
PS: op foto klik door

Duidelijk. Maar het kan ook zo zijn dat Mercedes beter omgaat met de motor in samenspel met de energie die ze opslaan. Gebruik je daar meer van en efficienter dan heb je natuurlijk minder brandstofverbruik. Dat is ook wat ik lees in AutoVisie. Die twee optimaal gebruiken geeft al een kleine voorsprong. En misschien is dat bij de Renault motor nog niet optimaal.
als je naar die percentages kijkt, zou Williams ook nog wat achter de hand moeten hebben. Maar volgens mij had Williams weinig reden om nog wat achter de hand te houden, dus vraag ik me wel af wat die percentages nou precies zeggen.

Sabai


Tuesday

Citaat van: Sabai op 07 april 2014 - 19:49:01
http://mobile.f1today.nl/nl/nieuws/mercedes-roemt-professionaliteit-van-hamilton-en-rosberg/

Nu maar hopen dat ze het hele jaar vrij mogen racen.
en vooral hopen dat ze zo dicht bij elkaar blijven zitten. En hopen dat Rosberg iets minder 'braaf' wordt.

Kootje

Dat laatste hoop ik dan weer niet, want daar komen brokken van. In dat soort gevechten moet er altijd iemand z'n verlies nemen, en dat gaat Lewis niet worden. ;)

Tuesday

Citaat van: Kootje op 07 april 2014 - 20:07:42
Dat laatste hoop ik dan weer niet, want daar komen brokken van. In dat soort gevechten moet er altijd iemand z'n verlies nemen, en dat gaat Lewis niet worden. ;)
nee, daarom. Leuk dat ze mogen vechten als ze aan elkaar gewaagd zijn, maar zoals ik het nu inschat gaat dan 9 vd 10 keer Hamilton winnen. Als gisteren de situatie exact omgekeerd was geweest, dan had Hamilton die race echt wel gewonnen.

Jehoentelaar

Nou, we weten ook dat Rosberg nog altijd de WK-leiding heeft, dus het is niet heel gek dat hij niet helemaal tot het uiterste ging. Zodra Hamilton die WK-leiding overneemt, kan de wereld er weer heel anders uitzien.