Mercedes F1 team topic

Gestart door Sabai, 04 maart 2014 - 18:57:14

« vorige - volgende »

Underdog of Favoriet

Ja ze worden het te kloppen team dit jaar.
nee
anders namelijk ......

0634

Dan heeft ie een probleem als hij kampioen wil worden. Want dan zal je toch echt eens moeten zorgen dat je die P3 wél binnenhaalt.

Overigens denk ik dat hij dat wel kan hoor, qua rijden. Het enige waar ik bij hem aan twijfel is zijn mentale aspect.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 31 maart 2014 - 18:17:55
Dan heeft ie een probleem als hij kampioen wil worden. Want dan zal je toch echt eens moeten zorgen dat je die P3 wél binnenhaalt.

Overigens denk ik dat hij dat wel kan hoor, qua rijden. Het enige waar ik bij hem aan twijfel is zijn mentale aspect.

En toch lijkt hij daar in gegroeid te zijn kijken of hij het volhoud. Ik vind overigens dat hij wel teveel met zijn voorkomen bezig is. Ook achter de bühne een handdoek over zijn hoofd en snel een petje op zodat we zijn kroeshaar niet kunnen zien. Lekker boeiend  ::)   

0634

Dat ook, de gedrevenheid die Vettel en Alonso kenmerkt, mis ik bij hem soms. Maar ik bedoelde meer op kampioenschapsdruk. Ik heb hem wel eens voor titels zien rijden in de laatste fase van een seizoen en daar werd ik niet vrolijk van... maar goed, hij is nu wel een paar jaar ouder en wijzer.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 31 maart 2014 - 18:20:48
Citaat van: Jeroen op 31 maart 2014 - 18:17:55
Dan heeft ie een probleem als hij kampioen wil worden. Want dan zal je toch echt eens moeten zorgen dat je die P3 wél binnenhaalt.

Overigens denk ik dat hij dat wel kan hoor, qua rijden. Het enige waar ik bij hem aan twijfel is zijn mentale aspect.

En toch lijkt hij daar in gegroeid te zijn kijken of hij het volhoud. Ik vind overigens dat hij wel teveel met zijn voorkomen bezig is. Ook achter de bühne een handdoek over zijn hoofd en snel een petje op zodat we zijn kroeshaar niet kunnen zien. Lekker boeiend  ::)


Vreemde conclusie, want op het podium stond hij blootshoofds...


CitaatIk heb hem wel eens voor titels zien rijden in de laatste fase van een seizoen en daar werd ik niet vrolijk van


Ik heb hem eigenlijk maar een keer zien rijden zoals het hoort, wil je kampioen worden. Dat was in de GP2 [tegen Piquet jr.].

Sabai

Citaat van: Franky R. op 31 maart 2014 - 18:29:51
Citaat van: Sabai op 31 maart 2014 - 18:20:48
Citaat van: Jeroen op 31 maart 2014 - 18:17:55
Dan heeft ie een probleem als hij kampioen wil worden. Want dan zal je toch echt eens moeten zorgen dat je die P3 wél binnenhaalt.

Overigens denk ik dat hij dat wel kan hoor, qua rijden. Het enige waar ik bij hem aan twijfel is zijn mentale aspect.

En toch lijkt hij daar in gegroeid te zijn kijken of hij het volhoud. Ik vind overigens dat hij wel teveel met zijn voorkomen bezig is. Ook achter de bühne een handdoek over zijn hoofd en snel een petje op zodat we zijn kroeshaar niet kunnen zien. Lekker boeiend  ::)


Vreemde conclusie, want op het podium stond hij blootshoofds...


CitaatIk heb hem wel eens voor titels zien rijden in de laatste fase van een seizoen en daar werd ik niet vrolijk van


Ik heb hem eigenlijk maar een keer zien rijden zoals het hoort, wil je kampioen worden. Dat was in de GP2 [tegen Piquet jr.].


;D Podium heb ik niet gekeken maar klinkt wel logisch ja. Maar alsnog vind ik hem teveel met zijn voorkomen bezig zijn.

Figge

Citaat van: Jeroen op 31 maart 2014 - 18:05:04
Is wel heel snel geconcludeerd allemaal, in ieder geval dat deel over vooraan, steady, kalm en dat we dat de rest van het jaar van Lewis zullen zien. De afgelopen jaren heb ik hem nooit een seizoenlang steady en kalm zien rijden (eigenlijk geen enkel jaar).

Ja ach, iedereen is anders en heeft daarin zijn eigen stijl. Zelfs grootmeester Schumacher reed niet overtuigend als het spannend werd.
Maar ik zie Lewis' uitstraling veranderen sinds hij bij Mercedes rijdt. Alsof hij nu echt volwassen wordt.
Hij heeft dit jaar de auto om een heel seizoen vooraan mee te doen, en daarmee hoeft hij de auto ook niet te hard te pushen.
Je kunt dat namelijk ook zien als de wil om te winnen zodra je helm op gaat. Ook als je auto niet snel genoeg, geen genoegen willen nemen met P2.
Maak je dan vaker fouten, lijkt mij wel. Maar als je auto niet goed genoeg is om een titel te pakken, dan maar meer inzetten op dagsucces.
Ik vind dat prima. Bezig met zijn uiterlijk? Volgens mij doen dat er wel meer. Volgens mij hebben al die jongens gebleekte tanden, getrimde wenkbrauwen en baarden.
Dat hoort gewoon bij deze tijd. Het moet er natuurlijk allemaal tiptop uitzien voor de sponsors.





0634

Citaat van: Figge op 01 april 2014 - 09:58:30
Ja ach, iedereen is anders en heeft daarin zijn eigen stijl. Zelfs grootmeester Schumacher reed niet overtuigend als het spannend werd.

Dat verhaal ging rond inderdaad. Maar buiten 94 heb ik hem nooit onder kampioenschapsdruk een fout zien maken. Jerez 97 was immers geen fout maar een opzetje. Volgens mij kon Schumacher prima onder druk presteren.

Of Hamilton dat kan weet ik nog niet. In 2007 en 2008 in ieder geval niet. Daarna heeft hij niet meer onder volle kampioensdruk gereden helaas. We zullen moeten afwachten hoe dat verder afloopt. Hij is een stuk ouder natuurlijk, maar hij komt op mij niet altijd even volwassen en uitgebalanceerd over (bijvoorbeeld de twitterberichten over de afstellingen van de mclaren, de twee over Button, dat soort shit). Maar goed, ik mag hem verder wel, het is een vermakelijke gast. Hopelijk kan hij het allemaal wel, en ik denk eigenlijk dat hij het ook gewoon allemaal moet kunnen.

Citaat
Maar ik zie Lewis' uitstraling veranderen sinds hij bij Mercedes rijdt. Alsof hij nu echt volwassen wordt.
Hij heeft dit jaar de auto om een heel seizoen vooraan mee te doen, en daarmee hoeft hij de auto ook niet te hard te pushen.
Ik hoop het, maar ik vrees dat m.n. Red Bull die snelheid eerdaags gewoon weer gaat pareren. Dus zal Lewis meer moeten pushen (en Rosberg ook trouwens). Dat je in race 1 en 2 snel bent houdt niet in dat je dat in race 12 ook nog bent. Dat hij niet hard zal hoeven pushen onderstreep ik dus zeker niet, vooralsnog speculatie.


Perton

Het is natuurlijk wel zo dat ie nu de snelheid heeft om in 2 ronden 3,2 seconden uit te lopen. Op zijn teamgenoot, geen idee hoeveel verschil met Vettel op dat moment was. Dus als Red Bull nu nog bij wijze van spreken een seconde per ronde vindt (qua racetempo) dan zit Hamilton misschien nog steeds te cruisen, alleen begint ie daar niet op een kwart van de race mee, maar op driekwart.

Dus eigenlijk zolang we nog niet weten hoe de Mercedes is als die moet pushen, weten we natuurlijk ook niet hoe Hamilton daarmee zal omgaan.

Tuesday

Citaat van: Perton op 01 april 2014 - 20:29:55
Het is natuurlijk wel zo dat ie nu de snelheid heeft om in 2 ronden 3,2 seconden uit te lopen. Op zijn teamgenoot, geen idee hoeveel verschil met Vettel op dat moment was. Dus als Red Bull nu nog bij wijze van spreken een seconde per ronde vindt (qua racetempo) dan zit Hamilton misschien nog steeds te cruisen, alleen begint ie daar niet op een kwart van de race mee, maar op driekwart.

Dus eigenlijk zolang we nog niet weten hoe de Mercedes is als die moet pushen, weten we natuurlijk ook niet hoe Hamilton daarmee zal omgaan.
die eerste 2 ronden waar de Rosberg, Ricciardo en Vettel met elkaar in gevecht waren?? Vettel pakte vorig jaar ook vaak 4 seconden in de eerste 2 ronden, maar die was echt geen 2 seconden per ronde sneller.

Perton

Blijft staan dat Hamilton alsnog al na een kwart of een derde van de race begon te cruisen. Dus we weten gewoon niet hoe groot de voorsprong echt is.

Tuesday

Citaat van: Perton op 01 april 2014 - 20:42:25
Blijft staan dat Hamilton alsnog al na een kwart of een derde van de race begon te cruisen. Dus we weten gewoon niet hoe groot de voorsprong echt is.
idd, maar ik geloof niet dat hij veel meer heeft gecruised als een Vettel. Ik denk dat beiden gewoon blij waren met hun posities en vooral posities hebben gehandhaaft.

Perton

Kan. We merken het wel vanaf wanneer Mercedes structureel moeite met Red Bull krijgt :)

Tuesday

Citaat van: Perton op 01 april 2014 - 20:50:57
Kan. We merken het wel vanaf wanneer Mercedes structureel moeite met Red Bull krijgt :)
zal nog wel ff duren, maar vooralsnog is het gat tussen Hamilton en Vettel nog maar 10 punten, dus ze hebben nog wel ff tijd.

0634

Het gat met Rosberg is kleiner. Rosberg is nou ook weer niet iemand die we hier bij voorbaat weg kunnen zetten als een Webber. Vorig jaar hield hij in grote lijnen ook gewoon gelijke tred met Lewis.

Los daarvan, Perton: natuurlijk heeft Merc nu een voorsprong, daar zal niemand over twisten. Maar tov Red Bull is het gat kleiner dan gedacht en ik zou nu bij voorbaat niet durven beweren dat ze die voorsprong zomaar even vasthouden tot einde jaar. Daarvoor is RBR als team gewoon te goed m.i..

En dat wordt hier - niet door jou - wel even tamelijk simpel gesteld. Ik hoop op een nieuwe kampioen maar Vettel is voor mij een groot favoriet nog steeds. Zeker omdat Rosberg wel eens een sleutelrol kan gaan spelen (als hij veel punten af gaat snoepen van Lewis).

Perton

Het gat hoeft ook niet tot het einde van het jaar zo te blijven, kijk maar naar 2009. En of het gat kleiner dan gedacht is... ja ten opzichte van de tests, absoluut, maar voor de rest, heb ik nog geen idee hoe groot het verschil echt is hoor. Rosberg reed na de pitstops nog steeds lachend weg bij Vettel, ik kan me in geen enkel scenario voorstellen dat Vettel daar aan het consolideren was. Ja één scenario, dat ie een probleem met de auto had, maar dat had ie voor zover ik weet niet.

Dus ik stel het ook niet simpel (maar gelukkig beschuldig je me daar ook niet van :P), ik stel alleen wel dat ik mijn twijfels heb bij dat Red Bull echt zo snel de aansluiting heeft gevonden als andere mensen weer denken. Het kan natuurlijk, en het is een cliché dat het vanaf de Europese races compleet om kan slaan, bovendien hebben we na komend weekend nog weer een test waarin ze veel kunnen vinden. Maar uiteindelijk heb ik in absolute aantallen geen idee hoe groot de voorsprong is van Mercedes op Red Bull en daardoor heb ik ook totaal geen idee of het gat groter of kleiner is dan gedacht - in de context van de progressie die Red Bull na de tests heeft doorgevoerd.

Ik heb gewoon echt geen idee.