Mercedes F1 team topic

Gestart door Sabai, 04 maart 2014 - 18:57:14

« vorige - volgende »

Underdog of Favoriet

Ja ze worden het te kloppen team dit jaar.
nee
anders namelijk ......

0634

Nee, denk ik ook niet, anders is het wel een watje hoor.

De start van Rosberg was overigens wel van de buitencategorie, maar ook daar zal hij niet van schrikken.

Jozef

De start van Rosberg leek van buitencategorie omdat hij racete tegen een Renault en tegen een Mercedes die op 5 cilinders draaide. Op Sky werd de start geanalyseerd na de race. Hamilton kwam net zo snel van de lijn af als Ricciardo en Rosberg, want in de eerste paar seconden is het de grip van de banden die bepaalt hoe hard je kunt starten. Maar vanaf pakweg 150 km/h was het game over voor Hamilton.

0634

A, okee. Maar kwamen alle Renault's slecht van hun plek dan? Viel toch wel mee?

Perton

Heb de analyse niet gezien, dus ik geloof je op je woord Jozef. Dat Rosberg Hamilton pakte vanwege de problemen bij Hamilton, had ik ook wel geconcludeerd, maar hoe zit het met Ricciardo dan? Is de Renault echt zo'n slechte starter?

Franky R.

Citaat van: Sabai op 16 maart 2014 - 08:50:05
Deze overwinning van Rosberg is wel weer meteen een mentale knauw voor Hamilton. Ben benieuwd hoe hij het op gaat pakken. Wel een snaarstrakke race van Rosberg leek net Vettel.


Och, Hamilton is toch al vaker verslagen door Nico. En bovendien is het een goede motivatie, dus waarom meteen een mentale knauw?

Jozef

Citaat van: Perton op 16 maart 2014 - 14:15:54
Heb de analyse niet gezien, dus ik geloof je op je woord Jozef. Dat Rosberg Hamilton pakte vanwege de problemen bij Hamilton, had ik ook wel geconcludeerd, maar hoe zit het met Ricciardo dan? Is de Renault echt zo'n slechte starter?

Ik had niet die opmerking op Renault moeten maken, dat was voorbarig. Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat beide Mercedessen beter leken te starten dan Ricciardo. Dat betekent niet per se dat de Renaults slechte starters zijn, maar het lijkt er voor mij voorlopig wel op dat Mercedes (het team) een goede starter is.

Maar dat beeld kan na de volgende GP alweer anders zijn, misschien was het gewoon toeval. Of misschien was het een groot voordeel om een oneven startpositie te hebben.

Perton

Ah op die fiets. Zou ook wat zijn als Ricciardo de problemen van Webber een beetje heeft overgenomen.

Arthur

Citaat van: Perton op 16 maart 2014 - 15:33:56
Ah op die fiets. Zou ook wat zijn als Ricciardo de problemen van Webber een beetje heeft overgenomen.

Ik mag hopen van niet!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

rafael25

In 1998 had Mclaren een enorm voordeel in de eerste race in Australië,(Gewonnen met dominante voorsprong) maar Ferrari kwam terug....

Jozef

Maar toch niet genoeg om McLaren één of beide titels af te pakken. :P

Figge

Lewis heeft dit jaar gewoon dé kans om zn 2e titel te pakken. Hij is simpelweg sneller dan Nico en zn auto zal waarschijnlijk het hele jaar competitief zijn.
Ik denk dat we gisteren de Lewis hebben gezien zoals we hem de rest van het jaar zullen zien. Vooraan, steady, kalm. Hij maakt een beheerste en geconcentreerde indruk.
Of zoals hij het zelf van noemen, hij zit in zn bubble :D.
Nico kan mooi de punten bij Vettel en RBR weg houden. Want dat zal na een paar races denk ik de grootste bedreiging zijn voor Lewis en Mercedes. Vettel in zijn RBR.

0634

Is wel heel snel geconcludeerd allemaal, in ieder geval dat deel over vooraan, steady, kalm en dat we dat de rest van het jaar van Lewis zullen zien. De afgelopen jaren heb ik hem nooit een seizoenlang steady en kalm zien rijden (eigenlijk geen enkel jaar).

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 31 maart 2014 - 18:05:04
Is wel heel snel geconcludeerd allemaal, in ieder geval dat deel over vooraan, steady, kalm en dat we dat de rest van het jaar van Lewis zullen zien. De afgelopen jaren heb ik hem nooit een seizoenlang steady en kalm zien rijden (eigenlijk geen enkel jaar).


Klopt, maar Lewis had toen ook geen auto die snel genoeg was om steady en kalm te rijden... ;)

0634

Wat is dat nou? Alonso rijdt toch ook steady en kalm in een auto die niet de snelste is? Hulkenberg ook vaak. Button. Raikkonen. Noem maar op. Je hoeft toch niet op kop te rijden om controle te hebben over je eigen rijden?

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 31 maart 2014 - 18:09:33
Wat is dat nou? Alonso rijdt toch ook steady en kalm in een auto die niet de snelste is? Hulkenberg ook vaak. Button. Raikkonen. Noem maar op. Je hoeft toch niet op kop te rijden om controle te hebben over je eigen rijden?


Weet ik...Maar ik weet ook dat Lewis gewoon niet de coureur naar is, om steady op P3 te rijden. Dat is de afgelopen jaren ook zijn makke [zwak punt] geweest?