Mercedes F1 team topic

Gestart door Sabai, 04 maart 2014 - 18:57:14

« vorige - volgende »

Underdog of Favoriet

Ja ze worden het te kloppen team dit jaar.
nee
anders namelijk ......

Figge

Snap ik. Maar heel stiekem. Ook negatieve publiciteit is publiciteit. En men zal in de periode erna extra aandacht voor de sport hebben. En dus is de commotie goed ;)

Wings

Dat spreek ik niet tegen maar commotie ontstaat niet als iets doodnormaal is zoals jij stelt. ;) Dat negatieve publiciteit, publiciteit is klopt ook wel weer.

Perton

Citaat van: Wings op 25 april 2014 - 07:01:12
Indien de teamprestatie zwaarder zou wegen dan het individueel kampioenschap zou je gelijk hebben. Echter is de Formule 1 gebouwd om het individueel kampioenschap en de meeste teamorders sluiten daar naadloos op aan. Waarom zou je anders aan de raceleider vragen, de nummer 2, tevens aanvoerder van het kampioenschap, voorbij te laten?
In essentie heb je gelijk, alleen hebben we het wat betreft Mercedes niet over dat soort teamorders, maar over niet-aanvalsverdragen, om 'gevaarlijkse' situaties als in Bahrein te voorkomen - of beter gezegd, om situaties als Turkije 2010 te voorkomen. Daar gaat het dus wel degelijk om het teamkampioenschap dat bedrijfstechnisch gezien wel degelijk het belangrijkste kampioenschap is tegenwoordig. Uiteraard zullen er later in het seizoen ongetwijfeld ook wel kopman-teamorders komen, maar dat is (nog) niet wat Wollf bedoelde met zijn uitspraken.

Figge

Citaat van: Wings op 25 april 2014 - 07:53:24
Dat spreek ik niet tegen maar commotie ontstaat niet als iets doodnormaal is zoals jij stelt. ;) Dat negatieve publiciteit, publiciteit is klopt ook wel weer.

Ik vind dat de commotie in de aangehaald voorbeelden komt door de emotie van een onrechtvaardigheids gevoel. En onrechtvaardigheidsgevoel kun je niet uitschakelen. Deze zullen eens in de zoveel jaar weer voorbij komen in het geval van teamorders. Het is menselijk dat men die emotie niet wil ervaren en daarom gaat men regels bedenken om het uit te bannen. Dat ligt dan weer breder dan teamorders en F1, natuurlijk. Als ik rationeel kijk naar teamorders, is het voor mij gewoon een normaal principe.

Wings

Citaat van: Perton op 25 april 2014 - 08:42:54
In essentie heb je gelijk, alleen hebben we het wat betreft Mercedes niet over dat soort teamorders, maar over niet-aanvalsverdragen, om 'gevaarlijkse' situaties als in Bahrein te voorkomen - of beter gezegd, om situaties als Turkije 2010 te voorkomen. Daar gaat het dus wel degelijk om het teamkampioenschap dat bedrijfstechnisch gezien wel degelijk het belangrijkste kampioenschap is tegenwoordig. Uiteraard zullen er later in het seizoen ongetwijfeld ook wel kopman-teamorders komen, maar dat is (nog) niet wat Wollf bedoelde met zijn uitspraken.

Alsof ieder gevecht in tranen eindigt. Ik vind het jammer dat teams niet alleen de angel uit gevechten maar ook het natuurlijk raceverloop beïnvloeden. Vergeet niet dat wij alleen kijken als we het leuk vinden dus diplomatie moet geen overhand krijgen.

Jehoentelaar

Tuurlijk is het jammer om een gevecht minder op de baan te hebben, maar ik vind het vanuit teamperspectief niet meer dan logisch dat een team opteert voor meer zekerheid op een goed resultaat (en dus ook de kans op kosten als gevolg van brokken verkleint). Natuurlijk eindigt niet elke onderlinge strijd in Suzuka 1989 of Istanbul 2010, maar van tevoren weet je de uitkomst van een gevecht niet, en dus ook niet of het uit de hand loopt of niet.

Mercedes is nu in een situatie dat ze eindelijk het te kloppen team zijn, maar ze weten daar net zo goed als wij dat het allesbehalve zeker is dat ze dat aan het einde van de rit nog steeds zijn. Daarom is het nu belangrijk om zoveel mogelijk punten te pakken, voordat Red Bull (ik zou geen ander team kunnen noemen, eerlijk gezegd) die jongens heeft bijgehaald en Mercedes zowaar concurrentie krijgt voorin. Aan het einde van het seizoen de titel(s) mislopen door onderling gepruts aan het begin van het seizoen zit niemand bij het team en in Stuttgart op te wachten.

rafael25

Voor kennis hier een vraagje:
er is ooit een seizoen geweest waar Ferrari alleswoon behalve 1 GP.. welk seizoen wast dat???

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 25 april 2014 - 15:25:54
Tuurlijk is het jammer om een gevecht minder op de baan te hebben, maar ik vind het vanuit teamperspectief niet meer dan logisch dat een team opteert voor meer zekerheid op een goed resultaat (en dus ook de kans op kosten als gevolg van brokken verkleint). Natuurlijk eindigt niet elke onderlinge strijd in Suzuka 1989 of Istanbul 2010, maar van tevoren weet je de uitkomst van een gevecht niet, en dus ook niet of het uit de hand loopt of niet.

Mercedes is nu in een situatie dat ze eindelijk het te kloppen team zijn, maar ze weten daar net zo goed als wij dat het allesbehalve zeker is dat ze dat aan het einde van de rit nog steeds zijn. Daarom is het nu belangrijk om zoveel mogelijk punten te pakken, voordat Red Bull (ik zou geen ander team kunnen noemen, eerlijk gezegd) die jongens heeft bijgehaald en Mercedes zowaar concurrentie krijgt voorin. Aan het einde van het seizoen de titel(s) mislopen door onderling gepruts aan het begin van het seizoen zit niemand bij het team en in Stuttgart op te wachten.

Nogmaals, ik begrijp het wel, alleen druist het tegen mijn autosporthart. Dit is niet de essentie van het racen maar diplomatiek rijden. Bovendien begrijp ik niet dat de FIA, die er alles aan doet om het inhalen te bevorderen niet ingrijpt nu teamorders meer regel dan uitzonderingen worden. Maar nogmaals, ondanks dat er 2 rijders per team rijden, vechten niet beiden voor 1 doel, maar beiden voor een individueel doel, nml. het wereldkampioenschap. En zo hoort de Formule 1 ook in gericht te zijn.

0634

Citaat van: rafael25 op 25 april 2014 - 17:26:48
Voor kennis hier een vraagje:
er is ooit een seizoen geweest waar Ferrari alleswoon behalve 1 GP.. welk seizoen wast dat???

1952. Alleen de Indy 500 wonnen ze niet ;).

Jehoentelaar

Citaat van: Wings op 25 april 2014 - 17:30:58
Nogmaals, ik begrijp het wel, alleen druist het tegen mijn autosporthart. Dit is niet de essentie van het racen maar diplomatiek rijden. Bovendien begrijp ik niet dat de FIA, die er alles aan doet om het inhalen te bevorderen niet ingrijpt nu teamorders meer regel dan uitzonderingen worden. Maar nogmaals, ondanks dat er 2 rijders per team rijden, vechten niet beiden voor 1 doel, maar beiden voor een individueel doel, nml. het wereldkampioenschap. En zo hoort de Formule 1 ook in gericht te zijn.
Ah, ja, dan zitten we wel min of meer op een lijn. :)

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 25 april 2014 - 19:26:40
Citaat van: Wings op 25 april 2014 - 17:30:58
Nogmaals, ik begrijp het wel, alleen druist het tegen mijn autosporthart. Dit is niet de essentie van het racen maar diplomatiek rijden. Bovendien begrijp ik niet dat de FIA, die er alles aan doet om het inhalen te bevorderen niet ingrijpt nu teamorders meer regel dan uitzonderingen worden. Maar nogmaals, ondanks dat er 2 rijders per team rijden, vechten niet beiden voor 1 doel, maar beiden voor een individueel doel, nml. het wereldkampioenschap. En zo hoort de Formule 1 ook in gericht te zijn.
Ah, ja, dan zitten we wel min of meer op een lijn. :)
tja, het ene duel wat je dan mist krijg je later misschien wel weer terug. Het was de bedoeling dat Ricciardo nog de strijd met Alonso aan zou gaan, uiteindelijk kwam het daar net niet van. In t geval van Massa en Bottas een paar weken terug; Massa kon Button niet aanvallen, maar laat hij Bottas er langs, krijg je misschien juist wel een leuk duel tussen Button en Bottas. Uiteindelijk is dat toch vaak het doel van teamorders, dus in die zin hoeft het zeker niet ten koste te gaan van het spektakel. En t heeft de afgelopen seizoenen ook wel mooie tv opgeleverd, iig 100x beter dan die poppenkasten van vroeger.

Mister-T-Head

Mercedes heeft in de eerste 4 races van dit jaar een mooie voorsprong opgebouwd. Echter lijkt Red-Bull steeds dichterbij te komen en is ook Ferrari niet ver weg. Mercedes heeft het er goed aan gedaan om vroeg met de motor en wagen van 2014 te beginnen.

Mercedes lijkt dit jaar kampioen te worden. Ik hoop alleen dat ze het nog moeilijk gaan krijgen en dat het kampioenschap pas in de laatste race van het jaar wordt beslist. Het is aan Red-Bull en Ferrari om dat te gaan doen. Laten we hopen op een spannend jaar.  ;)

Kootje

Citaat van: Mister-T-Head op 26 april 2014 - 16:34:44
Mercedes lijkt dit jaar kampioen te worden. Ik hoop alleen dat ze het nog moeilijk gaan krijgen en dat het kampioenschap pas in de laatste race van het jaar wordt beslist. Het is aan Red-Bull en Ferrari om dat te gaan doen. Laten we hopen op een spannend jaar.  ;)

Wie er ook kampioen wordt, ik hoop niet dat het in de laatste race pas beslist wordt. Ik zie de nieuwe kampioenen (constructeur en coureur) het liefste in de voorlaatste race hun titels behalen, zodat dat waardeloze dubbele puntensysteem de kampioenschappen niet beslist.

0634

Nou, ik zie het gewoon het liefst in de laatste race. Wordt het een race eerder beslist, is toch vrij dominant aangezien de kampioen met nog een race te gaan dus al minimaal 50 punten voorsprong moet hebben. Lijkt mij een niet heel spannend jaar dan.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 27 april 2014 - 10:38:35
Citaat van: Mister-T-Head op 26 april 2014 - 16:34:44
Mercedes lijkt dit jaar kampioen te worden. Ik hoop alleen dat ze het nog moeilijk gaan krijgen en dat het kampioenschap pas in de laatste race van het jaar wordt beslist. Het is aan Red-Bull en Ferrari om dat te gaan doen. Laten we hopen op een spannend jaar.  ;)

Wie er ook kampioen wordt, ik hoop niet dat het in de laatste race pas beslist wordt. Ik zie de nieuwe kampioenen (constructeur en coureur) het liefste in de voorlaatste race hun titels behalen, zodat dat waardeloze dubbele puntensysteem de kampioenschappen niet beslist.
het kan ook in de laatste race, zonder dat dubbele punten invloed hebben op de uitslag in het WK. Ik hoop zelf dat het gat of kleiner is als 25 of groter dan 50. En als het dan toch tussen 25 en 50 zit, dat de leider in het WK dan ook de titel pakt.