Mercedes F1 team topic

Gestart door Sabai, 04 maart 2014 - 18:57:14

« vorige - volgende »

Underdog of Favoriet

Ja ze worden het te kloppen team dit jaar.
nee
anders namelijk ......

Wings

Het zou zomaar kunnen. Tot nu toe is Rosberg best onderschat door fans en media. Zelf heb ik het idee dat Hamilton op desgevraagde momenten toch net wat meer verschil kan maken. Een situatie wat eerder nog niet aan de orde was. Rosberg vind ik geen 'tot op het bot' strijder. Rosberg is snel en in een situatie zoals afgelopen jaar kan hij zich meer dan prima staande houden maar als beiden in een positie komen waarin keihard geknokt moet worden om positie, om een kampioenschap, verwacht ik dat Hamilton verschil kan maken. Mocht dat niet het geval zijn vind ik dat ook prima, laat daar geen misverstand over bestaan.

0634

Ben ik wel met je eens. Paar jaar geleden dacht ik dat Rosberg de stap naar de top kon maken, maar dat is er helaas niet uitgekomen. Teveel zwakke weekenden tussendoor en bovendien in het pure racen vaak niet sterk genoeg. Soms heeft hij weekenden waar geen maat op hem staat, maar het is allemaal wat te grillig. Te veel zwaktes nog.

Sabai

#17
Het probleem met Hamilton is echter dat hij ondanks hij idd meer een vechter is da RB.Juist op die momenten dure fouten maakt en veel punten verliest ipv positie houden en zoveel mogelijk punten binnenharken voor het WK. Vettel en Alonso zijn daar bv meesters in. Dit is ook wat LH dit jaar moet doen om WK te kunnen worden .Aanvallen waat het kan maar zich niet blindstaren op de overwinning .Het WK word niet in 1race gewonnen.

Wings

Hamilton heeft een fase gehad in zijn carrière waarin ik hem vond overcompenseren. Als McLaren tegenviel qua snelheid was hij niet slim genoeg om te maximaliseren en verkoos hij -in mijn beleving- een dagsucces boven het kampioenschap. Hij kwam van de regen in de drup en moest uiteindelijk zijn meerdere erkennen in Jenson Button. Dat krijg je als je als over het paard getild broekie ineens onder de vleugels van papa vandaan komt en de concurrentie sterker wordt. Ineens telt niet waarin je rijdt maar hoe snel je bent. Met die druk kon Hamilton niet goed overweg waardoor hij vaak zichzelf wilde bewijzen. Ik heb wel het idee dat Hamilton dit stadium gepasseerd is en zich volwassener gedraagt op baan. Als hij deze lijn doortrekt en instaat is kampioenschapminded te rijden kan hij nog wel eens een gruwelijk goed zijn ben ik bang.

Citaat van: Jeroen op 08 maart 2014 - 10:08:36
Ben ik wel met je eens. Paar jaar geleden dacht ik dat Rosberg de stap naar de top kon maken, maar dat is er helaas niet uitgekomen. Teveel zwakke weekenden tussendoor en bovendien in het pure racen vaak niet sterk genoeg. Soms heeft hij weekenden waar geen maat op hem staat, maar het is allemaal wat te grillig. Te veel zwaktes nog.

Agree.

0634

Ik heb wel eens gezegd dat Lewis intrinsiek misschien wel de snelste is van allemaal, zoals Senna dat ook was destijds, alleen moet hij het in zijn hoofd eens allemaal op orde krijgen inderdaad. Focussen op één heilig doel, meer niet.

Maar wie weet dat zijn focus beter is als zijn materiaal dat ook is. Alonso kan het wel, maar wellicht is het niet voor iedereen weggelegd om alles weg te cijferen terwijl je weet dat je de titel toch niet winnen kan. Geef Hamilton een auto die net zo goed is als de RBR en de Ferrari en wie weet hoe zijn focus dan is. Hopelijk komen we daar dit jaar achter.

Feit is wel dat Lewis wel echt moet gaan presteren nu als hij een echte grote meneer wil worden..

rafael25


Jozef

Dat ze maar hun voeten op de grond houden, het is net vrijdag in het eerste GP-weekend. :-/

Perton

Tsja en op andere sites zegt Wolff dat ze dit jaar vrij zijn om te racen, dus ik moet het allemaal maar zien. Los daarvan moet je als team ook wel full retard zijn wil je in Australië niet aan teamorders denken, nu nog lang niet bekend is hoe de auto's écht in races presteren.

Of dat dan niet met de voeten op de grond is... Wolff zat bij de persconferentie van teambazen en kreeg daar vervolgens de vraag of ze aan teamorders zullen doen. Wat moet ie dan zeggen? "Ik geef geen antwoord op deze vraag". Onzin natürlich, hij geeft gewoon antwoord op een vraag die hem wordt gesteld. Heeft vrij weinig te maken met de voeten op de grond houden.

Kootje

Ja tegen teamorders, en vrijheid om te racen gaan niet samen. Tenzij ... die teamorders pas gegeven worden wanneer coureur A beduidend sneller is dan coureur B omdat men op compleet verschillende strategiën zit. Hoewel ik tegen het gebruik van teamorders ben, zou je stom zijn als je coureur A toestaat om coureur B op te houden en zo diens race te verkloten, wetende dat hij slechts sneller is door zijn afwijkende strategie.


0634

Citaat van: Kootje op 14 maart 2014 - 12:38:37
Ja tegen teamorders, en vrijheid om te racen gaan niet samen.

Tuurlijk gaat dat wel samen. Red Bull zei ooit fel tegen teamorders te zijn maar geeft ze wel gewoon ;).

Maikel0230

Inderdaad, als puntje bij baaltje komt....

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 14 maart 2014 - 19:17:28
Inderdaad, als puntje bij baaltje komt....


Strobaaltje neem ik aan? Anders is het zo'n harde botsing... ;D
;)

Sabai

Deze overwinning van Rosberg is wel weer meteen een mentale knauw voor Hamilton. Ben benieuwd hoe hij het op gaat pakken. Wel een snaarstrakke race van Rosberg leek net Vettel.

Perton

Als Hamilton het naast zich neer kan leggen dat het door een motorprobleem kwam en niet door zijn/Rosbergs kwaliteiten, zal dat wel meevallen. Het zal even slikken zijn, maar niet dusdanig erg dat ie echt van slag zal zijn. Maar wie zal het zeggen