Ferrari in 2014

Gestart door Tuesday, 02 maart 2014 - 13:26:26

« vorige - volgende »

Op welke plek finisht de eerste Ferrari in Melbourne?

P1
Podium
Top 5
Top 10
Buiten de punten/halen de finish niet

Wings

Is niet jouw schuld Jeroen. ;)


gloudiesaurus

Citaat van: Wings op 27 april 2014 - 21:03:18
[edit]

De reactie (was een herhaling van een post eerder) heb ik verwijderd. De rest heb ik bij de moderators neergelegd ter beoordeling zodat we hier weer verder kunnen over Ferrari.

Boys niet te persoonlijk worden en houdt het graag volwassen. Handjes schudden en zand erover.

Verder met de discussie over Ferrari in 2014.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Citaat van: Wings op 27 april 2014 - 17:07:23
Ferrari schijnt komende race met een upgrade te komen: Ik ben benieuwd!!

Dat zou kunnen maar het is niet in die afdeling dat Ferrari stappen moet maken denk ik want de voorvleugel is een van de sterke punten van de F14 T

http://www.f1fanatic.co.uk/2014/04/25/technical-insight-front-wing-nose/

Deze analyse leert ons dat hogere neuzen niet noodzakelijk DE oplossing zijn en dat waarschijnlijk de stofzuiger van Ferrari meer downforce genereert aan de voorkant van de wagen dan de Merc.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Citaat van: Maikel0230 op 28 april 2014 - 00:38:22
Citaat van: Wings op 27 april 2014 - 17:07:23
Ferrari schijnt komende race met een upgrade te komen: Ik ben benieuwd!!

Dat zou kunnen maar het is niet in die afdeling dat Ferrari stappen moet maken denk ik want de voorvleugel is een van de sterke punten van de F14 T

http://www.f1fanatic.co.uk/2014/04/25/technical-insight-front-wing-nose/

Deze analyse leert ons dat hogere neuzen niet noodzakelijk DE oplossing zijn en dat waarschijnlijk de stofzuiger van Ferrari meer downforce genereert aan de voorkant van de wagen dan de Merc.

Ik denk dat ze bij Ferrari zelf wel weten waar ze het zoeken moeten, zou het niet? Ze zullen toch niet zomaar de neus wijzigen als dit juist het sterkste punt van de wagen is, toch?

robbert

Citaat van: Maikel0230 op 28 april 2014 - 00:38:22
Citaat van: Wings op 27 april 2014 - 17:07:23
Ferrari schijnt komende race met een upgrade te komen: Ik ben benieuwd!!

Dat zou kunnen maar het is niet in die afdeling dat Ferrari stappen moet maken denk ik want de voorvleugel is een van de sterke punten van de F14 T

http://www.f1fanatic.co.uk/2014/04/25/technical-insight-front-wing-nose/

Deze analyse leert ons dat hogere neuzen niet noodzakelijk DE oplossing zijn en dat waarschijnlijk de stofzuiger van Ferrari meer downforce genereert aan de voorkant van de wagen dan de Merc.

als dat zo is, dan zijn ze weer niet goed bezig, want ze willen, volgens het filmpje, de neus verhogen, zoals die van mercedes

Maikel0230

Citaat van: Kootje op 28 april 2014 - 00:44:22
Citaat van: Maikel0230 op 28 april 2014 - 00:38:22
Citaat van: Wings op 27 april 2014 - 17:07:23
Ferrari schijnt komende race met een upgrade te komen: Ik ben benieuwd!!

Dat zou kunnen maar het is niet in die afdeling dat Ferrari stappen moet maken denk ik want de voorvleugel is een van de sterke punten van de F14 T

http://www.f1fanatic.co.uk/2014/04/25/technical-insight-front-wing-nose/

Deze analyse leert ons dat hogere neuzen niet noodzakelijk DE oplossing zijn en dat waarschijnlijk de stofzuiger van Ferrari meer downforce genereert aan de voorkant van de wagen dan de Merc.

Ik denk dat ze bij Ferrari zelf wel weten waar ze het zoeken moeten, zou het niet? Ze zullen toch niet zomaar de neus wijzigen als dit juist het sterkste punt van de wagen is, toch?

Tja dat mogen we toch hopen niet? Zeker met mensen als Fry en Allison aan boord.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

SanderD

Het lijkt me dat ze die neus niet zomaar zullen aanpassen en dat ze weten waarmee ze bezig zijn. Beter dan de een of andere blogger.

Edwin90

Ik vraag me af of de neus juist zoveel hoger mag worden, dankzij het technisch reglement. Of zullen ze er ook daar zo'n leuter onder hangen??

Maikel0230

Citaat van: Edwin90 op 28 april 2014 - 13:00:11
Ik vraag me af of de neus juist zoveel hoger mag worden, dankzij het technisch reglement. Of zullen ze er ook daar zo'n leuter onder hangen??

Dat kan ook, zoals ik al zei is er tot op heden nog niet echt een oplossing die de betere lijkt te zijn, de meeste teams blijven bij hun ontwerp en verklaren allemaal dat de hunne nog steeds goeie resultaten geeft.

Ik heb alleen van Caterham opgepikt dat ze hun neus gaan vervangen door een kopie van de Lotus maar het valt nog af te wachten hoeveel daar van aan is.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Bovendien is een auto meer dan een neus; 'even' de voorkant verbouwen gooit het hele aerodynamische systeem in de war.

FolkertE

Volgens mij ligt het grootste probleem van Ferrari het gewicht van de motor. Die scheen iig aan het begin van het jaar 15 KG te zwaar te zijn. Ik weet niet wat daar precies van waar is, maar dat is toch behoorlijk veel.

Kootje

Maar aan het gewicht van die motor kunnen ze dankzij de engine freeze niets meer veranderen, dus zullen ze andere manieren moeten zoeken om sneller te worden. De neus lijkt me daarin 'n goed begin, kijkende naar oa Mercedes, McLaren, Lotus en Caterham die daar ook hun eerste wijzigingen aanbrachten.

FolkertE

Citaat van: Kootje op 30 april 2014 - 11:08:33
Maar aan het gewicht van die motor kunnen ze dankzij de engine freeze niets meer veranderen, dus zullen ze andere manieren moeten zoeken om sneller te worden. De neus lijkt me daarin 'n goed begin, kijkende naar oa Mercedes, McLaren, Lotus en Caterham die daar ook hun eerste wijzigingen aanbrachten.
Is dat zo? Dan is het wel moeilijk jaar dan. Ik vind het nog steeds een beetje onduidelijk wat er nou wel en niet mag veranderd worden aan de motor.
overigens vind ik die 5? motoren  per jaar regel gewoon onzin.

Kootje

Men mag de betrouwbaarheid verbeteren, maar dit mag niet ten goede komen van de prestaties. Het verlagen van het gewicht werkt prestatieverhogend, dus mag per definitie niet.

En wat die 5 motorenregel betreft ben ik het op zich wel met je eens. In de tijd dat 'n motor slechts 300 km mee hoefde te gaan was de sport imo 'n stuk leuker. Echter snap ik wel dat deze maatregel genomen is. Kostenbesparing is nu eenmaal 'n big issue en nodig om de sport in leven te houden. Het verbieden van bepaalde zaken, het homologeren van diverse onderdelen en het vaststellen van de levensduur van motoren en versnellingsbakken zijn daarvoor de perfecte middelen. Zeker nu 'n budgetcap er weer niet van lijkt te komen.

robbert

Citaat van: F1fan2987 op 30 april 2014 - 11:19:44
Citaat van: Kootje op 30 april 2014 - 11:08:33
Maar aan het gewicht van die motor kunnen ze dankzij de engine freeze niets meer veranderen, dus zullen ze andere manieren moeten zoeken om sneller te worden. De neus lijkt me daarin 'n goed begin, kijkende naar oa Mercedes, McLaren, Lotus en Caterham die daar ook hun eerste wijzigingen aanbrachten.
Is dat zo? Dan is het wel moeilijk jaar dan. Ik vind het nog steeds een beetje onduidelijk wat er nou wel en niet mag veranderd worden aan de motor.
overigens vind ik die 5? motoren  per jaar regel gewoon onzin.

moelijk jaar? het word moeilijk tot dat die engine freeze opgegeven word. Daar hebben ze dus wel  lelijk de bal misgeslagen