Ferrari in 2014

Gestart door Tuesday, 02 maart 2014 - 13:26:26

« vorige - volgende »

Op welke plek finisht de eerste Ferrari in Melbourne?

P1
Podium
Top 5
Top 10
Buiten de punten/halen de finish niet

Jehoentelaar

Wat Kootje zegt. Ferrari mag dan niet meer zijn wat het begin deze eeuw een tijdje was, het is wel hét Formule 1-team op de grid. Hoeveel titels Red Bull ook nog wint, Ferrari heeft net dat beetje extra wat andere teams niet (of in veel mindere mate; McLaren en Williams) hebben.

Sabai

Ik zie Vettel eerder naar Mercedes gaan als ze dominant blijven, Ook een team met een geschiedenis en Duits.

Jozef

Maar tenzij Hamilton en Rosberg slaande ruzie krijgen, zie ik daar de komende paar seizoenen niemand vertrekken.

Maar goed, dit is het Ferrari-topic. Ik denk dat Alonso juist in 2015 nog wel bij Ferrari wil blijven om te zien hoe de huidige verandering uitpakken. Het zou volgens mij juist een slecht moment zijn om nu te vertrekken. Is het in 2015 nog steeds niks, dan moet hij wel echt vertrekken indien hij nog eens kampioen wil worden.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 18 april 2014 - 17:57:33
Ik zie Vettel eerder naar Mercedes gaan als ze dominant blijven, Ook een team met een geschiedenis en Duits.
idd, en Heppenheim ligt ook nog eens redelijk dichtbij Stuttgart. Ferrari mag dan zn droom zijn, maar dat zie ik alleen doen als ze ook echt competitief zijn, want ik neem aan dat bij die droom wel winnen hoort. Vierde of vijfde worden in een Ferrari zal ie geen behoefte aan hebben.

Edwin90

Het team weer winnend maken heeft hij wellicht wel behoefte aan :)

0634

#200
Citaat van: Tuesday op 18 april 2014 - 22:45:15
Citaat van: Sabai op 18 april 2014 - 17:57:33
Ik zie Vettel eerder naar Mercedes gaan als ze dominant blijven, Ook een team met een geschiedenis en Duits.
idd, en Heppenheim ligt ook nog eens redelijk dichtbij Stuttgart. Ferrari mag dan zn droom zijn, maar dat zie ik alleen doen als ze ook echt competitief zijn, want ik neem aan dat bij die droom wel winnen hoort. Vierde of vijfde worden in een Ferrari zal ie geen behoefte aan hebben.

En Schumacher dacht eind 95 zeker: 'Ik wil graag eens vierde of vijfde worden?' De staat van Ferrari toen, was zeker niet beter dan de staat van Ferrari nu.

Wat ik bedoel is: kampioen worden voor Ferrari kan een uitdaging zijn voor een rijder, die kampioen worden met Mercedes of welk team dan ook overstijgt.

Bovendien woont Vettel in Thurgau, Zwitserland, dus het topografische argument snap ik niet echt.

Kootje

#201
Citaat van: Jeroen op 18 april 2014 - 23:24:15
Bovendien woont Vettel in Thurgau, Zwitserland, dus het topografische argument snap ik niet echt.

Maar ondanks de Heppenheim fout klopt het wel:

Thurgau - Stuttgart      187 km, reisduur auto ca 1h 57m
Thurgau - Maranello     526 km, reisduur auto ca 5h 26m


Echer vind ik dat ook totaal geen argument.
Zeker niet gezien Red Bull zich in Milton Keynes UK bevind en de afstand Thurgau - Milton Keynes 1.070 km bedraagt en je daar met de auto 11h 08m over doet. ;)

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 18 april 2014 - 23:24:15
Citaat van: Tuesday op 18 april 2014 - 22:45:15
Citaat van: Sabai op 18 april 2014 - 17:57:33
Ik zie Vettel eerder naar Mercedes gaan als ze dominant blijven, Ook een team met een geschiedenis en Duits.
idd, en Heppenheim ligt ook nog eens redelijk dichtbij Stuttgart. Ferrari mag dan zn droom zijn, maar dat zie ik alleen doen als ze ook echt competitief zijn, want ik neem aan dat bij die droom wel winnen hoort. Vierde of vijfde worden in een Ferrari zal ie geen behoefte aan hebben.

En Schumacher dacht eind 95 zeker: 'Ik wil graag eens vierde of vijfde worden?' De staat van Ferrari toen, was zeker niet beter dan de staat van Ferrari nu.

Wat ik bedoel is: kampioen worden voor Ferrari kan een uitdaging zijn voor een rijder, die kampioen worden met Mercedes of welk team dan ook overstijgt.

Bovendien woont Vettel in Thurgau, Zwitserland, dus het topografische argument snap ik niet echt.
het geografische argument heeft natuurlijk ook niks met huidige woonplaats te maken, want Mercedes F1 opereert ook vanuit Engeland volgens mij. Maar de wortels van zowel Mercedes als Vettel liggen niet ver bij elkaar vandaan. Maar goed, t was ook niet echt een argument, meer een interessant feitje. Het scheelt weer een volkslied iig ;)
Wat betreft Ferrari, natuurlijk kan het uitdaging zijn, maar dan moet die mogelijkheid wel geboden worden. Schumacher is natuurlijk een mooi voorbeeld waar het uiteindelijk na jaren van investeren geweldig uitbetaalde, maar als je Alonso daar tegenover zet, dan zie je wel dat succes niet gegarandeerd is. Maar wat ik wilde zeggen is dat het Vettel uiteindelijk wel om het succes te doen is, zijn droom is niet rijden voor Ferrari maar winnen met Ferrari. Als hij net als Schumacher een paar belangrijke figuren uit zn huidige team mee kan nemen, dan zie ik het hem wel doen hoor, maar gewoon zo maar ff instappen bij Ferrari, daar zal ie wel voor oppassen (voorlopig). Als ie het doet wil ie het ook goed doen.

Kootje

Citaat van: Tuesdayzijn droom is niet rijden voor Ferrari maar winnen met Ferrari

Dat klopt.
Maar om met 'n Ferrari te winnen, zul je er eerst moeten rijden nietwaar?

Tuesday

Citaat van: Kootje op 19 april 2014 - 01:00:25
Citaat van: Tuesdayzijn droom is niet rijden voor Ferrari maar winnen met Ferrari

Dat klopt.
Maar om met 'n Ferrari te winnen, zul je er eerst moeten rijden nietwaar?
jawel, maar dat zal hij alleen doen onder de juiste voorwaarden. Schumacher was er ook niet gaan rijden zonder toezeggingen vooraf. Ferrari zal de droom zijn voor Vettel, maar ik denk dat Mercedes als Duits team daar niet ver na komt. Dan zal uiteindelijk toch het perspectief de doorslag geven.

Kootje

Ferrari kan nog zoveel toezeggingen doen, maar niemand kan successen garanderen. Ook Mercedes, Red Bull en McLaren kunnen dit niet. Dat Mercedes dit jaar lijkt te gaan domineren is geen enkele garantie voor de jaren die komen gaan. Juist Vettel zou dit na zijn dominantie van de laatste 9 races vorig jaar en de teleurstellende seizoensstart moeten weten.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 19 april 2014 - 01:30:56
Ferrari kan nog zoveel toezeggingen doen, maar niemand kan successen garanderen. Ook Mercedes, Red Bull en McLaren kunnen dit niet. Dat Mercedes dit jaar lijkt te gaan domineren is geen enkele garantie voor de jaren die komen gaan. Juist Vettel zou dit na zijn dominantie van de laatste 9 races vorig jaar en de teleurstellende seizoensstart moeten weten.
dat laatste klopt helemaal, maar dat is juist ook het punt. De huidige motor zal wel een jaartje of 10 blijven en voorlopig heeft Mercedes daar een enorme voorsprong mee. Ik zeg ook niet dat Vettel niet in gaat stappen bij Ferrari, maar een zekerheidje is het allerminst. Ik zie m net zo goed naar Mercedes gaan. Hij zal voor het mooiste/beste project kiezen! In 2016 gaat hij ook al mooi richting de 30, dus ik denk niet dat het en Mercedes en Ferrari gaat worden. McLaren zie ik m niet snel naartoe gaan.

Wings

Citaat van: Kootje op 19 april 2014 - 01:00:25
Citaat van: Tuesdayzijn droom is niet rijden voor Ferrari maar winnen met Ferrari

Dat klopt.
Maar om met 'n Ferrari te winnen, zul je er eerst moeten rijden nietwaar?

Haha. ;D

Jehoentelaar

Er is geen coureur in de wereld die niet meedoet om goede prestaties neer te zetten (wat in negen van de tien gevallen erop neerkomt dat ze uiteindelijk willen winnen). Schumacher had natuurlijk ook die wens toen hij in 1996 naar Ferrari kwam, maar het duurde een jaar voordat hij om de titel meedeed (wat op zich behoorlijk snel was), en tot 2000 voor hij een titel won met dat team. Is op zich een prima referentie voor Vettel. Ik had ook begrepen dat Ferrari voor volgend jaar her en der wat personeel naar Maranello haalt, maar dat kan ik mis hebben.

Hoop alleen niet dat die vergelijking voor het gehele vervolg ook opgaat.

Perton

Geen idee of men voor volgend jaar al mensen aan het halen is, maar die nieuwe teambaas heeft dit weekend wel gezegd dat ze de markt op gaan mocht dat nodig zijn. Dat insinueert wel nieuwe mensen natuurlijk.