Ferrari in 2014

Gestart door Tuesday, 02 maart 2014 - 13:26:26

« vorige - volgende »

Op welke plek finisht de eerste Ferrari in Melbourne?

P1
Podium
Top 5
Top 10
Buiten de punten/halen de finish niet

Maikel0230

Citaat van: Perton op 14 april 2014 - 17:55:00
Ah sorry, ik had de post van robbert verkeerd gelezen. Ik las dat hij geen ervaring had in de raceklasse, als in: Formule 1.

Ik heb nu het nieuwsartikel toch maar goed gelezen, en inderdaad, mijn vergelijkingen waren complete nonsens. Excuses.

Laat lopen joh, kan gebeuren. Vond je antwoord al vreemd.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Maikel0230 op 14 april 2014 - 17:53:06
Citaat van: Perton op 14 april 2014 - 17:47:27
Horner had ook geen ervaring in de raceklasse, Boullier ook niet. Dat kwam ook allemaal goed. Dat de mannen boven Boullier hem geld gaven dat er niet was, is een ander verhaal :P

Nu ken ik die nieuwe man van Ferrari niet dus ik ga niet zeggen dat het niks wordt, maar als hij gewoon de kans krijgt zijn koers te varen, zou het in principe gewoon moeten kunnen werken.

Vindt ik slechte voorbeelden zowel Boullier en Horner hadden voordat ze in de F1 arriveerden al ervaring in andere racerij, deze man heeft helemaal niets te maken gehad met echte autosport.

Vindt ik toch wel een groot verschil hoor.

Flavio Briatore verkocht shirts en overhemden en bleek een uitstekende teambaas.

Bovendien ook een Italiaan, dus het hierboven genoemde voorbeeld over Italianen gaat ook niet per definitie op. Om over Enzo zelf maar te zwijgen.

robbert

Citaat van: Jeroen op 14 april 2014 - 17:55:33
Citaat van: Gerard op 14 april 2014 - 13:11:52
;D


het zal wel weer een verhaal worden van "zo gaat dat", maar het is precies wat Kootje zegt;
Die auto is gewoon ruk, daar gaat 'n nieuwe teambaas geen verandering in brengen

Nee, maar het gaat ook niet alleen om 2014, maar meer om de jaren erna. Domenicali heeft na een uiterst succesvolle periode het team laten afglijden tot de subtopper die het nu is. Het is tijd voor een frisse wind en eigenlijk was het daar vorig jaar al tijd voor. Deze man zal een flinke tijd nodig hebben om weer te oogsten, ik ken hem verder niet, we zullen dus nog even moeten afwachten. Goede beslissing om Domenicali te laten gaan, afwachten of het een goede beslissing is om die nieuwe aan te stellen.

ik denk dat het juiste moment is. Die nieuwe heeft nu nog de rest van het seizoen tijd om het team te leren kennen, de werking van het team, het leiderschap, en de evolutie van de wagens. Dan zal hij helemaal klaar zijn om volgend seizoen een goeie wagen voor te stellen

0634

Nu ja, dat is mede aan James Allison natuurlijk (en Rory Byrne misschien ook wel, weet niet hoe zijn rol verder zal zijn).

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 14 april 2014 - 17:59:35
Citaat van: Maikel0230 op 14 april 2014 - 17:53:06
Citaat van: Perton op 14 april 2014 - 17:47:27
Horner had ook geen ervaring in de raceklasse, Boullier ook niet. Dat kwam ook allemaal goed. Dat de mannen boven Boullier hem geld gaven dat er niet was, is een ander verhaal :P

Nu ken ik die nieuwe man van Ferrari niet dus ik ga niet zeggen dat het niks wordt, maar als hij gewoon de kans krijgt zijn koers te varen, zou het in principe gewoon moeten kunnen werken.

Vindt ik slechte voorbeelden zowel Boullier en Horner hadden voordat ze in de F1 arriveerden al ervaring in andere racerij, deze man heeft helemaal niets te maken gehad met echte autosport.

Vindt ik toch wel een groot verschil hoor.

Flavio Briatore verkocht shirts en overhemden en bleek een uitstekende teambaas.

Bovendien ook een Italiaan, dus het hierboven genoemde voorbeeld over Italianen gaat ook niet per definitie op. Om over Enzo zelf maar te zwijgen.

Beter voorbeeld, of toch niet, ik zou Briatore nou ook niet echt bestempelen als een 'voorbeeld', laat staan 'goed'  ;), maar ik begrijp wat je bedoelt, we zullen zien met Mattiacci, sta me toe voorzichtig te zijn.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Citaat van: Franky R. op 14 april 2014 - 17:09:05
Citaat van: Jozef op 14 april 2014 - 16:29:53
Citaat van: Kootje op 14 april 2014 - 12:06:55
Tsja .... alsof ze daar wel de oorlog mee gaan winnen.
Die auto is gewoon ruk, daar gaat 'n nieuwe teambaas geen verandering in brengen. ::)

Als je voor 2015 veranderingen wil doorvoeren, dan moet je het nu doen.

De vraag is evenwel of Di Montezemolo en [vooral] Alonso 2014 opnieuw als een overgangsjaar willen bezien...ik gok van niet... :-X

Wat zij willen, en wat de werkelijkheid is, zijn waarschijnlijk twee verschillende dingen. Di Montezemolo is slim genoeg om dat te beseffen.

Verder is het niet echt relevant. Feit is dat ze alweer een jaar hebben waar ze met een achterstand beginnen. Blijkbaar vinden ze dat ze een nieuwe chef nodig hebben om dat in de toekomst te voorkomen. Dat Domenicali nu vervangen is, betekent niet dat 2014 daarmee weggegooid is. Maar het betekent ook niet dat ze nu verwachten in 2014 nog kampioen te worden.

0634

Citaat van: Maikel0230 op 14 april 2014 - 18:32:18
Citaat van: Jeroen op 14 april 2014 - 17:59:35
Citaat van: Maikel0230 op 14 april 2014 - 17:53:06
Citaat van: Perton op 14 april 2014 - 17:47:27
Horner had ook geen ervaring in de raceklasse, Boullier ook niet. Dat kwam ook allemaal goed. Dat de mannen boven Boullier hem geld gaven dat er niet was, is een ander verhaal :P

Nu ken ik die nieuwe man van Ferrari niet dus ik ga niet zeggen dat het niks wordt, maar als hij gewoon de kans krijgt zijn koers te varen, zou het in principe gewoon moeten kunnen werken.

Vindt ik slechte voorbeelden zowel Boullier en Horner hadden voordat ze in de F1 arriveerden al ervaring in andere racerij, deze man heeft helemaal niets te maken gehad met echte autosport.

Vindt ik toch wel een groot verschil hoor.

Flavio Briatore verkocht shirts en overhemden en bleek een uitstekende teambaas.

Bovendien ook een Italiaan, dus het hierboven genoemde voorbeeld over Italianen gaat ook niet per definitie op. Om over Enzo zelf maar te zwijgen.

Beter voorbeeld, of toch niet, ik zou Briatore nou ook niet echt bestempelen als een 'voorbeeld', laat staan 'goed'  ;), maar ik begrijp wat je bedoelt, we zullen zien met Mattiacci, sta me toe voorzichtig te zijn.

Ik vond Flavio een uitstekende teambaas om eerlijk te zijn. Bij Benetton en later ook bij Renault heeft hij toch wel wat neergezet.

Je doelt waarschijnlijk op Singapore, maar dat is weliswaar een vlek op zijn shirt, maar het shirt zelf is toch wel van een behoorlijke kwaliteit (zo, ik ben even filosofisch bezig, zal nu weer normaal doen).

Maikel0230

Dat durf ik ook erkennen, daarom dat ik stelde dat

Citaatmaar ik begrijp wat je bedoelt

;)

Als jij lekker filosofisch wil doen dan doe jij dat, jij maakt je verstaanbaar in de manier die jij wenst :)


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Tja, het lijkt een beetje lood om oud ijzer. Dat ze afscheid gingen nemen van Domenicali zat er wel aan te komen natuurlijk, en had misschien al veel eerder moeten gebeuren. Op zich een prima teambaas en een symphatieke kerel, maar het was het toch steeds 'net niet'. Een echte topteambaas kan daar misschien 'net wel' van maken al moet het soms ook gewoon ff meezitten. Maar dat er nu een, in mijn ogen, onbeduidend figuur voor terug komt vind ik wel een gemiste kans. Vervang m dan ook direct door het beste van het beste. Ik weet niet of je hier de morrende achterban tevreden mee stelt, misschien voor even.
Wat betreft de auto, ik denk niet dat het probleem in het chassis zit, maar toch echt in de motor en ik vraag me nu eerlijk gezegd al af hoeveel jaar Ferrari nodig gaat hebben om dat op orde te krijgen. Volgens mij valt er als teambaas momenteel weinig eer te behalen aan dit team en moet Domenicali eigenlijk maar blij zijn dat ie niet nog jaren hoeft lopen aan te modderen.

Maikel0230

http://www1.skysports.com/f1/news/12474/9265711/frustration-of-fernando-alonso-and-kimi-raikkonen-was-approaching-danger-levels

Ted Kravitz denkt dat Mattiacci maar een tijdelijk oplossing en dat Ferrari volop gesprekken aan het voeren is met onze visser, Ross Brawn. Nou daar zeg ik niet nee tegen als ik eerlijk ben.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Tuesday op 14 april 2014 - 20:25:48
Tja, het lijkt een beetje lood om oud ijzer. Dat ze afscheid gingen nemen van Domenicali zat er wel aan te komen natuurlijk, en had misschien al veel eerder moeten gebeuren. Op zich een prima teambaas en een symphatieke kerel, maar het was het toch steeds 'net niet'. Een echte topteambaas kan daar misschien 'net wel' van maken al moet het soms ook gewoon ff meezitten.

Op basis van wat vind jij Domenicali een prima teambaas dan (serieuze vraag)?

Jozef

Iedereen die de tweede plaatsen in het WK aan elkaar rijgt, doet het wel prima. Ja, ook als je Ferrari bent. Uiteindelijk moet het ook gewoon meezitten om kampioen te worden. Zoals opgemerkt in onze 'wat als'-discussie had Ferrari net zo goed 2 titels kunnen pakken in de laatste 4 jaar. Ik vind het zo gemakkelijk om Domenicali weg te zetten als een oetlul ömdat hij nooit wat gewonnen heeft".

robbert

Citaat van: Jozef op 15 april 2014 - 02:12:11
Iedereen die de tweede plaatsen in het WK aan elkaar rijgt, doet het wel prima. Ja, ook als je Ferrari bent. Uiteindelijk moet het ook gewoon meezitten om kampioen te worden. Zoals opgemerkt in onze 'wat als'-discussie had Ferrari net zo goed 2 titels kunnen pakken in de laatste 4 jaar. Ik vind het zo gemakkelijk om Domenicali weg te zetten als een oetlul ömdat hij nooit wat gewonnen heeft".

nee, maar de wagens hebben geen snelheid. Als je kijkt naar de verschillen tussen alonso en massa. Voor een team als ferrari mag dat gewoon niet. Dan zijn die 'bijna' titels te danken aan alonso

0634

Citaat van: Jozef op 15 april 2014 - 02:12:11
Iedereen die de tweede plaatsen in het WK aan elkaar rijgt, doet het wel prima. Ja, ook als je Ferrari bent. Uiteindelijk moet het ook gewoon meezitten om kampioen te worden. Zoals opgemerkt in onze 'wat als'-discussie had Ferrari net zo goed 2 titels kunnen pakken in de laatste 4 jaar. Ik vind het zo gemakkelijk om Domenicali weg te zetten als een oetlul ömdat hij nooit wat gewonnen heeft".
Mwah, natuurlijk kan Domenicali wel wat, want hij heeft heel veel functies doorlopen en zich opgewerkt tot teambaas. Dan ben je inderdaad geen pannekoek. Tevens ben ik het met je eens dat het soms ook een beetje moet meezitten.

Maar wat er wel (m.i.) geconstateerd moet worden is dat er een teruglopende curve in presteren zit. Het wordt niet beter, nee, het wordt steeds slechter. Als je dat relateert aan het budget, dan kan er wel gezegd worden 'maar het moet meezitten en tweede wordt je ook niet zomaar',  maar in topsport moet je presteren. Zeker voor dit soort ploegen met dit soort mogelijkheden.

Als je steeds net mis grijpt is dat echt geen toeval meer. Ik zou dan ook niet durven te stellen dat het een 'prima' teambaas is, zoals jij stelt. Sterker, ik heb ernstige twijfels.

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 14 april 2014 - 22:27:02
http://www1.skysports.com/f1/news/12474/9265711/frustration-of-fernando-alonso-and-kimi-raikkonen-was-approaching-danger-levels

Ted Kravitz denkt dat Mattiacci maar een tijdelijk oplossing en dat Ferrari volop gesprekken aan het voeren is met onze visser, Ross Brawn. Nou daar zeg ik niet nee tegen als ik eerlijk ben.


Ik denk dat je gelijk hebt, maar Brawn zie ik niet terug komen. Ik las ergens dat Mattiacci een tussenpaus is voordat Gerard Berger het roer overneemt...