Ferrari in 2014

Gestart door Tuesday, 02 maart 2014 - 13:26:26

« vorige - volgende »

Op welke plek finisht de eerste Ferrari in Melbourne?

P1
Podium
Top 5
Top 10
Buiten de punten/halen de finish niet

Jehoentelaar

Nou, de laatste keer dat dat merk het probeerde liep het ook niet helemaal zoals gewenst.

Kootje

Maar toen was het nog geen onderdeel van de VAG Gruppe, en die laten toch al jaren zien wel goede raceauto's te kunnen bouwen. Dat maakt het tevens 'n droom, aangezien die allang gezegd hebben niet naar de F1 te komen.

Franky R.


robbert

Inderdaad, een nieuwe teambaas zal dit seizoen niet meer redden. Dat is al verloren zaak. We zullen zien wat ze volgend seizoen kunnen. Het is mss nog vroeg, maar het zou niet dom zijn om al aan volgend seizoen te denken. En dit seizoen laten voor wat het is. De achterstand is te groot

Figge

Voor volgend jaar hebben ze James Allison om de auto te bouwen. Das denk ik nog een verdienste van Stefano om het zo maar te noemen, om hem binnen te halen. Onder zijn regie gehaald zeg, maar. Hoe dan ook Stefano heeft gewoon niet de ijzeren hand waarmee een F1 team gerund moet worden. Ron Dennis heeft om dezelfde reden ingegrepen. Ik hoop dat deze man wel die ijzeren hand heeft. Kent iemand zijn staat van dienst?

Franky R.

Citaat van: Figge op 14 april 2014 - 16:08:28
Voor volgend jaar hebben ze James Allison om de auto te bouwen. Das denk ik nog een verdienste van Stefano om het zo maar te noemen, om hem binnen te halen. Onder zijn regie gehaald zeg, maar. Hoe dan ook Stefano heeft gewoon niet de ijzeren hand waarmee een F1 team gerund moet worden. Ron Dennis heeft om dezelfde reden ingegrepen. Ik hoop dat deze man wel die ijzeren hand heeft. Kent iemand zijn staat van dienst?


http://www.gppits.net/nieuws/wie_is_marco_mattiacci/

Jozef

Citaat van: Kootje op 14 april 2014 - 12:06:55
Tsja .... alsof ze daar wel de oorlog mee gaan winnen.
Die auto is gewoon ruk, daar gaat 'n nieuwe teambaas geen verandering in brengen. ::)

Als je voor 2015 veranderingen wil doorvoeren, dan moet je het nu doen.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 14 april 2014 - 16:29:53
Citaat van: Kootje op 14 april 2014 - 12:06:55
Tsja .... alsof ze daar wel de oorlog mee gaan winnen.
Die auto is gewoon ruk, daar gaat 'n nieuwe teambaas geen verandering in brengen. ::)

Als je voor 2015 veranderingen wil doorvoeren, dan moet je het nu doen.


De vraag is evenwel of Di Montezemolo en [vooral] Alonso 2014 opnieuw als een overgangsjaar willen bezien...ik gok van niet... :-X

robbert

Citaat van: Franky R. op 14 april 2014 - 17:09:05
Citaat van: Jozef op 14 april 2014 - 16:29:53
Citaat van: Kootje op 14 april 2014 - 12:06:55
Tsja .... alsof ze daar wel de oorlog mee gaan winnen.
Die auto is gewoon ruk, daar gaat 'n nieuwe teambaas geen verandering in brengen. ::)

Als je voor 2015 veranderingen wil doorvoeren, dan moet je het nu doen.


De vraag is evenwel of Di Montezemolo en [vooral] Alonso 2014 opnieuw als een overgangsjaar willen bezien...ik gok van niet... :-X

ja ik denk dat ze daar nu wel eens goed moeten over praten met elkaar. Want ze moeten nu beseffen dat ze nu niet opeens weer gaan meedoen met de topteams. Hun doel zal punten moeten zijn, en mss latern op het seizoen podium. En dan kunnen ze volgend seizoen denken aan de titel, als ze nu mss al beginnen met de wagen voor volgend seizoen

Wings

Tsja, toen Brawn en co vertrokken en de Italianen het roer in handen kregen, voorspelde ik al onheil. Waar het aan ontbreekt is structuur. Italianen is een vrij chaotisch volk dat leiderschap niet accepteert. Daardoor krijg je eilandvorming binnen het team waarin niemand zich wat laat vertellen. Resultaat is elkaar aanwijzen als schuldige waarom dingen niet gaan zoals ze moeten gaan. Wat Ferrari mist is een absolute leider, een kartrekker, zoals Todt. Iemand die de pionnen uitzet én verstand heeft van autosport. Di Montezemolo heeft rechten gestudeerd en heeft als sidekick naast Enzo Ferrari een managementrol vervuld. Alles gebaseerd op commercie. Dat is geen persoon die een Formule 1 team succesvol kan wegzetten. Let wel: zo zie ik dingen. Ik zeg dus niet dat het per definitie ook zo is.

robbert

Citaat van: Wings op 14 april 2014 - 17:27:54
Tsja, toen Brawn en co vertrokken en de Italianen het roer in handen kregen, voorspelde ik al onheil. Waar het aan ontbreekt is structuur. Italianen is een vrij chaotisch volk dat leiderschap niet accepteert. Daardoor krijg je eilandvorming binnen het team waarin niemand zich wat laat vertellen. Resultaat is elkaar aanwijzen als schuldige waarom dingen niet gaan zoals ze moeten gaan. Wat Ferrari mist is een absolute leider, een kartrekker, zoals Todt. Iemand die de pionnen uitzet én verstand heeft van autosport. Di Montezemolo heeft rechten gestudeerd en heeft als sidekick naast Enzo Ferrari een managementrol vervuld. Alles gebaseerd op commercie. Dat is geen persoon die een Formule 1 team succesvol kan wegzetten. Let wel: zo zie ik dingen. Ik zeg dus niet dat het per definitie ook zo is.

ja, en blijkbaar is die opvolger, ook een italiaan, en heeft hij geen ervaring in raceklasse. Dus, dat wordt ook nog afwachten. We zullen zien

Perton

Horner had ook geen ervaring in de raceklasse, Boullier ook niet. Dat kwam ook allemaal goed. Dat de mannen boven Boullier hem geld gaven dat er niet was, is een ander verhaal :P

Nu ken ik die nieuwe man van Ferrari niet dus ik ga niet zeggen dat het niks wordt, maar als hij gewoon de kans krijgt zijn koers te varen, zou het in principe gewoon moeten kunnen werken.

Maikel0230

Citaat van: Perton op 14 april 2014 - 17:47:27
Horner had ook geen ervaring in de raceklasse, Boullier ook niet. Dat kwam ook allemaal goed. Dat de mannen boven Boullier hem geld gaven dat er niet was, is een ander verhaal :P

Nu ken ik die nieuwe man van Ferrari niet dus ik ga niet zeggen dat het niks wordt, maar als hij gewoon de kans krijgt zijn koers te varen, zou het in principe gewoon moeten kunnen werken.

Vindt ik slechte voorbeelden zowel Boullier en Horner hadden voordat ze in de F1 arriveerden al ervaring in andere racerij, deze man heeft helemaal niets te maken gehad met echte autosport.

Vindt ik toch wel een groot verschil hoor.


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Ah sorry, ik had de post van robbert verkeerd gelezen. Ik las dat hij geen ervaring had in de raceklasse, als in: Formule 1.

Ik heb nu het nieuwsartikel toch maar goed gelezen, en inderdaad, mijn vergelijkingen waren complete nonsens. Excuses.

0634

Citaat van: Gerard op 14 april 2014 - 13:11:52
;D


het zal wel weer een verhaal worden van "zo gaat dat", maar het is precies wat Kootje zegt;
Die auto is gewoon ruk, daar gaat 'n nieuwe teambaas geen verandering in brengen

Nee, maar het gaat ook niet alleen om 2014, maar meer om de jaren erna. Domenicali heeft na een uiterst succesvolle periode het team laten afglijden tot de subtopper die het nu is. Het is tijd voor een frisse wind en eigenlijk was het daar vorig jaar al tijd voor. Deze man zal een flinke tijd nodig hebben om weer te oogsten, ik ken hem verder niet, we zullen dus nog even moeten afwachten. Goede beslissing om Domenicali te laten gaan, afwachten of het een goede beslissing is om die nieuwe aan te stellen.