Ferrari in 2014

Gestart door Tuesday, 02 maart 2014 - 13:26:26

« vorige - volgende »

Op welke plek finisht de eerste Ferrari in Melbourne?

P1
Podium
Top 5
Top 10
Buiten de punten/halen de finish niet

robbert

kunnen we ontopic blijven aub?

Franky R.

Citaat van: robbert op 03 maart 2014 - 18:09:23
kunnen we ontopic blijven aub?


Ok,


Ferrari...betrouwbaarder dan Renault, maar minder krachtig dan Mercedes. Zal misschien een addertje onder de gras hebben in de vorm van een lagere brandstofverbruik?


Staat IMHO derde achter Mercedes, McLaren...en maar nipt voor Williams. Of gelijkwaardig aan het team van Sir Frank.

0634

Ik vind Ferrari om eerlijk te zijn heel lastig in te schatten. Mijn gut feeling is dat ze geen wereldauto hebben, maar nogmaals, lastig te zeggen. Lastiger dan sommige andere teams m.i..

robbert

Citaat van: Franky R. op 03 maart 2014 - 19:05:06
Citaat van: robbert op 03 maart 2014 - 18:09:23
kunnen we ontopic blijven aub?


Ok,


Ferrari...betrouwbaarder dan Renault, maar minder krachtig dan Mercedes. Zal misschien een addertje onder de gras hebben in de vorm van een lagere brandstofverbruik?


Staat IMHO derde achter Mercedes, McLaren...en maar nipt voor Williams. Of gelijkwaardig aan het team van Sir Frank.

ik denk dat ze ook achter williams staan hoor

Maikel0230

#19
Er is natuurlijk ook nog de vraag of de andere teams een protest gaan aanteken tegen de Turbo van Ferrari, ze hebben geen extra plaat onder de motorkap gemonteerd om gewicht uit te sparen maar hebben wel de ruimte waar de Turbo inzit verstevigd. Het zou mogen volgens de regels maar de andere teams zijn bang dat het niet veilig genoeg zou zijn.



Nog een voordeel van het niet instaleren van die beschermingsplaat is dat Ferrari wel extra koelingsrooster kan installeren op de kap.

Ze zitten dus in hetzelfde bootje als McLaren, waartegen ook nog een klacht wordt verwacht voor de achterophanging.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Maar als het, zoals jij zegt, niet tegen de regels is, lijkt het mij niet zo'n punt.

Andere teams zullen zich ook vast niet serieus vragen stellen over veiligheid, maar over concurrentje pesten ;).

Perton

Nogal wiedes dat de concurrentie het op veiligheid gaan gooien. Ze weten dan blijkbaar al dat de kans dat het onderdeel an sich zo legaal als de pest is. Met veiligheid als argument kan de FIA alles per direct zonder steun van teams verbieden, dus als ze de FIA daarvan weten te overtuigen, is de Ferrari binnen no time illegaal.

0634

Moet je het wel kunnen aantonen. Wat is er eigenlijk onveilig aan?

Perton

Geen idee, ik zou op die foto niet eens aan kunnen wijzen waar we het überhaupt over hebben.

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 03 maart 2014 - 23:07:03
Moet je het wel kunnen aantonen. Wat is er eigenlijk onveilig aan?
Als de turbo faalt kant het zijn dat de turbine implodeert en dat er stukken metaal door de carbon motorkap vliegen, men wil daarom dat er onderin die motorkap een extra plaat metaal onder komt om dat te voorkomen.

Ted Kravitz legt het in dit filpje uit, omstreeks 16:08



#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 03 maart 2014 - 23:29:29
Citaat van: Jeroen op 03 maart 2014 - 23:07:03
Moet je het wel kunnen aantonen. Wat is er eigenlijk onveilig aan?
Als de turbo faalt kant het zijn dat de turbine implodeert en dat er stukken metaal door de carbon motorkap vliegen, men wil daarom dat er onderin die motorkap een extra plaat metaal onder komt om dat te voorkomen.

Ted Kravitz legt het in dit filpje uit, omstreeks 16:08



Maar Ferrari heeft de turbo zo ontworpen [zeggen ze] dat eventuele brokstukken van de turbine door het omhulsel worden tegen gehouden...Heb er een tekstje over geschreven...komt straks online?


Maikel0230

Citaat van: Franky R. op 04 maart 2014 - 00:14:03
Citaat van: Maikel0230 op 03 maart 2014 - 23:29:29
Citaat van: Jeroen op 03 maart 2014 - 23:07:03
Moet je het wel kunnen aantonen. Wat is er eigenlijk onveilig aan?
Als de turbo faalt kant het zijn dat de turbine implodeert en dat er stukken metaal door de carbon motorkap vliegen, men wil daarom dat er onderin die motorkap een extra plaat metaal onder komt om dat te voorkomen.

Ted Kravitz legt het in dit filpje uit, omstreeks 16:08


Maar Ferrari heeft de turbo zo ontworpen [zeggen ze] dat eventuele brokstukken van de turbine door het omhulsel worden tegen gehouden...Heb er een tekstje over geschreven...komt straks online?


Inderdaad maar de andere teams zien dat Ferrari hiermee toch wel wat gewicht uitspaart en daarom gaan ze het nu op de 'veiligheid' toer gooien.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.


0634

Dus als ik het goed begrijp is die plaat sowieso niet verplicht en heeft Ferrari op een andere manier voor veiligheid gezorgd.

Complimenten ipv klachten voor Ferrari dan. Knap gedaan.

Niels_

Citaat van: Jeroen op 03 maart 2014 - 19:06:41
Ik vind Ferrari om eerlijk te zijn heel lastig in te schatten. Mijn gut feeling is dat ze geen wereldauto hebben, maar nogmaals, lastig te zeggen. Lastiger dan sommige andere teams m.i..
Ik vind Ferrari op zich altijd makkelijk om in te schatten. Spelen zelden tot nooit verstoppertje en eigenlijk kan je uit de tijden van de test (ja, dat zegt niet alles, maar toch iets) afleiden dat ze ergens rond P5-P6 gaan hangen.