Ferrari in 2014

Gestart door Tuesday, 02 maart 2014 - 13:26:26

« vorige - volgende »

Op welke plek finisht de eerste Ferrari in Melbourne?

P1
Podium
Top 5
Top 10
Buiten de punten/halen de finish niet

Tuesday

#60
Citaat van: Jeroen op 22 maart 2014 - 21:37:16
Nou, het is natuurlijk wel heel raar. Het enige exponent waar we de nieuwe regels op kunnen beoordelen is prima, maar de regels zelf zijn ruk. Vreemd, wat het enige waar je de beoordeling op kunt doen is uitstekend.
dat het vreemd of opmerkelijk is ben ik het zeker mee eens, maar bij de race speelt bv mee dat het de eerste was in een paar maanden. De nieuwe F1 daarentegen wordt vnl afgemeten aan de afgelopen jaren en daar zit misschien vooral de teleurstelling van het geluid nog weer in.  Hier heeft ook niemand lager dan een 6 gegeven, dus de race an sich was ok. Ik heb de wedstrijd een 8 gegeven, maar ik moet eerlijk gezegd ook nog heel erg wennen aan al het nieuwe en vooral het geluid. Ik weet niet of ik ja of nee zou stemmen eerlijk gezegd als het gaat om de nieuwe F1. Ik ben er wel voor, maar ik moet er wel heel erg aan wennen. En daarnaast heeft het woordje 'like' in beide vragen wel een licht andere betekenis denk ik. De GP van Australië is geweest, die kun je maar 1x beoordelen, de vraag over de nieuwe F1 kun je elke week wel stellen, ik denk dat er nog veel mensen overtuigd moeten worden.

0634

Misschien (mij overigens niet), maar tijd zal een hoop meningen doen veranderen (positief of negatief).

Maar je ziet wel met dit soort dingen dat deze enquete nietszeggend is. Knullige en nogal kinderlijke vragen waar weinig gedachte achter lijkt te zitten en waarmee je eigenlijk niet kan, qua conclusies trekken.

FolkertE

Even terug naar Ferrari in 2014:

Ik las ergens op een engelse site dat het motor blok van Ferrari ruim 18 KG te zwaar zou zijn, maar dat hun aerodynamica in snelle bochten heel erg sterk zou zijn. Ze willen nu met wat tweaks meer vermogen uit de motor halen, maar dat hun probleem er niet eentje is die snel word opgelost. Zal even kijken of ik nog een link kan vinden. Maar 18 KG lijkt me nogal heel erg veel. Dat is naast het zuipende verbruik behoorlijk groot en lastig probleem.

FolkertE

Citaat van: Perton op 22 maart 2014 - 12:16:15
In Sepang, which team will have the closest matched drivers in terms of points?

Wat is dit voor een idiote vraag? In terms of points is het Caterham. En als Alonso 5e wordt en Kimi op een halve minuut 6e, dan zal het Ferrari zijn (binnen de antwoordmogelijkheden), maar als Rosberg wint met Hamilton daar een tiende achter, vind ik dat wat closer als ik eerlijk ben..

Verder is vraag 2 ook zo suggestief als de pest. Ik vind de reglementen namelijk reasonably clear, maar de race prima te volgen. Die optie kon ik niet kiezen, dus heb ik maar very clear gekozen. En in welke context is vraag 1 geplaatst? Als men massaal nee kiest, gaat Ferrari dan roepen dat de nieuwe reglementen kut zijn, het motorgeluid kut is, of wat? De enige vraag die nog een beetje ergens op slaat is vraag 3.


Mijn vriendin doet nu haar bachelorproject en gebruikt daar een enquête voor. Als ze met dit niveau was komen aanzetten, was ze denk ik recht in haar gezicht uitgelachen door haar scriptiebegeleider.
"
Ik deel je verwarring en verbazing over de kwaliteit en professionaliteit van de poll.
Bij de vraag welke coureur coureurs het dichtst bij elkaar finishen qua punten, heb ik ook maar Mercedes gekozen, de kans dat zij 1 en 2 finishen is best groot, maar als je puur naar punten kijkt is dat elk team buiten de top 10.

Wings

Citaat van: F1fan2987 op 23 maart 2014 - 09:29:08
Even terug naar Ferrari in 2014:

Ik las ergens op een engelse site dat het motor blok van Ferrari ruim 18 KG te zwaar zou zijn, maar dat hun aerodynamica in snelle bochten heel erg sterk zou zijn. Ze willen nu met wat tweaks meer vermogen uit de motor halen, maar dat hun probleem er niet eentje is die snel word opgelost. Zal even kijken of ik nog een link kan vinden. Maar 18 KG lijkt me nogal heel erg veel. Dat is naast het zuipende verbruik behoorlijk groot en lastig probleem.

Tweaks?

FolkertE

Citaat van: Wings op 23 maart 2014 - 10:24:11
Citaat van: F1fan2987 op 23 maart 2014 - 09:29:08
Even terug naar Ferrari in 2014:

Ik las ergens op een engelse site dat het motor blok van Ferrari ruim 18 KG te zwaar zou zijn, maar dat hun aerodynamica in snelle bochten heel erg sterk zou zijn. Ze willen nu met wat tweaks meer vermogen uit de motor halen, maar dat hun probleem er niet eentje is die snel word opgelost. Zal even kijken of ik nog een link kan vinden. Maar 18 KG lijkt me nogal heel erg veel. Dat is naast het zuipende verbruik behoorlijk groot en lastig probleem.

Tweaks?
Ja ik kom even niet op juiste vertaling. KleineAanpassingen aan de motor die nog wel mogen zonder dat je de bevriezingsregel overtreed.

Wings

Soort van fine-tuning?

Perton

Hmm, ik dacht dat tweaken een beetje tussen finetunen en grote veranderingen inzat, maar Wikipedia geeft aan dat het toch finetunen is.

Tweaking refers to fine-tuning or adjusting a complex system, usually an electronic device. Tweaks are any small modifications intended to improve a system.

Dus je hebt het goed begrepen.

Arthur

Wanneer zijn het wezenlijke veranderingen? En valt electronica [software] daar ook onder of mogen ze daar onbeperkt mee experimenteren...?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Perton op 23 maart 2014 - 12:20:17
Hmm, ik dacht dat tweaken een beetje tussen finetunen en grote veranderingen inzat, maar Wikipedia geeft aan dat het toch finetunen is.

Tweaking refers to fine-tuning or adjusting a complex system, usually an electronic device. Tweaks are any small modifications intended to improve a system.

Dus je hebt het goed begrepen.

En weer wat geleerd. Tot vandaag had ik nog niet van die term gehoord.

Perton

Citaat van: Arthur op 23 maart 2014 - 12:24:04
Wanneer zijn het wezenlijke veranderingen? En valt electronica [software] daar ook onder of mogen ze daar onbeperkt mee experimenteren...?
Geen idee, maar aangezien Vettel zijn software gedurende het weekend in Australië veranderde, vermoed ik dat er qua software wel behoorlijk wat vrijheid is. Of Red Bull moet daar natuurlijk ook de regels hebben overtreden, maar dat lijkt me niet ;)

FolkertE

Citaat van: Wings op 23 maart 2014 - 12:37:10
Citaat van: Perton op 23 maart 2014 - 12:20:17
Hmm, ik dacht dat tweaken een beetje tussen finetunen en grote veranderingen inzat, maar Wikipedia geeft aan dat het toch finetunen is.

Tweaking refers to fine-tuning or adjusting a complex system, usually an electronic device. Tweaks are any small modifications intended to improve a system.

Dus je hebt het goed begrepen.

En weer wat geleerd. Tot vandaag had ik nog niet van die term gehoord.
Hahah, perton was me dus al voor. Maar inderdaad, het is een soort van Fine tunen van electronische componenten, meestal gericht op verhogen of verlagen van bepaalde functies. Ik zie het altijd als het vast of los draaien van een schroefje en daarom in mijn ogen toegestaan.

Maar zoals ik al zei, ik kwam even niet op het nederlandse woord, als er al een nederlands woord voor is. Fijn stellen?

Perton

Volgens mij is er voor tweaken geen term. Finetunen is fijnafstemmen, maar heel eerlijk, wie gebruikt dat woord nou? Ik denk dat finetunen gewoon prima als Nederlands mag worden beschouwd. Tenslotte zeggen we ook computer en geen rekenaar.

Arthur

Citaat van: Perton op 23 maart 2014 - 12:56:50
Volgens mij is er voor tweaken geen term. Finetunen is fijnafstemmen, maar heel eerlijk, wie gebruikt dat woord nou? Ik denk dat finetunen gewoon prima als Nederlands mag worden beschouwd. Tenslotte zeggen we ook computer en geen rekenaar.

Feitelijk is het gewoon afstellen en dan de puntjes op de i. En de rekenmachine wordt ook herkend als calculator...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Ik dacht altijd dat finetunen het computermatig inregelen van je onderdelen betreft en tunen de onderdelen zelf. Mja, maakt verder ook niet uit, van tweaks had ik nog niet gehoord. Wel tweets. :D