Ferrari in 2014

Gestart door Tuesday, 02 maart 2014 - 13:26:26

« vorige - volgende »

Op welke plek finisht de eerste Ferrari in Melbourne?

P1
Podium
Top 5
Top 10
Buiten de punten/halen de finish niet

Jozef

Ik verwacht dat Ferrari helemaal in de titelrace gaat zitten dit jaar. De afgelopen jaren kwamen ze tijdens het seizoen met veel updates alleen werkten die nooit door de correlatieproblemen met de windtunnel. Nu hun eigen windtunnel weer goed werkt, gaan ze in de loop van 2014 met veel ontwikkelingen kunnen komen.

De testmethodiek van Ferrari is ook helemaal omgegooid dit jaar, waarschijnlijk onder invloed van James Allison. Ferrari heeft enorm veel aerodynamische metingen gedaan tijdens het rijden, om de CFD's en windtunneltesten te valideren. Ze hebben in Bahrein nog weinig updates laten zien maar als het goed is weten ze nu werkelijk álles over de aerodynamica van de FIAT. Een perfecte basis om op te bouwen.

In de eerste races zullen ze misschien nog niet het sterkste team zijn, maar tegen dat het Europese seizoen aanbreekt verwacht ik erg veel van Ferrari.

robbert

Citaat van: Niels_ op 04 maart 2014 - 14:40:41
Citaat van: Jeroen op 03 maart 2014 - 19:06:41
Ik vind Ferrari om eerlijk te zijn heel lastig in te schatten. Mijn gut feeling is dat ze geen wereldauto hebben, maar nogmaals, lastig te zeggen. Lastiger dan sommige andere teams m.i..
Ik vind Ferrari op zich altijd makkelijk om in te schatten. Spelen zelden tot nooit verstoppertje en eigenlijk kan je uit de tijden van de test (ja, dat zegt niet alles, maar toch iets) afleiden dat ze ergens rond P5-P6 gaan hangen.

ja net zoals vorig seizoen, dus veel beterschap is er niet é. Maar laten we hopen dat nu wel de strijd kunnen aangaan met de concurrentie om de titel

robbert

Citaat van: Jozef op 04 maart 2014 - 16:49:30
Ik verwacht dat Ferrari helemaal in de titelrace gaat zitten dit jaar. De afgelopen jaren kwamen ze tijdens het seizoen met veel updates alleen werkten die nooit door de correlatieproblemen met de windtunnel. Nu hun eigen windtunnel weer goed werkt, gaan ze in de loop van 2014 met veel ontwikkelingen kunnen komen.

De testmethodiek van Ferrari is ook helemaal omgegooid dit jaar, waarschijnlijk onder invloed van James Allison. Ferrari heeft enorm veel aerodynamische metingen gedaan tijdens het rijden, om de CFD's en windtunneltesten te valideren. Ze hebben in Bahrein nog weinig updates laten zien maar als het goed is weten ze nu werkelijk álles over de aerodynamica van de FIAT. Een perfecte basis om op te bouwen.

In de eerste races zullen ze misschien nog niet het sterkste team zijn, maar tegen dat het Europese seizoen aanbreekt verwacht ik erg veel van Ferrari.

eigenlijk is het beter dat ze er zullen staan vanaf de 1ste race en niet van de 5de, want dan kan er al veel punten verloren gegaan zijn

Jozef

Klopt helemaal. Als één team het seizoensbegin domineert en er daarna ineens 3 teams bijkomen die de koek onderling moeten verdelen, dan kan de vogel al gaan vliegen zijn. Zo werd Button kampioen in 2009.

0634

Ja, dat is een mogelijk scenario, maar zo zijn er nog tien. Als je in race 1 nog niet top bent, zul je toch iets moeten natuurlijk.

robbert

Citaat van: Jeroen op 04 maart 2014 - 22:10:36
Ja, dat is een mogelijk scenario, maar zo zijn er nog tien. Als je in race 1 nog niet top bent, zul je toch iets moeten natuurlijk.

inderdaad, en niet tevreden zijn met gewoon een 5de plaats.

Matthijs

We kunnen gaan speculeren wat we willen, maar we komen er toch niet uit. In 2013 was RedBull in het begin helemaal niet het beste team, maar aan het eind van het seizoen waren ze dominant als nooit tevoren.

Perton

Kwam door de banden.

*Rent weg, pakt popcorn en kijkt toe hoe iedereen weer helemaal losgaat.

Matthijs


Franky R.

Citaat van: Perton op 05 maart 2014 - 11:05:00
Kwam door de banden.

*Rent weg, pakt popcorn en kijkt toe hoe iedereen weer helemaal losgaat.


Je hebt gewoon gelijk, hoor!


*Legt mijnenveld aan voor zijn voordeur*

Sabai

Ontopic blijven a.u.b  ;)



*Haalt de mijnenveger tevoorschijn*

Franky R.

Citaat van: Sabai op 05 maart 2014 - 18:39:49
Ontopic blijven a.u.b  ;)



*Haalt de mijnenveger tevoorschijn*
:P

Jozef


Jozef


Jehoentelaar

Jeej, banden van GoodYear! :P