Ferrari in 2014

Gestart door Tuesday, 02 maart 2014 - 13:26:26

« vorige - volgende »

Op welke plek finisht de eerste Ferrari in Melbourne?

P1
Podium
Top 5
Top 10
Buiten de punten/halen de finish niet

janke

Citaat van: Wings op 21 april 2014 - 16:54:54
Citaat van: Perton op 21 april 2014 - 11:58:08
Ik klaag er ook verder niet over, maar als een risico misgaat, moet dat ook gezegd kunnen worden.

. Daarom zeg ik: raceincident! Keep it simpel.

Yeah, niks meer, niks minder. Ik vind trouwens een opmerking dat Massa maar even had moeten liften wel wat vreemd. Bij een start liften dan is de chaos volgens mij niet te overzien. Want liften betekent toch sterk afremmen. En of dat nou geweldig zal zijn voor de coureurs dicht achter je vraag ik me dan af. Vooral bij een start.
Some things are too important to be left in the past.

Wings

Nee tuurlijk niet. Ik denk (en dan bedoel ik niet Perton of iemand hier in het bijzonder) dat het remmend vermogen van een Formule 1 bij liften onderschat wordt.

janke

Zijn we het een keer eens.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: Kootje op 21 april 2014 - 11:54:47
Toch vreemd dat iets wat vóór z'n neus gebeurde, schade aan z'n achterwiel opleverde
Dat kan jij best vreemd vinden maar Massa probeerde Alonso in te halen en niet andersom. Dan rijdt Alonso dus voor Massa op de baan.

Kootje

Op het moment van impact, en ook daarvoor al, zaten ze naast elkaar. Als Alonso er nog voor had gezeten, had hij nooit Massa's achterwiel kunnen raken.

0634

Maar Alonso zat al op die lijn. Op zijn onboard is duidelijk te zien dat geen stuurbeweging maakt. Dan duikt Massa dus in een gat waarvan je weet dat het er niet is. Had dus moeten liften.

Maar nogmaals, ik zeg 'moeten liften', maar tijdens zo'n start heb je dat soort dingen. Ik neem het hem niet kwalijk hoor, echt niet, alleen neem ik het Alonso nog meer kwalijk.

Maar jij ziet dat anders, da's prima hoor. Ik hou erover op (niet lullig bedoelt overigens, maar alles is wel gezegd over een non-issue eigenlijk :))

Jehoentelaar

Twee pagina's verder over een stuurbeweging. Jullie blijven me verbazen. 8)

Kootje

Tsja ... als Jeroen en co gewoon direct hun ongelijk toe zouden geven, dan waren we allang klaar geweest. :P

0634

Okee... okee... ik geef jouw ongelijk toe. ;)

Kootje


Perton

In het McLaren-topic ging het erover dat McLaren en Ferrari bedrijfstechnisch misschien nog te erg jaren '90-stijl waren en prompt verschijnt dit nieuws:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/113620

Tuesday

Citaat van: Perton op 24 april 2014 - 13:22:59
In het McLaren-topic ging het erover dat McLaren en Ferrari bedrijfstechnisch misschien nog te erg jaren '90-stijl waren en prompt verschijnt dit nieuws:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/113620
dit nieuws was er net iets eerder ;) Ben benieuwd of Figge het al gelezen had, k denk het niet, aangezien de invalshoek mbt tot verandering hier toch wel wat anders is.

Figge

Citaat van: Tuesday op 24 april 2014 - 13:30:28
Citaat van: Perton op 24 april 2014 - 13:22:59
In het McLaren-topic ging het erover dat McLaren en Ferrari bedrijfstechnisch misschien nog te erg jaren '90-stijl waren en prompt verschijnt dit nieuws:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/113620
dit nieuws was er net iets eerder ;) Ben benieuwd of Figge het al gelezen had, k denk het niet, aangezien de invalshoek mbt tot verandering hier toch wel wat anders is.

Nee heb t niet gelezen. Hahahaha.
Het zijn gewoon inmiddels jarenlange observaties van buiten af. En dan ga ik denken: Het gaat niet lekker (maakt niet uit waarmee, F1, dingen buiten F1), als ik het voor het zeggen zou hebben, wat zou ik dan anders doen. Dan kijk ik naar wat ik zie, wat de noodzaak wás om het zo te doen en vervolgens wat de noodzaak nú zou moeten zijn. Als daar een mismatch is kun je over oplossingen nadenken. Zo heb ik over bijna alles wel een mening, teams, regels, budgetcaps. :)

Ik ga nu eerst het artikel eens lezen ;)

Figge

Citaat van: Tuesday op 24 april 2014 - 13:30:28
Citaat van: Perton op 24 april 2014 - 13:22:59
In het McLaren-topic ging het erover dat McLaren en Ferrari bedrijfstechnisch misschien nog te erg jaren '90-stijl waren en prompt verschijnt dit nieuws:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/113620
dit nieuws was er net iets eerder ;) Ben benieuwd of Figge het al gelezen had, k denk het niet, aangezien de invalshoek mbt tot verandering hier toch wel wat anders is.

Nee dat had ik nog, maar scroll maar even naar boven in het topic. Dit heb ik wel al voorspelt. Maar daar hoeven we geen raketgeleerde voor te zijn.
Dat ze bij Ferrari een reorganisatie moeten doorvoeren was wel al eerder duidelijk. Het is gewoon een normaal bedrijf, met politiek en helaas ook veel individuele belangen. Dat levert vanzelf problemen op.
Domenicali werd eindverantwoordelijk voor een organisatie waar hij zelf eerst een onderdeel van was. Dan is het ook extreem moeilijk om eea te herstructureren. Daar heb je een nieuwe externe asset voor nodig. In dit geval is Marco die asset die het gaat doen. Ik denk dat hij na 3 jaar weer weg is. En dat er weer een "racer" op de muur zit.

Jehoentelaar

#254
Die interne shake-up die nu lijkt los te barsten bij Ferrari maakt het wellicht lastig straks voor Alonso om te 'kiezen' tussen blijven en weggaan, mocht er een plek bij een (ander) topteam vrijkomen. Maar goed, eerst dit maar eens afwachten.


3000!