Red Bull in 2014 / 2015

Gestart door Sabai, 01 maart 2014 - 13:12:55

« vorige - volgende »

Halen ze de finish in Melbourne?

ja
nee
ja met 1 auto minstens.

Kootje

Who the fuck heeft 't over de 107% regel? Ik niet in ieder geval. ::)

Maar goed, om toch antwoord te geven op je vraag: Omdat hij, zonder dat daar technische problemen aan ten grondslag liggen, er bewust voor kiest niet deel te nemen. Niet deelnemen aan Q is niet deelnemen aan de race, dat zijn de regels. Klaar! Dat er op die regel 'n uitzondering gemaakt word wanneer er sprake is van overmacht, prima. Maar dit is geen overmacht, maar onwil.

Dus ja ... wil hij wel deelnemen aan de race, dan zal hij ook deel moeten nemen aan Q. Gelukkig voor hem zijn de regels daar weer heel soepel in. Een rondje rijden is voldoende, hij hoeft niet eens 'n tijd neer te zetten. Doet hij dat, dan is er niets aan de hand. Doet hij dat niet, zoals het artikel suggereert, dan verspeelt hij het recht op deelname. Simpel zat.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 13 oktober 2014 - 18:33:24
Who the fuck heeft 't over de 107% regel? Ik niet in ieder geval. ::)

Maar goed, om toch antwoord te geven op je vraag: Omdat hij, zonder dat daar technische problemen aan ten grondslag liggen, er bewust voor kiest niet deel te nemen. Niet deelnemen aan Q is niet deelnemen aan de race, dat zijn de regels. Klaar! Dat er op die regel 'n uitzondering gemaakt word wanneer er sprake is van overmacht, prima. Maar dit is geen overmacht, maar onwil.

Dus ja ... wil hij wel deelnemen aan de race, dan zal hij ook deel moeten nemen aan Q. Gelukkig voor hem zijn de regels daar weer heel soepel in. Een rondje rijden is voldoende, hij hoeft niet eens 'n tijd neer te zetten. Doet hij dat, dan is er niets aan de hand. Doet hij dat niet, zoals het artikel suggereert, dan verspeelt hij het recht op deelname. Simpel zat.
ok dan. Laat maar lekker zitten verder. Als die 107% regel niet van belang is, dan kun je net zo goed de rest van je post ook weglaten. Je moet nl kwalificeren binnen de 107% regel.

Sabai

Maar als hij in de vrije trainingen binnen de 107% rijdt en in q1 1 ronde rijdt dan mag hij gewoon starten.

Perton

Toch heeft Tuesday wel een punt. Vaak genoeg dat er coureurs problemen hadden in VT3 en dat je toen op Twitter las dat het de vraag was of ze de kwalificatie wel zouden halen. Dus als Vettel in VT3 plotseling een probleem krijgt, en de monteurs een beetje trager dan normaal werken.... Dan heb ik persoonlijk liever dat de FIA zegt: "Oké, dit is het eerste jaar met nieuwe reglementen, we snappen dat er wat problemen mee zijn, dus we accepteren het als coureurs de kwalificatie in deze fase van het kampioenschap overslaan", dan dat Red Bull problemen moet gaan veinzen om een voor hen volledig doelloze en irrelevante kwalificatiesessie te gaan rijden.

Toen met die een ronde per coureur kwalificaties had je ooit eens dat in Q1 Ferrari expres ging spinnen, om een op papier slechtere (maar vanwege de weersvoorspellingen betere) uitgangspositie in Q2 te krijgen. Ik vond dat zo in- en in triest van Schumacher en Barrichello destijds, ik zou het naar vinden als Red Bull nu hetzelfde moest gaan doen. Magny-Cours was dat meen ik, of Silverstone, zoiets.

Natuurlijk zijn de reglementen er naar en als ze echt per se officieel moeten kwalificeren, naja dan veinzen ze maar een probleem, so be it. Ik denk alleen dat het voor alle partijen veel logischer is om even pragmatisch om te gaan met de situatie.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 13 oktober 2014 - 19:03:36
Maar als hij in de vrije trainingen binnen de 107% rijdt en in q1 1 ronde rijdt dan mag hij gewoon starten.
dan moet die ronde wel binnen de 107% zijn, anders ben je net zo goed afhankelijk van de stewards. Maar goed, om totaal niet afhankelijk te zijn van de stewards kunnen ze ook gewoon ff 1 rustig rondje doen, die 107% is natuurljk geen extra probleem.
Maar goed, ze zullen vantevoren vast ff overleggen.

Kootje

@Tuesday,

Ik laat het helemaal niet zitten. Ik zeg namelijk helemaal niet dat die niet van belang is en ik zeg ook niet dat je je officieel niet binnen die 107% regel moet kwalificeren. Ik zeg alleen dat ik het niet over die 107% regel heb gehad. Ik heb het over het verschil tussen overmacht en onwil, tussen niet kunnen en niet willen. En nee ... dan boeit die 107% regel idd niet. Op het niet halen van die 107% tijd kan wat mij betreft prima 'n uitzondering gemaakt worden, net als op het niet kunnen kwalificeren door overmacht. Op het niet willen kwalificeren echter niet. Daar heb ik 't over.

Zo ... en nu ben ik er pas klaar mee.


tenzij je het nodig acht toch nog te reageren en ik daar weer iets op te zeggen heb natuurlijk


0634

Citaat van: Perton op 13 oktober 2014 - 19:04:48
Toch heeft Tuesday wel een punt. Vaak genoeg dat er coureurs problemen hadden in VT3 en dat je toen op Twitter las dat het de vraag was of ze de kwalificatie wel zouden halen. Dus als Vettel in VT3 plotseling een probleem krijgt, en de monteurs een beetje trager dan normaal werken.... Dan heb ik persoonlijk liever dat de FIA zegt: "Oké, dit is het eerste jaar met nieuwe reglementen, we snappen dat er wat problemen mee zijn, dus we accepteren het als coureurs de kwalificatie in deze fase van het kampioenschap overslaan", dan dat Red Bull problemen moet gaan veinzen om een voor hen volledig doelloze en irrelevante kwalificatiesessie te gaan rijden.

Toen met die een ronde per coureur kwalificaties had je ooit eens dat in Q1 Ferrari expres ging spinnen, om een op papier slechtere (maar vanwege de weersvoorspellingen betere) uitgangspositie in Q2 te krijgen. Ik vond dat zo in- en in triest van Schumacher en Barrichello destijds, ik zou het naar vinden als Red Bull nu hetzelfde moest gaan doen. Magny-Cours was dat meen ik, of Silverstone, zoiets.

Natuurlijk zijn de reglementen er naar en als ze echt per se officieel moeten kwalificeren, naja dan veinzen ze maar een probleem, so be it. Ik denk alleen dat het voor alle partijen veel logischer is om even pragmatisch om te gaan met de situatie.

Dat is allemaal goed en wel, maar op het moment dat je twee weken vantevoren aankondigt niet te willen kwalificeren omdat het geen zin heeft, dan lijkt het argument van technische overmacht mij bij voorbaat een stuk lastiger aan te tonen.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2014 - 19:13:15
Citaat van: Perton op 13 oktober 2014 - 19:04:48
Toch heeft Tuesday wel een punt. Vaak genoeg dat er coureurs problemen hadden in VT3 en dat je toen op Twitter las dat het de vraag was of ze de kwalificatie wel zouden halen. Dus als Vettel in VT3 plotseling een probleem krijgt, en de monteurs een beetje trager dan normaal werken.... Dan heb ik persoonlijk liever dat de FIA zegt: "Oké, dit is het eerste jaar met nieuwe reglementen, we snappen dat er wat problemen mee zijn, dus we accepteren het als coureurs de kwalificatie in deze fase van het kampioenschap overslaan", dan dat Red Bull problemen moet gaan veinzen om een voor hen volledig doelloze en irrelevante kwalificatiesessie te gaan rijden.

Toen met die een ronde per coureur kwalificaties had je ooit eens dat in Q1 Ferrari expres ging spinnen, om een op papier slechtere (maar vanwege de weersvoorspellingen betere) uitgangspositie in Q2 te krijgen. Ik vond dat zo in- en in triest van Schumacher en Barrichello destijds, ik zou het naar vinden als Red Bull nu hetzelfde moest gaan doen. Magny-Cours was dat meen ik, of Silverstone, zoiets.

Natuurlijk zijn de reglementen er naar en als ze echt per se officieel moeten kwalificeren, naja dan veinzen ze maar een probleem, so be it. Ik denk alleen dat het voor alle partijen veel logischer is om even pragmatisch om te gaan met de situatie.

Dat is allemaal goed en wel, maar op het moment dat je twee weken vantevoren aankondigt niet te willen kwalificeren omdat het geen zin heeft, dan het argument van technische overmacht mij bij voorbaat een stuk lastiger aan te tonen.
wie zegt dat sprake moet zijn van overmacht dan?

0634

Citaat van: Tuesday op 13 oktober 2014 - 19:14:16
Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2014 - 19:13:15
Citaat van: Perton op 13 oktober 2014 - 19:04:48
Toch heeft Tuesday wel een punt. Vaak genoeg dat er coureurs problemen hadden in VT3 en dat je toen op Twitter las dat het de vraag was of ze de kwalificatie wel zouden halen. Dus als Vettel in VT3 plotseling een probleem krijgt, en de monteurs een beetje trager dan normaal werken.... Dan heb ik persoonlijk liever dat de FIA zegt: "Oké, dit is het eerste jaar met nieuwe reglementen, we snappen dat er wat problemen mee zijn, dus we accepteren het als coureurs de kwalificatie in deze fase van het kampioenschap overslaan", dan dat Red Bull problemen moet gaan veinzen om een voor hen volledig doelloze en irrelevante kwalificatiesessie te gaan rijden.

Toen met die een ronde per coureur kwalificaties had je ooit eens dat in Q1 Ferrari expres ging spinnen, om een op papier slechtere (maar vanwege de weersvoorspellingen betere) uitgangspositie in Q2 te krijgen. Ik vond dat zo in- en in triest van Schumacher en Barrichello destijds, ik zou het naar vinden als Red Bull nu hetzelfde moest gaan doen. Magny-Cours was dat meen ik, of Silverstone, zoiets.

Natuurlijk zijn de reglementen er naar en als ze echt per se officieel moeten kwalificeren, naja dan veinzen ze maar een probleem, so be it. Ik denk alleen dat het voor alle partijen veel logischer is om even pragmatisch om te gaan met de situatie.

Dat is allemaal goed en wel, maar op het moment dat je twee weken vantevoren aankondigt niet te willen kwalificeren omdat het geen zin heeft, dan het argument van technische overmacht mij bij voorbaat een stuk lastiger aan te tonen.
wie zegt dat sprake moet zijn van overmacht dan?

Perton heeft het toch over een probleem veinzen? Dat lijkt me lastig te doen als je het probleem twee weken terug al aan hebt gekondigd.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2014 - 19:15:26
Citaat van: Tuesday op 13 oktober 2014 - 19:14:16
Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2014 - 19:13:15
Citaat van: Perton op 13 oktober 2014 - 19:04:48
Toch heeft Tuesday wel een punt. Vaak genoeg dat er coureurs problemen hadden in VT3 en dat je toen op Twitter las dat het de vraag was of ze de kwalificatie wel zouden halen. Dus als Vettel in VT3 plotseling een probleem krijgt, en de monteurs een beetje trager dan normaal werken.... Dan heb ik persoonlijk liever dat de FIA zegt: "Oké, dit is het eerste jaar met nieuwe reglementen, we snappen dat er wat problemen mee zijn, dus we accepteren het als coureurs de kwalificatie in deze fase van het kampioenschap overslaan", dan dat Red Bull problemen moet gaan veinzen om een voor hen volledig doelloze en irrelevante kwalificatiesessie te gaan rijden.

Toen met die een ronde per coureur kwalificaties had je ooit eens dat in Q1 Ferrari expres ging spinnen, om een op papier slechtere (maar vanwege de weersvoorspellingen betere) uitgangspositie in Q2 te krijgen. Ik vond dat zo in- en in triest van Schumacher en Barrichello destijds, ik zou het naar vinden als Red Bull nu hetzelfde moest gaan doen. Magny-Cours was dat meen ik, of Silverstone, zoiets.

Natuurlijk zijn de reglementen er naar en als ze echt per se officieel moeten kwalificeren, naja dan veinzen ze maar een probleem, so be it. Ik denk alleen dat het voor alle partijen veel logischer is om even pragmatisch om te gaan met de situatie.

Dat is allemaal goed en wel, maar op het moment dat je twee weken vantevoren aankondigt niet te willen kwalificeren omdat het geen zin heeft, dan het argument van technische overmacht mij bij voorbaat een stuk lastiger aan te tonen.
wie zegt dat sprake moet zijn van overmacht dan?

Perton heeft het toch over een probleem veinzen? Dat lijkt me lastig te doen als je het probleem twee weken terug al aan hebt gekondigd.
ja, dat zie ik, maar wie zegt dat er sprake moet zijn van overmacht dan?

Gerard


Tuesday

Citaat
While individual practice sessions are not compulsory, a driver must take part in at least one Saturday session to be eligible for the race.
dat wordt dus trainingen doen met een oude motor en na VT3 een nieuwe motor er in.

0634

Citaat van: Tuesday op 13 oktober 2014 - 19:21:23
Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2014 - 19:15:26
Citaat van: Tuesday op 13 oktober 2014 - 19:14:16
Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2014 - 19:13:15
Citaat van: Perton op 13 oktober 2014 - 19:04:48
Toch heeft Tuesday wel een punt. Vaak genoeg dat er coureurs problemen hadden in VT3 en dat je toen op Twitter las dat het de vraag was of ze de kwalificatie wel zouden halen. Dus als Vettel in VT3 plotseling een probleem krijgt, en de monteurs een beetje trager dan normaal werken.... Dan heb ik persoonlijk liever dat de FIA zegt: "Oké, dit is het eerste jaar met nieuwe reglementen, we snappen dat er wat problemen mee zijn, dus we accepteren het als coureurs de kwalificatie in deze fase van het kampioenschap overslaan", dan dat Red Bull problemen moet gaan veinzen om een voor hen volledig doelloze en irrelevante kwalificatiesessie te gaan rijden.

Toen met die een ronde per coureur kwalificaties had je ooit eens dat in Q1 Ferrari expres ging spinnen, om een op papier slechtere (maar vanwege de weersvoorspellingen betere) uitgangspositie in Q2 te krijgen. Ik vond dat zo in- en in triest van Schumacher en Barrichello destijds, ik zou het naar vinden als Red Bull nu hetzelfde moest gaan doen. Magny-Cours was dat meen ik, of Silverstone, zoiets.

Natuurlijk zijn de reglementen er naar en als ze echt per se officieel moeten kwalificeren, naja dan veinzen ze maar een probleem, so be it. Ik denk alleen dat het voor alle partijen veel logischer is om even pragmatisch om te gaan met de situatie.

Dat is allemaal goed en wel, maar op het moment dat je twee weken vantevoren aankondigt niet te willen kwalificeren omdat het geen zin heeft, dan het argument van technische overmacht mij bij voorbaat een stuk lastiger aan te tonen.
wie zegt dat sprake moet zijn van overmacht dan?

Perton heeft het toch over een probleem veinzen? Dat lijkt me lastig te doen als je het probleem twee weken terug al aan hebt gekondigd.
ja, dat zie ik, maar wie zegt dat er sprake moet zijn van overmacht dan?

Waarom zou je een technisch probleem willen veinzen, als je ook gewoon zonder reden niet mee hoeft te doen?

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2014 - 19:28:42
Citaat van: Tuesday op 13 oktober 2014 - 19:21:23
Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2014 - 19:15:26
Citaat van: Tuesday op 13 oktober 2014 - 19:14:16
Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2014 - 19:13:15
Citaat van: Perton op 13 oktober 2014 - 19:04:48
Toch heeft Tuesday wel een punt. Vaak genoeg dat er coureurs problemen hadden in VT3 en dat je toen op Twitter las dat het de vraag was of ze de kwalificatie wel zouden halen. Dus als Vettel in VT3 plotseling een probleem krijgt, en de monteurs een beetje trager dan normaal werken.... Dan heb ik persoonlijk liever dat de FIA zegt: "Oké, dit is het eerste jaar met nieuwe reglementen, we snappen dat er wat problemen mee zijn, dus we accepteren het als coureurs de kwalificatie in deze fase van het kampioenschap overslaan", dan dat Red Bull problemen moet gaan veinzen om een voor hen volledig doelloze en irrelevante kwalificatiesessie te gaan rijden.

Toen met die een ronde per coureur kwalificaties had je ooit eens dat in Q1 Ferrari expres ging spinnen, om een op papier slechtere (maar vanwege de weersvoorspellingen betere) uitgangspositie in Q2 te krijgen. Ik vond dat zo in- en in triest van Schumacher en Barrichello destijds, ik zou het naar vinden als Red Bull nu hetzelfde moest gaan doen. Magny-Cours was dat meen ik, of Silverstone, zoiets.

Natuurlijk zijn de reglementen er naar en als ze echt per se officieel moeten kwalificeren, naja dan veinzen ze maar een probleem, so be it. Ik denk alleen dat het voor alle partijen veel logischer is om even pragmatisch om te gaan met de situatie.

Dat is allemaal goed en wel, maar op het moment dat je twee weken vantevoren aankondigt niet te willen kwalificeren omdat het geen zin heeft, dan het argument van technische overmacht mij bij voorbaat een stuk lastiger aan te tonen.
wie zegt dat sprake moet zijn van overmacht dan?

Perton heeft het toch over een probleem veinzen? Dat lijkt me lastig te doen als je het probleem twee weken terug al aan hebt gekondigd.
ja, dat zie ik, maar wie zegt dat er sprake moet zijn van overmacht dan?

Waarom zou je een technisch probleem willen veinzen, als je ook gewoon zonder reden niet mee hoeft te doen?
ja, dat is mijn vraag dus aan jullie.

0634

Dan moet je niet bij mij zijn. Ik heb niet gezegd dat men problemen moet gaan veinzen.