Red Bull in 2014 / 2015

Gestart door Sabai, 01 maart 2014 - 13:12:55

« vorige - volgende »

Halen ze de finish in Melbourne?

ja
nee
ja met 1 auto minstens.

Arthur

Citaat van: Perton op 24 augustus 2014 - 00:13:51
Zo schokkend is het niet, rond mei begon men zich al zorgen te maken dat hij later in het jaar in de problemen zou komen. Nou, dat is nu dus gebeurd. Dat vind ik heel jammer voor hem, oprecht.

Gelukkig zit hij niet volop in de titelstrijd. Dat dan weer wel als lichtpuntje...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

http://www.motorsport.com/f1/news/vettel-to-start-race-from-pitlane-in-austin

Vettel heeft blijkbaar gezegd dat ie de kwalificatie in Austin overslaat.

Leroy

klopt ! komt op meerdere sites voorbij!

ook in duitsland!

Kootje

Citaat van: Perton op 13 oktober 2014 - 11:16:14
http://www.motorsport.com/f1/news/vettel-to-start-race-from-pitlane-in-austin

Vettel heeft blijkbaar gezegd dat ie de kwalificatie in Austin overslaat.

Oke ... maar wat hoopt hij hier nu precies mee te bereiken dan? Ik begrijp dit niet helemaal? ???

Ten 1e: Als hij niet deelneemt aan Q1, dan mag hij ook niet deelnemen aan de race. Je zult je nu eenmaal eerst moeten kwalificeren, of tenminste 'n poging daartoe moeten doen. Slechts onvoorzien technische problemen bieden 'n uitzondering daarop.

Ten 2e: Omdat hij nu z'n 6e power-unit gaat gebruiken, krijgt hij 'n gridstraf van 10 plaatsen. Deze straf, of tenminste het restant ervan, blijft van kracht voor volgende races. er voor kiezen uit de pits te starten, betekend niet dat hij die 10 plaatsen straf niet meer krijgt.

0634

Er is toch ook gewoon een 107% regel? En bovendien ben je volgens mij verplicht aan Q mee te doen, tenzij je materiaal falen hebt, maar dit weet ik niet zeker.

NielsD

Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2014 - 17:08:21
Er is toch ook gewoon een 107% regel? En bovendien ben je volgens mij verplicht aan Q mee te doen, tenzij je materiaal falen hebt, maar dit weet ik niet zeker.

Als jij kan aantonen in de VT's dat je goede tijden rijdt en een simpele tijd neerzet in de Q, dan mag je al meedoen. Zal voor Vetteltje niet zo'n probleem worden.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Tuesday

je kunt toch prima de kwalificatie missen door op zaterdagmiddag de motor te vervangen? Daarnaast is er deze regel;

CitaatReplacement of a complete power unit = The driver concerned must start the race from the pit lane.

Daarnaast, zoals Niels al zegt kan Vettel natuurlijk ook op zn sloffen een 107% tijd neerzetten in 1 rondje en het dan voor gezien houden?

Perton

Lijkt me inderdaad weinig zinvol voor de FIA om vervolgens van Vettel te eisen deel te nemen aan de kwalificatie, als zijn trainingstijden inderdaad voldoende zijn en hij zijn complete power unit vervangt.

0634

Citaat van: NielsD op 13 oktober 2014 - 17:15:01
Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2014 - 17:08:21
Er is toch ook gewoon een 107% regel? En bovendien ben je volgens mij verplicht aan Q mee te doen, tenzij je materiaal falen hebt, maar dit weet ik niet zeker.

Als jij kan aantonen in de VT's dat je goede tijden rijdt en een simpele tijd neerzet in de Q, dan mag je al meedoen. Zal voor Vetteltje niet zo'n probleem worden.

Maar dan moet je dus wel meedoen. En dat was nou juist het punt.

0634

Citaat van: Perton op 13 oktober 2014 - 17:16:48
Lijkt me inderdaad weinig zinvol voor de FIA om vervolgens van Vettel te eisen deel te nemen aan de kwalificatie, als zijn trainingstijden inderdaad voldoende zijn en hij zijn complete power unit vervangt.

Ik weet niet wat de afspraken daarover zijn.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2014 - 17:50:00
Citaat van: NielsD op 13 oktober 2014 - 17:15:01
Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2014 - 17:08:21
Er is toch ook gewoon een 107% regel? En bovendien ben je volgens mij verplicht aan Q mee te doen, tenzij je materiaal falen hebt, maar dit weet ik niet zeker.

Als jij kan aantonen in de VT's dat je goede tijden rijdt en een simpele tijd neerzet in de Q, dan mag je al meedoen. Zal voor Vetteltje niet zo'n probleem worden.

Maar dan moet je dus wel meedoen. En dat was nou juist het punt.
nou, dr zijn dit jaar genoeg mensen geweest (inclusief Hamilton) die geen tijd hebben gezet in Q1 of een tijd buiten de 107%. Iedereen heeft tot nu toe mogen starten.

Jozef

Bij Hamilton ging natuurlijk z'n auto stuk terwijl hij op de baan verscheen in Q1. Dan heb je geprobeerd je te kwalificeren. Simpelweg niet meedoen, ik weet niet of het mag. Het is ongetwijfeld ook tegen de afspraken (lees: contracten) met de FOM. Alleen al daarom, zal Vettel ongetwijfeld even een rondetijd neerzetten in Q1 en het dan voor bekeken houden. Is meteen een mooie installatieronde om te kijken of de nieuwe power unit het naar behoren doet.

Jozef

Ik kan me ook niet voorstellen dat Alonso klaar is met F1. Als er één is op de grid bij wie het vuur altijd blijft branden (minstens tot aan de volgende titel of tot hij als coureur niet meer mee kan met de top)...

Kootje

@Tuesday,

Dat is idd 'n aantal keer voorgekomen, maar .... er is nogal 'n verschil tussen niet deel kunnen nemen vanwege technische problemen (overmacht) of niet deel willen nemen (onwil) omdat je je motor wil sparen. Voor die eerste groep wordt 'n uitzondering gemaakt indien men in VT aan heeft getoond snel genoeg te zijn. Die uitzondering mag in mijn ogen nooit opgaan voor iemand die er bewust voor kiest om niet deel te nemen.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 13 oktober 2014 - 18:16:43
@Tuesday,

Dat is idd 'n aantal keer voorgekomen, maar .... er is nogal 'n verschil tussen niet deel kunnen nemen vanwege technische problemen (overmacht) of niet deel willen nemen (onwil) omdat je je motor wil sparen. Voor die eerste groep wordt 'n uitzondering gemaakt indien men in VT aan heeft getoond snel genoeg te zijn. Die uitzondering mag in mijn ogen nooit opgaan voor iemand die er bewust voor kiest om niet deel te nemen.
waarom niet? In mijn ogen is die 107% regel er alleen om te voorkomen dat er geen hele trage deelnemers meedoen. Het alternatief is dat hij ff 1 rondje op cruise control rijdt om aan de 107% te voldoen en er dan mee stopt. Daar zit in mijn ogen weinig tot geen verschil in. Verder kan het ook gewoon zijn dat ze pas na VT3 besluiten om de motor te wisselen en dan hebben ze gewoon een legitieme reden om niet deel te nemen.