Red Bull in 2014 / 2015

Gestart door Sabai, 01 maart 2014 - 13:12:55

« vorige - volgende »

Halen ze de finish in Melbourne?

ja
nee
ja met 1 auto minstens.

BMW.WilliamsF1

Ik las wel dat Vettel nu al bezig is met zijn laatste motor dit seizoen. Mocht ie er nu een nieuwe in laten zetten dan mag ie 10 plaatsen terug op de grid.

0634

Dat heb ik geloof ik ook ergens langs zien komen inderdaad.

Wings

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 23 augustus 2014 - 23:39:06
Ik las wel dat Vettel nu al bezig is met zijn laatste motor dit seizoen. Mocht ie er nu een nieuwe in laten zetten dan mag ie 10 plaatsen terug op de grid.

Nu al? Is er een lijst beschikbaar van het aantal motoren dat de rijders hebben verbruikt. Volgens mij heeft Hamilton ook meer motoren dan Rosberg gebruikt dit seizoen. Kan een nadeel zijn.

Jehoentelaar

De FIA publiceert om de zoveel tijd zo'n lijst.

Dimensie

Citaat van: Maikel0230 op 23 augustus 2014 - 20:49:26
Zat net op de forums van Autosport en daar komt het gerucht weer bovendrijven dat Red Bull dan toch aan een eigen power unit aan het werken zou zijn, Autosport zelf heeft ook een job sectie waar F1 teams regelmatig jobadvertenties plaatsen en nu dook dit bericht op van Red Bull Technology

Citaat
HR10061401B: CFD/SIMULATION ENGINEERS

This is an outstanding opportunity to be part of our highly skilled team working at the pinnacle of Formula One.

We have opportunities to support the design and development of our Formula One power unit in the following areas:

•             Aerodynamic design and optimisation,

•             1-D and 3-D analysis of intake and exhaust systems,

•             Cooling systems,

•             Combustion modelling,

•             In-cylinder flow,

•             Advanced CFD  and simulation tools development,

Working from our Milton Keynes factory you will be involved in the complete development cycle from initial concepts through to deployment on the race car, ensuring our continued success on the race track. You will be part of an expanding team helping mould the power unit development at Red Bull Technology.

To be considered for one of the roles you must have a minimum of an Engineering or Mathematical Degree, an organised and methodical approach to work and experience in one, or more, of the following areas:

• A specialisation in CFD simulation. Postgraduate study in a relevant subject would be preferred,

•  Detailed knowledge of:  complex chemical reactions, combustion, thermodynamic and  fluid dynamic principles,

•  Familiarity with state-of-the-art engine development methods and practices,

• A proven track record in experimental testing and visualisation of engine flows.

• A good understanding  of data  analysis tools and techniques and other multi-disciplinary engineering skills including CAD  and vehicle dynamics.

You should be self-motivated and proactive, with excellent communication skills and the ability to work to very tight deadlines within a dynamic team environment, often with minimal supervision.

To apply for the CFD and FEA Software Engineer role, or any other positions at Red Bull Racing and Red Bull Technology, please visit the jobs link on our website www.infiniti-redbullracing.com

Uiteraard vraagt men zich meteen af waarom RB dit soort personeel zoekt, omdat het normaal gezien mensen van Renault zelf zijn die deze taken op zich nemen.

Voor het seizoen begon zouden er al mensen van RB ingevlogen zijn om Renault te helpen.
Ik zie eigenlijk meer voor dan nadelen voor RB om zelf de touwtjes in handen te nemen.

0634

Citaat van: Wings op 23 augustus 2014 - 23:49:09
Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 23 augustus 2014 - 23:39:06
Ik las wel dat Vettel nu al bezig is met zijn laatste motor dit seizoen. Mocht ie er nu een nieuwe in laten zetten dan mag ie 10 plaatsen terug op de grid.

Nu al? Is er een lijst beschikbaar van het aantal motoren dat de rijders hebben verbruikt. Volgens mij heeft Hamilton ook meer motoren dan Rosberg gebruikt dit seizoen. Kan een nadeel zijn.

Yup, nu al. Vettel is door zn motortjes heen.

CitaatSebastian Vettel heeft in zijn teleurstellende seizoen in de Formule 1 met nieuwe tegenslag te maken. De viervoudig wereldkampioen van Red Bull is door zijn motoren heen. Tijdens de trainingen bij de Grote Prijs van België op gisteren ging nummer vijf eraan. Iedere volgende wissel van het motorblok betekent straf: tien plaatsen naar achteren in de startopstelling.

De regels zijn duidelijk. Iedere coureur mag in het hele seizoen vijf motoren gebruiken. Vettel is dus met nog acht races voor de boeg al door zijn voorraad heen. Voor de race op Spa heeft zijn team heeft een oud motorblok opgekalefaterd, maar nieuwe tegenslag betekent een zesde motor en dus straf. 'Ik heb geen keus. Er blijft weinig anders over dan geduldig te blijven', aldus de Duitser, die dit seizoen pas twee keer het podium wist te halen en in de WK-stand op de zesde plaats staat.
Aldus De Volkskrant.

Perton

Zo schokkend is het niet, rond mei begon men zich al zorgen te maken dat hij later in het jaar in de problemen zou komen. Nou, dat is nu dus gebeurd. Dat vind ik heel jammer voor hem, oprecht.

Kootje

Tsja ... dat word reviseren of 'n paar keer straf accepteren. Ik zeg 'n paar keer omdat ik niet kan geloven dat hij de resterende 8 races met slechts één blok afkan als hij er in 11 races al 5 heeft versleten.

0634

Dat lijkt mij inderdaad ook sterk.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 24 augustus 2014 - 08:56:52
Tsja ... dat word reviseren of 'n paar keer straf accepteren. Ik zeg 'n paar keer omdat ik niet kan geloven dat hij de resterende 8 races met slechts één blok afkan als hij er in 11 races al 5 heeft versleten.


Hetzelfde geldt ook voor Hamilton...vandaar dat hij op Spa vroegtijdig wilde stoppen...Maar ik dacht dat men de motoren kon verwisselen per race?


Dus race 1 motor 1, race 2 motor 2 enzovoort...Of is het race 1 t/m3 met motor 1, en dan de volgende? Dan belast je een motor inderdaad behoorlijk zwaar.

Perton

Nee je mag wel wisselen, het gaat er gewoon om zodra je een zesde inzet, ben je de lul.

Jozef

Idd, daarom kwam Vettel zonder gridstraf weg. Zijn vijfde motor was niet helemaal goed meer, maar ze hebben weer gewoon motor 1/2/3/4 (ik weet niet welke) er weer in gehesen. Toont trouwens aan dat dat statistiekje van hoeveel motoren een coureur al gebruikt heeft, weinig zegt.

Jozef

Citaat van: Maikel0230 op 23 augustus 2014 - 20:49:26
Zat net op de forums van Autosport en daar komt het gerucht weer bovendrijven dat Red Bull dan toch aan een eigen power unit aan het werken zou zijn, Autosport zelf heeft ook een job sectie waar F1 teams regelmatig jobadvertenties plaatsen en nu dook dit bericht op van Red Bull Technology

Citaat
HR10061401B: CFD/SIMULATION ENGINEERS

This is an outstanding opportunity to be part of our highly skilled team working at the pinnacle of Formula One.

We have opportunities to support the design and development of our Formula One power unit in the following areas:

•             Aerodynamic design and optimisation,

•             1-D and 3-D analysis of intake and exhaust systems,

•             Cooling systems,

•             Combustion modelling,

•             In-cylinder flow,

•             Advanced CFD  and simulation tools development,

Working from our Milton Keynes factory you will be involved in the complete development cycle from initial concepts through to deployment on the race car, ensuring our continued success on the race track. You will be part of an expanding team helping mould the power unit development at Red Bull Technology.

To be considered for one of the roles you must have a minimum of an Engineering or Mathematical Degree, an organised and methodical approach to work and experience in one, or more, of the following areas:

• A specialisation in CFD simulation. Postgraduate study in a relevant subject would be preferred,

•  Detailed knowledge of:  complex chemical reactions, combustion, thermodynamic and  fluid dynamic principles,

•  Familiarity with state-of-the-art engine development methods and practices,

• A proven track record in experimental testing and visualisation of engine flows.

• A good understanding  of data  analysis tools and techniques and other multi-disciplinary engineering skills including CAD  and vehicle dynamics.

You should be self-motivated and proactive, with excellent communication skills and the ability to work to very tight deadlines within a dynamic team environment, often with minimal supervision.

To apply for the CFD and FEA Software Engineer role, or any other positions at Red Bull Racing and Red Bull Technology, please visit the jobs link on our website www.infiniti-redbullracing.com

Uiteraard vraagt men zich meteen af waarom RB dit soort personeel zoekt, omdat het normaal gezien mensen van Renault zelf zijn die deze taken op zich nemen.

Mja, het is toch niet raar dat een F1-team mensen in dienst hebben die een motor binnenstebuiten kennen? Een ontwikkeling als de off-throttle blown diffuser waar Red Bull een paar jaar geleden als eerste mee kwam, kan zelfs alleen maar bestaan dankzij het soort ingenieurs dat precies beschreven staat in bovenstaande vacature. En dat was een ontwikkeling die van Red Bull kwam en niet van Renault. Dus ik vind het niet zo raar dat ze zo'n vacature hebben. Misschien is hun vorige specialist wel verhuisd, ook ingenieurs wisselen wel eens van baan...

Maikel0230

Tja ik denk dat je Giedo daar als maatstaf mag gebruiken bij Sauber, Giedo zijn sponsoren betalen wel en daarom rijdt ie al die vrijdag sessies. De ruskies komen niet over de brug dus Sergey raakt geen stuur aan, anders hadden ze hem al lang laten rijden hoor.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Citaat van: Jozef op 25 augustus 2014 - 14:55:17
Idd, daarom kwam Vettel zonder gridstraf weg. Zijn vijfde motor was niet helemaal goed meer, maar ze hebben weer gewoon motor 1/2/3/4 (ik weet niet welke) er weer in gehesen. Toont trouwens aan dat dat statistiekje van hoeveel motoren een coureur al gebruikt heeft, weinig zegt.

Dat statistiekje zegt alleen wie er nog 'n "verse" krachtbron heeft en wie niet, maar that's it.