Red Bull in 2014 / 2015

Gestart door Sabai, 01 maart 2014 - 13:12:55

« vorige - volgende »

Halen ze de finish in Melbourne?

ja
nee
ja met 1 auto minstens.

Tuesday

je bent het eens met Horner, iedereen weet het, zelfs je kleine teen en toch vind je dat RBR niet de vinger naar Renault mag wijzen? je moet zelf ook wel weten wat je wilt zeggen, want anders is het voor ons ook niet te begrijpen. Volgens mij zijn het meer onderbuikgevoelens die je laat spreken.

Perton

Dan lees je dus niet goed. Maar goed, jij bent wunderboi Tuesday die wel anderen ervan mag beschuldigen niet goed te kunnen lezen, maar andersom gaat die vlieger blijkbaar niet op. Dus laat ik het hierbij.

Tuesday

#497
Citaat van: Perton op 24 juni 2014 - 19:39:32
Dan lees je dus niet goed. Maar goed, jij bent wunderboi Tuesday die wel anderen ervan mag beschuldigen niet goed te kunnen lezen, maar andersom gaat die vlieger blijkbaar niet op. Dus laat ik het hierbij.
dat niet goed lezen hoor je toch zo vaak zeggen, hier en overal. ik ben daar zelf ook geen fan van, ik heb het één keer gedaan (volgens mij), heel voorzichtig, maar soms is het toch de enige conclusie. Maar goed, als ik het zeg (tegen jou) dan is dat blijkbaar heel erg. Figge zij het pas ook tegen mij en heb je mij er toen over gehoord?
Maar goed, wat zou RBR/Horner nu anders hebben moeten doen dan?

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 24 juni 2014 - 18:15:58
Mja, Renault valt wel wat te verwijten, aan de andere kant, Renault won al die titels met Red Bull. De complimenten van het team richting Renault moet ik dan gemist hebben.
dat is het verleden, die complimenten zijn er meer dan genoeg geweest en ook in dit interview wordt dat nog weer aangehaald. En dat terwijl Renault waarschijnlijk in het V8 tijdperk ook al niet de beste motor had.

Figge

Citaat van: Tuesday op 24 juni 2014 - 19:45:14
Citaat van: Perton op 24 juni 2014 - 19:39:32
Dan lees je dus niet goed. Maar goed, jij bent wunderboi Tuesday die wel anderen ervan mag beschuldigen niet goed te kunnen lezen, maar andersom gaat die vlieger blijkbaar niet op. Dus laat ik het hierbij.
dat niet goed lezen hoor je toch zo vaak zeggen, hier en overal. ik ben daar zelf ook geen fan van, ik heb het één keer gedaan (volgens mij), heel voorzichtig, maar soms is het toch de enige conclusie. Maar goed, als ik het zeg (tegen jou) dan is dat blijkbaar heel erg. Figge zij het pas ook tegen mij en heb je mij er toen over gehoord?
Maar goed, wat zou RBR/Horner nu anders hebben moeten doen dan?

Wat Horner zou kunnen doen hebben meerderen al aangeven. Maar goed, zelf houd best van een stevige discussie, zolang we dat respectvol doen. Dus quasinamen roepen doe ik niet. Maar als ik het gevoel heb dat m'n posts niet goed gelezen worden benoem ik dat wel.

Tuesday

#500
Citaat van: Figge op 24 juni 2014 - 20:25:48
Citaat van: Tuesday op 24 juni 2014 - 19:45:14
Citaat van: Perton op 24 juni 2014 - 19:39:32
Dan lees je dus niet goed. Maar goed, jij bent wunderboi Tuesday die wel anderen ervan mag beschuldigen niet goed te kunnen lezen, maar andersom gaat die vlieger blijkbaar niet op. Dus laat ik het hierbij.
dat niet goed lezen hoor je toch zo vaak zeggen, hier en overal. ik ben daar zelf ook geen fan van, ik heb het één keer gedaan (volgens mij), heel voorzichtig, maar soms is het toch de enige conclusie. Maar goed, als ik het zeg (tegen jou) dan is dat blijkbaar heel erg. Figge zij het pas ook tegen mij en heb je mij er toen over gehoord?
Maar goed, wat zou RBR/Horner nu anders hebben moeten doen dan?

Wat Horner zou kunnen doen hebben meerderen al aangeven. Maar goed, zelf houd best van een stevige discussie, zolang we dat respectvol doen. Dus quasinamen roepen doe ik niet. Maar als ik het gevoel heb dat m'n posts niet goed gelezen worden benoem ik dat wel.
ik wilde juist ook zeggen dat ik het toen helemaal niet erg vond. Ik vind het sowieso geen probleem als dat geroepen wordt al ben ik er zelf wel voorzichtig mee, omdat het vaak gewoon een kwestie van ruis is. Je kunt niet wat je wilt zeggen 100% hetzelfde bij iemand anders naar binnen krijgen en zeker niet via internet. Maar als ik type dat 1+1=2 en er reageerd dan iemand '1+1 is helemaal geen 3' dan is er wel verkeerd gelezen en kun je dat natuurlijk rustig vaststellen.
Maar goed, om nog even terug te komen op de discussie. Dat jullie vinden dat Horner beter helemaal niets kan zeggen, ook al wordt hij er naar gevraagd en is het alles behalve een geheim, kan ik me nog iets bij voorstellen. Ik snap dan alleen niet waarom de link met vorig jaar weer gelegd moet worden en er een heel verhaal van gemaakt moet worden, want dan leg je de focus weer ergens anders op en zaai je juist weer verwarring. Jullie probleem is meer een algemeen bedrijfseconomisch vraagstuk, waarvan je niet zo maar ff kunt zeggen dat het niet goed is. Als RBR nu geen druk op de ketel zet dan is 2015 zometeen ook een verloren jaar en dan lijkt verdere samenwerking me sowieso uitgesloten. Het huidige Renault is absoluut geen optie voor een topteam, dus RBR heeft eigenlijk helemaal niet zoveel te verliezen. Renault misschien wel veel meer.

Franky R.

Heren,


Het is gaat weer niet over het onderwerp, maar over woordspelletjes? En Renault levert een onderdeel waar ook Lotus en Caterham het mee moeten doen... :P





Figge

Ja dat is voer voor speculatie natuurlijk. Renault is een bedrijf dat opzich niet overweldigend goed loopt. Dan is het bouwen van F1 motoren een hele dure aangelegenheid.  Renaults business case is toch vooral Clio's en Megane's verkopen. Als de bouw van de eerste motor een flop is kun je bijna helemaal opnieuw beginnen met het ontwerp. Met dat geld kan Renault ook een nieuwe Laguna ontwerpen, waar ze een beter verdienmodel voor hebben. De F1 aandrijflijnen zijn te duur en mogelijke de klanten, nog geen handvol F1 teams, weten dat ze meer vermogen en betrouwbaarheid kunnen krijgen voor minder geld. Dus Renault kan minder geld vragen voor hun nieuwe blok. Maar moet zo mogelijk nog meer in het blok investeren. Dat dit nieuws nu komt verbaasd mij dan ook niet perse. Maar mocht Renault de boel verkopen, dan ben ik benieuwd wie het koopt. Als RBR het koopt valt mijn mond open en vraag ik mij af of ze niet aan grootheidswaanzin lijden.

Tuesday

Citaat van: Figge op 25 juni 2014 - 09:16:24
Ja dat is voer voor speculatie natuurlijk. Renault is een bedrijf dat opzich niet overweldigend goed loopt. Dan is het bouwen van F1 motoren een hele dure aangelegenheid.  Renaults business case is toch vooral Clio's en Megane's verkopen. Als de bouw van de eerste motor een flop is kun je bijna helemaal opnieuw beginnen met het ontwerp. Met dat geld kan Renault ook een nieuwe Laguna ontwerpen, waar ze een beter verdienmodel voor hebben. De F1 aandrijflijnen zijn te duur en mogelijke de klanten, nog geen handvol F1 teams, weten dat ze meer vermogen en betrouwbaarheid kunnen krijgen voor minder geld. Dus Renault kan minder geld vragen voor hun nieuwe blok. Maar moet zo mogelijk nog meer in het blok investeren. Dat dit nieuws nu komt verbaasd mij dan ook niet perse. Maar mocht Renault de boel verkopen, dan ben ik benieuwd wie het koopt. Als RBR het koopt valt mijn mond open en vraag ik mij af of ze niet aan grootheidswaanzin lijden.
Uiteindelijk zal de rekening toch grotendeels bij RBR terecht komen, maar de hele boel overnemen lijkt me niet verstandig en zie ik ook echt niet gebeuren. Je zou zeggen dat Renault niet op deze manier uit de sport kan stappen, maar nog een aantal jaren door blijven klooien gaat ze ook niet helpen. Dan blijft de vraag natuurlijk of uberhaupt iemand de boel wil overnemen of leasen?

Dimensie

Citaat van: Figge op 25 juni 2014 - 09:16:24
Ja dat is voer voor speculatie natuurlijk. Renault is een bedrijf dat opzich niet overweldigend goed loopt. Dan is het bouwen van F1 motoren een hele dure aangelegenheid.  Renaults business case is toch vooral Clio's en Megane's verkopen. Als de bouw van de eerste motor een flop is kun je bijna helemaal opnieuw beginnen met het ontwerp. Met dat geld kan Renault ook een nieuwe Laguna ontwerpen, waar ze een beter verdienmodel voor hebben. De F1 aandrijflijnen zijn te duur en mogelijke de klanten, nog geen handvol F1 teams, weten dat ze meer vermogen en betrouwbaarheid kunnen krijgen voor minder geld. Dus Renault kan minder geld vragen voor hun nieuwe blok. Maar moet zo mogelijk nog meer in het blok investeren. Dat dit nieuws nu komt verbaasd mij dan ook niet perse. Maar mocht Renault de boel verkopen, dan ben ik benieuwd wie het koopt. Als RBR het koopt valt mijn mond open en vraag ik mij af of ze niet aan grootheidswaanzin lijden.
Winst of geen winst, hoeveel Clio's en Megane's hadden ze verkocht als Renault 4 jaar geen kampioen was geworden?
Ik denk niet dat je zo zwart-wit kan zeggen dat de f1 ze nu te veel kost, voor als nog staan ze tweede in het wk en is er enige publiciteit.

Een RB engine project grootheidswaanzin? lijkt me niet en onder de huidige regels met de enginefreeze zal er weinig anders opzitten als een nieuwe constructie om toch te kunnen door ontwikkelen, misschien met hulp van Nissan of Infiniti.



Figge

Citaat van: Dimensie op 29 juni 2014 - 14:57:09
Citaat van: Figge op 25 juni 2014 - 09:16:24
Ja dat is voer voor speculatie natuurlijk. Renault is een bedrijf dat opzich niet overweldigend goed loopt. Dan is het bouwen van F1 motoren een hele dure aangelegenheid.  Renaults business case is toch vooral Clio's en Megane's verkopen. Als de bouw van de eerste motor een flop is kun je bijna helemaal opnieuw beginnen met het ontwerp. Met dat geld kan Renault ook een nieuwe Laguna ontwerpen, waar ze een beter verdienmodel voor hebben. De F1 aandrijflijnen zijn te duur en mogelijke de klanten, nog geen handvol F1 teams, weten dat ze meer vermogen en betrouwbaarheid kunnen krijgen voor minder geld. Dus Renault kan minder geld vragen voor hun nieuwe blok. Maar moet zo mogelijk nog meer in het blok investeren. Dat dit nieuws nu komt verbaasd mij dan ook niet perse. Maar mocht Renault de boel verkopen, dan ben ik benieuwd wie het koopt. Als RBR het koopt valt mijn mond open en vraag ik mij af of ze niet aan grootheidswaanzin lijden.
Winst of geen winst, hoeveel Clio's en Megane's hadden ze verkocht als Renault 4 jaar geen kampioen was geworden?
Ik denk niet dat je zo zwart-wit kan zeggen dat de f1 ze nu te veel kost, voor als nog staan ze tweede in het wk en is er enige publiciteit.

Een RB engine project grootheidswaanzin? lijkt me niet en onder de huidige regels met de enginefreeze zal er weinig anders opzitten als een nieuwe constructie om toch te kunnen door ontwikkelen, misschien met hulp van Nissan of Infiniti.




Dan hadden ze waarschijnlijk net zo veel auto's verkocht als nu. Voor merken in het middenklasse segment maakt het namelijk niet zoveel uit of ze succesvol zijn in F1. Niet succesvol schijnt daarentegen wel weer negatief te zijn. Consumenten zouden om die reden andere merken overwegen. Das exact de reden waarom ze de renstal een paar jaar terug hebben verkocht. Voor BMW en Honda gold t zelfde. De motoren kun je enigszins kostendekkend doen, omdat je die bij meerdere teams kunt afzetten.
En geen grootheidswaanzin om zelf een blok te ontwikkelen? Waarom heeft een team als McLaren dat in het verleden dan nooit gedaan? Zeker deze motoren zijn de gecompliceerd om dat zelf "even" te doen. Aangezien je Nissan en Infiniti aanhaalt, neem ik aan dat je weet dat dit onderdelen van Renault zijn. Dit zou bij een verkoop van de Renaults motorafdeling dan logisch zijn?

Dimensie

#507
Citaat van: Figge op 01 juli 2014 - 07:00:51
Citaat van: Dimensie op 29 juni 2014 - 14:57:09
Citaat van: Figge op 25 juni 2014 - 09:16:24
Ja dat is voer voor speculatie natuurlijk. Renault is een bedrijf dat opzich niet overweldigend goed loopt. Dan is het bouwen van F1 motoren een hele dure aangelegenheid.  Renaults business case is toch vooral Clio's en Megane's verkopen. Als de bouw van de eerste motor een flop is kun je bijna helemaal opnieuw beginnen met het ontwerp. Met dat geld kan Renault ook een nieuwe Laguna ontwerpen, waar ze een beter verdienmodel voor hebben. De F1 aandrijflijnen zijn te duur en mogelijke de klanten, nog geen handvol F1 teams, weten dat ze meer vermogen en betrouwbaarheid kunnen krijgen voor minder geld. Dus Renault kan minder geld vragen voor hun nieuwe blok. Maar moet zo mogelijk nog meer in het blok investeren. Dat dit nieuws nu komt verbaasd mij dan ook niet perse. Maar mocht Renault de boel verkopen, dan ben ik benieuwd wie het koopt. Als RBR het koopt valt mijn mond open en vraag ik mij af of ze niet aan grootheidswaanzin lijden.
Winst of geen winst, hoeveel Clio's en Megane's hadden ze verkocht als Renault 4 jaar geen kampioen was geworden?
Ik denk niet dat je zo zwart-wit kan zeggen dat de f1 ze nu te veel kost, voor als nog staan ze tweede in het wk en is er enige publiciteit.

Een RB engine project grootheidswaanzin? lijkt me niet en onder de huidige regels met de enginefreeze zal er weinig anders opzitten als een nieuwe constructie om toch te kunnen door ontwikkelen, misschien met hulp van Nissan of Infiniti.




Dan hadden ze waarschijnlijk net zo veel auto's verkocht als nu. Voor merken in het middenklasse segment maakt het namelijk niet zoveel uit of ze succesvol zijn in F1. Niet succesvol schijnt daarentegen wel weer negatief te zijn. Consumenten zouden om die reden andere merken overwegen. Das exact de reden waarom ze de renstal een paar jaar terug hebben verkocht. Voor BMW en Honda gold t zelfde. De motoren kun je enigszins kostendekkend doen, omdat je die bij meerdere teams kunt afzetten.
En geen grootheidswaanzin om zelf een blok te ontwikkelen? Waarom heeft een team als McLaren dat in het verleden dan nooit gedaan? Zeker deze motoren zijn de gecompliceerd om dat zelf "even" te doen. Aangezien je Nissan en Infiniti aanhaalt, neem ik aan dat je weet dat dit onderdelen van Renault zijn. Dit zou bij een verkoop van de Renaults motorafdeling dan logisch zijn?

Mindere publiciteit is nog steeds publiciteit ook 2e en 3e plaatsen zijn nog steeds van waarde.
En alle merken hebben in het verleden al derden gebruikt om motoren onder een fabrieksnaam te verkopen. B.v bedrijven als mechacrome, ilmor en ricardo etc hebben allemaal motoren gemaakt voor de grote merken en doen dat nog steeds.
Bezoek die sites maar eens, het zal er uit commerciële overwegingen niet zo zwart wit opstaan...
Red bull verkoopt al technologie aan andere teams en met een zuster team hebben ze al de eerste klant.

En ja Nissan en Infiniti zijn onderdelen van Renault maar dat zijn ook de merken die het beter doen en kunnen dus meer meeliften op een succes.
Renault kan door een Infiniti rebrand mooi de engine freeze ontwijken... 

FolkertE

Citaat van: Fietser op 24 juni 2014 - 12:13:16
Citaat van: Figge op 24 juni 2014 - 11:24:25
Citaat van: Matthijs op 24 juni 2014 - 08:26:56
Citaat van: Wings op 23 juni 2014 - 17:55:06
Horner schiet misschien wel licht door maar ik begrijp zijn frustratie wel. Renault is het probleem (mist vermogen en is onbetrouwbaar), niet het aerodynamicapakket. Dus waar leg je dan de druk? Toch waar het thuis hoort?

Volgens mij is Renault op dit moment de slechtste motor. Maar Red Bull heeft de afgelopen 4 jaar kampioenschappen op rij met Renault gewonnen. Niet dat daarmee Renault in het V8 tijdperk de beste was, maar ik vind dat ze wel veel meer credit verdienen dan ze nu krijgen van Red Bull.

Eens, zo ga je niet met je partners om. Ferrari is nu ook niet bepaald super met de motoren. Maar het punt is dat ze bij RBR verslaafd zijn aan winnen. RBR moet ook blijven winnen om de business case van F1 positief te houden. Ze hebben de afgelopen jaren toch de primaire aandacht van Renault gehad en daarmee successen behaald. Als RBR zn partners op deze manier behandeld, zullen toekomstige partners wel uitkijken op welke manier ze met hun in zee gaan. Renault kan zich met dit soort situaties geen negatievere publiciteit voorstellen. Ze worden als de mislukkelingen neergezet. Nieuwe partners zullen wel even nadenken, want in de publiciteit worden ze binnen no time tot losers gebombardeerd. Ik vind Horner een symphatieke kerel, maar dit soort teksten vind ik vanuit mijn persoonlijk opinie niet verstandig. Of hij nu gelijk heeft of niet. Hij is toch tot Renault veroordeeld. Hij kan beter met Renault in gesprek gaan over het ontwikkelen van een nieuwe aandrijflijn en in de media zeggen dat je weet waar het pijnpunt zit en dat dit niet in 2014 is op te lossen en zij als partners zich op 2015 zullen gaan focussen. Dan zeg je in feite het zelfde, je laat de teleurstelling blijken, maar blijft vertrouwen houden in de samenwerking en de toekomst.
Als ik een ander Renault team was zou ik kijken of ik niet een fabrieksteams van Renault zou kunnen worden.

Zoals ik hierboven al aangaf: formule 1 is geen theekransje. Sentimenten over in het verleden behaalde resultaten zijn voor softies. Sympathieën tussen partners zijn prachtig, maar ze gaan slechts tot bepaalde hoogten. (Zie Darwin.) Verslaafd zijn aan winnen is in deze business (sowieso in de wereld van de topsport - hoe verderfelijk ook) dan ook geen slechte eigenschap.
Alle romantiek ten spijt, zal iedere manager actie ondernemen als het niet loopt zoals hij/zij gehoopt had. Natuurlijk zal men eerst in gesprek gaan, wat ongetwijfeld al volop is gebeurd. Treedt er geen verbetering op, dan wordt de druk opgevoerd. Dat is Horner nu aan het doen. Of het sympathiek is, is hier geen enkel issue.
Ik heb deze discussie niet zo heel erg gevolgd, maar op zich ben ik het er wel mee eens, maar moet dat dan via de Media? Doe dat dan achter gesloten deuren. Dat ze dit in de media willen uitvechten vind ik wat onnodig. Wat schiet RBR er echt mee op? Ik denk dat het juist tegen ze gaat werken en dat Renault op een gegeven moment zegt, adieu.

Maikel0230

Zat net op de forums van Autosport en daar komt het gerucht weer bovendrijven dat Red Bull dan toch aan een eigen power unit aan het werken zou zijn, Autosport zelf heeft ook een job sectie waar F1 teams regelmatig jobadvertenties plaatsen en nu dook dit bericht op van Red Bull Technology

Citaat
HR10061401B: CFD/SIMULATION ENGINEERS

This is an outstanding opportunity to be part of our highly skilled team working at the pinnacle of Formula One.

We have opportunities to support the design and development of our Formula One power unit in the following areas:

•             Aerodynamic design and optimisation,

•             1-D and 3-D analysis of intake and exhaust systems,

•             Cooling systems,

•             Combustion modelling,

•             In-cylinder flow,

•             Advanced CFD  and simulation tools development,

Working from our Milton Keynes factory you will be involved in the complete development cycle from initial concepts through to deployment on the race car, ensuring our continued success on the race track. You will be part of an expanding team helping mould the power unit development at Red Bull Technology.

To be considered for one of the roles you must have a minimum of an Engineering or Mathematical Degree, an organised and methodical approach to work and experience in one, or more, of the following areas:

• A specialisation in CFD simulation. Postgraduate study in a relevant subject would be preferred,

•  Detailed knowledge of:  complex chemical reactions, combustion, thermodynamic and  fluid dynamic principles,

•  Familiarity with state-of-the-art engine development methods and practices,

• A proven track record in experimental testing and visualisation of engine flows.

• A good understanding  of data  analysis tools and techniques and other multi-disciplinary engineering skills including CAD  and vehicle dynamics.

You should be self-motivated and proactive, with excellent communication skills and the ability to work to very tight deadlines within a dynamic team environment, often with minimal supervision.

To apply for the CFD and FEA Software Engineer role, or any other positions at Red Bull Racing and Red Bull Technology, please visit the jobs link on our website www.infiniti-redbullracing.com

Uiteraard vraagt men zich meteen af waarom RB dit soort personeel zoekt, omdat het normaal gezien mensen van Renault zelf zijn die deze taken op zich nemen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25