Red Bull in 2014 / 2015

Gestart door Sabai, 01 maart 2014 - 13:12:55

« vorige - volgende »

Halen ze de finish in Melbourne?

ja
nee
ja met 1 auto minstens.

Figge

Citaat van: Fietser op 24 juni 2014 - 16:13:25
Citaat van: Figge op 24 juni 2014 - 12:24:25
Ik heb gelezen, wat je schrijft. Blijkbaar zou jij t zo doen. Dat is prima hoor. Maar elke manager moet dan ook nadenken over de strategie naar de toekomst toe. Hij moet zich afvragen welke opties hij heeft. Hoe sterk is z'n onderhandelingspositie met die opties. Ik denk daarbij, volgens mij zijn er niet zoveel opties, behalve Renault, voor Horner. Dus spierballen politiek in de media laten zien maakt z'n positie niet strekker, maar door z'n gebrek aan opties kan hij juist het tegenovergestelde bereiken. Daarom vind ik het persoonlijk ongepast om op die manier met je partners om te gaan. Een beetje dom zelfs wel eigenlijk.

Nee, ik zou het niet zo doen. Want ik ben geen manager van een F1-team, bovendien ben ik daar niet geschikt voor - veel te soft. Maar ik heb wel begrip voor degene die zich in die positie bevindt en dat WEL doet. Of de strategie (als daar sprake van is) werkt weet ik niet, dat zal de toekomst uitwijzen. Ik denk overigens dat niemand dat weet, want het is de chaos die uiteindelijk de uitslag bepaalt. (Misschien ben ik v.w.b. het laatste iets te filosofisch.)

Dat laatste is idd filosofisch. Wat bedoel je?

Figge

Citaat van: Fietser op 24 juni 2014 - 16:38:52
Citaat van: Perton op 24 juni 2014 - 13:35:46
Natuurlijk snap ik ook dat het een harde wereld is, en ik beweer nergens dat Horner hoofdkransjes van madeliefjes moet maken voor de mensen van Renault. Maar ik snap het nut er totaal niet van om Renault wekelijks weer te bekritiseren. En het punt is dat ze dat vorig jaar met Pirelli hadden en het jaar daarvoor waren "de andere teams zo jaloers". Er is altijd wel wat waar Red Bull iets over te zeuren heeft. Dat vind ik niet netjes. Harde zakenwereld of niet.

Zou het echt zijn dat Red Bull wekelijks zit te zeuren of zou het komen dat het journaille wekelijks (mogelijk zelfs 24/7) bij Horner op de stoep staat om te informeren naar zijn ideeën, meningen en plannen? Ik vrees het laatste. Zo gaat dat immers in het communicatielandschap waarin hoge bomen wel erg veel wind vangen. En vervolgens roeptoeteren de media alle gedane uitspraken de wereld in, meestal in uitvergrote vorm. En ten slotte branden wij - volgers - vanaf onze IKEA-bank los omtrent Horner en zijn uitspraken. Tsja.

Opmerking: de naam Horner kan hier eventueel ook vervangen worden door Van Gaal, Montezemelo, Rutte, Van Rompuy, Ballotelli en Abu Bakr al Baghdadi.

Stel dat dat zo is, maakt dat dan dat ie z'n partners moet afbranden in de media?

Sabai

Citaat van: Figge op 24 juni 2014 - 16:45:02
Citaat van: Fietser op 24 juni 2014 - 16:38:52
Citaat van: Perton op 24 juni 2014 - 13:35:46
Natuurlijk snap ik ook dat het een harde wereld is, en ik beweer nergens dat Horner hoofdkransjes van madeliefjes moet maken voor de mensen van Renault. Maar ik snap het nut er totaal niet van om Renault wekelijks weer te bekritiseren. En het punt is dat ze dat vorig jaar met Pirelli hadden en het jaar daarvoor waren "de andere teams zo jaloers". Er is altijd wel wat waar Red Bull iets over te zeuren heeft. Dat vind ik niet netjes. Harde zakenwereld of niet.

Zou het echt zijn dat Red Bull wekelijks zit te zeuren of zou het komen dat het journaille wekelijks (mogelijk zelfs 24/7) bij Horner op de stoep staat om te informeren naar zijn ideeën, meningen en plannen? Ik vrees het laatste. Zo gaat dat immers in het communicatielandschap waarin hoge bomen wel erg veel wind vangen. En vervolgens roeptoeteren de media alle gedane uitspraken de wereld in, meestal in uitvergrote vorm. En ten slotte branden wij - volgers - vanaf onze IKEA-bank los omtrent Horner en zijn uitspraken. Tsja.

Opmerking: de naam Horner kan hier eventueel ook vervangen worden door Van Gaal, Montezemelo, Rutte, Van Rompuy, Ballotelli en Abu Bakr al Baghdadi.

Stel dat dat zo is, maakt dat dan dat ie z'n partners moet afbranden in de media?

Of de media maakt dat er van. Je kan het RBR ook niet kwalijk nemen dat ze het probleem dat ze hebben benoemen ipv er omheen lullen. En het is ook overduidelijk te zien dat het probleem Renault is en niet de auto. Dit zie je namelijk ook terug bij Lotus en STR en die zeggen ook gewoon dat Renault het probleem is. Vind je dat zij ook hun partner dan afbranden? Of zit er waarschijnlijk een kern van waarheid in.  Ze mogen toch wel wat verwachten van de duurste motorn lijkt mij.

Figge

Het gaat om de manier waarop je t doet. Niet dat je t doet.

Tuesday

Citaat van: Figge op 24 juni 2014 - 17:34:00
Het gaat om de manier waarop je t doet. Niet dat je t doet.
Horner is ook 4 voudig  WK, misschien moet je hem ook eens wat krediet geven. Renault heeft gewoon prutswerk geleverd, dat mag best gewoon eerlijk gezegd worden, ook in de pers, omdat die vragen nou eenmaal gesteld worden.

Perton

Citaat van: Fietser op 24 juni 2014 - 16:38:52
Zou het echt zijn dat Red Bull wekelijks zit te zeuren of zou het komen dat het journaille wekelijks (mogelijk zelfs 24/7) bij Horner op de stoep staat om te informeren naar zijn ideeën, meningen en plannen? Ik vrees het laatste. Zo gaat dat immers in het communicatielandschap waarin hoge bomen wel erg veel wind vangen. En vervolgens roeptoeteren de media alle gedane uitspraken de wereld in, meestal in uitvergrote vorm. En ten slotte branden wij - volgers - vanaf onze IKEA-bank los omtrent Horner en zijn uitspraken. Tsja.
We weten natuurlijk allemaal dat journalisten ze de vraag stellen, maar Horner hoeft geen antwoord te geven. Hij kan ook zeggen: "Het seizoen valt tegen en samen met Renault gaan we hard werken om de motor te verbeteren."

0634

Mja, Renault valt wel wat te verwijten, aan de andere kant, Renault won al die titels met Red Bull. De complimenten van het team richting Renault moet ik dan gemist hebben.

Perton

Citaat van: Tuesday op 24 juni 2014 - 17:45:52
Citaat van: Figge op 24 juni 2014 - 17:34:00
Het gaat om de manier waarop je t doet. Niet dat je t doet.
Horner is ook 4 voudig  WK, misschien moet je hem ook eens wat krediet geven. Renault heeft gewoon prutswerk geleverd, dat mag best gewoon eerlijk gezegd worden, ook in de pers, omdat die vragen nou eenmaal gesteld worden.
Dat is mijn kritiek ook niet (ik kan niet voor Figge spreken), mijn kritiek is dat Red Bull altijd wel ergens met de vinger naar wijst als het niet lekker loopt. Dat was vorig jaar met Pirelli en nu met Renault. En dat ze gelijk hebben over Renault, dat ziet mijn kleine teen ook wel. Maar precies zoals Figge het zegt: het is de manier waarop je het doet. Red Bull is het slimme jongetje van de klas dat neerkijkt op alles dat niet gemiddeld een 8 op zijn rapport heeft. Dat mogen ze doen, maar daar ben ik niet van gecharmeerd - en ben ik blijkbaar niet de enige in. En andere mensen, jij, Fietser en Sabai bijvoorbeeld, hebben daar geen moeite mee. Dat mag uiteraard.

Maar nogmaals, dát ze het probleem benoemen, vind ik niet erg. Dat er altijd wel ergens met de vinger naar gewezen wordt, vind ik gewoon heel erg jammer. Dit jaar hebben ze dan toevallig gelijk, over de Renault-motor. Verder vind ik dat Horner de laatste weken behoorlijk zinnige dingen over de toekomst van de Formule 1 zegt, dus wees maar gerust, ik geef hem bijzonder veel krediet :).

Figge

Citaat van: Tuesday op 24 juni 2014 - 17:45:52
Citaat van: Figge op 24 juni 2014 - 17:34:00
Het gaat om de manier waarop je t doet. Niet dat je t doet.
Horner is ook 4 voudig  WK, misschien moet je hem ook eens wat krediet geven. Renault heeft gewoon prutswerk geleverd, dat mag best gewoon eerlijk gezegd worden, ook in de pers, omdat die vragen nou eenmaal gesteld worden.

Uiteraard heeft hij m'n credit. Hij is volgens mij beste team baas van de afgelopen jaren. En ja, Renault heeft de zwakste motoren gebouwd. Ja dat, mag je zeggen. Maar je moet als team baas ook nadenken over de consequenties van je handelen. Als je dit lang blijft doen kan dit gevolgen hebben voor je relatie met je partner. Meer zeg ik volgens mij niet.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 24 juni 2014 - 18:15:58
Mja, Renault valt wel wat te verwijten, aan de andere kant, Renault won al die titels met Red Bull. De complimenten van het team richting Renault moet ik dan gemist hebben.

Ze zijn afgelopen jaren vaak genoeg geprezen op het podium door vettel en Webber.

Figge

Citaat van: Sabai op 24 juni 2014 - 19:04:56
Citaat van: Jeroen op 24 juni 2014 - 18:15:58
Mja, Renault valt wel wat te verwijten, aan de andere kant, Renault won al die titels met Red Bull. De complimenten van het team richting Renault moet ik dan gemist hebben.

Ze zijn afgelopen jaren vaak genoeg geprezen op het podium door vettel en Webber.

Is dat zo? Heb ik zeker gemist. Maar het gaat niet om de podiumprietpraat.

Tuesday

Citaat van: Figge op 24 juni 2014 - 19:04:44
Citaat van: Tuesday op 24 juni 2014 - 17:45:52
Citaat van: Figge op 24 juni 2014 - 17:34:00
Het gaat om de manier waarop je t doet. Niet dat je t doet.
Horner is ook 4 voudig  WK, misschien moet je hem ook eens wat krediet geven. Renault heeft gewoon prutswerk geleverd, dat mag best gewoon eerlijk gezegd worden, ook in de pers, omdat die vragen nou eenmaal gesteld worden.

Uiteraard heeft hij m'n credit. Hij is volgens mij beste team baas van de afgelopen jaren. En ja, Renault heeft de zwakste motoren gebouwd. Ja dat, mag je zeggen. Maar je moet als team baas ook nadenken over de consequenties van je handelen. Als je dit lang blijft doen kan dit gevolgen hebben voor je relatie met je partner. Meer zeg ik volgens mij niet.
ben ik helemaal met je eens. Ze zullen er ook wel een goede balans in zoeken. Van afbranden zoals je t eerder noemde is volgens mij toch echt geen sprake, t is gewoon een analyse van Horner tegenover een interviewer waarin hij eigenlijk ook niks  nieuws zegt. Intern zullen er vast veel hardere woorden vallen. RBR heeft een begroting van zo'n 250 miljoen (?) die in feite door het falen van één toeleverancier volledig over hoop wordt gehaald.
Mensen die moe worden van dit soort dingen moeten het toch vooral bij zichzelf zoeken.

Perton

Onzin dat ik het bij mezelf moet zoeken. Dat soort termen hoor je mij ook niet zeggen als het weer eens gaat over dat Hamilton te veel zonnebrillen draagt. Die mening mogen mensen gerust hebben. Beetje jammer, die uitspraak van je. Bovendien hoorde ik Red Bull vorig jaar niet klagen toen ze door toedoen van één leverancier na de zomer elke race wisten te winnen (en ja natuurlijk was de auto ontzettend goed, maar toch geloof ik er niet in dat ze met de 'oude' Pirelli-banden elke race gewonnen zouden hebben), dus het is een beetje jammer dat mijn kritiek nu op deze manier door jou wordt weggezet.

Zo kan ik voortaan ook wel elke kritiek wegwuiven.

Tuesday

Citaat van: Perton op 24 juni 2014 - 19:23:44
Onzin dat ik het bij mezelf moet zoeken. Dat soort termen hoor je mij ook niet zeggen als het weer eens gaat over dat Hamilton te veel zonnebrillen draagt. Die mening mogen mensen gerust hebben. Beetje jammer, die uitspraak van je. Bovendien hoorde ik Red Bull vorig jaar niet klagen toen ze door toedoen van één leverancier na de zomer elke race wisten te winnen (en ja natuurlijk was de auto ontzettend goed, maar toch geloof ik er niet in dat ze met de 'oude' Pirelli-banden elke race gewonnen zouden hebben), dus het is een beetje jammer dat mijn kritiek nu op deze manier door jou wordt weggezet.

Zo kan ik voortaan ook wel elke kritiek wegwuiven.
dat kwam niet door die ene toeleverancier, dat weet je zelf ook wel. Dat was nl een onderdeel die voor elk team gelijk was.
Je kritiek snijdt gewoon totaal geen hout, dat heb je zelf hierboven eigenlijk ook wel toegeven en dan kom je weer uit op vorig jaar. Knap hoor.

Perton

Cool, sarcastisch gaan doen aan het eind van je post, dat gaat onze relatie inderdaad verbeteren. Bovendien heb ik helemaal niks toegegeven, maar ik laat het hierbij, want jou kennende ga je weer in je eigen waarheidjes geloven in plaats van wat mensen daadwerkelijk zeggen en ik heb de redactie beloftes gemaakt over discussies met jou. Dus voor het uit de hand loopt, laat ik het rusten.