Red Bull in 2014 / 2015

Gestart door Sabai, 01 maart 2014 - 13:12:55

« vorige - volgende »

Halen ze de finish in Melbourne?

ja
nee
ja met 1 auto minstens.

Perton

Haha. Vooralsnog wel ja.

Franky R.

Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 19:16:17
http://www.motorsport.com/f1/news/star-vs-bull-war-the-austrian-gp-hotel-battle/

Ik kan me niet voorstellen dat Mateschitz / Red Bull daadwerkelijk zo treurig zijn om dit te doen...


Niet alleen de coureurs kunnen zich als kleine kinderen gedragen in de F1... ::)  ...Erg treurig van Mateschitz...

0634

Als het waar is. Lijkt me niet. Kan het me iig niet voorstellen.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 09 juni 2014 - 20:38:09
Als het waar is. Lijkt me niet. Kan het me iig niet voorstellen.


Tja, Toto Wolff reageer erop dus mss een kern van waarheid. Niet dat Toto meteen 100% de waarheid zegt. Maar die zal toch niet zomaar zeggen dat zijn mensen nu 70 kilometer moeten reizen tussen hotel en circuit?

0634

Weetikveel. Iemand schrijft dat op, ik heb het hem niet horen zeggen. Misschien zei hij het helemaal niet. Misschien maakte hij wel een kwinkslag.

'Why did you cancel the hotel?'
'We didn't, Mateschitz kicked us out!'

Kan zomaar een kwinkslag zijn en een reporter schrijft dat in zijn gretigheid weer op.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 09 juni 2014 - 21:24:27
Weetikveel. Iemand schrijft dat op, ik heb het hem niet horen zeggen. Misschien zei hij het helemaal niet. Misschien maakte hij wel een kwinkslag.

'Why did you cancel the hotel?'
'We didn't, Mateschitz kicked us out!'

Kan zomaar een kwinkslag zijn en een reporter schrijft dat in zijn gretigheid weer op.


Accoord, dat kan inderdaad...maar een man als Toto weet ook hoe woorden kunnen worden verdraaid door de 'journo's'...Ik zou in dat geval kwinkslagen helemaal achterwege laten?


Maar goed, dat zeg ik... :P

Figge

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/312530/horner-baalt-van-renault-dit-is-onacceptabel/

Ze wonnen de vorige race nog. Met geluk. Dat wel. Maar toch. Ik had ook eigenlijk verwacht dat ze wel P3 en 4 zouden behalen dit weekend. Maar ze waren wel heel erg off the pace. Maar zoals Alonso en Ferrari tot elkaar veroordeeld zijn. Zijn RBR en Renault ook tot elkaar veroordeeld?
Ik denk dat Horner wel kan gaan klagen. En op een later moment in het seizoen kan gaan dreigen om het contract op te zeggen, maar wat bereikt hij daarmee.
Er zijn simpelweg geen andere motorfabrikanten die in F1 een fabrieksteam nodig hebben. Ik zie het niet gebeuren dat de relatie tussen herintreder Honda en McLaren zal veranderen. Zij zijn immer al een tijdje bezig om hun infrastructuur in de samenwerking op te bouwen. Die gaan daar niet mee stoppen.
Dan resteren alleen nog Ferrari en Mercedes. Tsja, moet je dat als RBR zijnde zelf wel willen. En stel je trekt de stekker uit je deal met Renault. Trekt dan niet Renault de stekker uit de F1 en hebben ook Lotus en Caterham een probleem. Als dat gebeurt is Caterham meteen weg. Dan moeten Ferrari, Mercedes en misschien Honda al die extra motoren gaan leveren. Kortom. Ik denk dat RBR en Renault voorlopig tot elkaar zijn veroordeeld.






Sabai

Ik heb al gehoord op tv bij de bbc geloof ik dat Renault misschien wel een compleet  nieuwe motor gaat ontwikkelen voor 2015 of het waar is weet ik niet , zou zomaar kunnen.

Perton

Ik word een beetje moe van het geklaag van het Red Bull-kamp. Natuurlijk heeft Renault een slechte motor gebouwd en gezien het feit dat zij om de V6 hebben gepusht ipv de V4, is dat zelfs een beetje lachwekkend te noemen, en absoluut onacceptabel zoals Horner het zegt. Maar ja, vorig jaar klaagde Red Bull over de banden en werden die veranderd (en nee, ik wil niet weer die discussie weer beginnen en ik wil zeker niet beweren dat de titel van Vettel daardoor onterecht was, want die was zeker wel terecht). Als het niet (helemaal) loopt bij Red Bull, is er altijd wel een reden voor aan te wijzen - maar nooit Red Bull zelf.

En nu zal iemand ongetwijfeld een obscuur artikeltje van 3 weken terug uit de hoge hoed toveren waarin Red Bull de hand in eigen boezem steekt. Gefeliciteerd daarmee alvast, maar Red Bull wijst toch voornamelijk met haar vingertje. Zullen ze ongetwijfeld gelijk in hebben, maar het is niet fair naar haar partner toe.

Wings

Horner schiet misschien wel licht door maar ik begrijp zijn frustratie wel. Renault is het probleem (mist vermogen en is onbetrouwbaar), niet het aerodynamicapakket. Dus waar leg je dan de druk? Toch waar het thuis hoort?

Fietser

#460
Citaat van: Perton op 23 juni 2014 - 16:59:07
Ik word een beetje moe van het geklaag van het Red Bull-kamp. Natuurlijk heeft Renault een slechte motor gebouwd en gezien het feit dat zij om de V6 hebben gepusht ipv de V4, is dat zelfs een beetje lachwekkend te noemen, en absoluut onacceptabel zoals Horner het zegt. Maar ja, vorig jaar klaagde Red Bull over de banden en werden die veranderd (en nee, ik wil niet weer die discussie weer beginnen en ik wil zeker niet beweren dat de titel van Vettel daardoor onterecht was, want die was zeker wel terecht). Als het niet (helemaal) loopt bij Red Bull, is er altijd wel een reden voor aan te wijzen - maar nooit Red Bull zelf.

En nu zal iemand ongetwijfeld een obscuur artikeltje van 3 weken terug uit de hoge hoed toveren waarin Red Bull de hand in eigen boezem steekt. Gefeliciteerd daarmee alvast, maar Red Bull wijst toch voornamelijk met haar vingertje. Zullen ze ongetwijfeld gelijk in hebben, maar het is niet fair naar haar partner toe.

Soms heb ik het idee dat men denkt dat F1 een theekransje is. Welnee, het is big business en de belangen zijn groot. Het is dus logisch dat het management van een team dat in een impasse zit de druk opvoert wanneer en waar dat nodig is. Of dat nou de zakenpartner betreft of de overkoepelende organisatie, men trekt aan de bel als het mis dreigt te gaan. Keihard, zo is het spel. Horner - de successen van de laatste vier jaar spelen in 2014 niet mee - is zakelijk gewoon verplicht om de koe bij de horens te vatten. Doet hij dit niet, dan is hij ongeschikt voor de functie. Natuurlijk moet het wel ergens op slaan en - wanneer nodig - moet men ook bereid zijn de hand in eigen boezem te steken. Maar hoe dan? Red Bull heeft voor 2014 (alweer) een sterke wagen afgeleverd. Alleen wordt het ding geteisterd door lage topsnelheden en motorische/elektrische storingen. Als Horner daarover klaagt (vaak als daar naar wordt gevraagd door journalisten) dan is dat logisch en meer dan terecht. En als ik daar, als f1-volger, moe van zou worden, dan kan ik beter gaan vissen of naar dat lullige voetbal kijken (alwaar verliezers ook vaak kritisch zijn).

Wings

Precies! Bovendien zou ik niet weten wat Horner anders moet beweren? Hij legt de vinger op de wond en geeft aan wat er anders moet. Niks mis mee.

Matthijs

Citaat van: Wings op 23 juni 2014 - 17:55:06
Horner schiet misschien wel licht door maar ik begrijp zijn frustratie wel. Renault is het probleem (mist vermogen en is onbetrouwbaar), niet het aerodynamicapakket. Dus waar leg je dan de druk? Toch waar het thuis hoort?

Volgens mij is Renault op dit moment de slechtste motor. Maar Red Bull heeft de afgelopen 4 jaar kampioenschappen op rij met Renault gewonnen. Niet dat daarmee Renault in het V8 tijdperk de beste was, maar ik vind dat ze wel veel meer credit verdienen dan ze nu krijgen van Red Bull.

Figge

#463
Citaat van: Matthijs op 24 juni 2014 - 08:26:56
Citaat van: Wings op 23 juni 2014 - 17:55:06
Horner schiet misschien wel licht door maar ik begrijp zijn frustratie wel. Renault is het probleem (mist vermogen en is onbetrouwbaar), niet het aerodynamicapakket. Dus waar leg je dan de druk? Toch waar het thuis hoort?

Volgens mij is Renault op dit moment de slechtste motor. Maar Red Bull heeft de afgelopen 4 jaar kampioenschappen op rij met Renault gewonnen. Niet dat daarmee Renault in het V8 tijdperk de beste was, maar ik vind dat ze wel veel meer credit verdienen dan ze nu krijgen van Red Bull.

Eens, zo ga je niet met je partners om. Ferrari is nu ook niet bepaald super met de motoren. Maar het punt is dat ze bij RBR verslaafd zijn aan winnen. RBR moet ook blijven winnen om de business case van F1 positief te houden. Ze hebben de afgelopen jaren toch de primaire aandacht van Renault gehad en daarmee successen behaald. Als RBR zn partners op deze manier behandeld, zullen toekomstige partners wel uitkijken op welke manier ze met hun in zee gaan. Renault kan zich met dit soort situaties geen negatievere publiciteit voorstellen. Ze worden als de mislukkelingen neergezet. Nieuwe partners zullen wel even nadenken, want in de publiciteit worden ze binnen no time tot losers gebombardeerd. Ik vind Horner een symphatieke kerel, maar dit soort teksten vind ik vanuit mijn persoonlijk opinie niet verstandig. Of hij nu gelijk heeft of niet. Hij is toch tot Renault veroordeeld. Hij kan beter met Renault in gesprek gaan over het ontwikkelen van een nieuwe aandrijflijn en in de media zeggen dat je weet waar het pijnpunt zit en dat dit niet in 2014 is op te lossen en zij als partners zich op 2015 zullen gaan focussen. Dan zeg je in feite het zelfde, je laat de teleurstelling blijken, maar blijft vertrouwen houden in de samenwerking en de toekomst.
Als ik een ander Renault team was zou ik kijken of ik niet een fabrieksteams van Renault zou kunnen worden.

Matthijs

Citaat van: Figge op 24 juni 2014 - 11:24:25
Als ik een ander Renault team was zou ik kijken of ik niet een fabrieksteams van Renault zou kunnen worden.

Geen gek idee. Renault klaagde voorgaande jaren ook al dat ze te weinig credits kregen voor hun aandeel in 4 titels. De relatie zal niet al te best zijn.