Red Bull in 2014 / 2015

Gestart door Sabai, 01 maart 2014 - 13:12:55

« vorige - volgende »

Halen ze de finish in Melbourne?

ja
nee
ja met 1 auto minstens.

Perton

Ik maak me er ook verder niet druk over, ik constateer alleen dat Red Bull hetzelfde doet en dat vond ik grappig. Vandaar mijn eerste post. En over Mercedes heb je gelijk, vandaar dat ik ook zei dat ik het eigenlijk gewoon eens ben met Red Bull.

Sabai

Citaat van: Tuesday op 23 april 2014 - 17:59:17
Citaat van: Perton op 23 april 2014 - 17:44:50
Waar ik naar toe wil, heb ik al gezegd: ik vind het een beetje gek dat Red Bull McLaren bekritiseert om het in de media uitvechten van bepaalde zaken en een halve week later Red Bull exact hetzelfde doet. Natuurlijk mogen Horner en RBR best hun mening hebben, sterker nog, ik ben het eigenlijk best wel een beetje met ze eens. Ik ben alleen opgevoed met het idee dat je anderen niet moet behandelen zoals je zelf niet behandeld wenst te worden. Red Bull verschilt daar blijkbaar in.
ging de kritiek om van Horner dan om het in de media uitvechten? volgens mij niet. En was de actie van Mercedes geen reactie op  vorig jaar?? Mercedes behandeld anderen dus ook zoals ze zelf niet behandeld willen worden. Maar goed, als we ons daar al druk over moeten gaan maken. Laat ze lekker hun gang gaan, brengt een beetje reuring in de zaak. Beter dan dat diplomatieke geneuzel ;)

Dat weet ik wel zeker. Vorig jaar zat RBR ook op de eerste rij.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 23 april 2014 - 18:07:29
Citaat van: Tuesday op 23 april 2014 - 17:59:17
Citaat van: Perton op 23 april 2014 - 17:44:50
Waar ik naar toe wil, heb ik al gezegd: ik vind het een beetje gek dat Red Bull McLaren bekritiseert om het in de media uitvechten van bepaalde zaken en een halve week later Red Bull exact hetzelfde doet. Natuurlijk mogen Horner en RBR best hun mening hebben, sterker nog, ik ben het eigenlijk best wel een beetje met ze eens. Ik ben alleen opgevoed met het idee dat je anderen niet moet behandelen zoals je zelf niet behandeld wenst te worden. Red Bull verschilt daar blijkbaar in.
ging de kritiek om van Horner dan om het in de media uitvechten? volgens mij niet. En was de actie van Mercedes geen reactie op  vorig jaar?? Mercedes behandeld anderen dus ook zoals ze zelf niet behandeld willen worden. Maar goed, als we ons daar al druk over moeten gaan maken. Laat ze lekker hun gang gaan, brengt een beetje reuring in de zaak. Beter dan dat diplomatieke geneuzel ;)

Dat weet ik wel zeker. Vorig jaar zat RBR ook op de eerste rij.
ze hadden de zaak ook zelf aangespannen met Ferrari, dus dan moet je ook wel op komen dagen natuurlijk ;) ik vind het trouwens beiden prima hoor, hoe meer inbreng hoe beter.

Sabai

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/310501/vettel-vijf-startplaatsen-naar-achteren-in-spanje/


5 plaatsen straf voor Vettel voor het wisselen van de bak. Kon er ook nog wel bij ,de gifbeker moet helemaal leeg  ;)

Maikel0230

Ik zei het al tegen mijn collega-redacteurs, de vloek van Mark Webber slaat weer toe :D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 10 mei 2014 - 19:37:45
Ik zei het al tegen mijn collega-redacteurs, de vloek van Mark Webber slaat weer toe :D
heeft Webber over 4 jaar meer pech gehad dan Vettel?? valt heel erg mee volgens mij, afgelopen jaar wel natuurlijk.

Maikel0230

Citaat van: Tuesday op 10 mei 2014 - 19:51:27
Citaat van: Maikel0230 op 10 mei 2014 - 19:37:45
Ik zei het al tegen mijn collega-redacteurs, de vloek van Mark Webber slaat weer toe :D
heeft Webber over 4 jaar meer pech gehad dan Vettel?? valt heel erg mee volgens mij, afgelopen jaar wel natuurlijk.

Ik doel dan ook op vorig jaar, toen echt alles bijna perfect liep voor Vettel en Webber meer dan eens tegenslag tegen liep.

Over VIJF (2009-2013) jaar gezien is het maar een mythe, analyses tonen aan dat ze beide ongeveer hetzelfde aantal keren pech hadden, dan heb ik het over mechanische pech natuurlijk.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Sabai op 10 mei 2014 - 19:34:32
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/310501/vettel-vijf-startplaatsen-naar-achteren-in-spanje/


5 plaatsen straf voor Vettel voor het wisselen van de bak. Kon er ook nog wel bij ,de gifbeker moet helemaal leeg  ;)


Toch 5 posities...ik dacht tien, omdat de auto moet worden teruggetrokken uit parc ferme. Webber kreeg vorig jaar tien plaatsen straf, waarna RBR hem vanuit de pitsstraat liet starten...*vergeten welke race dat was*

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 10 mei 2014 - 20:04:21
Citaat van: Tuesday op 10 mei 2014 - 19:51:27
Citaat van: Maikel0230 op 10 mei 2014 - 19:37:45
Ik zei het al tegen mijn collega-redacteurs, de vloek van Mark Webber slaat weer toe :D
heeft Webber over 4 jaar meer pech gehad dan Vettel?? valt heel erg mee volgens mij, afgelopen jaar wel natuurlijk.

Ik doel dan ook op vorig jaar, toen echt alles bijna perfect liep voor Vettel en Webber meer dan eens tegenslag tegen liep.

Over VIJF (2009-2013) jaar gezien is het maar een mythe, analyses tonen aan dat ze beide ongeveer hetzelfde aantal keren pech hadden, dan heb ik het over mechanische pech natuurlijk.
ok, dan heb je idd een punt, alhoewel 'vloek' misschien wat overdreven is. Webber is 4 races niet gefinisht maar had wel een geweldige auto. Meer pech als Vettel had ie zeker, maar al met al werd ie toch nog derde dus zo erg kan het dan ook weer niet geweest zijn. Volgens mij is het dit jaar bij RBR wat pech betreft nog wel redelijk goed verdeeld, Ricciardo zou net zo goed de vloek van Webber over genomen kunnen hebben. Wat betreft Vettel nu; hij gaat dit jaar toch geen WK worden (dat is zn grootste pech), dus dit maakt uiteindelijk allemaal niet zoveel uit. Als ie uiteindelijk nog wat overwinningen kan bijschrijven, dan mag ie niet klagen denk ik. De grote 'pech' voor hem voor nu is dat Barcelona lastig inhalen is, zeker met een gebrek aan topsnelheid, iets waar RBR sowieso niet sterk in is, maar wat Vettel wel weer aangerekend zal worden. Het verlies aan punten is wat dat betreft maar bijzaak.

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 10 mei 2014 - 20:39:11
Citaat van: Sabai op 10 mei 2014 - 19:34:32
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/310501/vettel-vijf-startplaatsen-naar-achteren-in-spanje/


5 plaatsen straf voor Vettel voor het wisselen van de bak. Kon er ook nog wel bij ,de gifbeker moet helemaal leeg  ;)


Toch 5 posities...ik dacht tien, omdat de auto moet worden teruggetrokken uit parc ferme. Webber kreeg vorig jaar tien plaatsen straf, waarna RBR hem vanuit de pitsstraat liet starten...*vergeten welke race dat was*
China denk ik, maar dat had blijkbaar toch een andere reden;
Citaat
Webber originally qualified 14th but moved to the back of the grid for failing to provide a one-litre fuel sample after qualifying. The Red Bull team opted to change Webber's gearbox to improve his straight line speed and overtaking ability, obliging them to start from pit lane

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 10 mei 2014 - 20:41:02
Citaat van: Franky R. op 10 mei 2014 - 20:39:11
Citaat van: Sabai op 10 mei 2014 - 19:34:32
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/310501/vettel-vijf-startplaatsen-naar-achteren-in-spanje/


5 plaatsen straf voor Vettel voor het wisselen van de bak. Kon er ook nog wel bij ,de gifbeker moet helemaal leeg  ;)


Toch 5 posities...ik dacht tien, omdat de auto moet worden teruggetrokken uit parc ferme. Webber kreeg vorig jaar tien plaatsen straf, waarna RBR hem vanuit de pitsstraat liet starten...*vergeten welke race dat was*
China denk ik, maar dat had blijkbaar toch een andere reden;
Citaat
Webber originally qualified 14th but moved to the back of the grid for failing to provide a one-litre fuel sample after qualifying. The Red Bull team opted to change Webber's gearbox to improve his straight line speed and overtaking ability, obliging them to start from pit lane


Dat was het...ok dan.


Wings

Citaat van: Sabai op 10 mei 2014 - 19:34:32
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/310501/vettel-vijf-startplaatsen-naar-achteren-in-spanje/


5 plaatsen straf voor Vettel voor het wisselen van de bak. Kon er ook nog wel bij ,de gifbeker moet helemaal leeg  ;)

Bizar eigenlijk dat hij in 5 races tijd evenveel tegenslag heeft dan in zijn hele carrière zowat. Qua snelheid moet Vettel nog steeds Ricciardo voor zich dulden. Vettel kan, zo vernam ik eerder, geen vertrouwen hebben in de auto met insturen. Oftewel, nu het diffuser-effect verdwenen is, zijn voordeel daarmee in rook opgaat, kan hij niet meer het verschil maken wat hij eerder wel kon. Ben benieuwd of hij dat terugvindt. Heb al eerder geroepen dat er in de ketel wordt als de techniek wijzigt en het mij niet verbaasd als rijders een stap vooruit zetten of juist een stap achteruit.

FolkertE

Citaat van: Wings op 11 mei 2014 - 11:01:44
Citaat van: Sabai op 10 mei 2014 - 19:34:32
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/310501/vettel-vijf-startplaatsen-naar-achteren-in-spanje/


5 plaatsen straf voor Vettel voor het wisselen van de bak. Kon er ook nog wel bij ,de gifbeker moet helemaal leeg  ;)

Bizar eigenlijk dat hij in 5 races tijd evenveel tegenslag heeft dan in zijn hele carrière zowat. Qua snelheid moet Vettel nog steeds Ricciardo voor zich dulden. Vettel kan, zo vernam ik eerder, geen vertrouwen hebben in de auto met insturen. Oftewel, nu het diffuser-effect verdwenen is, zijn voordeel daarmee in rook opgaat, kan hij niet meer het verschil maken wat hij eerder wel kon. Ben benieuwd of hij dat terugvindt. Heb al eerder geroepen dat er in de ketel wordt als de techniek wijzigt en het mij niet verbaasd als rijders een stap vooruit zetten of juist een stap achteruit.
Vettel was nagenoeg perfect met de geblazen difusor en de bakken met meer grip dan dit jaar. Hij heeft 4 of 5 jaar met een auto gereden die  op rails leek te rijden. Nu dat voordeel weg is, en de auto's minder downforce hebben ( en dus meer glijden) lijkt hij veel moeite te hebben zich aan te passen. Vorig jaar kon hij in veel bochten voelen wanneer hij op het gas kon en dat was vaak veel eerder dan andere auto's. Hij heeft geen vertrouwen in de achter kant van de wagen bij het uitkomen van langzame bochten. Maar ik ben er van overtuigt dat hij dit gedurende het jaar wel zal herstellen, maar in hoeverre dat gaat zijn weet ik nog niet. Daniel doet het erg goed.

Wings

Ik gooide al eerder de knuppel in het hoenderhok door hardop af te vragen of Vettel nog steeds kan worden gezien als absoluut fenomeen als blijkt dat hij zich in deze situatie niet kan onderscheiden zoals dat eerder wel het geval was. Critici beweren dat Newey een op maat gesneden pak heeft ontwikkeld dat Vettel als gegoten zat en daarom ook als het grote brein achter de successen mag worden gezien. Nu ben ik wel van mening dat successen voortvloeien uit goed samenspel maar vond ik het kennen en kunnen van Vettel ietwat ondergewaardeerd door deze critici. Nu de situatie verandert en Vettel met veel pijn, moeite en tegenslag zich verplaatst schijnt er wel een ander licht op. Natuurlijk zit het niet mee maar het seizoen is na vandaag 5 races oud en nog steeds is Ricciardo de snellere. Dit zal Vettel toch snel moeten ombuigen om de ontstane twijfel of hij inderdaad niet een toefje overschat is (door mij) weg te nemen.

Sabai

Ik ben dan ook benieuwd waar hij eindigt vandaag. Ik verwacht minimaal top 5 eigenlijk.  En als hem dat lukt vind ik dat een top prestatie.