Red Bull in 2014 / 2015

Gestart door Sabai, 01 maart 2014 - 13:12:55

« vorige - volgende »

Halen ze de finish in Melbourne?

ja
nee
ja met 1 auto minstens.

Kootje

Citaat van: Tuesday op 21 april 2014 - 11:07:14
alsof fuel persé de beperkende factor is. Volgens mij waren dat vooral ook weer de banden. Verder weet je niet of ie 7% over heeft, of dat ie gewoon(deels) lichter is gestart. Die 7% an sich zegt niet zoveel.

Hij verbruikte per rondje 7% minder dan de rest, dus dat is wel degelijk de "beperkende" factor. Het geeft aan dat hij nog niet op vol vermogen reed en dus nog harder had gekund dan hij nu ging.


CitaatWat betreft Bahrein, die directe was ook in gevecht of stond op oude banden.

Hamilton stond ook op oude banden. Dat de rest ook in gevercht was klopt, maar dat gevecht deel haalde ik juist aan om het tegenargument: Ja ... maar de rest was in gevecht!  van de tafel te hebben.


CitaatDaarnaast was dat motorisch gezien ook gewoon echt een Mercedes circuit en hebben de Mercedes teams daar ook gewoon veel meer km's gemaakt tijdens de tests.

Sinds wanneer zijn er circuits motortechnisch geschikter voor het ene dan het andere team? Dat heb ik werkelijk waar nog nooit eerder gehoord. En mocht dat zo zijn, zijn Australië, Maleisië en China dan ook motortechnisch gezien geschikter voor Mercedes krachtbronnen? Ook daar wonnen ze namelijk met overmacht.


CitaatDat de voorsprong er is lijkt me duidelijk, maar die is wel aan het slinken en in Europa zou er misschien door de concurrentie een grote stap gezet kunnen worden.

En daar geloof ik dus niet in. Ik zie de concurentie namelijk niets dichterbij komen, hooguit dichter bij elkaar. Uiteraard zullen er circuits komen waar het gat kleiner zal zijn dan nu het geval is, maar overall genomen blijft Mercedes voorlopig nog wel het te kloppen team.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 21 april 2014 - 11:33:41
Citaat van: Tuesday op 21 april 2014 - 11:07:14
alsof fuel persé de beperkende factor is. Volgens mij waren dat vooral ook weer de banden. Verder weet je niet of ie 7% over heeft, of dat ie gewoon(deels) lichter is gestart. Die 7% an sich zegt niet zoveel.

Hij verbruikte per rondje 7% minder dan de rest, dus dat is wel degelijk de "beperkende" factor. Het geeft aan dat hij nog niet op vol vermogen reed en dus nog harder had gekund dan hij nu ging.
7% minder dan 100%, niet 7% minder dan de rest toch? Natuurlijk is het een mooie statistiek, maar an sich zegt het mij niet zoveel. Geen idee hoe je dit in dit geval naar rondetijd moet vertalen. Dat ie niet helemaal voluit gegaan is geloof ik direct, maar dat was vooral om banden te sparen.

Citaat van: Kootje op 21 april 2014 - 11:33:41
CitaatWat betreft Bahrein, die directe concurrentie was ook in gevecht of stond op oude banden.

Hamilton stond ook op oude banden. Dat de rest ook in gevercht was klopt, maar dat gevecht deel haalde ik juist aan om het tegenargument: Ja ... maar de rest was in gevecht!  van de tafel te hebben.
Hamilton stond op nieuwe harde banden. De RBR's stonden op al op oude softs, net als FI. Bovendien heb je in China kunnen zien dat FI niet de maastaf is voor de concurrentie van Mercedes.

Citaat van: Kootje op 21 april 2014 - 11:33:41
CitaatDaarnaast was dat motorisch gezien ook gewoon echt een Mercedes circuit en hebben de Mercedes teams daar ook gewoon veel meer km's gemaakt tijdens de tests.

Sinds wanneer zijn er circuits motortechnisch geschikter voor het ene dan het andere team? Dat heb ik werkelijk waar nog nooit eerder gehoord. En mocht dat zo zijn, zijn Australië, Maleisië en China dan ook motortechnisch gezien geschikter voor Mercedes krachtbronnen? Ook daar wonnen ze namelijk met overmacht.
dan heb je de afgelopen weken niet goed opgelet ;) en tuurlijk kan een circuit voor de ene motor beter zijn als voor de andere. Ik denk dat RBR van nu meer kans heeft op Monaco dan op Monza of Bahrein.

Citaat van: Kootje op 21 april 2014 - 11:33:41
CitaatDat de voorsprong er is lijkt me duidelijk, maar die is wel aan het slinken en in Europa zou er misschien door de concurrentie een grote stap gezet kunnen worden.

En daar geloof ik dus niet in. Ik zie de concurentie namelijk niets dichterbij komen, hooguit dichter bij elkaar. Uiteraard zullen er circuits komen waar het gat kleiner zal zijn dan nu het geval is, maar overall genomen blijft Mercedes voorlopig nog wel het te kloppen team.
tja, ik zie het wel. Als je Rosberg als maatstaf neemt zeker, die reed in Australië fluitend weg, maar moest in China diep gaan voor de 2e plek. En ook in kwalificatie is al een paar keer verslagen door andere teams. Dat Hamilton daar nog voor zit begrijp ik, maar die deed niet mee in Australië en in Maleisië was ie oppermachtig, terwijl ie in China na zn piststop toch maar 4 seconden voor Alonso naar buiten kwam. Hoe dan ook het verschil is er nog steeds en ook nog vrij groot maar dat slinkt in mijn ogen wel. Dat kan ook haast niet anders

Perton

#362
Dat het verschil vier seconden was, is niet zo gek, hij bleef lekker lang doorrijden op zijn oude bandjes, omdat het kon. Of je nou vroeg stopt en je voorsprong van achttien ronden behoudt of wat later stopt en nog vier seconden voorsprong hebt, maakt mij (en Mercedes blijkbaar ook) eigenlijk vrij weinig uit. Dan zou ik ook liever later stoppen, hoef je minder lang op je volgende sets banden. Dus om die vier seconden nou als indicatie te geven dat de concurrentie dichterbij komt... het geeft mij alleen maar aan hoeveel ruimte Mercedes heeft haar stints te redden.

Dat Rosberg in de kwalificatie wordt verslagen, is ook allemaal niet zo schokkend. De Red Bull is in de basis een prima auto en zal dat dus ook over één ronde kunnen laten zien, maar in de races missen ze nog wat ten opzichte van Mercedes. Dat ie dan een paar keer achter ze kwalificeert... in de enige compleet droge kwalificatie die we hebben gehad, stond ie vervolgens wél op pole, dus ook dit vind ik allemaal niet zo schokkend, en als Rosberg zijn startposities in natte omstandigheden al tot de top van de argumentatie moeten gaan behoren...

Hij had in China een moeilijk weekend, vind ik ook niet zo heel schokkend. Hij had nogal de nodige problemen plus een matige start. Vervolgens heb ik hem, op de inhaalactie op Vettel na, niet daadwerkelijk hard zien werken om terug te komen op de tweede plaats. Ging volgens mij allemaal wel vrij makkelijk.

Ik ben het met je eens dat Mercedes op een gegeven moment de voorsprong gaat verliezen, maar vooralsnog zie ik vrij weinig overtuigende argumentatie dat het al gebeurt of snel gaat gebeuren, behalve één moeilijke race van Rosberg waarin hij ondanks alle problemen ook nog gewoon tweede wordt.

Tuesday

Citaat van: Perton op 21 april 2014 - 12:34:24
Dat het verschil vier seconden was, is niet zo gek, hij bleef lekker lang doorrijden op zijn oude bandjes, omdat het kon. Of je nou vroeg stopt en je voorsprong van achttien ronden behoudt of wat later stopt en nog vier seconden voorsprong hebt, maakt mij (en Mercedes blijkbaar ook) eigenlijk vrij weinig uit. Dan zou ik ook liever later stoppen, hoef je minder lang op je volgende sets banden. Dus om die vier seconden nou als indicatie te geven dat de concurrentie dichterbij komt... het geeft mij alleen maar aan hoeveel ruimte Mercedes heeft haar stints te redden.

Dat Rosberg in de kwalificatie wordt verslagen, is ook allemaal niet zo schokkend. De Red Bull is in de basis een prima auto en zal dat dus ook over één ronde kunnen laten zien, maar in de races missen ze nog wat ten opzichte van Mercedes. Dat ie dan een paar keer achter ze kwalificeert... in de enige compleet droge kwalificatie die we hebben gehad, stond ie vervolgens wél op pole, dus ook dit vind ik allemaal niet zo schokkend, en als Rosberg zijn startposities in natte omstandigheden al tot de top van de argumentatie moeten gaan behoren...

Hij had in China een moeilijk weekend, vind ik ook niet zo heel schokkend. Hij had nogal de nodige problemen plus een matige start. Vervolgens heb ik hem, op de inhaalactie op Vettel na, niet daadwerkelijk hard zien werken om terug te komen op de tweede plaats. Ging volgens mij allemaal wel vrij makkelijk.

Ik ben het met je eens dat Mercedes op een gegeven moment de voorsprong gaat verliezen, maar vooralsnog zie ik vrij weinig overtuigende argumentatie dat het al gebeurt of snel gaat gebeuren, behalve één moeilijke race van Rosberg waarin hij ondanks alle problemen ook nog gewoon tweede wordt.
Tja, zo kun je alles wel wegwuiven. Ik zag in Australië Rosberg 20 seconden voor een 'illegale' RBR, ook na een wedstrijd met SC, in China vond ik het beeld toch anders. Tuurlijk weet ik ook wel dat die 4 seconden van Hamilton een vertekend beeld gaven, maar toch vond ik het wel een bemoedigend moment. Daarnaast hebben we nu natuurlijk 3 circuits op rij gehad met enorme lange rechte stukken, waar Mercedes heel veel voordeel van heeft. Was de race van afgelopen weekend in Melbourne geweest had RBR er denk ik al een heel stuk dichterbij gezeten. Maar goed, dat is ook wel het minste wat ze kunnen doen, de achterstand was natuurlijk gigantisch en is nog steeds groot.

Perton

Ik wuif helemaal niks weg, ik zeg alleen dat ik het allemaal wel vind meevallen en dat ik niet zo'n schokkende verdeling van het seizoen in twee helften verwacht als 2009. Niet dat jij beweert dat dat gaat gebeuren, maar als Mercedes bij wijze van spreken in Silverstone een voorsprong van twee seconden heeft, is dat nog steeds een voorsprong. Laat ik het zo zeggen: wat mij betreft hoeft Mercedes zich voorlopig nog niet druk te maken over de concurrentie en zal dat punt ook nog even niet komen. Dat het gat intussen kleiner wordt gemaakt, dat spreekt uiteraard voor zich.

Tuesday

Citaat van: Perton op 21 april 2014 - 13:20:39
Ik wuif helemaal niks weg, ik zeg alleen dat ik het allemaal wel vind meevallen en dat ik niet zo'n schokkende verdeling van het seizoen in twee helften verwacht als 2009. Niet dat jij beweert dat dat gaat gebeuren, maar als Mercedes bij wijze van spreken in Silverstone een voorsprong van twee seconden heeft, is dat nog steeds een voorsprong. Laat ik het zo zeggen: wat mij betreft hoeft Mercedes zich voorlopig nog niet druk te maken over de concurrentie en zal dat punt ook nog even niet komen. Dat het gat intussen kleiner wordt gemaakt, dat spreekt uiteraard voor zich.
zo is het precies, ik geef alleen aan te zien dat het verschil kleiner wordt en dat lijkt me helemaal geen gewaagde uitspraak oid. Op elk afzonderlijk voorbeeld valt vast wel het één en ander aan te merken, maar alles bij elkaar kan ik alleen maar concluderen dat het verschil kleiner wordt. En nee, Mercedes hoeft zich zeker nog geen zorgen te maken op basis van afgelopen races, het verschil is nog enorm. Maar goed, Spanje is wel een beetje een nieuw begin. Ik verwacht (hoop) wel een enorme stap van Renault, misschien dat Newey nog een paar tienden kan vinden, Vettel zelf zou nog een hele stap kunnen maken (afhankelijk van de oorzaak van zn gebrek aan snelheid) en de komende circuits zouden RBR beter moeten liggen. Niet dat het allemaal gaat gebeuren, maar er is (nog) hoop. En mocht het te laat zijn voor de titel, dan blijven er altijd nog dagsuccessen over om voor te strijden.

Perton


Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Ik geef ze niet ongelijk maar het is best grappig dat horner dennis ervan beschuldigd allerlei dingen te roepen om de aandacht van de problemen af te leiden en red bull nog geen halve week later hetzelfde doet. Waar wil red bull de aandacht van afleiden? :)

Tuesday

Citaat van: Perton op 23 april 2014 - 13:00:34
Ik geef ze niet ongelijk maar het is best grappig dat horner dennis ervan beschuldigd allerlei dingen te roepen om de aandacht van de problemen af te leiden en red bull nog geen halve week later hetzelfde doet. Waar wil red bull de aandacht van afleiden? :)
is dat hetzelfde?? en waar zou RBR de aandacht van af proberen te leiden dan?

Tuesday

deze is ook leuk, zou wat zijn als het klopt. Kan het me haast niet voorstellen, maar Marko zal het ook niet zo maar roepen:
http://www.racexpress.com/index.php?nav=Artikel&nid=58109

Perton

Citaat van: Tuesday op 23 april 2014 - 13:23:13
Citaat van: Perton op 23 april 2014 - 13:00:34
Ik geef ze niet ongelijk maar het is best grappig dat horner dennis ervan beschuldigd allerlei dingen te roepen om de aandacht van de problemen af te leiden en red bull nog geen halve week later hetzelfde doet. Waar wil red bull de aandacht van afleiden? :)
is dat hetzelfde??
Ja. In de basis wel, er wordt namelijk publiekelijk geklaagd over het gedrag van een concurrerend team. Enige verschil is dat Dennis het werd gevraagd in een interview en Red Bull er zelf mee komt, maar dat vind ik een te verwaarlozen verschil, want Dennis had er ook voor kunnen kiezen niet zo uitgebreid de vragen te beantwoorden. (Dus voor de duidelijkheid: ik vind het van zowel McLaren als Red Bull even kwalijk, voor ik er weer van word beticht iets tegen Red Bull te hebben)

Citaaten waar zou RBR de aandacht van af proberen te leiden dan?
Geen idee, elk antwoord van mij is alleen maar speculatie. Ik ga me niet verleiden tot dezelfde reacties als Horner heeft gedaan afgelopen weekend.

Tuesday

Citaat van: Perton op 23 april 2014 - 17:12:41
Citaat van: Tuesday op 23 april 2014 - 13:23:13
Citaat van: Perton op 23 april 2014 - 13:00:34
Ik geef ze niet ongelijk maar het is best grappig dat horner dennis ervan beschuldigd allerlei dingen te roepen om de aandacht van de problemen af te leiden en red bull nog geen halve week later hetzelfde doet. Waar wil red bull de aandacht van afleiden? :)
is dat hetzelfde??
Ja. In de basis wel, er wordt namelijk publiekelijk geklaagd over het gedrag van een concurrerend team. Enige verschil is dat Dennis het werd gevraagd in een interview en Red Bull er zelf mee komt, maar dat vind ik een te verwaarlozen verschil, want Dennis had er ook voor kunnen kiezen niet zo uitgebreid de vragen te beantwoorden. (Dus voor de duidelijkheid: ik vind het van zowel McLaren als Red Bull even kwalijk, voor ik er weer van word beticht iets tegen Red Bull te hebben)

Citaaten waar zou RBR de aandacht van af proberen te leiden dan?
Geen idee, elk antwoord van mij is alleen maar speculatie. Ik ga me niet verleiden tot dezelfde reacties als Horner heeft gedaan afgelopen weekend.
ok, maar ik snap niet zo goed waar je dan naar toe wil. Horner/RBR mag toch over beide zaken een mening hebben? Ik denk dat die sneer naar Mercedes juist is om de boel op scherp te zetten en dat de strijd nu echt begonnen is. Ik denk dat RBR juist de aandacht wil focussen.

Perton

Waar ik naar toe wil, heb ik al gezegd: ik vind het een beetje gek dat Red Bull McLaren bekritiseert om het in de media uitvechten van bepaalde zaken en een halve week later Red Bull exact hetzelfde doet. Natuurlijk mogen Horner en RBR best hun mening hebben, sterker nog, ik ben het eigenlijk best wel een beetje met ze eens. Ik ben alleen opgevoed met het idee dat je anderen niet moet behandelen zoals je zelf niet behandeld wenst te worden. Red Bull verschilt daar blijkbaar in.

Tuesday

Citaat van: Perton op 23 april 2014 - 17:44:50
Waar ik naar toe wil, heb ik al gezegd: ik vind het een beetje gek dat Red Bull McLaren bekritiseert om het in de media uitvechten van bepaalde zaken en een halve week later Red Bull exact hetzelfde doet. Natuurlijk mogen Horner en RBR best hun mening hebben, sterker nog, ik ben het eigenlijk best wel een beetje met ze eens. Ik ben alleen opgevoed met het idee dat je anderen niet moet behandelen zoals je zelf niet behandeld wenst te worden. Red Bull verschilt daar blijkbaar in.
ging de kritiek om van Horner dan om het in de media uitvechten? volgens mij niet. En was de actie van Mercedes geen reactie op  vorig jaar?? Mercedes behandeld anderen dus ook zoals ze zelf niet behandeld willen worden. Maar goed, als we ons daar al druk over moeten gaan maken. Laat ze lekker hun gang gaan, brengt een beetje reuring in de zaak. Beter dan dat diplomatieke geneuzel ;)