Red Bull in 2014 / 2015

Gestart door Sabai, 01 maart 2014 - 13:12:55

« vorige - volgende »

Halen ze de finish in Melbourne?

ja
nee
ja met 1 auto minstens.

Tuesday

Citaat van: Perton op 21 april 2014 - 00:15:40
De verklaring van Horner was een beetje... apart: "Ja het is pasen dus hij is vrij en Silverstone ligt naast Milton Keynes, dus ging ie daar even kijken." Natuurlijk, in theorie klopt het, maar dit is voor het eerst in mijn leven meemaak dat iemand in de Formule 1 vrij is met een feestdag.
wat zou er dan achter zitten?? hij werkt toch voor RBR?? Hij moet of vrij zijn geweest of aan het werk zijn in Milton Keynes (hij mistte ook RBR's eerste overwinning in China destijds), anders kon ie niet op Silverstone zijn. Maar wat zou jouw verklaring zijn dan?

Perton

Ik heb geen verklaring. Ik zeg ook nergens dat er iets speelt of dat er iets raars aan de hand is, ik vond alleen de toon waarop Horner op Sky Sports zei van: "O ja hij is gewoon vrij vanwege pasen" een beetje gek, zo heel casual alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je in de Formule 1 vrij bent met de feestdagen. Maar goed, misschien is dat bij Red Bull wel zo en dan is het niet zo gek dat Horner het zo casual zei.

Tuesday

Citaat van: Perton op 21 april 2014 - 00:40:07
Ik heb geen verklaring. Ik zeg ook nergens dat er iets speelt of dat er iets raars aan de hand is, ik vond alleen de toon waarop Horner op Sky Sports zei van: "O ja hij is gewoon vrij vanwege pasen" een beetje gek, zo heel casual alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je in de Formule 1 vrij bent met de feestdagen. Maar goed, misschien is dat bij Red Bull wel zo en dan is het niet zo gek dat Horner het zo casual zei.
volgens mij zegt ie heel wat anders;

Perton

Dan heb ik het verkeerd verstaan toen ik er vanochtend naar luisterde, mijn brein schakelde pas in toen Horner begon over Easter, dat stukje ervoor had ik gemist. Prima verder.

Tuesday

Citaat van: Perton op 21 april 2014 - 00:49:51
Dan heb ik het verkeerd verstaan toen ik er vanochtend naar luisterde, mijn brein schakelde pas in toen Horner begon over Easter, dat stukje ervoor had ik gemist. Prima verder.
ben benieuwd naar het resultaat. Als hij nog 1 of 2 tiende extra kan vinden tov Mercedes en Renault ook nog 2 tiende, dan kunnen ze misschien echt met Mercedes vechten. Moet nu toch wel gaan gebeuren. WCC is al beslist denk ik, maar in t WDC valt het vooralsnog te overzien.

0634

Ik hoop het in ieder geval wel. Ik gun alles en iedereen binnen Merc de titel, maar wel graag na een verwoede strijd.

Sabai

Ik denk dat we die strijd helaas niet gaan zien en dat Lewis met twee vingers in zijn neus kampioen word.

Maikel0230

Citaat van: Sabai op 21 april 2014 - 10:27:00
Ik denk dat we die strijd helaas niet gaan zien en dat Lewis met twee vingers in zijn neus kampioen word.

Laten we niet te snel daarover oordelen.

Vijf jaar gelden begon hetzelfde team uit Brackley met 6 op 7 overwinningen voor Jenson Button en toen kwam de competitie opzetten. Ik zeg niet dat dit dit jaar ook gaat gebeuren maar je mag het nooit uitsluiten.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

janke

Citaat van: Tuesday op 21 april 2014 - 00:22:28
Citaat van: Perton op 21 april 2014 - 00:15:40
De verklaring van Horner was een beetje... apart: "Ja het is pasen dus hij is vrij en Silverstone ligt naast Milton Keynes, dus ging ie daar even kijken." Natuurlijk, in theorie klopt het, maar dit is voor het eerst in mijn leven meemaak dat iemand in de Formule 1 vrij is met een feestdag.
wat zou er dan achter zitten?? hij werkt toch voor RBR?? Hij moet of vrij zijn geweest of aan het werk zijn in Milton Keynes (hij mistte ook RBR's eerste overwinning in China destijds), anders kon ie niet op Silverstone zijn. Maar wat zou jouw verklaring zijn dan?

Misschien komt RBR binnenkort met wereldnieuws. Porsche wordt de nieuwe leverancier van hun motoren. :D
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Citaat van: Maikel0230 op 21 april 2014 - 10:37:09
Citaat van: Maikel0230 op 21 april 2014 - 10:35:56
Citaat van: Sabai op 21 april 2014 - 10:27:00
Ik denk dat we die strijd helaas niet gaan zien en dat Lewis met twee vingers in zijn neus kampioen word.

Laten we niet te snel daarover oordelen.

Vijf jaar gelden begon hetzelfde team uit Brackley met 6 op 7 overwinningen voor Jenson Button en toen kwam de competitie opzetten. Ik zeg niet dat dit dit jaar ook gaat gebeuren maar je mag het nooit uitsluiten.

Het gebeurt zelfs nu al, Ferrari finishte 3 keer op +/- 35 seconden van Mercedes en in China was dit al gereduceerd tot 25 seconden.

Das leuk, maar ik geloof niet dat de Mercedes jongens al het achterste van hun tong hebben laten zien. Als je na de SC in Bahrein keek hoe makkelijk ze wegreden bij de concurentie terwijl ze notabene nog in gevecht waren ook. Om over het fuel verbruik van Lewis nog maar te zwijgen die gewoon 7% aan de goede kant zat, maar dat vermogen helemaal niet nodig had. Indrukwekkend!

0634

Yup. Dat lijkt mij helemaal waar wat je hier zegt.

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 21 april 2014 - 10:35:56
Citaat van: Sabai op 21 april 2014 - 10:27:00
Ik denk dat we die strijd helaas niet gaan zien en dat Lewis met twee vingers in zijn neus kampioen word.

Laten we niet te snel daarover oordelen.

Vijf jaar gelden begon hetzelfde team uit Brackley met 6 op 7 overwinningen voor Jenson Button en toen kwam de competitie opzetten. Ik zeg niet dat dit dit jaar ook gaat gebeuren maar je mag het nooit uitsluiten.

Het gebeurt zelfs nu al, Ferrari finishte 3 keer op +/- 35 seconden van Mercedes en in China was dit al gereduceerd tot 25 seconden.
dan moet het gat wel snel gedicht worden, het lijkt idd al een stuk kleiner. Een geluk voor het WDC is iig dat Hamilton de eerste wedstrijd is uitgevallen, dat er dubbele punten zijn en dat de puntentelling anders is als in 2009. Aan de andere kant valt een dip zoals Brawn die had niet te verwachten (al viel die dip nog wel mee). En volgens mij zeiden ze gisteren op Sky of RTL dat er nog nooit een coureur WK was geworden, die niet één van de 1e 4 races won.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 21 april 2014 - 10:49:36
Citaat van: Maikel0230 op 21 april 2014 - 10:37:09
Citaat van: Maikel0230 op 21 april 2014 - 10:35:56
Citaat van: Sabai op 21 april 2014 - 10:27:00
Ik denk dat we die strijd helaas niet gaan zien en dat Lewis met twee vingers in zijn neus kampioen word.

Laten we niet te snel daarover oordelen.

Vijf jaar gelden begon hetzelfde team uit Brackley met 6 op 7 overwinningen voor Jenson Button en toen kwam de competitie opzetten. Ik zeg niet dat dit dit jaar ook gaat gebeuren maar je mag het nooit uitsluiten.

Het gebeurt zelfs nu al, Ferrari finishte 3 keer op +/- 35 seconden van Mercedes en in China was dit al gereduceerd tot 25 seconden.

Das leuk, maar ik geloof niet dat de Mercedes jongens al het achterste van hun tong hebben laten zien. Als je na de SC in Bahrein keek hoe makkelijk ze wegreden bij de concurentie terwijl ze notabene nog in gevecht waren ook. Om over het fuel verbruik van Lewis nog maar te zwijgen die gewoon 7% aan de goede kant zat, maar dat vermogen helemaal niet nodig had. Indrukwekkend!
alsof fuel persé de beperkende factor is. Volgens mij waren dat vooral ook weer de banden. Verder weet je niet of ie 7% over heeft, of dat ie gewoon(deels) lichter is gestart. Die 7% an sich zegt niet zoveel.
Wat betreft Bahrein, die directe was ook in gevecht of stond op oude banden. Daarnaast was dat motorisch gezien ook gewoon echt een Mercedes circuit en hebben de Mercedes teams daar ook gewoon veel meer km's gemaakt tijdens de tests. Dat de voorsprong er is lijkt me duidelijk, maar die is wel aan het slinken en in Europa zou er misschien door de concurrentie een grote stap gezet kunnen worden.

Wings

Citaat van: Kootje op 21 april 2014 - 10:49:36
Das leuk, maar ik geloof niet dat de Mercedes jongens al het achterste van hun tong hebben laten zien. Als je na de SC in Bahrein keek hoe makkelijk ze wegreden bij de concurentie terwijl ze notabene nog in gevecht waren ook. Om over het fuel verbruik van Lewis nog maar te zwijgen die gewoon 7% aan de goede kant zat, maar dat vermogen helemaal niet nodig had. Indrukwekkend!

Ik ben bang dat je gelijk hebt. Zo riep Mercedes dat Hamilton beter zijn banden kon sparen in geval van een SC-situatie. Ondanks die call kon hij met groot gemak snellere rondetijden rijden. Ik ben bang dat deze overmacht gigantisch is en de achterstand van Ferrari sowieso te groot. Enige die enigszins kortbij zitten is Red Bull. Wel denk ik dat Vettel nog niet maximaal gaat en heeft Red Bull bewezen goed te ontwikkelen tijdens het seizoen. Maar of ik daar op zit te wachten... Doe dan maar Hamilton. Al hoop ik dat Rosberg zo nu en dan langszij kan komen. Even een zijsprongetje: natuurlijk heeft Mercedes vaker teamorders uitgedeeld maar heb toch de indruk dat ze zich zullen toeleggen op Hamilton. Door de regel genomen is hij toch de betere/snellere.

Perton

Citaat van: Maikel0230 op 21 april 2014 - 10:35:56
Citaat van: Sabai op 21 april 2014 - 10:27:00
Ik denk dat we die strijd helaas niet gaan zien en dat Lewis met twee vingers in zijn neus kampioen word.

Laten we niet te snel daarover oordelen.

Vijf jaar gelden begon hetzelfde team uit Brackley met 6 op 7 overwinningen voor Jenson Button en toen kwam de competitie opzetten. Ik zeg niet dat dit dit jaar ook gaat gebeuren maar je mag het nooit uitsluiten.
Nu ga ik niet beweren dat Mercedes de gigantische voorsprong gaat behouden, maar ik denk niet dat je het kan vergelijken met 2009. Toen was het 'gewoon' een kwestie van wachten tot de concurrentie de dubbele diffuser goed gekopieerd hadden + had het team toen iets minder geld tijdens het seizoen te besteden om te ontwikkelen. Natuurlijk geen 0 euro, maar ook niet zoveel als nu.

Los daarvan verwacht ik wel dat andere teams later in het seizoen mee gaan doen om de overwinningen, maar ik denk niet dat je zo'n dramatische omslag als 2009 moet gaan verwachten, want daarvoor zijn het compleet andere situaties.