Red Bull in 2014 / 2015

Gestart door Sabai, 01 maart 2014 - 13:12:55

« vorige - volgende »

Halen ze de finish in Melbourne?

ja
nee
ja met 1 auto minstens.

Perton

Heb em gevonden:

http://www.fia.com/sites/default/files/press_release/file/%28ICA-2014-01%29-2014-04-14-ICA%20decision-EN%20%28web%29.pdf

Ik ga em nu lezen, daarna ga ik er goed op reageren en zal ik zeggen of ik de straf nu ook te licht vind of niet.

Perton

Heb het nu doorgelezen. Beetje veel juridische (ben niet voor niets ooit gestopt met rechten) en technische (ik doe niet voor niets een Gamma-studie, en geen Beta) praat voor me om het helemaal te begrijpen, maar het belangrijkste punt is denk ik toch wel dat Red Bull haar eigen methode dus blijkbaar ook verkeerde waarden aangaf en men besloot de fuel flow weer te verhogen toen bleek dat Ricciardo 0,4 seconden per ronde verloor. Zoals ik dat deel van de uitspraak heb gelezen komt het op mij over (maar dat is uiteraard een gevoel) dat het Red Bull meer om die 0,4 seconden ging dan om de daadwerkelijke waarden van de sensor.

En dan is het handhaven van de diskwalificatie niet alleen terecht, maar ook nog eens behoorlijk licht naar mijn mening. Een geldboete + schorsing had ik er graag bij gezien. Wel een voorwaardelijke schorsing overigens, zo erg vind ik het nou ook allemaal niet wat Red Bull heeft gedaan.

Kootje

Niet alleen hebben ze willens en wetens de FIA genegeerd door hun eigen methode toe te passen, maar dus ook de regels zelf nog eens. Het feit dat ze dan ook nog beroep aan tekenden tegen de diskwalificatie toont nog eens aan dat Horner en co zich boven de FIA verheven voelen. Dat had imo best met 'n schorsing bestraft mogen worden.

Tuesday

Citaat van: Perton op 19 april 2014 - 00:33:17
Heb het nu doorgelezen. Beetje veel juridische (ben niet voor niets ooit gestopt met rechten) en technische (ik doe niet voor niets een Gamma-studie, en geen Beta) praat voor me om het helemaal te begrijpen, maar het belangrijkste punt is denk ik toch wel dat Red Bull haar eigen methode dus blijkbaar ook verkeerde waarden aangaf en men besloot de fuel flow weer te verhogen toen bleek dat Ricciardo 0,4 seconden per ronde verloor. Zoals ik dat deel van de uitspraak heb gelezen komt het op mij over (maar dat is uiteraard een gevoel) dat het Red Bull meer om die 0,4 seconden ging dan om de daadwerkelijke waarden van de sensor.

En dan is het handhaven van de diskwalificatie niet alleen terecht, maar ook nog eens behoorlijk licht naar mijn mening. Een geldboete + schorsing had ik er graag bij gezien. Wel een voorwaardelijke schorsing overigens, zo erg vind ik het nou ook allemaal niet wat Red Bull heeft gedaan.
op zich is de straf dan net zo terecht, de overtreding blijft hetzelfde. Maar ze zetten zichzelf wel lekker voor schut zo en waar ze dan het lef vandaan halen om het ook nog aan te vechten begrijp ik echt niet. Wat dat betreft had de straf idd wel hoger mogen uitvallen, het vergrijp op zich blijft hetzelfde. Maar goed, ik heb het hele verdict niet gelezen, ik was benieuwd naar de bewijzen van RBR, maar die zijn er dus blijkbaar helemaal niet, dus dan weet ik genoeg.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 19 april 2014 - 00:58:21
Niet alleen hebben ze willens en wetens de FIA genegeerd door hun eigen methode toe te passen, maar dus ook de regels zelf nog eens. Het feit dat ze dan ook nog beroep aan tekenden tegen de diskwalificatie toont nog eens aan dat Horner en co zich boven de FIA verheven voelen. Dat had imo best met 'n schorsing bestraft mogen worden.
tja, deze straf staat er nou eenmaal voor. En alle kosten voor het beroep worden betaald door RBR. Een voorwaardelijke schorsing was misschien nog wel ok geweest, om dit soort geintjes in de toekomst te vermijden.

Perton

Citaat van: Tuesday op 19 april 2014 - 01:05:11
Citaat van: Perton op 19 april 2014 - 00:33:17
Heb het nu doorgelezen. Beetje veel juridische (ben niet voor niets ooit gestopt met rechten) en technische (ik doe niet voor niets een Gamma-studie, en geen Beta) praat voor me om het helemaal te begrijpen, maar het belangrijkste punt is denk ik toch wel dat Red Bull haar eigen methode dus blijkbaar ook verkeerde waarden aangaf en men besloot de fuel flow weer te verhogen toen bleek dat Ricciardo 0,4 seconden per ronde verloor. Zoals ik dat deel van de uitspraak heb gelezen komt het op mij over (maar dat is uiteraard een gevoel) dat het Red Bull meer om die 0,4 seconden ging dan om de daadwerkelijke waarden van de sensor.

En dan is het handhaven van de diskwalificatie niet alleen terecht, maar ook nog eens behoorlijk licht naar mijn mening. Een geldboete + schorsing had ik er graag bij gezien. Wel een voorwaardelijke schorsing overigens, zo erg vind ik het nou ook allemaal niet wat Red Bull heeft gedaan.
op zich is de straf dan net zo terecht, de overtreding blijft hetzelfde. Maar ze zetten zichzelf wel lekker voor schut zo en waar ze dan het lef vandaan halen om het ook nog aan te vechten begrijp ik echt niet. Wat dat betreft had de straf idd wel hoger mogen uitvallen, het vergrijp op zich blijft hetzelfde. Maar goed, ik heb het hele verdict niet gelezen, ik was benieuwd naar de bewijzen van RBR, maar die zijn er dus blijkbaar helemaal niet, dus dan weet ik genoeg.
Vergrijp blijft inderdaad hetzelfde, daarom lig ik er ook niet wakker van dat de straf niet hoger was. Maar het is natuurlijk wel een verschil of je de reglementen 'per ongeluk' overtreedt omdat je de metingen niet vertrouwt, of dat je dat doelbewust blijft doen nadat blijkt dat je 0,4 seconden per ronde langzamer was als je de aanpassingen wel uitvoerde. Om die reden had de straf van mij nog wel iets pittiger gemogen. Maar goed, zoals het Hof ook stelde: uiteindelijk ging de zaak om de vraag of ze de maximale fuel flow hadden overschreden en niet om andere zaken, dus in die zin maakt het inderdaad vrij weinig uit hoe ze de overtreding hebben begaan.

Tuesday

Citaat van: Perton op 19 april 2014 - 01:16:02
Citaat van: Tuesday op 19 april 2014 - 01:05:11
Citaat van: Perton op 19 april 2014 - 00:33:17
Heb het nu doorgelezen. Beetje veel juridische (ben niet voor niets ooit gestopt met rechten) en technische (ik doe niet voor niets een Gamma-studie, en geen Beta) praat voor me om het helemaal te begrijpen, maar het belangrijkste punt is denk ik toch wel dat Red Bull haar eigen methode dus blijkbaar ook verkeerde waarden aangaf en men besloot de fuel flow weer te verhogen toen bleek dat Ricciardo 0,4 seconden per ronde verloor. Zoals ik dat deel van de uitspraak heb gelezen komt het op mij over (maar dat is uiteraard een gevoel) dat het Red Bull meer om die 0,4 seconden ging dan om de daadwerkelijke waarden van de sensor.

En dan is het handhaven van de diskwalificatie niet alleen terecht, maar ook nog eens behoorlijk licht naar mijn mening. Een geldboete + schorsing had ik er graag bij gezien. Wel een voorwaardelijke schorsing overigens, zo erg vind ik het nou ook allemaal niet wat Red Bull heeft gedaan.
op zich is de straf dan net zo terecht, de overtreding blijft hetzelfde. Maar ze zetten zichzelf wel lekker voor schut zo en waar ze dan het lef vandaan halen om het ook nog aan te vechten begrijp ik echt niet. Wat dat betreft had de straf idd wel hoger mogen uitvallen, het vergrijp op zich blijft hetzelfde. Maar goed, ik heb het hele verdict niet gelezen, ik was benieuwd naar de bewijzen van RBR, maar die zijn er dus blijkbaar helemaal niet, dus dan weet ik genoeg.
Vergrijp blijft inderdaad hetzelfde, daarom lig ik er ook niet wakker van dat de straf niet hoger was. Maar het is natuurlijk wel een verschil of je de reglementen 'per ongeluk' overtreedt omdat je de metingen niet vertrouwt, of dat je dat doelbewust blijft doen nadat blijkt dat je 0,4 seconden per ronde langzamer was als je de aanpassingen wel uitvoerde. Om die reden had de straf van mij nog wel iets pittiger gemogen. Maar goed, zoals het Hof ook stelde: uiteindelijk ging de zaak om de vraag of ze de maximale fuel flow hadden overschreden en niet om andere zaken, dus in die zin maakt het inderdaad vrij weinig uit hoe ze de overtreding hebben begaan.
tja, bij overtredingen en straffen wordt sowieso al uitgegaan van opzet lijkt mij. Ik baal vooral van het hele drama dat ze er van gemaakt hebben, ik geloofde echt in hun goede bedoelingen, k heb ze lopen verdedigen en jullie gevraagd om vooral op hun bewijs te wachten. En dan komen ze met dit :-[ :o Maar k voelde het al een beetje aankomen

Perton

Haha, nou ik moet bekennen dat ik dít slappe geouwehoer ook niet helemaal had verwacht toen ik de straf in eerste instantie verdedigde. Maar goed, het mag bekend zijn dat ik Red Bull een behoorlijk arrogant team vind, laten we dan maar hopen dat deze hele kwestie ze wat nederigheid heeft geleerd en ze nu dubbel zo hard gaan werken om er dit jaar nog een mooie strijd met Mercedes van te maken. In dat opzicht kunnen de gevolgen van deze zaak denk ik alleen maar positief zijn.

Tuesday

Citaat van: Perton op 19 april 2014 - 01:26:36
Haha, nou ik moet bekennen dat ik dít slappe geouwehoer ook niet helemaal had verwacht toen ik de straf in eerste instantie verdedigde. Maar goed, het mag bekend zijn dat ik Red Bull een behoorlijk arrogant team vind, laten we dan maar hopen dat deze hele kwestie ze wat nederigheid heeft geleerd en ze nu dubbel zo hard gaan werken om er dit jaar nog een mooie strijd met Mercedes van te maken. In dat opzicht kunnen de gevolgen van deze zaak denk ik alleen maar positief zijn.
ok, nou in dit geval moet ik het helaas met je eens zijn. Ik vond dat voorheen heel erg meevallen, maar dit is idd wel duidelijk een gevalletje arrogantie. En hoogmoed komt voor de val, dus de WCC titel gaan ze kwijt raken dit jaar ;)

Wings

Jammer dat Daniel het kind van de rekening is.

0634

Geweldig weer die Ricciardo! Wat een relevatie tot nu toe.

Onder deze omstandigheden blijkt overigens dat Newey gewoon een prima wagen ontworpen heeft.

Sabai

Ook de racepace in droog weer is prima ben benieuwd of ze het Mercedes moeilijk kunnen maken morgen.

0634

Denk dat dat tricky zal worden. Teveel rechte stukken.

3phasE

Het is in ieder geval goed om te zien dat ze bij zowel Redbull als bij Renault vooruitgang boeken....
The future is electric!

Sabai

En waar ik me ook over blijf verbazan is de betrouwbaarheid van alle fabrikanten.  Ik had igg veel meer uitvallers verwacht de eerste races.